Meinasin ostaa motonetistä ja maksaa nettipankissa. Esiin tuli kuitenkin joku ihmeen Klarna, joka olisi halunnut valtuudet mellastaa pankkitililläni.Mistä näitä huijareita oikein sikiää?
Mikä kerpeleen Klarna?
30
703
Vastaukset
- Anonyymi
Gookkelista kun kysyy, niin näkyy olevan joku rastusjuttu. Korko on aivan posketon nykyisiin korkoihin verrattuna. Kannattaa maksaa aina pankista suoraan, eikä käyttää mitään välikäsiä.
- Anonyymi
Korjaan, rahastusjuttu.
- Anonyymi
Meinasin ostaa myös yhden VPN paketin ja rupesin tilaamaan ja rahan välittäjä oli juuri sama klarna. Näpyttelin maksu verkkopankki ja sitten tämä klarna uteli tunnulukua verkkopankkiin. Lopetin välittömästi ja pistin sivun alas.
- Anonyymi
Lienette persuja kaikki, Klarna on luotettava maksunvälittäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lienette persuja kaikki, Klarna on luotettava maksunvälittäjä.
Punikkia on helppo huijata raha-asioissa. Kertoo vain, että orvot (parta )lapset tarvitsee apua pakolaisleirillä ja riittää että punikki antaa pankkitunnuksensa rahansiirtoa varten.
- Anonyymi
Sinähän olet pankkisi sivulla jos maksat verkkopankin jautta, et klarnan sivulla. Tietenkään et voi maksaa ilman tunnuslukuja verkkopankissa.
- Anonyymi
Ei kannata antaa tunnuslukuja kenellekään. Ei noista voi tietää kuka huijaa kuka ei.
- Anonyymi
Ettei kyseessä ole ollut se kolminumeroinen luku siellä kortin toiisella puolella. Sitä kysytään kun maksetaan verkko-ostoksista heti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei kyseessä ole ollut se kolminumeroinen luku siellä kortin toiisella puolella. Sitä kysytään kun maksetaan verkko-ostoksista heti.
Juuri sitä ei pidä antaa kenellekään.
- Anonyymi
Kunhan hakkerit hyökkää tuon Klarnan kimpuun, niin voi voi miten monen pankkitunnusluvut vuotaa markkinoille.
- Anonyymi
Sama firma vei rahani, eikä toimittanut niitä verkkokaupaan. Kesti 1½ kuukautta, että palauttivat rahat pankiin.
- Anonyymi
Minulla ihan sama kokemus. Maksusysteemi ei toimi oikein Wishin kanssa. Homma kestää ja kestää – jos ei soittele palvelupuhelimeen (joka onneksi edes on!) ei rahojaan saa takaisin.
- Anonyymi
Höpö, höpö. Vuosia olen maksanut tilaukseni Klarna-maksutavalla. Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ihan sama kokemus. Maksusysteemi ei toimi oikein Wishin kanssa. Homma kestää ja kestää – jos ei soittele palvelupuhelimeen (joka onneksi edes on!) ei rahojaan saa takaisin.
Sama kokemus. Luulin tilaavani verhot useasta, tulivatkin Kiinasta. Tuo wish on paska firma. Verhot olivat mitättömiä riepuja. Halusin palauttaa mutta ei onnistunut klarnan kautta. Olisi Kiinasta pitänyt saada joku hemmetin koodi jolla palauttaa. Ei onnistunut. Nyt 50€ verhot on eurolla myytävänä kirpparilla kun aina veetutti kun näin ne kaapissa. Ikkunaan niitä ei kehdannut laittaa.
- Anonyymi
Tilasin adlibrikseltä kirjoja. En onnistunut verkkomaksamaan joten valitsin vaihtoehdon lasku klarnalta. Klarnan lasku oli yhtä aikaa sähköpostissa kuin kirjat postissa. Maksoin heti normaalisti verkkopankissa, ei mitään lisäkuluja. 2 viikkoa ois ollut eräpäivään. (Ja kirjatkin tuli ilman postitusmaksua.)
- Anonyymi
En ole varma mutta saatoin jonkun verkko-ostoksen maksaa ehkä 5–10 vuotta sitten tuon Klarnan kautta. Se oli vaan joku välikäsi siinä. En muista maksoinko pankkitunnuksilla vai visalla. Homma kuitenkin toimi ihan ok.
- Anonyymi
Esmerkiksi cdon vai mikä se putiikki affenanmaalla on, maksut kiertää klarnan kautta.
Eli ulkoistettua reskontra/ kassa toimintaa.
- Anonyymi
Pankkitilini on minun ja pankin välinen asia enkä päästä ketään sitä sorkkimaan. Ei minulla ole mahdollisuutta tietää onko jokin pankkitunnuksiani himoava rikollisjärjestö.
- Anonyymi
Ei se tili enää ole privaatti. EU:ssa rahoituslaitoksilla on oikeus päästä katsomaan tilitapahtumia kuten Kela on voinut tehdä aikaisemmin.
