Karttaminen

Anonyymi

Olen katsellut vierestä yhtä ex jt tä, joka on kaverini. Julkisuudessa jt sanovat, etteivät karta, miksi he valehtelevat? Näen kyllä, kun kaverini erosi todistajista, niin välit meni poikki todistaja ystävien toimesta, edes kylillä häntä ei vanhat jt ystävät moikkaa.. minusta tää on vähän kummallista touhua, onkohan tää tapa ees raamatullinen vai onko tää jotain kiristystä, et mun kaveri menis takas sinne?

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jehovan todistajien edustajat valehtelevat karttamisesta, koska häpeävät sitä. Totuus on liian nolo kerrottavaksi, siksi asiaa pitää vääristellä eli "leinostella".

      • Anonyymi

        Julkisuuteen sanotaan ettei karteta ja sitten sama ääni lukee nauhalla karttamisohjeita seurakuntalaisille. Eihän tää oo oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisuuteen sanotaan ettei karteta ja sitten sama ääni lukee nauhalla karttamisohjeita seurakuntalaisille. Eihän tää oo oikein.

        Lahkon edustajat valehtelevat julkisuudessa ja lahko on jatkuvasti esillä siellä, missä uskonto tuottaa ongelmia ja pahaa oloa. Hedelmistään puu tunnetaan.


    • Anonyymi

      Lievä ilmaus tuo "kummallista"

      Syynä tuohon karttamiseen on pelottelu, niin yksin ja kartetuksi joutuu jos lahkon jättää, ethän jätä käyntejäsi valtakunnansalilla rahankeräyslaatikoiden muistamisineen
      Mutta lahko pelkää myös että jäsenet kuuntelisivat eronnutta, mitä sellaista hän on tajunnut lahkosta, mikä on saanut hänet äänestämään jaloillaan

      • Anonyymi

        Eikä me mitään karteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä me mitään karteta.

        Ette ainakaan viinaa karta.
        Minua on kartettu kohta 30 vuotta. Omat, nyt jo keski-ikäiset lapsenikaan eivät ole tekemisissä vanhan isänsä kanssa. Siis ei missään.
        Ei edes soiteta ja kysytä miten menee näin korona aikana?
        Moukkamaista touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette ainakaan viinaa karta.
        Minua on kartettu kohta 30 vuotta. Omat, nyt jo keski-ikäiset lapsenikaan eivät ole tekemisissä vanhan isänsä kanssa. Siis ei missään.
        Ei edes soiteta ja kysytä miten menee näin korona aikana?
        Moukkamaista touhua.

        Hirveää ettei edes omia vanhempia kunnioiteta eikä niistä huolehdita.


    • Anonyymi

      Totta on olen jopa nähnyt että Carvaaranit hauholla harrastavat sitä vaikka ihmisten pitäisi lomalla rentoutua ja kunnioittaa toisiaan. Pelotteluahan se on että vaan ei kukaan eroaisi seurakunnista.

      • Anonyymi

        Ja mitä enemmän pelottelevat sen enemmän populaa lähtee.
        Olen nähnyt kuinka isosta JT suvusta lähtee suurin osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä enemmän pelottelevat sen enemmän populaa lähtee.
        Olen nähnyt kuinka isosta JT suvusta lähtee suurin osa.

