Mauno Mattilan varoitusopetuksissa on eräs hämmentävä puoli.
Hän kertoo, että nämä harhat ja eksytykset mitä hänen mukaansa pyörii ympärillämme ovat sellaisia, että niistä ei edes huomaa, että ne ovat harhaa. Ne ovat niin lähellä oikeaa, kakki on niin oikean tuntuista.
Mattila ainoastaanko sen huomaa missä he eksytys luuraa? Eivät muut?
Olisko niin, että se Mattilan kritisoima eksytys olisikin vain julistajien ja seurakuntien vajavuutta ja pieniä sävyeroja eikä eksytystä ?
Onko tietoa, kelpuuttaako Mattila enään ketään julistajan paikalle tai kelpuuttaako ketään oikeaoppisten seurakuntien listalle?
Mauno Mattilan eksytys.
32
1041
Vastaukset
- Anonyymi
On hedelmätöntä jahdata eksyttäjiä, kun pitäisi opettaa evankeliumia. Ekstysten paljastelu on usein populistista ja sensaatiohakuista juorujen leivittämistä, jotta saisi vain huomiota itselleen.
On hyvä todella keskustella eksytyksistä tässä ajassa ennen Herran paluuta ja todella saatana syöttää sitä valhetta salakavalasti Totuuteen sekoitettuna ,että moni alkava uskova on sitten hakoteillä jo alussa ,ellei neuvoa tule ja ohjausta harjaantuneilta .
- Anonyymi
Kukaan ei opi mitään, jos kaikki opetus painottuu ekstyksiin. Pitäisi painottaa ennemmin totuuden julistamista. Kyllä aikuiset ja järkevät ihmiset itsekin ymmärtävät, mikä pitää paikkansa ja mikä ei. Todellisuudessa överiksi mennyt eksytysten paljastelu menee vain omaan nilkkaan, koska yleisä ei usein näe asiaa samalla tavalla, miten tämä sensaatiohakuinen paljastelija yrittää provosoida muita luulemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei opi mitään, jos kaikki opetus painottuu ekstyksiin. Pitäisi painottaa ennemmin totuuden julistamista. Kyllä aikuiset ja järkevät ihmiset itsekin ymmärtävät, mikä pitää paikkansa ja mikä ei. Todellisuudessa överiksi mennyt eksytysten paljastelu menee vain omaan nilkkaan, koska yleisä ei usein näe asiaa samalla tavalla, miten tämä sensaatiohakuinen paljastelija yrittää provosoida muita luulemaan.
Liioitteleminenkin on valehtelemista.
Ei kaikki Mattilan opetukset painotu eksytyksiin, vaan hänellä on paljon muutakin hyvää ravintoa tarjolla Jeesuksen lampaille.
Suosittelen lämpimästi niitä kuunneltavan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liioitteleminenkin on valehtelemista.
Ei kaikki Mattilan opetukset painotu eksytyksiin, vaan hänellä on paljon muutakin hyvää ravintoa tarjolla Jeesuksen lampaille.
Suosittelen lämpimästi niitä kuunneltavan.Mattilan lähes jokaisessa opetuksessa on ilmiselviä asiavirheitä ja harhaanjohtamista. En todellakaan voi suosiltella Mattilaa, mutta suosittelen omaehtoista Raamatun lukemista.
Rauhan tervehdys.
Aloittaja ei ilmeisesti ole edes vilkaissut kanavaani, koska siellä on melko tuore video, jossa listaan 20 hyvää Raamatun opettajaa Suomesta.
https://www.youtube.com/watch?v=ORQp8tBf8O0
Toinen ongelma sitten tulee siitä, kun ne mitkä tunnistan eksyttäjiksi, ovat usealle juuri ne mitä hän kuuntelee (yleensä TV7:n kautta tai sen tunnetuiksi tekemiä) ja nämä ovat kaikki menestysteologisia. Kun on tuossa eksytyksen kuplassa, siinä ei tunnekaan ketään raittiita vaan on se vieras henki johdattanut kuuntelemaan vain ja yksinomaan noita vieraassa hengessä olevia. Yhdessä parvessa ne yhdenlaiset linnut lentää.