- Anonyymi
Kyllä Klarna on toiminut ihan hyvin, mitä olen joskus jotain ostanut ulkomailta, jolloin suomalainen verkkopankki ei ole vaihtoehtona.
Joko noi tapaukset ovat sellaisia, että käyttäjää on yritetty huijata jonkun muun toimesta tai kirjoittajat yrittävät tässä huijata lukijoitaan. - Anonyymi
Ei mun tietääkseni aito alkuperäinen klarna kysele pankkitunnuksia mut rahoittaa maksukyvyn puitteissa vaikka 1600 egen seksinuken oston.
- Anonyymi
Huijaus.
Ei Klarnalle tarvitse antaa mitään pankkitietoja, se haluaa vain oletko luottokelpoinen.- Anonyymi
Ei, jos maksaa laskulla. Mutta verkko-ostoksissa joutuu ne tietyt tiedot antamaan, mm. Tarkastusluvun. Tilaan nyt ruoat k- kaupasta, maksan verkossa niin että k-kauppa veloittaa toimituspäivänä suoraan pankkitililtä.. toistaiseksi luotan.
- Anonyymi
Oli tarkoitus maksaa nettipankissa niin kuin ennenkin mutta Klarna vaatikin pankkitunnuksia ja oikeutta käyttää pankkitiliäni.
- Anonyymi
"Suomalaiset ovat tottuneet verkko-ostoksillaan siihen, että maksuvälittäjä ohjaa asiakkaan takaisin pankin sivuille. Nykyisin psd2-direktiivin myötä on sallittua myös se, että kolmas osapuoli kysyy tunnuksia suoraan – kunhan se käyttää sääntöjen mukaista rajapintaa. Kuluttajaa tilanne voi hämmentää".
https://www.talouselama.fi/uutiset/pyysiko-outo-sivu-pankkitunnuksiasi-kesken-verkko-ostoksen-maksunvalittaja-saa-kysya-tunnuksia-tietyin-ehdoin/dc7d5362-f6ae-4ffb-bf60-c4d89f16ff12
Maksumuurintakana - Anonyymi
"Suomalaiset tulistuivat verkkokaupan maksupalvelun touhuihin – Pankki: "Merkittävä tietoturvauhka".
https://www.tivi.fi/uutiset/suomalaiset-tulistuivat-verkkokaupan-maksupalvelun-touhuihin-pankki-merkittava-tietoturvauhka/f73f3258-d016-3cff-8a22-f779f9d339cf
Maksupalvelu Klarnan omistama Sofort on herättänyt kysymyksiä tavastaan käsitellä verkkokauppa-asiakkaiden tietoja.
Jos asiakas haluaa maksaa ostoksensa verkkopankissa, Sofort ei ainakaan kaikissa tapauksissa ohjaa kuluttajaa tämän oman pankin palveluun, vaan pyytää kirjaamaan verkkopankin käyttäjätunnuksen ja salasanan Sofort.com-sivulla sijaitsevaan lomakkeeseen.
Sofortin toiminnasta on keskusteltu laajasti muun muassa Facebookissa. Suomalainen asiakas yritti ostaa saksalaisesta verkkokaupasta tavaraa, mutta ei suostunut lopulta luovuttamaan tunnuksiaan sivustolle.
Palvelu kertoo käyttävänsä tunnuksia suojamekanismina tilin saldon tarkistamiseen: botti kirjautuu asiakkaan verkkopankkiin, lataa sieltä tietoja ja suorittaa sitten maksun. Tivin lähteen mukaan asiasta on tiedotettu huonosti ja tekniikka on kyseenalainen.
Sofortin lisäksi aiemmin tänä vuonna muun muassa Trustly-palvelun kerrotaan kysyneen tunnuksia omilla sivuillaan.
Suomessa pankit kuitenkin kehottavat kuluttajia olemaan antamatta tunnuksiaan tämän kaltaisille palveluille.- Anonyymi
Tavallisella kuluttajalla ei ole keinoa varmistaa sitä, että onko kyseessä laillinen kyselijä vai Nigerian pankkimies. ÄLKÄÄ IKINÄ ANTAKO YHDELLEKKÄN KYSELIJÄLLE PANKKITUNNUKSIANNE ellei kyselijä ole oma pankkinne.
- Anonyymi
pankkien tekstiviestikoodi
pakko
on samanlainen tietoturvariski
Lisää kaikkien kulua ja aiheuttaa
aika massiivisen vian. - Anonyymi
Toivottavasti Klarnan huijaukset saadaan loppumaan kokonaan:
https://yle.fi/uutiset/3-12014974 - Anonyymi
Katselin Yliopiston Apteekin sivuja:https://www.yliopistonapteekki.fi/
Sivun alareunassa näkyy maksamisen kohdalla kaikki pankit mutta ne on ympäröity Klarnan kehikolla. Enpä menisi siis tekemään mitään etäostoksia tuollaisesta systeemistä. Luulisin Yliopiston Apteekin olevan vakaa ja arvovaltainen yritys.
Millaisia kokemuksia olette saaneet nettiostoksistanne?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760