Miten on mennyt päiväsi?
Samaatietä
64
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin. Tulin äsken saunasta. Joka päivä on kiitosaihetta Herralle. :)
Jumalan armossa kasvu rakkaudesta totuuteen- Anonyymi
Kirjoitatko myös nimimerkillä samaatietä? :)
Ihan ok päivä. En ole ollut niin ahdistunut kuin eilen. Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitatko myös nimimerkillä samaatietä? :)
Ihan ok päivä. En ole ollut niin ahdistunut kuin eilen.Ei liity helluntailaisuuteen ellei sua ahdista nimenomaan usko.vaihtakaa sähköpostiosoitteita.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ei liity helluntailaisuuteen ellei sua ahdista nimenomaan usko.vaihtakaa sähköpostiosoitteita.
Hänen kaltaisensa ystävä olisi kyllä arjessa tarpeen, välittävä ihminen, joka on palauttanut luottamustani hyvään...mutta en kaipaa tämän enempää, tämä on ihan hyvä näin.
Anonyymi kirjoitti:
Hänen kaltaisensa ystävä olisi kyllä arjessa tarpeen, välittävä ihminen, joka on palauttanut luottamustani hyvään...mutta en kaipaa tämän enempää, tämä on ihan hyvä näin.
Ok.millaisen ihmisen sinä näet hänessä. ?positiivisesti ajattelevan?se on hienoa hänessä minun mielestä. Mun ystävyyssuhteet alkaa ihan vain kaveruudesta,peruskuulumisten kyselemisistä..sitten se syvenee ystävyydeksi, kaveriuden jälkeen..Kun alkaa välittää oikeasti siitä mitä toiselle kuuluu...molemmin puolin.
- Anonyymi
Ok.millaisen ihmisen sinä näet hänessä. ?positiivisesti ajattelevan?se on hienoa hänessä minun mielestä. Mun ystävyyssuhteet alkaa ihan vain kaveruudesta,peruskuulumisten kyselemisistä..sitten se syvenee ystävyydeksi, kaveriuden jälkeen..Kun alkaa välittää oikeasti siitä mitä toiselle kuuluu...molemmin puolin.
Minä näen hänessä hyvää, pelkästään hyvää.
Koen sen kuinka hän välittää. Hän vastaa kun tietää etten ole voinut hyvin, ei ole jättänyt yksin.
Muut vain pilkkaisivat tai ylenkatsoisivat, tekisivät oletuksiaan negatiivisesti...koen, että hän näkee minussa hyvää...ei pyri ennalta kategorisoimaan.
Hän ei ole ystäväni arjessa, koska olemmehan vain täällä keskustelleet, mutta hänenlaisensa ystävä olisi hyvä olla. Anonyymi kirjoitti:
Minä näen hänessä hyvää, pelkästään hyvää.
Koen sen kuinka hän välittää. Hän vastaa kun tietää etten ole voinut hyvin, ei ole jättänyt yksin.
Muut vain pilkkaisivat tai ylenkatsoisivat, tekisivät oletuksiaan negatiivisesti...koen, että hän näkee minussa hyvää...ei pyri ennalta kategorisoimaan.
Hän ei ole ystäväni arjessa, koska olemmehan vain täällä keskustelleet, mutta hänenlaisensa ystävä olisi hyvä olla.Niin mustakin tuntuu että varsinkin tällä palstalla helposti lokeroidaan ja ajatellaan negatiivisesti..Silti. .vaikka tiedän sen..Kirjoitan ja myös mä..Usein joutuu pettymään...se toinen jonka kuvittelin ei ymmärrä...ei välitä.
Ns oikeassa elämässä on helpompaa.olen pettynyt helluntailaisiin..hmm..taidan myös minä ajatella neg. Ja lokeroida..- Anonyymi
Niin mustakin tuntuu että varsinkin tällä palstalla helposti lokeroidaan ja ajatellaan negatiivisesti..Silti. .vaikka tiedän sen..Kirjoitan ja myös mä..Usein joutuu pettymään...se toinen jonka kuvittelin ei ymmärrä...ei välitä.
Ns oikeassa elämässä on helpompaa.olen pettynyt helluntailaisiin..hmm..taidan myös minä ajatella neg. Ja lokeroida..Varmaan jokaisella on opeteltavaa miten kohdata muita. Pettymyskin voi irrottaa otettaan vuosien saatossa.
Mihin asioihin koet pettyneesi ihmisissä? - Anonyymi
Niin mustakin tuntuu että varsinkin tällä palstalla helposti lokeroidaan ja ajatellaan negatiivisesti..Silti. .vaikka tiedän sen..Kirjoitan ja myös mä..Usein joutuu pettymään...se toinen jonka kuvittelin ei ymmärrä...ei välitä.
Ns oikeassa elämässä on helpompaa.olen pettynyt helluntailaisiin..hmm..taidan myös minä ajatella neg. Ja lokeroida..Olen joskus yrittänyt sinun aloituksiisi vastata...
Minusta on yllättävää, että kirjoitat minulle tässä ketjussa. Anonyymi kirjoitti:
Olen joskus yrittänyt sinun aloituksiisi vastata...
Minusta on yllättävää, että kirjoitat minulle tässä ketjussa.Tunnut silleen läheiseltä kelle kirjoittaa koska luen aina sun ja samaatietäjutut😂joku mulle viimeksi kertoi tuntevansa mut siviilissä ett oon hiljainen ja ujo.kai sitä nousee kynnys pelätä mokaavansa ettei sit ns. keikuta venettä niiden osalta joista tykkää. Ett varmuuden vuoks ei sit vaikka vastaa
Mut nyt meen nukkuu.hyvää yötä.- Anonyymi
Tunnut silleen läheiseltä kelle kirjoittaa koska luen aina sun ja samaatietäjutut😂joku mulle viimeksi kertoi tuntevansa mut siviilissä ett oon hiljainen ja ujo.kai sitä nousee kynnys pelätä mokaavansa ettei sit ns. keikuta venettä niiden osalta joista tykkää. Ett varmuuden vuoks ei sit vaikka vastaa
Mut nyt meen nukkuu.hyvää yötä.Hyvää yötä, auroraboreallis. :)
Ei sinun mokaamista tarvitse pelätä tässä seurassa ainakaan. Olen lukenut mokaamisesta 'maisterin tutkinnon" ;) kukaan ei voisi enempää mokailla.
Olisi kiva jutella sinun kanssasi enemmänkin.
- Anonyymi
Entä sulla? :)
Jumalan armossa kasvu rakkaudesta totuuteenTaas toi ..sama lause.mitä ihmettä lie tarkoittaa...ei tavalliselle ihmiselle ihan aukea.