Ja kolmanneksi, tällaiset aloitukset, joita ei perustella millään eikä mitäkään ilmeisemmin ole edes perehdytty allekirjoittaneen opetuksiin, vaan on ensimmäisestä asiasta vedetty herne nenään (yleensä se on TV7) ja tällöin puolustautuminen on mahdonta, koska minun pitäisi puolustaa jonkin väärää mielikuvaa joka perustuu huhuihin eikä siihen, että oltaisiin perehdytty itse kanavaan.
"Jos kuka vastaa, ennenkuin on kuullut, on se hulluutta ja koituu hänelle häpeäksi." - Sananlaskut 18:13
PS. Tämä tällainen on kuitenkin siitä hyvää, että näin useammat ihmiset johdattuvat kanavalle. Kristuksessa siis kaikki kääntyy lopulta voitoksi niille, jotka Herra rakastavat ja Hänen sanaansa. Aamen.
Siunauksin, MM.- Anonyymi
Olen kanssasi eri mieltä sinulle esitetystä arvostelusta. Iso osa siitä on hyvin jäsentynyttä ja täsmällisesti perusteltua. Sinua siteerataan sanasta sanaa, joten väitteesi, että arvostelu perustuisi huhuhin on täysin tuulesta temmattu.
Sen olen huomannut, ettet noteeraa edes hyvin perusteltua palautetta mitenkään. Jatkat kuin pohjalainen jääräpää luullen, että olet Jumalan profeetta ja olet mukamas Jumalan asialla. Sinä Mauno Mattila et ole Jumalan profeetta. Sinun tekemäsi hedelmä ei ole profeetan hedelmää.
Yksi osoitus on tästä se, että jaoit Jeremiah Johnsonin profetia, vaikka se ei ollut Herran antama. Profetian mukaan Trumpista tulee tulee Jumalan pasuuna Amerikkaan. Profetia sano, että Turmpista tulisi Jumalan viestin välittäjä ja kehottaa kuuntelemaan tarkasti Trumppia. Tämä ei todellakaan pidä paikkansa. Jopa Petri Paavola otti kantaa profetiaan sanomalla, että se on ilmiselvästi väärä profetia. Varokaa Mauno Mattilaa, koska hän jakaa väärää profetiaa.
"Huuda kurkun täydeltä, älä arkaile, anna äänesi kaikua kuin pasuuna! Kerro kansalleni sen rikokset, Jaakobin suvulle sen synnit." (Jes. 58:1)
"Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia. Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne." (5 Moos 13:1-3)
Tämän linkin takana on Mattilan lausunto asiasta:
https://www.youtube.com/watch?v=9CUoACwsdgg&feature=youtu.be&t=1992
Tämän linkin takana on Jeremiah Johnsonin väärä profetia:
https://www.facebook.com/AskDrBrown/posts/1651954258163503
Sitten vielä siitä rimanalituksesta, kun väitit Teemu Selänteen olevan profeetallinen ennusmerkki. Se oli kabbalaharhaoppia.
Ajattelin, että olisit tehnyt pohjanoteerauksen, kun hän levitti Jeremiah Johnssonin väärää profetiaa, että Trump olisi Jumalan pasuuna. Nyt olet myös keksinyt sensaatiomaisen uutisen, että jääkiekkoilija Teemu Selänteen elämä olisi jokin profeetallinen ennusmerkki ja kutsuu tätä asiaa uudella YouTube-videollaan nimeltä: Selänne koodi 8 13.
Mattila alkaa etsiä ennusmerkkejä vähän sieltä ja täältä ja tekemään aasinsiltoja erilaisten asioiden välillä. Mattila on siis tehnyt oman versionsa Da Vinci -koodista. Herätkää jo hyvät ihmiset ja hylätkää Mauno Mattila. Hän on väärä profeetta ja eksyttäjä. Anonyymi kirjoitti:
Olen kanssasi eri mieltä sinulle esitetystä arvostelusta. Iso osa siitä on hyvin jäsentynyttä ja täsmällisesti perusteltua. Sinua siteerataan sanasta sanaa, joten väitteesi, että arvostelu perustuisi huhuhin on täysin tuulesta temmattu.
