Pitäisi taas uudistaa kalustoa komeksi vuodeksi. Oletteko saaneet tingittyä yhtään auton lisävarusteiden hinnasta liisaria hommatessa? Tiedän, että varsinaisesta auton hinnasta ei pysty tinkimään mutta varusteet ovatkin toinen juttu. Rajoittavana tekijänä mulla on leasingvuokra eikä verotusarvo, joten kun auto saadaan lähtemään leasingyhtiön papereihin halvemmilla varusteilla tulee myös leasingvuokra alemmaksi -> vähemmän karvalakki-malli alle samaan hintaan. Kiinnostaisi nimenomaan merkit ja miksei liikkeetkin missä on joustoa tässä asiassa. Itsellä ei kokemuksia asiasta juuri ole.
Autoleasingin neuvotteluvara
15
3178
Vastaukset
- esimerkki
http://www.sportscarcenter.fi/default.asp
Katso se ensimmäinen ajankohtainen- ...
...on parikin ongelmaa. Suurin on se, että yksittäisen autoliikkeen antamilla alennuksilla ei ole mitään vaikutusta liisarin vuokraan vaan vuokra määräytyy virallisen ovh:n mukaisen verotusarvon ja lisävarusteiden arvon yhteisvaikutuksesta ( tietty sopimuksen pituus ja kilometrit vaikuttavat myös). Siksi mahdolliset alennukset on saatava lisävarusteista, joissa on pelivaraa (tai luullakseni ainakin pitäisi olla). Esim. autoon, joka maksaa 35000 € saattaa saada muilutettua 3000€ lisävarusteet 1000 €:lla, kyselen siis kokemuksia em. asian suhteen.
Toinen ongelma noissa on se, että meitsin budjetti ei ihan uutta 5-sarjan bemaria kestä, valitettavasti...
Kysymys on osittain periaatteellinen mutta pääasiassa itsekkäistä syistä kyselen, olen tekemässä kauppaa autoliikkeelle pitkälti yli 200000 mummon hyödykkeestä ja ajattelin, että kenties autoliike voisi hieman tinkiä katteestaan myös minun edukseni sen sijaan, että kaupat tehdään tasan listahinnalla (ja puhutaan oikeasti n. 4,5% tinkaamisesta, luulisi tossa hintaluokassa varaa olevan). Onneksi vaihtoehtoja on kymmeniä, joten luulen myös sellaisen liikkeen löytyvän, jossa saan tehtyä mieleiseni diilin.
Oleellista olisi kai löytää liike, jonka kanssa leasingyhtiöllä ei ole sopimusta, jolloin autoliike ei menetä katettaan liisariyhtiölle vaan etu tulisi minulle, vai meneekö se näin? Minähän (onneksi) olen se, joka päätän mistä liikkeestä auto ostetaan ja minkä merkkinen se on.
Voi tietysti olla, että olen täysin pihalla ja että on ennenkuulumatonta tinkiä liisaria ostaessa em. tavalla. Jos näin on niin käytännön soisi kuitenkin muuttuvan, kyllä verottaja ja leasingyhtiöt ottavat omansa välistä ihan varmasti muutenkin. - --------------
... kirjoitti:
...on parikin ongelmaa. Suurin on se, että yksittäisen autoliikkeen antamilla alennuksilla ei ole mitään vaikutusta liisarin vuokraan vaan vuokra määräytyy virallisen ovh:n mukaisen verotusarvon ja lisävarusteiden arvon yhteisvaikutuksesta ( tietty sopimuksen pituus ja kilometrit vaikuttavat myös). Siksi mahdolliset alennukset on saatava lisävarusteista, joissa on pelivaraa (tai luullakseni ainakin pitäisi olla). Esim. autoon, joka maksaa 35000 € saattaa saada muilutettua 3000€ lisävarusteet 1000 €:lla, kyselen siis kokemuksia em. asian suhteen.
Toinen ongelma noissa on se, että meitsin budjetti ei ihan uutta 5-sarjan bemaria kestä, valitettavasti...
Kysymys on osittain periaatteellinen mutta pääasiassa itsekkäistä syistä kyselen, olen tekemässä kauppaa autoliikkeelle pitkälti yli 200000 mummon hyödykkeestä ja ajattelin, että kenties autoliike voisi hieman tinkiä katteestaan myös minun edukseni sen sijaan, että kaupat tehdään tasan listahinnalla (ja puhutaan oikeasti n. 4,5% tinkaamisesta, luulisi tossa hintaluokassa varaa olevan). Onneksi vaihtoehtoja on kymmeniä, joten luulen myös sellaisen liikkeen löytyvän, jossa saan tehtyä mieleiseni diilin.