- Anonyymi
Lopeta tuo pelleily kaikenlaisia sitä onkin.
- Anonyymi
Taas toi ..sama lause.mitä ihmettä lie tarkoittaa...ei tavalliselle ihmiselle ihan aukea.
Jos ihminen on elämäntiellä, hän tasan tarkkaan tietää, mitä tuo lauseke tarkoittaa.
Se on lauseena just, ja heti meikäläisellekin, kun aurinko kirkkaalta taivaalta selvä.
Mutta, jos asuu pimeydessä, eikä ole valkeuteen tullut, niin silloinhan epäpyhyydessä ei tajua Pyhyyden asiaa.
Mutta, laitetaan avaimenreijästä hieman valoa tuvanpuolelle.
Armo käsittää elämässä ansaitsemattoman lahjan omistamista.
Ja kun se lahjan saa omistaa- se on hengellisessä sisällössään rakkaus.
Ja siinä puhutaan Jumalan rakkaudesta.
Rakkaushan siinä maksoi koko elämän, hänelle, kun ihminen pahatti.
Okei, eli Pyhän Hengen kirkastaessa tuota rakkautta, joka on armon omistamista, ettei ole tuomion alaisuudessa, sen johdannainen on kasvu.
Pysytkö mukana?
ts. se syvä Rakkaus- kirjoitan isolla, erottamaan sen tämänpuoleisuuden rakkaudesta tuonpuoleisuuteen, niin silloin se ---kasvattaa--- elämän totuuteen sisälle.
OllaanUskon äärellä. Usko- toivo ja rakkaus.
Siksi monen uskovaisuuden sisäisestä minuudesta, joka on armossa kasvanut, on kasvanut rakkauteen, niin hänessä huokuu totuuden syvin Hengen opin ja opetuksen Sanomallinen elämä. Kun tuon kautta elämä rakentuu, niin se jakaa Valkeutta kullekin.
Se tiivistyy juuri sanoihin, jota uskovat odottavat, joiden elämä on Kristuksessa.
Hän kasvaa armossa, rakkaudessa ja totuudessa so. Jumalantyö.
Mietitääs vielä. Kun puhutaan Messisaasta, että Hänen silmänsä on kuin tulen liekit.
Hyvin kuvastaa sitä, kuinka uskova saa kokea tuon läpitunkevan näön vaikutuksen.
Hän näkee meidän sisimmän elämän läpi, pienimmätkin ajatukset.
Siinä on Pyhyyden puhdistuksessa, Hän pukee meidän alastomuuden hääpukuun.
Emme ole häpeän alaisuudessa, kuin vanha-aadam ja eeda. syöden omin lupineen jossa julistautuvat ITSE jumalikseen, eivätkä ole kuuliaisuudessa. He ovat alasti tässä ajassa ja siksi pimeydessä. He eivät näe totuutta. Ajatellaan- Jumalanlain päämäärä on rakkaus.
Tuo laki ei pelasta, Jeesus pelastaa, mutta nuo silmät katsovat tuonpuleisuuden PYHYYDEstä. Ne ovat tulenlikeit, joka sydämessämme saa muutoksen aikaiseksi.
Hänen jalkansa kuin kiiltävä vaski. Tuo vaski- pronssina, siitä tehtiin koristeellisia esineitä ennen. Ne olivat kauniita, ja juuri tähän viittaa esim. Ilm. kirjan kuvaus.
Nuo silmät saa aikaan meissä puhdistuksen tässä ajassa, että meidän olemus muuttuu kauniiksi "käyttöesineeksi" ts. meissä näkyy Jumalantyö. Se kaunistaa meidän elämän ja olemuksen lähimmäisiin ja sehän tämän luomakunnan elämäntarkoitus on.
Pyhittyä. Pyhitys on Jumalantyö- jos me antaudumme Elämäntielle elämään.
ts. Pyhä pyhittyy ja maailmassa, saastainen saastuu yhä enemmän.
Iisebel- epäjumala tulee sanasta - poisheitettävää- roskaa- epäpyhää, elämälle vierasta.
Jos elämme kuin Iisebel- seurakunnassakin, niin olemme Pyhän edessä roskaa.
Se ei rakenna. Siksi on elämä rakennuttava Elämänantajan "silmäin" alla elämäksi.
Ja se on Luomakunnassa Luojan tarkoitus. Elää rakkaussuhteessa Häneen.
Se kasvaa totuuteen, kuin puutarhan kukka kohti elämää- ja aurinkoa.
Siemen, mitä kylvetään, onko se meissä lustetta, vai hyvää siementä.
Molemmat kasvaa yhtä aikaa ja samassa pellossa, eli ajassa.
Vieläpä vierekkäin.
Harrastammeko maailmanherran kanssa haureutta, eli olemme väärässä "sängyssä", vai olemmeko tulevan Yljän häihin menossa, pukeutumassa hääpukuun, se on valintaa.
Valkeus on Jumamalan tuonpuoleisuuden Pyhyydessä.
Pimeys on tässä ajassa maailmassa, joka ei halua Jumalan Valkeudessa vaeltaa.
Pimeys ei käsitä valkeutta.
Mutta, valkeus poistaa pimeyden, kun avaamme sydämen oven taivaalliseen, eli tuonpuoleisuuteen- elämäksi. Tämänverran avaimenreijästä sait valoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihminen on elämäntiellä, hän tasan tarkkaan tietää, mitä tuo lauseke tarkoittaa.
Se on lauseena just, ja heti meikäläisellekin, kun aurinko kirkkaalta taivaalta selvä.
Mutta, jos asuu pimeydessä, eikä ole valkeuteen tullut, niin silloinhan epäpyhyydessä ei tajua Pyhyyden asiaa.
Mutta, laitetaan avaimenreijästä hieman valoa tuvanpuolelle.
Armo käsittää elämässä ansaitsemattoman lahjan omistamista.
Ja kun se lahjan saa omistaa- se on hengellisessä sisällössään rakkaus.
Ja siinä puhutaan Jumalan rakkaudesta.
Rakkaushan siinä maksoi koko elämän, hänelle, kun ihminen pahatti.
Okei, eli Pyhän Hengen kirkastaessa tuota rakkautta, joka on armon omistamista, ettei ole tuomion alaisuudessa, sen johdannainen on kasvu.
Pysytkö mukana?
ts. se syvä Rakkaus- kirjoitan isolla, erottamaan sen tämänpuoleisuuden rakkaudesta tuonpuoleisuuteen, niin silloin se ---kasvattaa--- elämän totuuteen sisälle.
OllaanUskon äärellä. Usko- toivo ja rakkaus.