Sen olen huomannut, ettet noteeraa edes hyvin perusteltua palautetta mitenkään. Jatkat kuin pohjalainen jääräpää luullen, että olet Jumalan profeetta ja olet mukamas Jumalan asialla. Sinä Mauno Mattila et ole Jumalan profeetta. Sinun tekemäsi hedelmä ei ole profeetan hedelmää.
Yksi osoitus on tästä se, että jaoit Jeremiah Johnsonin profetia, vaikka se ei ollut Herran antama. Profetian mukaan Trumpista tulee tulee Jumalan pasuuna Amerikkaan. Profetia sano, että Turmpista tulisi Jumalan viestin välittäjä ja kehottaa kuuntelemaan tarkasti Trumppia. Tämä ei todellakaan pidä paikkansa. Jopa Petri Paavola otti kantaa profetiaan sanomalla, että se on ilmiselvästi väärä profetia. Varokaa Mauno Mattilaa, koska hän jakaa väärää profetiaa.
"Huuda kurkun täydeltä, älä arkaile, anna äänesi kaikua kuin pasuuna! Kerro kansalleni sen rikokset, Jaakobin suvulle sen synnit." (Jes. 58:1)
"Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia. Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne." (5 Moos 13:1-3)
Tämän linkin takana on Mattilan lausunto asiasta:
https://www.youtube.com/watch?v=9CUoACwsdgg&feature=youtu.be&t=1992
Tämän linkin takana on Jeremiah Johnsonin väärä profetia:
https://www.facebook.com/AskDrBrown/posts/1651954258163503
Sitten vielä siitä rimanalituksesta, kun väitit Teemu Selänteen olevan profeetallinen ennusmerkki. Se oli kabbalaharhaoppia.
Ajattelin, että olisit tehnyt pohjanoteerauksen, kun hän levitti Jeremiah Johnssonin väärää profetiaa, että Trump olisi Jumalan pasuuna. Nyt olet myös keksinyt sensaatiomaisen uutisen, että jääkiekkoilija Teemu Selänteen elämä olisi jokin profeetallinen ennusmerkki ja kutsuu tätä asiaa uudella YouTube-videollaan nimeltä: Selänne koodi 8 13.
Mattila alkaa etsiä ennusmerkkejä vähän sieltä ja täältä ja tekemään aasinsiltoja erilaisten asioiden välillä. Mattila on siis tehnyt oman versionsa Da Vinci -koodista. Herätkää jo hyvät ihmiset ja hylätkää Mauno Mattila. Hän on väärä profeetta ja eksyttäjä.Rauhan tervehdys.
Näihin olen jo vastannut useasti, mutta jostain syystä tämä sama henkilö uudestaan ja uudestaan nostaa nämä samat esille. Näihin löytyy siis jo vastaukseni, jos haette nimimerkilläni kyseisistä ketjuista, niin säästän tässä tilaa ja en copy-pastea taas samaa.
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Näihin olen jo vastannut useasti, mutta jostain syystä tämä sama henkilö uudestaan ja uudestaan nostaa nämä samat esille. Näihin löytyy siis jo vastaukseni, jos haette nimimerkilläni kyseisistä ketjuista, niin säästän tässä tilaa ja en copy-pastea taas samaa.
Siunauksin, MM.Kuten edellä on todettu, niin pohjalainen jääräpää Mauno Mattila ei tunnusta koskaan olevansa väärässä. Mauno, sinä palvelet pimeyttä!
- Anonyymi
koska minun pitäisi puolustaa jonkin väärää mielikuvaa joka perustuu huhuihin eikä siihen, että "oltaisiin perehdytty itse kanavaan."
On siinä ylimielinen mies!
Miksi sinun kanavaasi tulisi perehtyä?
Niinkö Jeesus opettaa,
Miksi te eksytte, koska että kuuntele ja lue Mauno Mattilan kanavaa?
vai tulee ITSE TUTKIA Raamattua kuten Timoteus ja Raamattu, eli Jumalan Sana eli Jeesus, eli Jumala itse, sitten tekee lukijasta ja opetuslapsesta, viisaan ja ymmärtäväisen.
eikö niin että tulee tuntua Jumalan Sana, vai mattilan viisaudet? - Anonyymi
"PS. Tämä tällainen on kuitenkin siitä hyvää, että näin useammat ihmiset johdattuvat kanavalle. Kristuksessa siis kaikki kääntyy lopulta voitoksi niille, jotka Herra rakastavat ja Hänen sanaansa. Aamen."