Oleellista olisi kai löytää liike, jonka kanssa leasingyhtiöllä ei ole sopimusta, jolloin autoliike ei menetä katettaan liisariyhtiölle vaan etu tulisi minulle, vai meneekö se näin? Minähän (onneksi) olen se, joka päätän mistä liikkeestä auto ostetaan ja minkä merkkinen se on.
Voi tietysti olla, että olen täysin pihalla ja että on ennenkuulumatonta tinkiä liisaria ostaessa em. tavalla. Jos näin on niin käytännön soisi kuitenkin muuttuvan, kyllä verottaja ja leasingyhtiöt ottavat omansa välistä ihan varmasti muutenkin.en usko,että löytyy liikettä joka luopuu saavutetusta edusta asiakkaan hyväksi.ainoa mahdollisuus on "tuttu" automyyjä joka uskaltaa ottaa riskin omiin nimiinsä.ps.eihän siinä mene kuin työpaikka jos ei valvo työnantajansa etuja.
- ...
-------------- kirjoitti:
en usko,että löytyy liikettä joka luopuu saavutetusta edusta asiakkaan hyväksi.ainoa mahdollisuus on "tuttu" automyyjä joka uskaltaa ottaa riskin omiin nimiinsä.ps.eihän siinä mene kuin työpaikka jos ei valvo työnantajansa etuja.
...onkin edun osittaisesta jakamisesta. Vaihtoehtona on että kauppoja ei tule, jolloin etu jää kokonaisuudessaan liikkeeltä saavuttamatta. No, saas nährä miten käy, voi olla että tässä joutuu nöyrtymään ja "maksamaan" ovh-hinnan...sitten on ainakin liikkeen katteet kohdillaan.
- Krude
Meidän yrityksessä on sama periaate eli leasingvuokra ratkaisee. Tämän takia meillä on myöskin mahdollisuus kilapiluttaa leasing-yhtiöitä.
Itse onnistuin muistaakseni vääntämään leasing-hintaa 10 % alaspäin peruspaketin osalta. Lisävarusteista yksikään yhtiö ei antanut alennuksia eli kaikki kuolettivat lisävarusteen hinnan kolmessa vuodessa eli käytännössä he saavat lisävarusteen ilmaiseksi.- ...
...tuossa taas on mun kannalta se ongelma, että voin käyttää vain yhtä ennalta määrättyä leasing-yhtiötä, joten ainoa jolla pystyn pelaamaan on autoliikeiden amhdollinen jousto....
- ///
... kirjoitti:
...tuossa taas on mun kannalta se ongelma, että voin käyttää vain yhtä ennalta määrättyä leasing-yhtiötä, joten ainoa jolla pystyn pelaamaan on autoliikeiden amhdollinen jousto....
Kiinnostaisi meinaan vaihtaa merkkiä, mutta kun uuden merkin ovh:ltaan saman hintaisen auton leasingvuokra on 100 € /kk enemmän niin panee kyllä miettimään että paljonko sitä merkin vaihtoa oikeastaan haluaa.
Jonkin verran olen käynyt liikkeitten kanssa keskustelua noista lisävarusteista, mutta en ole mitään isompaa vääntöä niistä vielä aloittanut.
Kyllä minusta olisi kuitenkin kohtuullista, että heittäisivät vaikka kattotelineet ja/tai suksiboxin kaupan päälle niin olisi edes jotain mieltä harkita asiaa, mutta kyllä tässä aika vahvasti rupeaa tuntumaan siltä että pysyn entisessä merkissä. No täytyy jatkaa keskusteluja ennen lopullista päätöstä. - Krude
... kirjoitti:
Sitten vaikuttaa aika huonolta. Leasing-yhtiöt ovat nimittäin valmiiksi tiristäneet kaikki ilmat pois autokauppiaitten hinnasta ja he ostavat sieltä mistä halvalla saavat. Edellisen autonkin sain Porista vaikka asun pk-seudulla.
- ...
Krude kirjoitti:
Sitten vaikuttaa aika huonolta. Leasing-yhtiöt ovat nimittäin valmiiksi tiristäneet kaikki ilmat pois autokauppiaitten hinnasta ja he ostavat sieltä mistä halvalla saavat. Edellisen autonkin sain Porista vaikka asun pk-seudulla.
...ei ole hullumpi bisnes tuo liisaribisnes. hirveet vuokrat nyhdetään asiakkailta ja autot ostetaan ale-hintaan. Jos olis yhtään enempää työajoja niin oma vaan alle mutta ei näillä kilsoilla kannata kun etu tulee vielä liksan päälle.
Saman huomasin minäkin, kahdella eri merkillä tonnin halvemmassa autossa kuukausivuokra lähes 80 euroa halvempi!
