Minkä taidon olisit halunnut oppia ?

Anonyymi

Mikä oli esteenä ?

55

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olisin haluunnu tulla selvänäkijäksi,
      näkisin joka viikko kaikkien lottojen oikeat voitto numerot,

joka viikko veikkaisin täysosuman
      aina voittaisin,
      olisin varmaan maailman rikkain ihminen,

voisin tehdä oikeesti hyväntekeväisyyttä,
      auttaisin aina köyhiä,
      ensin omia sukulaisia
      sitten kaikkia muita avun tarvitsijoita,

esteenä oli ja on luoja ei tahtonu niin kuin minä tahdoin,
      joten pitää tyytyä tähän elämään minkä luoja suo,,

• Anonyymi

Olisin halunnut kuuluisaksi keraamisen taiteen tekijäksi. Mutta kukaan ei ostanut teoksiani eikä halua ilmaiseksikaan. Itselle ei enää mihinkään mahdu.

• 1-Olisin halunnut oppia soittamaan kitaraa.
      Ei ollut musikaalisuutta eikä riittävää rytmitajua.
      Eikä kärsivällisyyttä-
      2- Olisin halunnut oppia laskemaan paremmin.
      Olisi ehkä pankkitilillä paremmin.
      Ei matemaattista lahjakkuutta eikä kunnianhimoa.
      Koko joukko muitakin asioita joissa olisi ollut petraamista.
      Mutta ihan hyvä näinkin.

• Anonyymi

Sinulla oli vaan huono palkka ja siksi huono eläke. Ei se tilin saldo laskemisesta parane.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla oli vaan huono palkka ja siksi huono eläke. Ei se tilin saldo laskemisesta parane.

Kadun sitä että en oppinut koskaan sijoittamaan rahoja mihinkään. Palkka oli tosin pieni, mutta leskeneläke kohensi sitä ja olin aina voiton puolella, kunnes jäin eläkkeelle. Minulta on aina puuttunut kiinnostusta raha-asioihin ja vaikka olenkin hyvin tunnollinen ja pidän ekonomiani tasapainossa, niin paremmalla suunnittelulla minulla olisi ilman muuta paremmat saldot.
        Minun slangissani "osata laskea" tarkoittaa tosin määrätietoista ekonomista ajattelua jonka tarkoituksena on kartuttaa, ei köyhdyttää. Ymmärtää rahan ja omaisuuden päälle.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Kadun sitä että en oppinut koskaan sijoittamaan rahoja mihinkään. Palkka oli tosin pieni, mutta leskeneläke kohensi sitä ja olin aina voiton puolella, kunnes jäin eläkkeelle. Minulta on aina puuttunut kiinnostusta raha-asioihin ja vaikka olenkin hyvin tunnollinen ja pidän ekonomiani tasapainossa, niin paremmalla suunnittelulla minulla olisi ilman muuta paremmat saldot.
        Minun slangissani "osata laskea" tarkoittaa tosin määrätietoista ekonomista ajattelua jonka tarkoituksena on kartuttaa, ei köyhdyttää. Ymmärtää rahan ja omaisuuden päälle.

Ajattelu ei vielä rahaa kartuta. Pitäisi sijoittaa tuottavasti. Mutta mitenkäs kädestä suuhun eläjälle jäisi sijoitettavaa. Ei kai lesken eläke sentään ole parempi kuin että se toinenkin huoltaja olisi elossa ja työssä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ajattelu ei vielä rahaa kartuta. Pitäisi sijoittaa tuottavasti. Mutta mitenkäs kädestä suuhun eläjälle jäisi sijoitettavaa. Ei kai lesken eläke sentään ole parempi kuin että se toinenkin huoltaja olisi elossa ja työssä.

Kyllä minulle aina jäi säästöön niinä vuosina kun nautin leskeneläkettä.
        Kun toinen huoltaja oli elossa vielä oli ekonomiamme aivan kunnossa. Onhan niitäkin jaksoja ollut kun ollut tiukkaa, esim silloin kun molemmat opiskelimme tai heti muuton jälkeen kun olimme lyhyen aikaa pätkätöissä, mutta pääasiassa olimme aina plussan puolella. Kun lähdin 50% sairaseläkkeelle sydäninfarktin jälkeen ja asuin yksin niin tuloni laskivat. Sitten kun menetin leskeneläkkeeni ja pääsin oikealle eläkkeelle hankin itselleni elämänkumppanin joka jakaa menot kanssani.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Kyllä minulle aina jäi säästöön niinä vuosina kun nautin leskeneläkettä.
        Kun toinen huoltaja oli elossa vielä oli ekonomiamme aivan kunnossa. Onhan niitäkin jaksoja ollut kun ollut tiukkaa, esim silloin kun molemmat opiskelimme tai heti muuton jälkeen kun olimme lyhyen aikaa pätkätöissä, mutta pääasiassa olimme aina plussan puolella. Kun lähdin 50% sairaseläkkeelle sydäninfarktin jälkeen ja asuin yksin niin tuloni laskivat. Sitten kun menetin leskeneläkkeeni ja pääsin oikealle eläkkeelle hankin itselleni elämänkumppanin joka jakaa menot kanssani.

Miten tuollainen rahoittaja hankitaan? Onko siihen joku kyselykaavake?