Siksi monen uskovaisuuden sisäisestä minuudesta, joka on armossa kasvanut, on kasvanut rakkauteen, niin hänessä huokuu totuuden syvin Hengen opin ja opetuksen Sanomallinen elämä. Kun tuon kautta elämä rakentuu, niin se jakaa Valkeutta kullekin.
Se tiivistyy juuri sanoihin, jota uskovat odottavat, joiden elämä on Kristuksessa.
Hän kasvaa armossa, rakkaudessa ja totuudessa so. Jumalantyö.
Mietitääs vielä. Kun puhutaan Messisaasta, että Hänen silmänsä on kuin tulen liekit.
Hyvin kuvastaa sitä, kuinka uskova saa kokea tuon läpitunkevan näön vaikutuksen.
Hän näkee meidän sisimmän elämän läpi, pienimmätkin ajatukset.
Siinä on Pyhyyden puhdistuksessa, Hän pukee meidän alastomuuden hääpukuun.
Emme ole häpeän alaisuudessa, kuin vanha-aadam ja eeda. syöden omin lupineen jossa julistautuvat ITSE jumalikseen, eivätkä ole kuuliaisuudessa. He ovat alasti tässä ajassa ja siksi pimeydessä. He eivät näe totuutta. Ajatellaan- Jumalanlain päämäärä on rakkaus.
Tuo laki ei pelasta, Jeesus pelastaa, mutta nuo silmät katsovat tuonpuleisuuden PYHYYDEstä. Ne ovat tulenlikeit, joka sydämessämme saa muutoksen aikaiseksi.
Hänen jalkansa kuin kiiltävä vaski. Tuo vaski- pronssina, siitä tehtiin koristeellisia esineitä ennen. Ne olivat kauniita, ja juuri tähän viittaa esim. Ilm. kirjan kuvaus.
Nuo silmät saa aikaan meissä puhdistuksen tässä ajassa, että meidän olemus muuttuu kauniiksi "käyttöesineeksi" ts. meissä näkyy Jumalantyö. Se kaunistaa meidän elämän ja olemuksen lähimmäisiin ja sehän tämän luomakunnan elämäntarkoitus on.
Pyhittyä. Pyhitys on Jumalantyö- jos me antaudumme Elämäntielle elämään.
ts. Pyhä pyhittyy ja maailmassa, saastainen saastuu yhä enemmän.
Iisebel- epäjumala tulee sanasta - poisheitettävää- roskaa- epäpyhää, elämälle vierasta.
Jos elämme kuin Iisebel- seurakunnassakin, niin olemme Pyhän edessä roskaa.
Se ei rakenna. Siksi on elämä rakennuttava Elämänantajan "silmäin" alla elämäksi.
Ja se on Luomakunnassa Luojan tarkoitus. Elää rakkaussuhteessa Häneen.
Se kasvaa totuuteen, kuin puutarhan kukka kohti elämää- ja aurinkoa.
Siemen, mitä kylvetään, onko se meissä lustetta, vai hyvää siementä.
Molemmat kasvaa yhtä aikaa ja samassa pellossa, eli ajassa.
Vieläpä vierekkäin.
Harrastammeko maailmanherran kanssa haureutta, eli olemme väärässä "sängyssä", vai olemmeko tulevan Yljän häihin menossa, pukeutumassa hääpukuun, se on valintaa.
Valkeus on Jumamalan tuonpuoleisuuden Pyhyydessä.
Pimeys on tässä ajassa maailmassa, joka ei halua Jumalan Valkeudessa vaeltaa.
Pimeys ei käsitä valkeutta.
Mutta, valkeus poistaa pimeyden, kun avaamme sydämen oven taivaalliseen, eli tuonpuoleisuuteen- elämäksi. Tämänverran avaimenreijästä sait valoa.Opettaja
'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski: (Ilm 2:18)
Oppilaat.
Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä. Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Mat 28:16-20)
Siksi kuullaan Sana- kun kuullaan, niin ollaan kuuliaisia- tehdään niin.
Näin ollaan Jumalantiellä opetuslapsia. ja Opetuslapset ovat Herran kansan omaisuutta ja Elämänkirja kertoo- kuka on ollut uskossa- eli kuuliaisuudessa, opetuksessa, neuvoissa, sekä ohjeissa, ottantu niistä vaari.
Eli elää, elämäänsä rakentaen luomakuntaa Hengen johdossa.
Henki siis kirkastaa Jumalantahdon.
Jumalantahto on , että tulisimme pelastetuksi, tästä pimeästä maailmasta valkeuteen.
Hän pelastaa- se on Jumalantyö. Siksi puhutaan Valtakunnasta ja Valtakunnassa on Hallitsija Kuningas.
Ehkä suomalaisen on demokratisessa maailmassa vaikea käsittää sana Kuningas.
Mehän mielletään, että hallitaans hieman itsekin. Oma sana, oma lupa, jne.
Mutta, Jumalan Kuninkuuden alaisuudessa, Hänen joka on luonut kaiken, on helppo olla.
Kuningas tietää, mitä elämä on, Hänessä on Elämä itsessään ja Hän antaa elämän.
Siksi meissä ei ole elämää itsessämme, olemme kuoleman alaisuudessa.
Näin me tarvitsemme Elämän.
Ja on hyvä elää- Elämänantajan ohjeissa ja neuvoissa, Hänen ohjeittensa päämäärä on rakkaus. Siinäpä sitä opetuslapseutta on, jos haluaa olla opetuslapsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettaja
'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski: (Ilm 2:18)
Oppilaat.
Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä. Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Mat 28:16-20)
Siksi kuullaan Sana- kun kuullaan, niin ollaan kuuliaisia- tehdään niin.
Näin ollaan Jumalantiellä opetuslapsia. ja Opetuslapset ovat Herran kansan omaisuutta ja Elämänkirja kertoo- kuka on ollut uskossa- eli kuuliaisuudessa, opetuksessa, neuvoissa, sekä ohjeissa, ottantu niistä vaari.
Eli elää, elämäänsä rakentaen luomakuntaa Hengen johdossa.
Henki siis kirkastaa Jumalantahdon.
Jumalantahto on , että tulisimme pelastetuksi, tästä pimeästä maailmasta valkeuteen.
Hän pelastaa- se on Jumalantyö. Siksi puhutaan Valtakunnasta ja Valtakunnassa on Hallitsija Kuningas.
Ehkä suomalaisen on demokratisessa maailmassa vaikea käsittää sana Kuningas.
Mehän mielletään, että hallitaans hieman itsekin. Oma sana, oma lupa, jne.
Mutta, Jumalan Kuninkuuden alaisuudessa, Hänen joka on luonut kaiken, on helppo olla.