Onko tosiaan niin, että jos pyydän tarjouksen liikkeestä A ja se on mulle edullisempi, niin liisariyhtiö voi kuitenkin ostaa samanlaisen auton liikkeestä B, jonka tarjous on mulle epäedullisempi. Liikkeet A ja B ovat eri firmoja vaikka myyvätkin samaa merkkiä.
No tänään taas kokeilemaan kepillä jäätä... - ///
... kirjoitti:
...ei ole hullumpi bisnes tuo liisaribisnes. hirveet vuokrat nyhdetään asiakkailta ja autot ostetaan ale-hintaan. Jos olis yhtään enempää työajoja niin oma vaan alle mutta ei näillä kilsoilla kannata kun etu tulee vielä liksan päälle.
Saman huomasin minäkin, kahdella eri merkillä tonnin halvemmassa autossa kuukausivuokra lähes 80 euroa halvempi!
Onko tosiaan niin, että jos pyydän tarjouksen liikkeestä A ja se on mulle edullisempi, niin liisariyhtiö voi kuitenkin ostaa samanlaisen auton liikkeestä B, jonka tarjous on mulle epäedullisempi. Liikkeet A ja B ovat eri firmoja vaikka myyvätkin samaa merkkiä.
No tänään taas kokeilemaan kepillä jäätä......niin saa mietittyä omaakin taktiikkaa tässä kuviossa.
- ...
/// kirjoitti:
...niin saa mietittyä omaakin taktiikkaa tässä kuviossa.
...nyt olen viisaampi. Peruskuvio on itseasiassa sellainen, että liisariyhtiö on saanut autoliikkeet siinä mielessä näppeihinsä, että ne ostavat autot hävyttömillä alennuksilla, jolloin myyvän liikkeen kate (ja mahdollinen jousto) on ulosmitattu lähes täysin. Muutamia satasia voi maksimissaan saada hyvää, useimmiten puhutaan parista satasesta maksimissaan. Ne pari tonnia on mennyt liisariyhtiön kassaan.
Jos sen sijaan olisi mahdollista kilpailuttaa liisariyhtiöitä, voisi homma toimia. Mulla ei sitä mahista ole ja varsinkin kun yhtiönä on suurin ja samalla varmaan kallein niin täytynee downgreidata ajateltua autoa (audit ja bemarit saa unohtaa tyystin).
Tietysti aina voi yrittää saada kilpailevien samaa merkkiä myyvien liikkeiden tarjoukset samasta autosta ja tsekata onko niissä eroa. Voihan olla että toinen liike antaa liisariyhtiölle vähemmän alea kuin toinen.
Itse ainakin surutta heitän liisariyhtiöön parisenkymmentä tarjousehdokasta, saavatpahan ainakin jotain tehdä rahojensa eteen kun laskevat niille hintoja kyllästymiseen asti. Samalla se mieleinen autokin varmaan löytyy joukosta... - näin...
... kirjoitti:
...nyt olen viisaampi. Peruskuvio on itseasiassa sellainen, että liisariyhtiö on saanut autoliikkeet siinä mielessä näppeihinsä, että ne ostavat autot hävyttömillä alennuksilla, jolloin myyvän liikkeen kate (ja mahdollinen jousto) on ulosmitattu lähes täysin. Muutamia satasia voi maksimissaan saada hyvää, useimmiten puhutaan parista satasesta maksimissaan. Ne pari tonnia on mennyt liisariyhtiön kassaan.
Jos sen sijaan olisi mahdollista kilpailuttaa liisariyhtiöitä, voisi homma toimia. Mulla ei sitä mahista ole ja varsinkin kun yhtiönä on suurin ja samalla varmaan kallein niin täytynee downgreidata ajateltua autoa (audit ja bemarit saa unohtaa tyystin).
Tietysti aina voi yrittää saada kilpailevien samaa merkkiä myyvien liikkeiden tarjoukset samasta autosta ja tsekata onko niissä eroa. Voihan olla että toinen liike antaa liisariyhtiölle vähemmän alea kuin toinen.
Itse ainakin surutta heitän liisariyhtiöön parisenkymmentä tarjousehdokasta, saavatpahan ainakin jotain tehdä rahojensa eteen kun laskevat niille hintoja kyllästymiseen asti. Samalla se mieleinen autokin varmaan löytyy joukosta...Kaikki mitä papereihin tulee, niin niistä on hieman huono yrittää tinkiä.
Liikkeessä asennettavat lisävarusteet on millä voi tinkiä ja jotka sitten sopimuksen loputtua jäävät siis itselle.