Kenen Tykö tahdot ihmisten menevän, sinun vai Jeesuksen eli Jumalan Sanan?
Paavali rohkeasti sanoo, OLKAA MINUN SEURAAJIANI, tarkoittaa että, TEHKÄÄ KUTEN MINÄ ja VAELTAKAA KUIN MINÄ!
1. Kor. 11:1
Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
Nyt, JOS joku seuraa eli tekee kuten Paavali, niin hän tekee saman eli.
ITSE TUTKII ja itse seuraa Jeesusta, KUTEN PAAVALI, teki.
ei niin että, tulkaa minun opetuslapsikseni.
se oli "Pietarin leipä" eli paavin kirkko ja nokolain oppi eli arvo-asemaan perustuva kirkkko jossa on isoja jotka tietävät ja pienten tulee kuunnella ja seurata perässä.
kirkkooon tahi kanavalle!
TEE PARANNUS! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"PS. Tämä tällainen on kuitenkin siitä hyvää, että näin useammat ihmiset johdattuvat kanavalle. Kristuksessa siis kaikki kääntyy lopulta voitoksi niille, jotka Herra rakastavat ja Hänen sanaansa. Aamen."
Kenen Tykö tahdot ihmisten menevän, sinun vai Jeesuksen eli Jumalan Sanan?
Paavali rohkeasti sanoo, OLKAA MINUN SEURAAJIANI, tarkoittaa että, TEHKÄÄ KUTEN MINÄ ja VAELTAKAA KUIN MINÄ!
1. Kor. 11:1
Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
Nyt, JOS joku seuraa eli tekee kuten Paavali, niin hän tekee saman eli.
ITSE TUTKII ja itse seuraa Jeesusta, KUTEN PAAVALI, teki.
ei niin että, tulkaa minun opetuslapsikseni.
se oli "Pietarin leipä" eli paavin kirkko ja nokolain oppi eli arvo-asemaan perustuva kirkkko jossa on isoja jotka tietävät ja pienten tulee kuunnella ja seurata perässä.
kirkkooon tahi kanavalle!
TEE PARANNUS!Mattilaa antaa aina ymmärtää, että hänellä on se armolahja minkä avulla hän tietää tarkalleen mikä ja kuka on eksyttäjä, siinä menee metsään ja rytisten, koska Sana sanoo, että jopa valitutkin sattavat eksyä jopa Mattilakin tehtävässään.
Mattila mollaa aivan liikaa niitä jotka tulevat hänen kanssaan taivaaseen. No hän voi sanoa, että eksyneet eivät sinne pääse, en tiedä, mutta mihin Mattila sen rajan vetää? Kuka on eksyksissä ja kuka on vilpitön, erilainen ja vajavainen? Mattila näköjään tietää senkin rajan mihin se vedetään ja siinä on se Mattilan harha. Hän asettuu tuomarin paikalle ja muiden yläpuolelle ja se kielletään Raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mattilaa antaa aina ymmärtää, että hänellä on se armolahja minkä avulla hän tietää tarkalleen mikä ja kuka on eksyttäjä, siinä menee metsään ja rytisten, koska Sana sanoo, että jopa valitutkin sattavat eksyä jopa Mattilakin tehtävässään.
Mattila mollaa aivan liikaa niitä jotka tulevat hänen kanssaan taivaaseen. No hän voi sanoa, että eksyneet eivät sinne pääse, en tiedä, mutta mihin Mattila sen rajan vetää? Kuka on eksyksissä ja kuka on vilpitön, erilainen ja vajavainen? Mattila näköjään tietää senkin rajan mihin se vedetään ja siinä on se Mattilan harha. Hän asettuu tuomarin paikalle ja muiden yläpuolelle ja se kielletään Raamatussa.Ihan turhaa ajanhukkaa yrittää saada Mauno Mattilan opetuslapsia heräämään ja muuttamaan tyyliään ja asennettaan, saati sitten itse "opettajaa". Mattila on ihan tasan tarkkaan yhtä vajaa ja välillä harhassa kuin kuka tahansa vajavainen kilvoittelija joka joutuu tekemään parannusta synneistään, Mattila vain ei sitä itse huomaa.