Kuningas tietää, mitä elämä on, Hänessä on Elämä itsessään ja Hän antaa elämän.
Siksi meissä ei ole elämää itsessämme, olemme kuoleman alaisuudessa.
Näin me tarvitsemme Elämän.
Ja on hyvä elää- Elämänantajan ohjeissa ja neuvoissa, Hänen ohjeittensa päämäärä on rakkaus. Siinäpä sitä opetuslapseutta on, jos haluaa olla opetuslapsi.Eli päivä menee aina opetuslapseudessa.
Etsien Hänen tahtonsa toteutumista elämässä. Siksi Ilo on Hänessä minun väkevyyteni.
Se ei katoa edes sairaan fyysisen ruumiin raihnauteen, ei kipuun, eikä katoavaisuuden runteluun.
Ei siihen, että puoliso on muistisairas, vaan ilo on Herrassa.
Päivä kaikkien vaikeuksien keskellä, on opetuslapseutta- rauhassa ja rakkaudessa.
Siinä väännetään ruokaa pöytään, laitetaan pilleriä käteen, vettä lasiin. Aamupalaa pian pöytään, tehdään leipää, keitetään vettä.
Pistetään vaatetta hänen päälleen, rintaliivien hakaset takaa kiinni.
Pidetään huolta, että veskihommat toimii. Ei lanta mene vääriin paikkoihin jne.
Se on elämää, jossa voi olla opetuslapsi.
Lukee ohjelmia, kun hän ei näe, rakentaa häntäkin Hengellisesti JumalanSanalla.
Ja yrittää itsekin kipujen keskellä, että pääsee liikkeelle, eikä joudu sairaalaan.
Tämä on opetuslapseutta, oppia rakkaudenelämää näinkin.
Kun omalääkäri sanoi, tässä jokuvuosi sitten, emme voi tehdä mitään, seuraava puristus on sinulla amen. Siinäkin- Kiitos Herralle, anna jatkoaikaa- puoliso vielä tarvitsee minua.
Tässä ollaan.
Raaputetaan ruukunpalalla tunkiolla omaa ruumista, ja kiitetään Herra antoi, Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi. Tämä on opetuslapseutta. Tämä on elämää.
Kun Valkeus on aikoinaan tullut sydämeen, nuorena pyydetty uskovaa puolisoa, hänet saaneena, nuortenillassa liiton siunaama- tänne asti on tultu.
Tämä on opetuslapseutta koko matkan ja Jumalantyötä.
Lihassa, arvaapa mitä, teot olisi muuta. Suomessa on moniavioisuutta, tosin peräjälkeen.
Siihen olisi ollut mahdollisuutta, onnenonkijaa on käynyt, mutta ei- jokaiselle.
Rakkaus on ikuinen ajassa. Valkeudessa on hyvä asua.
Se on tätäpäivää- tässä ja nyt elämää. Jumala on luvannut olla omiensa kanssa.
Siksi päivä jaetaan, vaikka terveys riisutaan, mutta Jumala hoitaa muun pukemisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli päivä menee aina opetuslapseudessa.
Etsien Hänen tahtonsa toteutumista elämässä. Siksi Ilo on Hänessä minun väkevyyteni.
Se ei katoa edes sairaan fyysisen ruumiin raihnauteen, ei kipuun, eikä katoavaisuuden runteluun.
Ei siihen, että puoliso on muistisairas, vaan ilo on Herrassa.
Päivä kaikkien vaikeuksien keskellä, on opetuslapseutta- rauhassa ja rakkaudessa.
Siinä väännetään ruokaa pöytään, laitetaan pilleriä käteen, vettä lasiin. Aamupalaa pian pöytään, tehdään leipää, keitetään vettä.
Pistetään vaatetta hänen päälleen, rintaliivien hakaset takaa kiinni.
Pidetään huolta, että veskihommat toimii. Ei lanta mene vääriin paikkoihin jne.
Se on elämää, jossa voi olla opetuslapsi.
Lukee ohjelmia, kun hän ei näe, rakentaa häntäkin Hengellisesti JumalanSanalla.
Ja yrittää itsekin kipujen keskellä, että pääsee liikkeelle, eikä joudu sairaalaan.
Tämä on opetuslapseutta, oppia rakkaudenelämää näinkin.
Kun omalääkäri sanoi, tässä jokuvuosi sitten, emme voi tehdä mitään, seuraava puristus on sinulla amen. Siinäkin- Kiitos Herralle, anna jatkoaikaa- puoliso vielä tarvitsee minua.
Tässä ollaan.
Raaputetaan ruukunpalalla tunkiolla omaa ruumista, ja kiitetään Herra antoi, Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi. Tämä on opetuslapseutta. Tämä on elämää.
Kun Valkeus on aikoinaan tullut sydämeen, nuorena pyydetty uskovaa puolisoa, hänet saaneena, nuortenillassa liiton siunaama- tänne asti on tultu.
Tämä on opetuslapseutta koko matkan ja Jumalantyötä.
Lihassa, arvaapa mitä, teot olisi muuta. Suomessa on moniavioisuutta, tosin peräjälkeen.
Siihen olisi ollut mahdollisuutta, onnenonkijaa on käynyt, mutta ei- jokaiselle.
Rakkaus on ikuinen ajassa. Valkeudessa on hyvä asua.
Se on tätäpäivää- tässä ja nyt elämää. Jumala on luvannut olla omiensa kanssa.
Siksi päivä jaetaan, vaikka terveys riisutaan, mutta Jumala hoitaa muun pukemisen.Teet arvokasta työtä arjessa, auttaen puolisoasi.
Omaishoitajien taakka on varmasti myös raskas.
Huolehtia toisesta, aamusta seuraavaan aamuun.
- Anonyymi
Mycket gott.
- Anonyymi
Hei L_S
Tulin kurkkaamaan kuuluko sinusta mitään. Kiva kuulla, että sinulla oli tänään hyvä päivä.
Minulla myös oli mukava päivä.
Ihan nolottaa ja tunnen syyllisyyttä kun kehut minua, sillä tuo kirjoittamasi ei valitettavasti osu sillain oikeaan, että olisin hyvä ihminen. En ole.
Jutskaillaan taas.
T. Samaatietä- Anonyymi
Anteeksi, jos syyllistän. Niin näen sinut, miten olen kirjoittanut.
Ehkä se on liian hyvää ollakseen totta?
Vai onko se totta?
Ethän petä luottamustani?
En ehkä enää uskoisi hyvyyteen.
Välittämiseen.
Tunnen kokoavani sinulle taakan.
Toivon, silti sinun jaksavat sitä kantaa.
Tarvitsen sitä nyt.
Tällä hetkellä.