        Saman olen huomannut, porukkaa on alkanut erota todistajista ihan kunnolla. Tiedän monia, jotka tälläkin hetkellä täällä Porin seurakunnassa miettivät, josko kirjoittaisivat ihan erokirjeen. Meiän seurakunnassa ja siis keski ikäisiä pariskuntia ainakin kolme, joidenka kanssa ollaan jutusteltu tästä, ihan oppilaitoksille takia ovat uskonsa menettäneet. Päällekkäiset sukupolvioppi kaikista törkein vedätys... kaverini sanoi, että jos me ja yks toinen pariskunta lähtee, niin tuleeko muitakin erokirjeen käyttäjiä. Sehän on melko helppoa vaan kirjottaa erokirje, ei siinä muuta tarvi tehdä. Tiedän myös Tampereelta joitakin "lähtijöitä", yks tuttu on Tesoman seurakunnassa ja siellä on nuorilla oikein yhteinen buumi eroamiseen menossa, kuulemma heitetty jo vitsiä illanvietoissa, et mitä kirjottaa erokirjeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen huomannut, porukkaa on alkanut erota todistajista ihan kunnolla. Tiedän monia, jotka tälläkin hetkellä täällä Porin seurakunnassa miettivät, josko kirjoittaisivat ihan erokirjeen. Meiän seurakunnassa ja siis keski ikäisiä pariskuntia ainakin kolme, joidenka kanssa ollaan jutusteltu tästä, ihan oppilaitoksille takia ovat uskonsa menettäneet. Päällekkäiset sukupolvioppi kaikista törkein vedätys... kaverini sanoi, että jos me ja yks toinen pariskunta lähtee, niin tuleeko muitakin erokirjeen käyttäjiä. Sehän on melko helppoa vaan kirjottaa erokirje, ei siinä muuta tarvi tehdä. Tiedän myös Tampereelta joitakin "lähtijöitä", yks tuttu on Tesoman seurakunnassa ja siellä on nuorilla oikein yhteinen buumi eroamiseen menossa, kuulemma heitetty jo vitsiä illanvietoissa, et mitä kirjottaa erokirjeeseen.

        Täällä Porissa vanhimman vaimo SH on riidankylväjä ja monet ei hänen takiaan halua tulla enää kokoukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Porissa vanhimman vaimo SH on riidankylväjä ja monet ei hänen takiaan halua tulla enää kokoukseen.

        Täällä Lohjalla myös samanmoinen meininki.
        Näitä:" en mene valtakunnansalille enää ikinä", tyyppejä löytyy.
        Turhaan mitään salia ruvetaan enää rakentamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen huomannut, porukkaa on alkanut erota todistajista ihan kunnolla. Tiedän monia, jotka tälläkin hetkellä täällä Porin seurakunnassa miettivät, josko kirjoittaisivat ihan erokirjeen. Meiän seurakunnassa ja siis keski ikäisiä pariskuntia ainakin kolme, joidenka kanssa ollaan jutusteltu tästä, ihan oppilaitoksille takia ovat uskonsa menettäneet. Päällekkäiset sukupolvioppi kaikista törkein vedätys... kaverini sanoi, että jos me ja yks toinen pariskunta lähtee, niin tuleeko muitakin erokirjeen käyttäjiä. Sehän on melko helppoa vaan kirjottaa erokirje, ei siinä muuta tarvi tehdä. Tiedän myös Tampereelta joitakin "lähtijöitä", yks tuttu on Tesoman seurakunnassa ja siellä on nuorilla oikein yhteinen buumi eroamiseen menossa, kuulemma heitetty jo vitsiä illanvietoissa, et mitä kirjottaa erokirjeeseen.

        Ehkäpä vuosia jatkunut avoin tiedotus Jt uskosta netissä on alkanut aikaansaada tuloksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen huomannut, porukkaa on alkanut erota todistajista ihan kunnolla. Tiedän monia, jotka tälläkin hetkellä täällä Porin seurakunnassa miettivät, josko kirjoittaisivat ihan erokirjeen. Meiän seurakunnassa ja siis keski ikäisiä pariskuntia ainakin kolme, joidenka kanssa ollaan jutusteltu tästä, ihan oppilaitoksille takia ovat uskonsa menettäneet. Päällekkäiset sukupolvioppi kaikista törkein vedätys... kaverini sanoi, että jos me ja yks toinen pariskunta lähtee, niin tuleeko muitakin erokirjeen käyttäjiä. Sehän on melko helppoa vaan kirjottaa erokirje, ei siinä muuta tarvi tehdä. Tiedän myös Tampereelta joitakin "lähtijöitä", yks tuttu on Tesoman seurakunnassa ja siellä on nuorilla oikein yhteinen buumi eroamiseen menossa, kuulemma heitetty jo vitsiä illanvietoissa, et mitä kirjottaa erokirjeeseen.