Itse asennututin oman Wabaston ns. samaan hintaan. Ennen auton palauttamista se sitten purettiin pois. - Ihmettelijä
... kirjoitti:
Itse ainakin surutta heitän liisariyhtiöön parisenkymmentä tarjousehdokasta, saavatpahan ainakin jotain tehdä rahojensa eteen kun laskevat niille hintoja kyllästymiseen asti. Samalla se mieleinen autokin varmaan löytyy joukosta...Lukiessani tätä keskustelua mietin, miten sulla ylipäätänsä on autoetu ja mitäköhän duunia teet? Meinaan näyttää olevan aika paljon aikaa töhrätä autoasian kanssa. Tiedoksenne, että liisarifirmat eivät autoliikkeiden parin tonnin katteita saa, vaan autoliikkeet itse jäävät niistä vaan ilman. Tämä siis johtuu ihan matematiikasta: tehdään sopimus ja sovitaan alennukset, jotta investointi pienenisi. Sitä myötä liisingvuokra pienenee. Jos sinulla on liisingvuokra-raja, niin kyllä se "tinkiminen" autoliikkeessä näkyy suoraan vuokrassa. Mutta jos olet katsomassa esim. bemaria (mihin tulee todnäk sairaasti lisävarusteita) niin käytännössä et pysty niin paljoa tinkaamaan, että vuokra tippuis esim. 100 euroa, auton lähtöinvestointi on jo niin korkea. Ja se miksi eri merkkien mutta samanhintaisten autojen vuokrat heittävät niin paljon, johtuu hyvin pitkälti autojen huoltokustannuksista sekä jälleenmyyntiarvosta. En tiedä mistä liisingfirmasta puhut, mutta vaikka pyydät heitä laskemaan sata vaihtoehtoa, ei se vuokrassa silti halvemmalta näytä. Tiedän kylläkin, että Suomessa on liisingfirmoja, ketkä ottavat yrityksiltä aika kivasti rahat pois. toivottavasti työnantajasi on tehnyt järkevän valinnan. Autoilu vaan on Suomessa sen verran kallista, että joku maksaa siitä aina loppu peleissä. Onnea auton etsintään!
- ...
Ihmettelijä kirjoitti:
Lukiessani tätä keskustelua mietin, miten sulla ylipäätänsä on autoetu ja mitäköhän duunia teet? Meinaan näyttää olevan aika paljon aikaa töhrätä autoasian kanssa. Tiedoksenne, että liisarifirmat eivät autoliikkeiden parin tonnin katteita saa, vaan autoliikkeet itse jäävät niistä vaan ilman. Tämä siis johtuu ihan matematiikasta: tehdään sopimus ja sovitaan alennukset, jotta investointi pienenisi. Sitä myötä liisingvuokra pienenee. Jos sinulla on liisingvuokra-raja, niin kyllä se "tinkiminen" autoliikkeessä näkyy suoraan vuokrassa. Mutta jos olet katsomassa esim. bemaria (mihin tulee todnäk sairaasti lisävarusteita) niin käytännössä et pysty niin paljoa tinkaamaan, että vuokra tippuis esim. 100 euroa, auton lähtöinvestointi on jo niin korkea. Ja se miksi eri merkkien mutta samanhintaisten autojen vuokrat heittävät niin paljon, johtuu hyvin pitkälti autojen huoltokustannuksista sekä jälleenmyyntiarvosta. En tiedä mistä liisingfirmasta puhut, mutta vaikka pyydät heitä laskemaan sata vaihtoehtoa, ei se vuokrassa silti halvemmalta näytä. Tiedän kylläkin, että Suomessa on liisingfirmoja, ketkä ottavat yrityksiltä aika kivasti rahat pois. toivottavasti työnantajasi on tehnyt järkevän valinnan. Autoilu vaan on Suomessa sen verran kallista, että joku maksaa siitä aina loppu peleissä. Onnea auton etsintään!
...päiväduunissa oon, eli viestien lähetysaikoja katsomalla voit todeta kuinka paljon työnantajan aikaa olen tuhlannut asiaan. Vapaa-ajallani teen ihan mitä haluan, tämä taitaa olla 1. viesti tähän ketjuun työajalla...
- ...
... kirjoitti:
...päiväduunissa oon, eli viestien lähetysaikoja katsomalla voit todeta kuinka paljon työnantajan aikaa olen tuhlannut asiaan. Vapaa-ajallani teen ihan mitä haluan, tämä taitaa olla 1. viesti tähän ketjuun työajalla...
...työajalla asian puimista. Nyt tuli sitten tarjouksia useampikin ja näyttää siltä, että on otettava se mitä saa eli tinkivaraa ei ole, ainoa mahdollisuus kuten aikaisemmin todettu saattaisi olla kilpailuttaa liisariyhtiöitä mutta jos yhden kanssa pelaa niin tilanne on tämä. Over and out tästä aiheesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi1744300Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo714164Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks552310Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä582271- 582164
- 531836
- 281477
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101288Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151223- 601159