Ehkä jonain päivänä se hyvä, minkä suot minulle,
tulee Herran palkkana sinulle.
Saan voimaa kaikesta yrittää jaksaa.
Keskellä sekasortoisten pelkojen ja ajatusten.
Ymmärrät hän sen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, jos syyllistän. Niin näen sinut, miten olen kirjoittanut.
Ehkä se on liian hyvää ollakseen totta?
Vai onko se totta?
Ethän petä luottamustani?
En ehkä enää uskoisi hyvyyteen.
Välittämiseen.
Tunnen kokoavani sinulle taakan.
Toivon, silti sinun jaksavat sitä kantaa.
Tarvitsen sitä nyt.
Tällä hetkellä.
Ehkä jonain päivänä se hyvä, minkä suot minulle,
tulee Herran palkkana sinulle.
Saan voimaa kaikesta yrittää jaksaa.
Keskellä sekasortoisten pelkojen ja ajatusten.
Ymmärrät hän sen?Tai et sinä syyllistä. Omatuntohan se kertoo minut vikapääksi, enkä ole mikään erityisen hyvä ihminen, mutta näillä on mentävä.
Liian hyvältä se minusta kuulostaa. Ihminen kun vain on ihminen, jossa on paljon vikoja ja puutteita. Ymmärrän tarpeesi, mutten uskalla luvata mitään.
Muttei sinun tarvitse huolehtia jaksamisestani. Jos en jaksa kirjoittaa tänne tms niin sitten en kirjoita. Kunhan tässä Jutskaillaan.
Täällä on ollut tosi lämmin päivä tänään, kun ei tuulekkaan yhtään.
Laktoositonta AB piimää join tuossa karjalanpiirakan kanssa. Tuntuu olevan hyvä mahalle tuo piimä 👍
Mitä tähän päivään? Miten sait nukuttua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai et sinä syyllistä. Omatuntohan se kertoo minut vikapääksi, enkä ole mikään erityisen hyvä ihminen, mutta näillä on mentävä.
Liian hyvältä se minusta kuulostaa. Ihminen kun vain on ihminen, jossa on paljon vikoja ja puutteita. Ymmärrän tarpeesi, mutten uskalla luvata mitään.
Muttei sinun tarvitse huolehtia jaksamisestani. Jos en jaksa kirjoittaa tänne tms niin sitten en kirjoita. Kunhan tässä Jutskaillaan.
Täällä on ollut tosi lämmin päivä tänään, kun ei tuulekkaan yhtään.
Laktoositonta AB piimää join tuossa karjalanpiirakan kanssa. Tuntuu olevan hyvä mahalle tuo piimä 👍
Mitä tähän päivään? Miten sait nukuttua?Hei. Ymmärrän, ettet voi luvata mitään. Anteeksi. Suoritus velvollisuus, tekee asioista vain vaikeampia ja luon suorituspaineita lähimmäisen kohtaamiseen.
Minulla on vain jäänyt kokemuksia jonkinlaisesta hylkäämisestä ja varmaan sen kautta toimin tälleen. Sinulla on tietenkin oma elämäsi ja en pyri sen keskipisteeksi, vaikka olenkin jotenkin rikkonainen siinä, että osaisin luottaa ihmisten pysyvän elämässäni läsnä.
Näin 'painajaista", asiat olivat liian hyvin siinä ja aamulla herätessä...ajattelin, sen tarkoittavan päinvastaista....ehkä taikauskoista...koetan sanoa mielelleni, etten saisi olla taikauskoinen unien suhteen...ei liity sinuun uni. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Ymmärrän, ettet voi luvata mitään. Anteeksi. Suoritus velvollisuus, tekee asioista vain vaikeampia ja luon suorituspaineita lähimmäisen kohtaamiseen.
Minulla on vain jäänyt kokemuksia jonkinlaisesta hylkäämisestä ja varmaan sen kautta toimin tälleen. Sinulla on tietenkin oma elämäsi ja en pyri sen keskipisteeksi, vaikka olenkin jotenkin rikkonainen siinä, että osaisin luottaa ihmisten pysyvän elämässäni läsnä.
Näin 'painajaista", asiat olivat liian hyvin siinä ja aamulla herätessä...ajattelin, sen tarkoittavan päinvastaista....ehkä taikauskoista...koetan sanoa mielelleni, etten saisi olla taikauskoinen unien suhteen...ei liity sinuun uni. :)Juu, en ole kokenut, että pyrkisit keskipisteeksi. Kyllähän sitä välillä käy ihmisellä monenlaisia ajatuksia mielessä unienkin suhteen. Tympeä ja ahdistava kokemus varmasti tuollainenkin painajainen.
Minä en muista nähneeni pitkään aikaan minkäänlaisia unia. Onneksi tosi harvoin näen painajaisia.
Yksi painajainen on tuo kissa. Alkanut kuseksimaan sänkyyn. Jatkuvasti saa pyörittää petikamppeitta koneessa. Järki lähtee sen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, en ole kokenut, että pyrkisit keskipisteeksi. Kyllähän sitä välillä käy ihmisellä monenlaisia ajatuksia mielessä unienkin suhteen. Tympeä ja ahdistava kokemus varmasti tuollainenkin painajainen.
Minä en muista nähneeni pitkään aikaan minkäänlaisia unia. Onneksi tosi harvoin näen painajaisia.
Yksi painajainen on tuo kissa. Alkanut kuseksimaan sänkyyn. Jatkuvasti saa pyörittää petikamppeitta koneessa. Järki lähtee sen kanssa.Osta lemmikkiliikkeestä sellaista karkotinainetta, niin ei mene siihen paikkaan. Eihän kisulla ole pissatulehdus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta lemmikkiliikkeestä sellaista karkotinainetta, niin ei mene siihen paikkaan. Eihän kisulla ole pissatulehdus?
En oikein usko tulehdukseen, kun kiertää ja haistelee ja sitten kyykkää pissausasentoon ja liruuttaa sänkyyn kunnon pisut jos en ehdi väliin. Ei lirahtele sinne tänne siis.
Ei pissa muualle kuin vain sänkyyn ja välillä omaan hiekkalaatikkoon. On tosi tarkka laatikon siisteydestä ja se onkin puhdas, ettei senkään takia nyt pitäisi pissata sänkyyn. Tyttö kissa, ragdoll.
Hiekkalaatikoitakin on 2.
Toinen kissa on kauheen iso maatiaiskolli, joka kulkee yöt pihalla ja päivät nukkuu sisällä. Poikakissa ei käytä hiekkalaatikoita vaan pissaa ulos.
Molemmat leikattuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oikein usko tulehdukseen, kun kiertää ja haistelee ja sitten kyykkää pissausasentoon ja liruuttaa sänkyyn kunnon pisut jos en ehdi väliin. Ei lirahtele sinne tänne siis.