        Uskon että kun rohkeasti joku lähtee niin perässä tulee paljon muita. Karttamisen haitat saadaan myös minimoitua, kun ihmisiä lähtee porukalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen huomannut, porukkaa on alkanut erota todistajista ihan kunnolla. Tiedän monia, jotka tälläkin hetkellä täällä Porin seurakunnassa miettivät, josko kirjoittaisivat ihan erokirjeen. Meiän seurakunnassa ja siis keski ikäisiä pariskuntia ainakin kolme, joidenka kanssa ollaan jutusteltu tästä, ihan oppilaitoksille takia ovat uskonsa menettäneet. Päällekkäiset sukupolvioppi kaikista törkein vedätys... kaverini sanoi, että jos me ja yks toinen pariskunta lähtee, niin tuleeko muitakin erokirjeen käyttäjiä. Sehän on melko helppoa vaan kirjottaa erokirje, ei siinä muuta tarvi tehdä. Tiedän myös Tampereelta joitakin "lähtijöitä", yks tuttu on Tesoman seurakunnassa ja siellä on nuorilla oikein yhteinen buumi eroamiseen menossa, kuulemma heitetty jo vitsiä illanvietoissa, et mitä kirjottaa erokirjeeseen.

        Päällekkäiset sukupolvioppi kaikista törkein vedätys...

        Pitää keksiä ihan mahdottomia selityksiä, väärää oppia väärän opin päälle ettei koko homma kaadu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen huomannut, porukkaa on alkanut erota todistajista ihan kunnolla. Tiedän monia, jotka tälläkin hetkellä täällä Porin seurakunnassa miettivät, josko kirjoittaisivat ihan erokirjeen. Meiän seurakunnassa ja siis keski ikäisiä pariskuntia ainakin kolme, joidenka kanssa ollaan jutusteltu tästä, ihan oppilaitoksille takia ovat uskonsa menettäneet. Päällekkäiset sukupolvioppi kaikista törkein vedätys... kaverini sanoi, että jos me ja yks toinen pariskunta lähtee, niin tuleeko muitakin erokirjeen käyttäjiä. Sehän on melko helppoa vaan kirjottaa erokirje, ei siinä muuta tarvi tehdä. Tiedän myös Tampereelta joitakin "lähtijöitä", yks tuttu on Tesoman seurakunnassa ja siellä on nuorilla oikein yhteinen buumi eroamiseen menossa, kuulemma heitetty jo vitsiä illanvietoissa, et mitä kirjottaa erokirjeeseen.

        Eihän ne nuoret jaksa tänä päivänä enää mitään lahkohommia. Elämässä on muutakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Lohjalla myös samanmoinen meininki.
        Näitä:" en mene valtakunnansalille enää ikinä", tyyppejä löytyy.
        Turhaan mitään salia ruvetaan enää rakentamaan.

        Ei saleja enää rakenneta, vaan loputkin lyödään rahoiksi.
        Kotikokoukset jatkuvat ja kiiden muotoa muutetaan.


    • Anonyymi

      Kyllä karttavat. Perheeni ja entiset ystäväni eivät ole olleet missään yhteyksissä viimeiseen kahdeksaan vuoteen. Minä en katkaissut välejä. Minä en arvostellut heidän uskomuksiaan. Minä en yrittänyt käännyttää heitä mihinkään suuntaan. Tein selväksi, että vaikka en itse usko, hyväksyn sen, että he uskovat enkä puutu siihen. Tein selväksi, että haluan ehdottomasti pitää välit kunnossa.
      He ilmaisivat näkemyksensä niin, että olen Saatanan orja, moraalini myynyt, ja ansaitsen tulla tuhotuksi maailmanlopun iskiessä, jos en palaa "Totuuden polulle". Vanhemmat lyövät luurin korvaan, jos yritän soittaa. Entiset ystävät siirtyvät kadun toiselle puolelle, jos satun kävelemään vastaan. Tuijotellaan seiniä ja taivasta, jos ilmaannun näkökenttään.

      Ja tämä kaikki vain siksi, että en pitänyt Vartiotornin esittämiä väitteitä uskottavina. Kadulla sitten näkee todistajien ständejä täynnä Vartiotornin lippuja ja lappuja, joissa mainostetaan, kuinka perhe on tärkein. Julkisuudessa järjestön edustajat satuilevat, kuinka karttaminen on täyttä fantasiaa. Ennen kuin kukaan edes harkitsee tähän järjestöön liittymistä, on hyvä ymmärtää se, että Vartiotornin sana ohittaa kaiken - jopa perheen.