Mattila voi kyllä kertoa ITSE puheissaan nöyrästi, että hän on kyllä Herran armosta vajavainen kilvoittelija mutta antaa ymmärtää että on oikeassa oleva kilvoittelija. Siinä se ydin pointti onkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mattilaa antaa aina ymmärtää, että hänellä on se armolahja minkä avulla hän tietää tarkalleen mikä ja kuka on eksyttäjä, siinä menee metsään ja rytisten, koska Sana sanoo, että jopa valitutkin sattavat eksyä jopa Mattilakin tehtävässään.
Mattila mollaa aivan liikaa niitä jotka tulevat hänen kanssaan taivaaseen. No hän voi sanoa, että eksyneet eivät sinne pääse, en tiedä, mutta mihin Mattila sen rajan vetää? Kuka on eksyksissä ja kuka on vilpitön, erilainen ja vajavainen? Mattila näköjään tietää senkin rajan mihin se vedetään ja siinä on se Mattilan harha. Hän asettuu tuomarin paikalle ja muiden yläpuolelle ja se kielletään Raamatussa.Valitut eivät eksy. Valitut eksyisivät Jos se olisi mahdollista lukee raamatussa.
- Anonyymi
Energia kannattaa nyt käyttää sielujen voittamiseen. Kohta tulee yö eikä kukaan voi työtä tehdä.
- Anonyymi
Juurikin näin- minä olen itse kokenut todella tarpeellisena Mattilan kanavan, olen itsekkin ollut mukana äärikarismaattisuudessa vuosikausia ja pilasin elämäni sen vuoksi peruuttamattomilla tavoilla. On lapsille ja nuorille vaa ral lis ta joutua näihin mukaan, ulos löytää vasta pitkien taisteluiden jälkeen,jos Jumala suo. Ymmärrän siis Mattilan tulokulma täysin, vaikken kaikesta olekkaan samaa mieltä. Miksi te räävitte täällä häntä, jättäkää katsomatta jos niin häiritsee eikä itseänne kosketa!? Typerää touhua. Vai onko niin, että totuus kun osuu omaan nilkkaan,sitä on vaikea heti sulattaa? Pohtisitte asioita itseksenne rukouksessanne kammioissanne,ettekä tekisi Kristuksen seurakuntaa naurunalaiseksi ulkopuolisten silmissä.
- Anonyymi
Katsos, kun Herra avaa, niin kukaan ei sulje. Valitettavasti Herraltakin saatu virka voi nousta päähän ja alkaa paisua siellä. Onhan niin monelle uskovalle käynyt. Eikä Herra välttämättä sulje, vaikka niin kävisikin.
- Anonyymi
David Wilkerson on kertonut, kuinka hän jossain vaiheessa ns. suosiotaan, kiisi puhumassa siellä täällä maailmalla, kunnes hän äkkiä huomasi, ettei Herra ollut enää vähään aikaan osallistunut hänen puhujatilaisuuksiinsa. Hän oli kaiken tuoksinassa unohtanut kaikkein tärkeimmän eli Jeesuksen ja hänen kanssaan kahden olemisen ja seurustelun ja valmistellut vain saarnojaan, kysymättä niistä välttämättä edes Herralta. Herralta saatu virkakin voi siis muuttua sellaiseksi, ettei siinä Herra itsekään enää ole taustalla vaikuttamassa puheissa, jos parannusta ei tule, eikä oikeanlaista nöyryyttä näy.
- Anonyymi
paljon on hällä kuulijoita ja odottavat uusia jaksoja.
on häntä mieluisaa kuunnella kun ei huuda kuin monet muut saarnaajat kiihtyvät - Anonyymi
ONKO VAROITTAMINEN SYNTIÄ?
Pyhä Henki on varoittanut meitä jo vanhan testamentin ajoista, saatanalliset eksytykset ovat alusta lähtien olleet keskellämme kuten paratiisissa oli.
Vaikka en ole samaa mieltä kaikesta Maunon kanssa, silti siunaan häntä ja hänen palvelutehtäväänsä.
Jumala on AINA varoittanut kansaansa olemaan erottelukykyisiä, jos menetämme erottelukyvyn eksymme varmasti. Todellinen Jumalan kansa on aina joutunut taistelemaan vääriä profeettoja vastaan.