Ei pissa muualle kuin vain sänkyyn ja välillä omaan hiekkalaatikkoon. On tosi tarkka laatikon siisteydestä ja se onkin puhdas, ettei senkään takia nyt pitäisi pissata sänkyyn. Tyttö kissa, ragdoll.
Hiekkalaatikoitakin on 2.
Toinen kissa on kauheen iso maatiaiskolli, joka kulkee yöt pihalla ja päivät nukkuu sisällä. Poikakissa ei käytä hiekkalaatikoita vaan pissaa ulos.
Molemmat leikattuja.En ymmärrä, mitä kissa haluaa kertoa. Jokinhan sen saa nyt pissaamaan sänkyyn. En hoksaa, että jokin asia olisi muuttunutkaan. Tuo kissa on oikea vauva.
Se lussuttaa joka päivä puseroa. Sitten sillä on ihan hassu luonne. Välillä se on niin vauvaa ja välillä pahantuulinen eikä anna koskea yhtään. Sitten jos vaikka satutan käteni ja huudahdan että auts niin se juoksee äkkiä katsomaan, mikä on hätänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä, mitä kissa haluaa kertoa. Jokinhan sen saa nyt pissaamaan sänkyyn. En hoksaa, että jokin asia olisi muuttunutkaan. Tuo kissa on oikea vauva.
Se lussuttaa joka päivä puseroa. Sitten sillä on ihan hassu luonne. Välillä se on niin vauvaa ja välillä pahantuulinen eikä anna koskea yhtään. Sitten jos vaikka satutan käteni ja huudahdan että auts niin se juoksee äkkiä katsomaan, mikä on hätänä.Sitten se nukkuu usein päällä, kainalossa, peiton alla yms. Se on oikeasti kuningatar. Määrää kyllä kaikesta. Kauhean kranttu ruuasta ja kova mököttämään.
Jos annan sellaista ruokaa mistä se ei tykkää niin se suuttuu.
Menee sohvalle sykkyrälle eikä anna yhtään koskea vaan panee rumalla äänellä ja sähisee, yrittää raapaista. Leppyy kyllä äkkiä kun annan mieluisampaa ruokaa.
Tietää mitä haluaa ja mitä ei ja näyttää sen kyllä. Valittaa jos en tee Hänen makunsa ja vaatimustasonsa mukaan hommia 🤣
Kolli taas on rento lötkö. Syö kaikkea. Saa pyörittää miten päin vain ja se on vaan lötkö kehrääjä. Rauhallinen. Välillä pitänyt testata onko se kuuro kun ei pelkää mitään, mutta hyvä kuulo on kun ruokapussin rapinan kuulee toiseen päähän taloa 😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten se nukkuu usein päällä, kainalossa, peiton alla yms. Se on oikeasti kuningatar. Määrää kyllä kaikesta. Kauhean kranttu ruuasta ja kova mököttämään.
Jos annan sellaista ruokaa mistä se ei tykkää niin se suuttuu.
Menee sohvalle sykkyrälle eikä anna yhtään koskea vaan panee rumalla äänellä ja sähisee, yrittää raapaista. Leppyy kyllä äkkiä kun annan mieluisampaa ruokaa.
Tietää mitä haluaa ja mitä ei ja näyttää sen kyllä. Valittaa jos en tee Hänen makunsa ja vaatimustasonsa mukaan hommia 🤣
Kolli taas on rento lötkö. Syö kaikkea. Saa pyörittää miten päin vain ja se on vaan lötkö kehrääjä. Rauhallinen. Välillä pitänyt testata onko se kuuro kun ei pelkää mitään, mutta hyvä kuulo on kun ruokapussin rapinan kuulee toiseen päähän taloa 😁Onpa ikävä juttu tuo pissihomma. Meillä kissa joskus on käynyt tekemässä pisut likapyykkeihin. Ei sekään ole hauskaa miettiä, et säilytänkö näitä ja pesen vai laitanko suoraan roskiin. Kissat vaikka on siistejä tai niistä ajatellaan niin, voi olla näitä pissaharmeja. Meilläkin kissa teki makkarissa pissoja, jos oli jäänyt vaatteita lattialle, mutta ei ole nyt tehnyt pitkään aikaan sillä tavoin....sänkyyn se ei ole pissannut. Olen käyttänyt sitä karkotinjuttua ja on se voinut tehota. Kyllä pitää muistaa vaihtaa hiekat, sillä on merkitystä näihin pissajuttuihin meillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa ikävä juttu tuo pissihomma. Meillä kissa joskus on käynyt tekemässä pisut likapyykkeihin. Ei sekään ole hauskaa miettiä, et säilytänkö näitä ja pesen vai laitanko suoraan roskiin. Kissat vaikka on siistejä tai niistä ajatellaan niin, voi olla näitä pissaharmeja. Meilläkin kissa teki makkarissa pissoja, jos oli jäänyt vaatteita lattialle, mutta ei ole nyt tehnyt pitkään aikaan sillä tavoin....sänkyyn se ei ole pissannut. Olen käyttänyt sitä karkotinjuttua ja on se voinut tehota. Kyllä pitää muistaa vaihtaa hiekat, sillä on merkitystä näihin pissajuttuihin meillä.
Totta, hiekat pitää olla puhtaat. Nyt on saanut vaihdella petikamppeitta omaan sänkyyn 2_3 krt viikossa koska pissaillut kolmisen viikkoa sänkyyn. Kohta saa heittää petarin mäkeen ja ostaa uuden.
Mökillä olis kyllä muutama petari, että voi tieten sieltäkin hakea.
Pitääpä kokeilla tuota karkotetta.voikohan sitä laittaa sänkyyn? Tiedätkö, onko luonnollinen aine? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, hiekat pitää olla puhtaat. Nyt on saanut vaihdella petikamppeitta omaan sänkyyn 2_3 krt viikossa koska pissaillut kolmisen viikkoa sänkyyn. Kohta saa heittää petarin mäkeen ja ostaa uuden.
Pitääpä kokeilla tuota karkotetta.voikohan sitä laittaa sänkyyn? Tiedätkö, onko luonnollinen aine?Ei nyt oo tässä sitä pulloa, mihin lue oon taas laittanut. :) kertoo minusta kait jotain. On mun mielestä turvallinen sillä tavoin, että voit laittaa sänkyyn tai voisin itse suihkuttaa sinne sitä...