      • Anonyymi

        "Allekirjoitan kirjoituksesi" saman kokeneena.
        He pyyhkivät "sitä" ihmisoikeuksilla.


      • Anonyymi

        Minä ainakin kartan kaikkia jahven todistajia, varsinkin taajamissa pönöttelevät kevyet kenttäkärryosastot kierrän kaukaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Allekirjoitan kirjoituksesi" saman kokeneena.
        He pyyhkivät "sitä" ihmisoikeuksilla.

        Ikävä kyllä tämä on totta, kuinka paljon muita valheita mahtaa olla.. En tie uskonko enää pian puoltakaan mitä zoomissa puheessa sanotaan.. Taidan lopettaa sen kuuntelun. Surkeaa vain kun olen elämäni siinä työssä käyttänyt ja ollut hyvinkin tarkkana ihan kaikesta vähänkään sopimattomasta. En ole edes käynyt harrastuksissa, koska siellä on riski ihastua kohonkuhun vastakkaiseen maailmalliseen. Muutenkin on vaarana omaksua maailmallisia huonoja asenteita. Olen mieluummin kovin käynyt kokouksissa ikäni ja myös todistanut ihan jokaikisessä tilanteessa. Hemmetti sentään kuinka tyhmäksi itsensä tuntee nyt, kuvitelkaa että mulla on ollut aina auton hansikaslokerossa raamattu ja uudet lehdet... Joo o ja ihan siks jos parkkiksella esim. Joku on siinä lähettyvillä niin olen antanut todistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä tämä on totta, kuinka paljon muita valheita mahtaa olla.. En tie uskonko enää pian puoltakaan mitä zoomissa puheessa sanotaan.. Taidan lopettaa sen kuuntelun. Surkeaa vain kun olen elämäni siinä työssä käyttänyt ja ollut hyvinkin tarkkana ihan kaikesta vähänkään sopimattomasta. En ole edes käynyt harrastuksissa, koska siellä on riski ihastua kohonkuhun vastakkaiseen maailmalliseen. Muutenkin on vaarana omaksua maailmallisia huonoja asenteita. Olen mieluummin kovin käynyt kokouksissa ikäni ja myös todistanut ihan jokaikisessä tilanteessa. Hemmetti sentään kuinka tyhmäksi itsensä tuntee nyt, kuvitelkaa että mulla on ollut aina auton hansikaslokerossa raamattu ja uudet lehdet... Joo o ja ihan siks jos parkkiksella esim. Joku on siinä lähettyvillä niin olen antanut todistusta.

        Näin minäkin tein, nyt pystyn jo nauramaan koko asialle. Erosin kun sain tietää pedofiliasta järjestössä oli melkoinen shokki. Ei Jumalaan uskomiseen mitään järjestöä tarvita.


      • Anonyymi

        Samaa kohtelua, kuin erotettu, kun en luvannut uskoa viimeiseen sukupolvioppiin.
        Ennen sunnuntaisin tutkittiin Raamattua Vartiotornin avulla.
        Tänään puhuja sanoi, että tutkitaan VARTIOTORNIA!
        Ei edes Raamatun avulla, vaan pelkästään VARTIOTORNIA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä tämä on totta, kuinka paljon muita valheita mahtaa olla.. En tie uskonko enää pian puoltakaan mitä zoomissa puheessa sanotaan.. Taidan lopettaa sen kuuntelun. Surkeaa vain kun olen elämäni siinä työssä käyttänyt ja ollut hyvinkin tarkkana ihan kaikesta vähänkään sopimattomasta. En ole edes käynyt harrastuksissa, koska siellä on riski ihastua kohonkuhun vastakkaiseen maailmalliseen. Muutenkin on vaarana omaksua maailmallisia huonoja asenteita. Olen mieluummin kovin käynyt kokouksissa ikäni ja myös todistanut ihan jokaikisessä tilanteessa. Hemmetti sentään kuinka tyhmäksi itsensä tuntee nyt, kuvitelkaa että mulla on ollut aina auton hansikaslokerossa raamattu ja uudet lehdet... Joo o ja ihan siks jos parkkiksella esim. Joku on siinä lähettyvillä niin olen antanut todistusta.

