Rohtovirmajuuri ei siis ole lääke mutta kysympä kuitenkin.Olen käyttänyt Solgarin Valerian Root 300mg 2 kapselia iltaisin unihäiriöihin.Tuo 600mg tuntuu sopivalta minulle.Nuo ovat nyt loppumassa ja tilasin PipingRock.com:sta samanlaisia kapseleita mutta ne ovatkin 1200mg per kapseli.Siis nelinkertainen annos per kapseli Solgariin verrattuna ja tupla-annos käyttämääni verrattuna.
Oletteko käyttäneet noita PipingRock.com:n 1200mg:n kapseleita? Itse en taida uskaltaa ottaa noin suurta annosta vaikka ohje sanookin että voi ottaa 1-2 kapselia.
Miten noissa tuo annos voi noin vaihdella?
Rohtovirmajuuri
4
5873
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen käyttänyt valeriaanaa eli rohtovirmajuurta unihäiriöihin noin kymmenen vuoden sisällä aina silloin tällöin, muutaman viikon kerrallaan. Olen kokeillut sekä apteekin valmisteita että luontaiskauppojen merkkejä, ja kaikista aika hyvät kokemukset. Teho kuitenkin tuntuu vaihtelevan, vaikka milligrammamäärä onkin sama. Kysyin tästä eräältä luontaistuotekauppiaalta, ja hän selitti, että se johtuu siitä että luontaisvalmisteita ei ole standardoitu. Vaikuttava aine rohtovirmajuuressa on valeriaanahappo,, ja sen määrä voi eri valmistajien tuotteissa vaihdella , eikä sitä ilmoiteta välttämättä pakkauksissa.
Joka tapauksessa olen käyttänyt maksimissaan Soria Naturalin kapselia, 2 x 600 mg eli 1200. Siihen olin tosi tyytyväinen. Tuntui mukava rauhoittava vaikutus ja sain unta hyvin. Nyt kyseistä tuotetta ei enää saa, sen tilalla on joku "koktail" jossa on valeriaanan lisäksi passifloraa ym.., mikä ei sovi minulle. Olen käyttänyt myös Soria Naturalin uutetta (luontaiskaupasta), ja sekin oli hyvä, uutteen annostelu pipetillä vain oli vaikeaa. Se on paras mitata desilitramitalla, jossa näkyy selävsti millilitrat. Uutteessa on myös voimakas tuoksu. Uni tuli kyllä silläkin.
Soria Naturalin tuotteista pidin eniten siksikin, että kapselina ne olivat pelkkää luontaista rohtovirmajuurta, ei mitään ylimääräisiä täyte- tai väriaineita, kuten pillereissä on aina.
Nyt viimeksi olen käyttänyt Solgarin kapseleita. Niissä on yhdessä 300 mg, mikä ei tuntunut minulla missään. Otin kolme, ja sillä jo tuli uni paremmin. Purkissa on ohje, että maksimimäärä olisi 1 kapseli päivässä, enkä ymmärrä miksi, onko siis vaikuttavaa ainetta yhdessä kapselissa enemmän kuin muissa merkeissä? Soria Naturalissa ohje oli muistaakseni että voi ottaa kaksikin kapselia, eli 1200 mg.
Suomalainen Aboakin oli minulla välillä kokeilussa, mutta sekin oli niin mieto ettei riittänyt vaikka otin useamman kapselin. En muista enää mitä purkissa luki vahvuuksista. Solgar toimii minulla nyt.
Joten ei varmaan haittaa, vaikka otat 1200 mg. Kannattaa tietysti totutella pienemmillä annoksilla. Valeriaana on ikivanha luontaislääke mitä moninaisimpiin vaivoihin, ja sitä on varmasti otettu paljon isompiakin annoksia. Sivuvaikutuksia minulla ei ole koskaan ollut, muuta kuin ihan alussa vatsavaivoja, kun otin heti uutteena paljon kerrallaan. Vaikutukset ovat tietenkin yksilöllisiä, se mikä yhdelle sopii ei välttämättä sovi kaikille.
Muita suosittuja luontaistuotteita unettomuuteen ovat mm. passiflora ja mäkikuisma. Ensin mainittu teki minulle hiukan epätodellisen olon , mikä oli epämiellyttävää, toinen piristi mielialaa, mutta siitä tuli hirveä ummetus, joka kesti monta päivää. En kokeillut uudestaan, kun ei se edes auttanut unettomuuteen. Nämä ovat tosi yksilöllisiä asioita. Saksassa lääkärit määräävät mäkikuismaa masennukseen ja unettomuuteenkin yhtä paljon kuin virallisia masennuslääkkeitä.
Valeriaanaa ei kannata ottaa päivällä, ainakaan isoa annosta, 1000 mg on jo sellainen että tekee tokkuraiseksi ja muistaakseni ainakin apteekin pillereissä valeriaana on merkitty kolmiolääkkeeksi.- Anonyymi
Olen minäkin kokeillut unihäiriöihin noita mainitsemiasi mutta Valeriaana tuntuu toimivan minulla parhaiten.Se on hyvin yksilöllistä nuo annosmäärät luontaistuotteilla ja lääkkeillä.Tuo 600mg minulla aiheuttaa sen että väsyttää aikalailla aamulla mutta hyvin saan kyllä nukuttua.Täytyy nyt katsoa mitä tässä nyt teen.Kiitos vastauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen minäkin kokeillut unihäiriöihin noita mainitsemiasi mutta Valeriaana tuntuu toimivan minulla parhaiten.Se on hyvin yksilöllistä nuo annosmäärät luontaistuotteilla ja lääkkeillä.Tuo 600mg minulla aiheuttaa sen että väsyttää aikalailla aamulla mutta hyvin saan kyllä nukuttua.Täytyy nyt katsoa mitä tässä nyt teen.Kiitos vastauksesta.
Luin että 10% väestöstä reagoi virmajuureen krapulalla. Unesta saa kiinni mutta aamulla on erittäin väsynyt olo. Itse kokeilin joskus apteekin pillereitä ja tuntui että ne alkoivat vaikuttaa vasta aamulla. Juon silloin tällöin teenä, mutta en juurikaan huomaa mitään vaikutusta. Kärsimyskukkaa( Relaxor, Sedix ) nyttemmin käytössä, mutta vaikutus ehkä melko lievä, vaikea sanoa onko apua, ehkä vähän.
- Anonyymi
Valeriana officinalis voidaan määritellä myös kasvirohdosvalmisteeksi. Apteekista saa ihan vakioitua tavaraa. Eli vaikuttavan aineen määrä aina sama/tabletti. Kahta vahvuutta saatavilla. Ja annostus vahvemmalla (Lunixen 500mg) yksi tabletti illalla (ja tarvittaessa toinen, max. annos näyttää olevan 4 tbl). Näissähän paras vaikutetaan vasta viikon/parin jälkeen, joka on syytä ottaa huomioon (oma kokemus n. parisen viikkoa päivittäistä käyttöä ja silloin huomaa jo vaikutuksen. Itselläni liian aikainen herääminen haasteena kesät ja talvet).
Hyvä ja toimiva tuote, jos ei halua/tarvitse reseptilääkkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832