Ehkä se oli ihan luonnontuote, jos muistelen, en ole varma siitä nyt kylläkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääpä kokeilla tuota karkotetta.voikohan sitä laittaa sänkyyn? Tiedätkö, onko luonnollinen aine?On kyl hirveä urakka niiden vuodevaatteiden kanssa...jos koko ajan pyykkikone hurruuttaa vaan niitä lakanoita...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt oo tässä sitä pulloa, mihin lue oon taas laittanut. :) kertoo minusta kait jotain. On mun mielestä turvallinen sillä tavoin, että voit laittaa sänkyyn tai voisin itse suihkuttaa sinne sitä...
Ehkä se oli ihan luonnontuote, jos muistelen, en ole varma siitä nyt kylläkään.Aivan. Kiitos vinkistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Kiitos vinkistä.
Meillä ollut tuota CSI urine, mustista ja mirristä, 100 pros biohajoava näyttäisi olevan ja lukee että on turvallista käyttää. Katsoin netistä tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä ollut tuota CSI urine, mustista ja mirristä, 100 pros biohajoava näyttäisi olevan ja lukee että on turvallista käyttää. Katsoin netistä tietoa.
Okei. Musti ja Mirri on tuttu paikka 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Musti ja Mirri on tuttu paikka 😄
Muistaakseni valkosipulin pitäisi toimia kissan karkottimena, mutta sen teho taitaa oikeasti olla vähäinen. Ehkä se kissankarkoitin suihke voi olla parempi keino oikeasti. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni valkosipulin pitäisi toimia kissan karkottimena, mutta sen teho taitaa oikeasti olla vähäinen. Ehkä se kissankarkoitin suihke voi olla parempi keino oikeasti. :)
Voidaan me asukki melko lähekkäin?
Valkosipuli myös haisee äkäisesti. Joskus flunssaisena syönyt niin koko talo löyhkää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voidaan me asukki melko lähekkäin?
Valkosipuli myös haisee äkäisesti. Joskus flunssaisena syönyt niin koko talo löyhkää.Päättelitkö valkosipulin hajusta ;)?
Olet mielestäni joskus hieman paljastanut missä päin maailmaa asut, jos oikein muistan....minä en ole paljastanut, koska jaan täällä niin henk.kohtaisia asioita, etten halua tulla tunnistetuksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päättelitkö valkosipulin hajusta ;)?
Olet mielestäni joskus hieman paljastanut missä päin maailmaa asut, jos oikein muistan....minä en ole paljastanut, koska jaan täällä niin henk.kohtaisia asioita, etten halua tulla tunnistetuksi.Minua paljastumiseni ei häiritse. Niinpä, jokaisella on oikeus anonyymiyteen.
Minusta sinä et ole paljastanut mitään sellaista, jota ihmettelisin. Ihan tavallista ihmiselämää vain.
Jos tunnistaisin täällä jonkun (mitä en tosin usko) en paljastaisi hänen nimeään. Tuskin muutkaan paljastaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua paljastumiseni ei häiritse. Niinpä, jokaisella on oikeus anonyymiyteen.
Minusta sinä et ole paljastanut mitään sellaista, jota ihmettelisin. Ihan tavallista ihmiselämää vain.
Jos tunnistaisin täällä jonkun (mitä en tosin usko) en paljastaisi hänen nimeään. Tuskin muutkaan paljastaisi.Uskon sinua. En minäkään paljastaisi ihmisten nimiä. Se olisi aika törkeää.
Itselle, kun kertoo omista jutuista, se tunne siitä, että olisi jonkin rajan ylittänyt hyvän maun suhteen voi olla vahvempi kokemuksena kuin sitten miten muut sitä katsoo. Haluan suojella läheisiäni pettymykseltä, en niinkään itseäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon sinua. En minäkään paljastaisi ihmisten nimiä. Se olisi aika törkeää.
Itselle, kun kertoo omista jutuista, se tunne siitä, että olisi jonkin rajan ylittänyt hyvän maun suhteen voi olla vahvempi kokemuksena kuin sitten miten muut sitä katsoo. Haluan suojella läheisiäni pettymykseltä, en niinkään itseäni.Ymmärrettävää läheisien suojeleminen. Tiedät myös oman tilanteesi joten toimit sen mukaan, minkä parhaimmaksi koet ajatellen lähimmäisiäsi. Minun läheiseni tietävät asioista, joista kirjoitan tänne, joten ei tulisi heille yllätyksenä. Tuntevat minut hyvin, eikä taida olla nyt sellaisia asioita, joilta haluaisin heitä suojella.
Tai no ehkä valituksiltani. En halua olla läheisilleni valittaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrettävää läheisien suojeleminen. Tiedät myös oman tilanteesi joten toimit sen mukaan, minkä parhaimmaksi koet ajatellen lähimmäisiäsi. Minun läheiseni tietävät asioista, joista kirjoitan tänne, joten ei tulisi heille yllätyksenä. Tuntevat minut hyvin, eikä taida olla nyt sellaisia asioita, joilta haluaisin heitä suojella.
Tai no ehkä valituksiltani. En halua olla läheisilleni valittaja.Uskon, ettet pyrkisi vahingoittamaan minua. Minulla on siitä vahva sisäinen "intuitio"....tosin...olen niin ennenkin kokenut ja ei se ehkä osunut ihan kohdilleen...joten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon, ettet pyrkisi vahingoittamaan minua. Minulla on siitä vahva sisäinen "intuitio"....tosin...olen niin ennenkin kokenut ja ei se ehkä osunut ihan kohdilleen...joten.
Niin joo, sinulla on tuosta ikävä kokemus. Voisin tahtomattani vahingoittaa, ymmärtämättömyyttäni.
Tahalleen en pyri vahingoittamaan.
Tai no suutuksissani voin sanoa päin naamaa suorat sanat, jos tympii kauheasti toisen teot, enkä osaa pitää mölyjäni silloin mahassa.
En ole minäkään 100% luotettava minkään suhteen.
Koetko olevasi luotettava? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin joo, sinulla on tuosta ikävä kokemus. Voisin tahtomattani vahingoittaa, ymmärtämättömyyttäni.
Tahalleen en pyri vahingoittamaan.
Tai no suutuksissani voin sanoa päin naamaa suorat sanat, jos tympii kauheasti toisen teot, enkä osaa pitää mölyjäni silloin mahassa.
En ole minäkään 100% luotettava minkään suhteen.
Koetko olevasi luotettava?Haluaisin olla, mutta löydän paljon korjattavaa vieläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisin olla, mutta löydän paljon korjattavaa vieläkin.
Sama. Uskon, että se tulee olemaan noin koko loppuelämän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän kuitenkaan tahtoisi tehdä minusta naurunalaista esimerkiksi tällä palstalla?
Minä en oikein osaa luottaa ihmisiin.