        Minä olen aina ottanut kokouksissa sen, mikä minua on hyödyttänyt.
        Jos kuuntelit tänään Vartiotorni tutkistelun, niin mitä vääräæ näit
        kehoituksessa osoittaa rakkautta lähimmäiseen?
        Minä tunsin mielihyvää lukiessani raamatunkohtia siihen kannustuksesta.
        Monia hyviä esimerkkejä myös, miten soveltaa nykyaikaan.
        Onko tämän fuurumin annit sinulle mieluisempia?


    • Anonyymi

      haistakaa home lahkolaiset ja ateistit.
      Yököttää teidän katseleminen jopa 1 km päästä!

      • Anonyymi

        Ihmettelen suuresti sinun negatiivista ja agressiivista asennettasi.
        Opetetaanko valtakunnansalilla tuollaista?
        Kun menet ihmisten oville ja joku oveenavaajista sanoo olevansa ateisti tai johonkin muuhun uskontokuntaan kuuluva sanotko:" yököttää teidän katseleminen jopa 1km:n päästä".
        Opetetaanko siellä zoomissa tuollaista käytöstä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti sinun negatiivista ja agressiivista asennettasi.
        Opetetaanko valtakunnansalilla tuollaista?
        Kun menet ihmisten oville ja joku oveenavaajista sanoo olevansa ateisti tai johonkin muuhun uskontokuntaan kuuluva sanotko:" yököttää teidän katseleminen jopa 1km:n päästä".
        Opetetaanko siellä zoomissa tuollaista käytöstä?

        Kyseinen henkilö ei ole Jehovan todistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti sinun negatiivista ja agressiivista asennettasi.
        Opetetaanko valtakunnansalilla tuollaista?
        Kun menet ihmisten oville ja joku oveenavaajista sanoo olevansa ateisti tai johonkin muuhun uskontokuntaan kuuluva sanotko:" yököttää teidän katseleminen jopa 1km:n päästä".
        Opetetaanko siellä zoomissa tuollaista käytöstä?

        Se ei ollut todistajien opetusta, turusen opetuslasten.
        Lue ennakkoluulottomasti, äläkä laske kaikkea pahaa todistajien laskuun.


    • Anonyymi

      trolli tehtaalla näyttää jätteet olevan hyvässä tuotannossa taas.


      Miettikäähän miksi teitä kartetaan ja toisia luopioita taas ei.

      t Pirjoriitta

    • Anonyymi

      Oletko koskaan edes avannut Raamattuasi?
      2Johannes 10, 11 sanotaan selvästi, että jos joku ei omaa samaa uskoa,
      niin ei tule edes tervehtiä häntä, tai osallistuu myös hänen synteihinsä!
      Lue nyt mistä käännöksestä haluat.

      Kun tervehtii jotakuta, niin lasketaan hänen toimiensa hyväksymiseksi.
      Nin yksinkertaista Johanneksen oppien mukaan.

      • Anonyymi

        Elikä, toimin oikein kun en edes tervehdi Jehovan todistajia.


