Nilkka on sisäänpäin lintallaan. Jalkahoitaja suosittelee tukipohjallisia kenkään.
Onko joku saanut sellaisista apua? Hiukan epäileväinen olen koska silloinhan nilkan viimeisetkin omat lihakset veltostuu käytön puutteessa ja seurauksena entistä pahemmat vaivat?
Onko kellään kokemuksia pohjallisten käytöstä ? Parantaako ne asian vaiko vain siirtää ongelmaa vain eteenpäin?
En ole asiantuntija, vaan omia arvailuja esitän.
Nilkan asentovirhe
2
130
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on ollut pitkään samaa vaivaa ja sain viitisen vuotta sitten tukipohjalliset.
Kyllä niistä on hyötyä, haittoja en ole huomannut lainkaan.
Pohjalliset eivät vaikuta lihaksiin vaan tarkoituksena on saada jalka oikeaan asentoon.
Jos nilkka on jatkuvasti väärässä asennossa niin vaiva vain pahenee ja saattaa alkaa ajan myötä vaikuttaa selkäänkin asti.
Suosittelen pohjallisia. Itselleni on ollut iso apu niistä.
Tosin minulla leikattiin selästä hermojuttuja niin sekin auttoi jalkojen puolelle myös.
Eli minulla ehkä selkävaiva oli osasyyllinen nilkan väärään asentoon.
Jos ja kun pohjalliset hankkii niin kannattaa ottaa huomioon minkälaisiin kenkiin ne haluaa käyttöön. Jalan mukaan pohjalliset tehdään mutta he katsovat myös kengän mukaan mittoja.
Itse ostin sellaiset kengät josta saa sisäpohjan irti, sen tilalle sitten tukipohjallinen. - Anonyymi
Ehdottomasti nilkan lihasharjoitusta eikä mitään humpuukipohjallisisa joilla pilataan loputkin. Alansa tunteva ortopedi osaa auttaa ja ohjata osaavalle fysioterapeutille.
Molempia on monenlaisia, joten kannattaa vähän ottaa selvää ensin mitä osaavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka343514- 113138
- 1422932
Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032635Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv742605- 441435
Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t61308Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3961145Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos501043Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6900