IRONISTA ON
jos karismaattista liikettä kritisoi, jos yrittää olla valpas ja erottelukykyinen ja kilvoittelee totuuden puolesta ja pitäyttää heidät sanassa ja paljastaa heidän virheensä. He tuomitsevat sinut syntisenä, sinä olet se joka seisoo vastaan Jeesuksen Joh.17 rukouksen, jossa Hän rukoilee, että seurakunta olisi yhtä.
Onnistuakseen heidän on muutettava erottelu synniksi Kristusta ja Hänen ylipapillista rukoustaan vastaan. Jotta karismaattinen liike säilyisi sen täytyy ehdottomasti hyökätä totuustaistelijoita vastaan ja leimata heidät Pyhän Hengen vihollisiksi, sillä jos terve oppi hallitsee, he eiväy säily.
1 JOH.4:1" RAKKAANI ÄLKÄÄ JOKAISTA HENKEÄ USKOKO"...
Älkää uskoko ketä tahansa. MIKSI? " SILLÄ MONTA VÄÄRÄÄ PROFEETTAA ON LÄHTENYT MAAILMAAN". Koetelkaa siis henget jatkuvasti.
Jos karismaattinen liike haluaisi pitäytyä totuudessa, jos se olisi todellista Pyhän Hengen työtä, joka pitää yhtä Raamatun kanssa, he suorastaan pyytäisivät tulla koetelluiksi perinpohjin, koska he haluaisivat vahvistuksen ja todennuksen, että ovat totuudessa, mutta nyt he eivät sitä tee vaan tuomitsevat koettelijat.- Anonyymi
Totta!! Olen huomannut että varoitukset kaikuvat kuuroille korville. Muutama on vain ottanut ne vastaan. Ja arvioiminen on Raamatullisia. Jos se kielletään niin joku mättää. Eräs kertoi suurista ihmeistä mutta kielsi tapaamasta heitä joille oli ihmeet tapahtuneet. Eikö Jumalan teot kestä tulla julki?? Elämme aikaa jota ei kiinnosta arkisuus eikä ristin kantaminen. Ihmeitä ja fiiliksiä, se on mukavampaa. Ja synti sana on jo melkein unohdettu. Normi elämä ei kiinnosta moniakaan. Jeesus oli yksi meistä ja tietää mitä on olla ihminen. Hän ei tavoitellut korkeaa asemaa, ei käyttänyt voimaansa itsensä tai opetuslasten hyödyksi. Tyytyi vähään ja välillä ei ollut edes majapaikkaa... Entäs nämä nykyajan apostolit ja profeetat?? Tyytyvätkö he vähään ja ovat nöyriä palvelijoita??
- Anonyymi
Ei voi muuta kuin todeta, että vieläkö joku jaksaa kuunnella maunon paskanjauhantaa!
Rauhan tervehdys.
Toivon, että löytäisit rauhan Jeesuksen Kristuksen verihaavoista. Anna Hänen pestä pois syntisi. Hän rakastaa sinua.
Ei kukaan jaksakaan mitään Maunon paskanjauhantaa kuunnella, mutta hänen raitista raamutullista opetustaan kylläkin. Ainakin minun hengelleni ja sielulleni ne tuovat virvoitusta.
Voimia sinulle Mauno ja taivaallista viisautta ja ymmärrystä opettaa ja jakaa Totuuden Sanaa jatkossakin raittiisti ja oikein. - Anonyymi
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Toivon, että löytäisit rauhan Jeesuksen Kristuksen verihaavoista. Anna Hänen pestä pois syntisi. Hän rakastaa sinua.
Siunauksin, MM.Ilman ehkäisyä on paras. Seksi kun kuuluu muutoinkin avioliittoon.
- Anonyymi
Netissä on pilvin pimein julistajia, joiden puheet keskittyvät raamatun sanaan ja uskonvaellukseen ja ovat täynnä puhetta Kristuksesta. Jos raamatun lukemisen ja kuuntelemisen ohessa jotain saarnoja yms. haluaa kuunnella, kannattaa kuunnella heitä.