      • Anonyymi

        Niin, että kun moikkaa heppua kylillä, mikä on tehnyt jonkin kauhean rikoksen niin on sitten itse myös siihen syyllinen, kyllä on järkevää ja loogista ajattelua, jos joku tosiaan nykyaikana alleviivaa tuommoisen väitteen, niin taitaa olla pahasti puuroa päässä ja muumit sekaisin laaksossa... Jotenkin tuntuu siltä, että jt uskonto on kovin kovin sairas uskonto, heti muslimien jälkeen, tai taitavat olla omalla tavallaan yhtä hullua porukkaa.. Miettikääpä ihan tarkkaan mitä siellä uskonnossa on, te jotka vielä siellä olette. Aikaa ei nimittäin kannata tuhlata uskomalla amerikkalaisen lahkon oppeihin. Eläkää elämäänne ja nauttikaa siitä, jättäkää jehovantodistajien elämä taaksenne, vain siten toimimalla saatte todellisen rauhan ja onnellisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, että kun moikkaa heppua kylillä, mikä on tehnyt jonkin kauhean rikoksen niin on sitten itse myös siihen syyllinen, kyllä on järkevää ja loogista ajattelua, jos joku tosiaan nykyaikana alleviivaa tuommoisen väitteen, niin taitaa olla pahasti puuroa päässä ja muumit sekaisin laaksossa... Jotenkin tuntuu siltä, että jt uskonto on kovin kovin sairas uskonto, heti muslimien jälkeen, tai taitavat olla omalla tavallaan yhtä hullua porukkaa.. Miettikääpä ihan tarkkaan mitä siellä uskonnossa on, te jotka vielä siellä olette. Aikaa ei nimittäin kannata tuhlata uskomalla amerikkalaisen lahkon oppeihin. Eläkää elämäänne ja nauttikaa siitä, jättäkää jehovantodistajien elämä taaksenne, vain siten toimimalla saatte todellisen rauhan ja onnellisuuden.

        Olemme vaimon kanssa kyllä vakavasti harkinneet eroamista todistajista, heillä alkaa nykyään olemaan niin huono mainekkin, hävettää kovin koko juttu. Me hävitetään molemmat esim työpaikalla ja ollaan ajateltu, että olis viisasta lähteä pois järjestöstä, kuka haluaa olla uskonnossa mukana, jossa vaan saa skeidaa niskaan joka puolelta.. Ai että kun on kivaa mennä töihin jonkun iltalehden kirjoituksen jälkeen. Se häpeä, että olet siinä mukana. Kuka tahansa ihan oikeesti itseään kunnioittava ihminen ei voi olla mukana tuommoisesta uskonnossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme vaimon kanssa kyllä vakavasti harkinneet eroamista todistajista, heillä alkaa nykyään olemaan niin huono mainekkin, hävettää kovin koko juttu. Me hävitetään molemmat esim työpaikalla ja ollaan ajateltu, että olis viisasta lähteä pois järjestöstä, kuka haluaa olla uskonnossa mukana, jossa vaan saa skeidaa niskaan joka puolelta.. Ai että kun on kivaa mennä töihin jonkun iltalehden kirjoituksen jälkeen. Se häpeä, että olet siinä mukana. Kuka tahansa ihan oikeesti itseään kunnioittava ihminen ei voi olla mukana tuommoisesta uskonnossa!

        Oikea päätös on lähteä sieltä ja nopeaan pois.
        Ei tuollaista kukaan tarvitse kun ei ole enää mitään perusteita opetuksella raamatun kanssa, aivopesua ja lahko oppia.
        Päällekkäinen sukupolvi oli viimeinen niitti omaan lähtöön...
        Että voidaan jeesuksen sanat vääntää pöljään muotoon ja tulkintaan! Täyttä valhetta.
        Ja osa uskoo ja nielee tuonkin purematta, sellaiset herkkäuskoiset jos jotku tullaan tuhoamaan jos nyt mitään harmageddonia tuleekaan...vääristelevät jumalan sanaa ja vievät sitä valheellisena muille ihmisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, että kun moikkaa heppua kylillä, mikä on tehnyt jonkin kauhean rikoksen niin on sitten itse myös siihen syyllinen, kyllä on järkevää ja loogista ajattelua, jos joku tosiaan nykyaikana alleviivaa tuommoisen väitteen, niin taitaa olla pahasti puuroa päässä ja muumit sekaisin laaksossa... Jotenkin tuntuu siltä, että jt uskonto on kovin kovin sairas uskonto, heti muslimien jälkeen, tai taitavat olla omalla tavallaan yhtä hullua porukkaa.. Miettikääpä ihan tarkkaan mitä siellä uskonnossa on, te jotka vielä siellä olette. Aikaa ei nimittäin kannata tuhlata uskomalla amerikkalaisen lahkon oppeihin. Eläkää elämäänne ja nauttikaa siitä, jättäkää jehovantodistajien elämä taaksenne, vain siten toimimalla saatte todellisen rauhan ja onnellisuuden.

        Totta!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe