Tästä me olemme Mauno Mattilan kanssa jo pitkään .
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1356266308097961&set=a.656039478120651&type=3&theater
Kuvan mahdollinen sisältö: 2 henkilöä, ihmiset seisovat ja sisätila
Ville Tampio
12. toukokuuta kello 21.00
Tässä todistukseni Seinäjoen helluntaiseurakunnan uskonnollisesta petoksesta ja vapautumisestani siitä Jumalan armosta.
Seinäjoen helluntaiseurakunta on lähtenyt kompromissien ja ihmisten mielistelyn linjalle ja ottanut vastaan toisen Jeesuksen.
Itse olin kyseisessä seurakunnassa vuonna 2016 ja noin puolen vuoden ajan kävin lähinnä sateissa ja nuortenilloissa. Minut siunattiin seurakuntaan vaikka asiani eivät olleet alkuunkaan kunnossa Jumalan kanssa. Elin kaksoiselämää samalla synnin pimeydessä rypien ja kuitenkin olin mukana seurakunnan toiminnassa. Jostain syystä kukaan pastoreista tai vanhimmista ei asiaan puuttunut, vaan ilomielin otettiin seurakunnan jäseneksi. Ihmettelen eikö Jumalan seurakunnan paimenilla pitäisi olla sen verran hengellistä arviointikykyä että nähtäisiin mikä on ihmisen todellinen tila?
Minut otettiin videotiimiin kuvaamaan sateita. Sielläkään ei kukaan huomannut mitään erikoista vaikka elin samalla aivan pimeydessä. Tiedän myös ainakin yhden ihmisen otettaneen videotiimiin joka ei ollut koskaan edes uudestisyntynyt. Minusta on vähintään kyseenalaista ottaa uudestisyntymättömiä ihmisiä Jumalan seurakunnan palvelukseen.
Kerran muistan erään pastoreista kanssa rukoilleeni ja hiukan avauduin ongelmistani, jolloin sain tylyn kommentin rukouksen jälkeen: että yleensä Jumala ei paranna mielenterveysongelmista. Sitten hän antoi käteeni menestysteologi Joseph Princen kirjan. Ei siis sanaakaan siitä että olen tehnyt syntiä ja että synneistä pitää tehdä parannus, niin kuin Raamattu sanoo, mennä Golgatalle ja jättää elämä Herran käsiin, vaan syntikysymystä yritettiin lähteä ratkomaan sen kautta että nyt minun pitää itse oppia joku tekniikka jolla sitten vapaudun kahleistani.
Sen puolen vuoden aikana minulla ei kokouksissa todellisesti kertaakaan edes tullut synnintuntoa. Vaikka tiesinkin että tarvitsen muutoksen elämääni niin en kokenut "pistoa sydämessäni" ollenkaan. Miten tämä on mahdollista? Jos Pyhä Henki on kokouksessa paikalla, niin kyllähän Pyhä Henki silloin osoittaa todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion (Joh. 16:8). Ja ihminen joko suuttuu tai muuttuu. Herää siis kysymys mikä henki siellä oikeasti vaikuttaa?
Sanoohan Raamattu: "Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa. Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu." (Ps. 1)
Ja missä se on se suuri herätys mitä niin kovasti Seinäjoen helluntaiseurakunnassa on odotettu ja hehkutettu? Jos todella täällä on niin kova herätys, niin miten ihmeessä jumalattomuus on tässä maassa mennyt vain pahemmaksi koko ajan?
Mikä on kaikista hätkähdyttävintä on se, kun jossain vaiheessa sen 2016 kevään aikana olin sateissa, ja katselin sitä seurakuntaa joka iloiten ylisti kädet pystyssä, minulle tulee yhtäkkiä kummallinen ajatus sisimpääni: "Tämä seurakunta nukkuu". Tämä ajatus sai minut hämilleen enkä saanut rauhaa. Jumala itse alkoi puhua minulle voimakkaasti ja sain etsikkoajan. Aloin tutkimaan Seinäjoen helluntaiseurakunnan taustaa, ja näiden siellä käyneiden opettajien taustoja. Se oli sitä aikaa kun mm. Patrick Tiainen menestysteologisesta Uskon sanasta ja Ben Fitzgerald uusapostolisesta Bethelistä kävivät siellä. Asiat alkoi vaivaamaan todella, kun luin näiden kavereiden taustoista mitä siellä on. Ne löytyy kun vähän googlaa. Valhe-evankeliumia, haudoilta haettua voitelua ym. ym. hyvin kyseenalaista. Minulle tuli pakko selvittää totuus ja rukoilin sitä että Herra, näytä mikä on totuus. Tajusin että hyvänen aika, en ole Raamattuakaan itse lukenut pitkään aikaan, ja avasin sen. Jumala suuressa armossaan avasi silmäni näkemään oman tilani, mutta myös sen että Seinäjoen helluntaiseurakunta on eksyksissä ja nukahtanut, näinollen vastaanottanut toisen hengen joka on eksytyksen henki, eli antikristuksen henki. Koska Jumala näin itse veti minut pois Seinäjoen helluntaiseurakunnasta niin sehän tarkoittaa että heillä on siinä tapauksessa eri Jumala, koska ei voi olla kuin yksi totuus. Muut ovat mielipiteitä.
Kiitän Jumalaa siitä suuresta armosta että sain käydä ristin juurelle silloin ja nähdä totuuden. Se on Jumalan armoa ja hänen työnsä, ei yhtään mitään muuta.
Olen omin silmin ja korvin nähnyt ja kuullut lapsuudesta asti mitä on silloin ollut pienen paikkakunnan helluntaiseurakunnassa, ja voin sanoa, vaikka en lapsuudesta paljon muistakaan sinänsä, mutta kuitenkin sen verran että tämä mitä tänä päivänä on esim. Seinäjoen helluntaiseurakunnassa on hyvin hyvin kaukana siitä pyhyydestä, puhtaudesta ja vilpittömästä uskosta ristiinnaulittuun Jeesukseen Kristukseen kuin mitä silloin oli. Ei siellä ollut tälläistä tämän päivän kevyttä viihteellistä show-evankeliumia värivalojen välkkyessä ja rokkimusiikin pauhatessa, eikä kaiken
Seinäjoki ?? Löytyyko itän tervettä teillä ??
3
128
Vastaukset
Sorry mitään tervettä teillä !!
- Anonyymi
Täällä löytyy mutta en ole kotoisin Seinäjoelta. Tiedän jotain sieltä eli voitelun perään, ei Jumalan Sanan eteen. Tiedän myös jotain yli karismaattisen eksytyksen sieltä.
Hyvä että joku heräsi ja nöyrtyi parannuksen tekoon ja palasi Jumalan Sanan eteen.
Kuinka sinä Savis?
Jumalan armossa kasvu rakkaudesta totuuteen - Anonyymi
Luin tuon kirjoituksen. Hyvä, että henkilö pelastui huumeista ym.
Mutta kuinka nuori uskova alkaa tuolla tavalla arvostelemaan muita?
Parasta olisi kasvaa Kristuksen tuntemisessa ja syventyä suhteessaan Jumalaan ja Hänen Sanaansa.
Kirjoitus alkoi subjektiivisilla mielipiteillä, henkilön omilla kokemuksilla ja siitä lähtökohdasta käsin arvioiden muita. Jos ei itse tee parannusta, joka aina on henkilökohtainen asia ja jatkaa kahdella tiellä kulkemista, ei siitä kannata toisia syyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803