Varsinkin vanhempaa, ja jopa jo edesmennyttä sukupolvea kannattaa kuunnella. Pelkästään heidän puheistaan jo huomaa, kuinka fokus on nykyjulistajilla nyrjähtänyt pois Jeesuksesta ja raamatun sanasta.
Heprealaiskirje 13:7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa. - Anonyymi
Onko mahdollista mennä ensin noiden karismaatikkojen luo, jos on jotain heitä
vastaan ja elleivät he kuule niin on edelleen varoitettava heitä kuten Raamattu
asiasta opettaa. En ota kantaa uuskarismaattisuuteen, mutta eivätkö hekin, jotka
tuossa ovat mukana ole sisaria ja veljiä Kristuksessa Jeesuksessa.
Ei siis koskaan ole oikein käydä oikeutta heitä vastaan jumalattomien edessä vaan
on pukeuduttava rakkauteen heitäkin kohtaan.
Voitko ottaa yhteyttä kaikkiin noihiin sisariisi ja veljiisi ennenkuin heistä varoitat.
Herra Jeesus antakoon sinulle viisautta ja taidollisuutta ja myös armon tehdä
parannuksen kaikesta mikä ei julista armoa eksyneille eikä varoitettaville. - Anonyymi
Tuossa olen Maunon kanssa samaa mielipuolta.
Uskon pimeyden puettuna sillee valkeudeksi, että sitä on sen verran hankala huomata, että monet eksyvät.
Sillä jos sen moni huomaisi, monet eivät eksyisi, kuten raamatussa lukee, et väkevä eksytys joka eksyttää monet.
ST - Anonyymi
Kuka tutkii Mauno Mattilan eksytyksen?
Missä hengessä hän puhuu?
Se kyllä paljastuu jokaiselle vilpittömälle Herraa Jeesusta Kristusta seuraavalle Pyhällä Hengellä täytetylle Jeesuksen opetuslapsille!- Anonyymi
Jos on eksyksissä, niin ei eksynyt sitä tunnu ymmärtävän. Mikään terve opetus tai sana ei mene enää perille. Suututaan ja vihastutaan. Miten monta kertaa Jeesus varoitti eksymästä ja Uuden Testamentin kirjeet. Ei niitä sinne ole turhaan laitettu. Mutta jos Raamattu ei kiinnosta eikä varoitukset, niin se on jo valinta. Meno ja meininki ja voitelu on päivän sana. Ja vielä paljon ihmeitä! Sehän se vetää ihmisiä.
Näin näyn, jossa oli kaksi jonoa rukous palveluun. Toisessa oli pitkä ja toinen veti vain pari ihmistä. Lyhyt jono oli Jeesuksen Kristuksen vetämä, Hänellä oli lunastuksen merkit. Toinen, pitkä jono oli ilakoivia ihmisiä. He nauroivat ja kaatuilivat. Sielläkin oli Jeesus. Mutta lähelle päästynä näin kuinka tämän toisen Jeesuksen kasvot olivat täynnä mätää ja koko olemus kuin itse kuolema. Hän tarjosi ihmeiden invaasio. Ja vapauden. Tee mitä tahdot niin saat voitelua.
Meidän Herramme Jeesus tarjosi syntien anteeksi antamuksen, ja ristin sekä veren kautta ikuisen elämän. Ja voiman elää päivittäin arkea ja vapautuksen synneistä. Heräsin ja ihmettelin.
- Anonyymi
Ainoa oikea usko on Rauhanyhdistyksellä muut hengellisyys on saatananpalvontaa. Mauno mattilan oppi on väärä ja vie suoraan helvettiin. Ihminen pelastuu vain kuulumalla Jumalan lasten joukkoon jolloin hänellä toinen uskovainen saarnaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, tämä on niin selvästi sanottu raamatussa. On olemassa vain kaksi joukkoa, toine se suurempi on matkalla kohti kadotusta, toinen joka on pienempi, jota haukutaan useilla pilkkanimillä, mm lestadiolaiset, ovat menossa ikuiseen elämään
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
Eksytysten paljastelussa on aina se riski, että arvostelun innossaan ei ymmärrä, selvitä kunnolla asiaa, jota on arvostelemassa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj282679KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.951668Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381588Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet661573Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771339- 1171244
- 851110
En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31084Oon vähän pettynyt
Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi1091083Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2491074