voxra-lääke

Anonyymi

Mitä kokemuksia teillä on Voxra-lääkkeestä? Kysyin lääkäriltä, että olisiko mitään piristävää lääkettä. Lääkäri sanoi, että tämä lääke piristää. Kokemuksia?

16

109

Vastaukset

• Söin 2 vuotta annoksella 150mg/pv. Minulla toimi hyvin masennukseen ja nimenomaan piristävä vaikutus. Tupakointia en tosin lopettanut vaikka bupropionia siihenkin käytetään.

• Oliko sinulla käytössä muita mielialalääkkeitä? Oliko Voxralla haittavaikutuksia? Vähän pelotti, kun luki niistä epilepsia-kohtauksista ja muista huolestuttavista vaikutuksista. Miksi lopetit? Etkö ole enää tarvinnut mielialaan tai vireyteen vaikuttavaa lääkettä. Kiitos, kun kerroit tämän positiivisen kokemuksesi.

• Minulla aiheutti huomattavia sivu-oireita.
      selkeää ahdistusta sekä muita komplikaatioita
      jo pienillä annostuksilla.
      Mutta en ole ns. normaali tapaus.
      ADHD ADD. pään piuhat on vähän toisenlaiset ilmeisesti.

• adhdd-> ei aiheuttanut minulle epilepsiakohtauksia. mutta toisaalta en ole koskaan kärsinyt päänsäryistäkään.

• herovoton ahdistus paranoija ja kun tässä ollaan näköjään ilmaiseksi oltu testikaniineina niin rahaa saa perkele laittaa kaikille joille tuota on laitettu.

• Kokemuksia?

• Tekee tekopirteäksi ja aluksi melkein verrattavissa piriin. Muutaman kuukauden jälkeen fiilikset alkaa tasoittua ja uni taas maistumaan. Aloitusta lukuunottamatta ainakin mulla todella vähähaittainen ja toimiva lääke. Painokin tippui muutaman kilon (vielä tosin pudotettavaa). Kannattaa pyytää unilääkkeitä ekoiksi viikoiksi. Atarax vois olla hyvä ei-bentso kun poistaa myös ahdistusta, jota aluksi voi tulla.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että jokainen reagoi näihin lääkkeisiin eri tavalla. Mikä toimii yhdellä, ei toimi toisella ja päinvastoin. Kokeileminen on ainoa keino selvittää tehokkuus.

• Ensimmäinen masennuslääke, josta ei tullut outoja olotiloja. Voxran aiheuttamat vatsakivut olivat sen verran rajut, että piti lopettaa lääkkkeen syönti.

• Ei minkäänlaista mielialavaikutusta eli hukkaan meni rahat. Systeemille vain todistetta että on toteltu käskyjä ja syöty jotakin-

• Syön nyt kolmatta päivää lääkettä. Ei nyt ainakaan vielä ole ollut kovinkaan suurta piristymistä, tosin eipä paljon aloitusoireitakaan.

• Järkyttävä väsymys. Lääkettä on tullut syötyä noin viikko, e mitään vaikutusta.

• Voxra vaatii tarpeeksi hitaan ruoansulatuksen jotta ehtii imeytyä, muuten se ei toimi. Ja jos se imeytyy kunnolla, se voi viedä sitten yöunet ennen kuin tottuu. Vaihtoehtona zyban, nopeammin imeytyvä ja lyhytvaikutteisempi bupropioni. Ulkomailla vastaava welbutrin suosittua masennuksessa, mutta Suomessa tarjolla vain superkallis zyban. Voi silti olla hintansa väärti, varsinkin jos väsymys ja energian puute ongelma.

• Siis voiko jollakin olla liian nopea aineenvaihdunta, että Voxra ei toimi vai meneekö siihen vaan pitkä aika ennen kuin alkaa vaikuttamaan mielialassa ja pirteydessä?

• Nyt oli viime yönä noin viikon käytön jälkeen yö, jolloin en pystynyt nukahtamaan hetkeksikään. Jos tämä oli Voxran haittavaikutus, niin ilmeisesti se menee ohi? Lääkkeen ohjeteksteissä ei puhuttu mitään, että se menisi. Siellä luki vaan, että lääke tulee ottaa aamulla.

• Kyllä se menee ohi, mutta kannattaa ehkä pyytää unilääkettä viikoksi tai pariksi. Atarax on hyvä valinta ja jos se ei sovi, niin sitten vaikka Triptyl tai Ketipinor.

• Ei piristänyt. Siitä erilainen kuin monet muut ettei masentanut. Mulla ei ole rahaa tai energiaa syödä turhia lääkkeitä. Lopetin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MARTINA,anna jo Sofian olla rauhassa!

Martina jätä jo Sofia rauhaan.Stefan ja Sofia ovat yhdessä ja koita jo hyväksyä se!On lapsellista olla mustasukkainen Sofialle.Stefan ei tule jättämä
      231
      4149
    2. Japanilaiset eivät loukkaannu Geisha suklaasta

hysteeriset vihervasemmistolaiset loukkaantuivat heidän sijastaan. Tubettaja tarttui Fazerin Geisha-kohuun: Keskustelkaa meidän japanilaisten kanssa
      Maailman menoa
      165
      3768
    3. Martinako tämän sopan keitti itse?

Luin että Martina oli vaihtanut päivää sovitusta silloin, eilen kun Isabellaa kuvattiin Hangossa. Isben ei pitänyt tulla sinä päivänä sinne kun Sofia
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1343
    4. Onnea Sofia! Stefan jätti Eiran asunnon vuokrat maksamatta!

Stefanilta karhuttiin yli 33 000 e vuokrasaatavia Helsingin käräjäoikeudessa, kertovat mediat. Tämä on julkista tietoa.
      173
      1207