Kunhan voin siihen luottaa, että ajattelet mitä ajatteletkin, olet aito oma itsesi, eikä tarkoituksesi ole satuttaa minua...haluten tehdä minusta naurunalaista...ettei tarkoituksesi ole pitää minua jonain vitsin kohteena, jonka kustannuksella voi nauraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän kyllä, ettet voi sitäkään luvata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän kuitenkaan tahtoisi tehdä minusta naurunalaista esimerkiksi tällä palstalla?
Minä en oikein osaa luottaa ihmisiin.
Kunhan voin siihen luottaa, että ajattelet mitä ajatteletkin, olet aito oma itsesi, eikä tarkoituksesi ole satuttaa minua...haluten tehdä minusta naurunalaista...ettei tarkoituksesi ole pitää minua jonain vitsin kohteena, jonka kustannuksella voi nauraa.Ennemmin yleensä vitsailen omalla kustannuksellani.
En ainakaan tahallisesti ole tehnyt tuollaista mistä kirjoitat. En ainakaan tietoisesti ole osannut kuvailemallasi tavalla toimia
Naurunalaiseksi saattanut. Tuollainen käytös ei kanna kauas, sillä uskon, että jokainen saa vain itse varoa,. MiIlloin on itse missäkin tilanteessa.
Tosin saatan nakata toiselle jotain esim toisen pinttyneestä tavasta toimia tietyssä tilanteessa, huumorilla. Mutten tarkoita saattaa toista naurunalaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennemmin yleensä vitsailen omalla kustannuksellani.
En ainakaan tahallisesti ole tehnyt tuollaista mistä kirjoitat. En ainakaan tietoisesti ole osannut kuvailemallasi tavalla toimia
Naurunalaiseksi saattanut. Tuollainen käytös ei kanna kauas, sillä uskon, että jokainen saa vain itse varoa,. MiIlloin on itse missäkin tilanteessa.
Tosin saatan nakata toiselle jotain esim toisen pinttyneestä tavasta toimia tietyssä tilanteessa, huumorilla. Mutten tarkoita saattaa toista naurunalaiseksi.Voin olla ronski puheissani, mutten tahallisesti saattaa toista naurunalaiseksi.
Miksi niin tekisin, koska koen, etten ole parempi. Minullevoidaan nauraa ihan samalla lailla sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin olla ronski puheissani, mutten tahallisesti saattaa toista naurunalaiseksi.
Miksi niin tekisin, koska koen, etten ole parempi. Minullevoidaan nauraa ihan samalla lailla sitten.Mitä sinä olet omasta mielestäsi tehnyt, josta sinulle voitaisiin täällä nauraa? En varmaan nyt ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennemmin yleensä vitsailen omalla kustannuksellani.
Tosin saatan nakata toiselle jotain esim toisen pinttyneestä tavasta toimia tietyssä tilanteessa, huumorilla. Mutten tarkoita saattaa toista naurunalaiseksi.Ettei käy niin, että opin luottamaan sinuun ja lyöt minua henkisesti sen jälkeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä olet omasta mielestäsi tehnyt, josta sinulle voitaisiin täällä nauraa? En varmaan nyt ymmärrä.
Pitäisit minua niin pahana, että mielestäsi ansaitsen sellaisen käytöksen...joko haluaisit näyttää, että olen ilmaa ja arvoton tai näyttämällä minut iljettävässä valossa....ja sitähän olisin, arvoton ja iljettävä...ihan kuin en itse sitä tietäisikään....niin siinä kävisi loppuviimein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei käy niin, että opin luottamaan sinuun ja lyöt minua henkisesti sen jälkeen?
En ainakaan rahalle. Jos niin käy niin kerro sitten se minulle että tiedän.
Saat sanoa ihan suoraan. En välttämättä huomaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ainakaan rahalle. Jos niin käy niin kerro sitten se minulle että tiedän.
Saat sanoa ihan suoraan. En välttämättä huomaa.Rahalle =tahalleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisit minua niin pahana, että mielestäsi ansaitsen sellaisen käytöksen...joko haluaisit näyttää, että olen ilmaa ja arvoton tai näyttämällä minut iljettävässä valossa....ja sitähän olisin, arvoton ja iljettävä...ihan kuin en itse sitä tietäisikään....niin siinä kävisi loppuviimein.
Silloin se ei johtuisi sinusta vaan minun keskeisellä eisyydestäni sekä vajavaista kyvystäni nähdä muut Jeesuksen silmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin se ei johtuisi sinusta vaan minun keskeisellä eisyydestäni sekä vajavaista kyvystäni nähdä muut Jeesuksen silmin.
Keskeneräisyydestäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskeneräisyydestäni.
Olen jotenkin loppu...minun pitäisi jaksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen jotenkin loppu...minun pitäisi jaksaa.
Uskoisin, että yleensä ihminen kokee tarvetta jaksaa arjessa ja pyrkii pärjäämään ja selviytymään.
Mutta niinhän se on ettei sitä jaksa ihan loputtomiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoisin, että yleensä ihminen kokee tarvetta jaksaa arjessa ja pyrkii pärjäämään ja selviytymään.
Mutta niinhän se on ettei sitä jaksa ihan loputtomiin.Olen...epäonnistuja, joka toistaa samaa kaavaa.
En enää jaksa toistuvia epäonnistumisia.
En enää halua tai jaksa yrittää. Uskovat hurraisivat tässä vaiheessa, on Herran tahto ettei enää yritä. He eivät tiedä mitä se merkitsee todella ihmisen elämässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen...epäonnistuja, joka toistaa samaa kaavaa.
En enää jaksa toistuvia epäonnistumisia.
En enää halua tai jaksa yrittää. Uskovat hurraisivat tässä vaiheessa, on Herran tahto ettei enää yritä. He eivät tiedä mitä se merkitsee todella ihmisen elämässä.Mutta kyllä sinuakin tarvitaan, usko pois. Joo, ei ne asiat ja tilanteet ole aina yksinkertaisia eikä mustavalkoisia.
Monta mutkaa ja estettä ja kärsimystä on matkan varrella.
NIINPÄ, VAIKUTTAAHAN SE moneen asiaan kun elämässä on vaikeuksia. Oho capslokki meni päälle tuossa.
- Anonyymi
saatiin viimein kissatkin helluntaipalstalle!
hohoijaa..- Anonyymi
Ei se ole kiellettyä palstan säännöissä vai onko?
- Anonyymi
Eikö olekin mukavaa, Herran luomia nekin. :)
- Anonyymi
Kuin hypoteekkiasuntoa olisi kysynyt. Vastaa ne kysyttäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3755005Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3542880- 762541
- 932163
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4691889MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/331614Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2301446Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku271402"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341332- 661243