Itse en pystyisi noin laskelmoivaan hankintaan, toki ei ole tarvettakaan. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Merenkulku kiinnostaa, ihan harrastaja olen. Pintapuolisesti seuraan alan kehitystäkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut mitenkään suunniteltua.
        Tapasimme kun pääsimme eläkkeelle molemmat ja totesimme sittemmin että kaksin on kaunihimpi. Ja edullisempaakin :). Ei kai kenelläkään täällä hyvinvointivaltiossa ole tarvetta kimppa-asumiseen, mutta se ekonominen edullisuus tulee usein kaupanpäällisenä, olettaen että molemmat ovat omillaan toimeentulevia.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Ei ollut mitenkään suunniteltua.
        Tapasimme kun pääsimme eläkkeelle molemmat ja totesimme sittemmin että kaksin on kaunihimpi. Ja edullisempaakin :). Ei kai kenelläkään täällä hyvinvointivaltiossa ole tarvetta kimppa-asumiseen, mutta se ekonominen edullisuus tulee usein kaupanpäällisenä, olettaen että molemmat ovat omillaan toimeentulevia.

On muitakin edullisia hankittuja asumiskuvioita. Kun oikein laskelmoi , voi asustaa siivellä . Asuminen on ainakin Suomessa kallista, vuokrat huippua, ellei omistuskämppää ole onnistunut säästämääm.

• Anonyymi kirjoitti:

On muitakin edullisia hankittuja asumiskuvioita. Kun oikein laskelmoi , voi asustaa siivellä . Asuminen on ainakin Suomessa kallista, vuokrat huippua, ellei omistuskämppää ole onnistunut säästämääm.

Meillä oli kummallakin omistusasunto, jonka myimme kun hankimme tämän. Joten en katso kummankaan elävän "siivellä".
        Mutta tämä riittäköön minun asumiskuvioistani.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Meillä oli kummallakin omistusasunto, jonka myimme kun hankimme tämän. Joten en katso kummankaan elävän "siivellä".
        Mutta tämä riittäköön minun asumiskuvioistani.

Kyllä vähempikin tilinteko olisi riittänyt. Mutta ihan kiva kun on molempien omistuksessa, on tasa-arvo.

• Anonyymi kirjoitti:

On kivaa olla köyhä ja pienellä eläkkeellä ja lukea varakkaiden kirjoituksia.
        Ehkä niistä vielä oppii ja vaurastuu.

• Anonyymi kirjoitti:

"Asuminen on ainakin Suomessa kallista, vuokrat huippua, ellei omistuskämppää ole onnistunut säästämääm."

Kyllä monessa paikassa on halvempi elää vuokralla kun omassa kämpässä. monella pikkupaikkakunnalla asuntojen arvot laskee ja tulee hurjia korjauskustannuksia.
        Jo nykyään ja muutaman vuoden aikana tulee aika että asunto jää myymättä.

• 3 sekunnin ankaran miettimisen jälkeen oli pakko todeta.
      Minä osaan kaiken mitä olen milloinkin halunut.
      Lievä poikkeus kylläkin on.
      Olisi pitänyt ajaa Lento-lupa-kirja silloin.
      Kun sitä minulle tarjottiin puoleen hintaan.

H.

• Anonyymi

Talous kiinnosti joten tuli ne kirjat luettua ihan omissa oloissa.

• Anonyymi

Olisit pörrännyt Cesnalla katselemassa pikiksiä.

• Anonyymi

Totta, olet fiksu ja taitava. Olit sitä jo kansakoulussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta, olet fiksu ja taitava. Olit sitä jo kansakoulussa.

"Anonyymi"

Juu.
        Hymy-poika-pää-Kallonkin sain.
        Kallo meni äitini kuolin-pesän tyhjennyksessä.
        Liekö menetys...en osaa sanoa.
        Niin taitava sentään en ole.

H.

• Kaiken minulle tarpeellisen olen oppinut ja huvikseni jotain kivaakin, mikä ei olisi niin välttämättä tarpeellistakaan.
      Jos tulee sellaisen paikka, etten itse osaa, niin aina jostain löytyy joku tekemään sen minun puolestani.
      Joskus haikailin sitä, etten osaa laulaa, mutta miksi tarvitsisikaan, kun niitä osaajia on niin paljon, joita voin kuunnella. Sen kuuntelun osaan sujuvasti ja se riittääkin.

• Anonyymi

Monta taitoa jäi oppimatta, koska olisin halunnut olla monilahjakkuus :)))

• Paljonkin sellaista mitä olisin halunnut oppia. Nykyisin olen jo laiskistunut. Opin vieläkin jos jokin saa innostumaan, valitettavasti aina vain harvemmin.
      Tietokonen käytön opin nopeasti kun se kiinnosti aikoinaan.
      Haluaisin oppia korjaamaan autoja.

• Anonyymi

Tuleppa meidän pajalle töihin. Pääset hyvään seuraan.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuleppa meidän pajalle töihin. Pääset hyvään seuraan.

Vieläköhän oppisin auton korjaamista? Sähköpyörästä puhkesi kumi, en osaa edes sitä korjata, olisi hienoa jos oppisi itsenäiseksi näissä pikkuhommissa.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Vieläköhän oppisin auton korjaamista? Sähköpyörästä puhkesi kumi, en osaa edes sitä korjata, olisi hienoa jos oppisi itsenäiseksi näissä pikkuhommissa.

Mitäs sitte sanot, jos kortsukumi puhkeaisi?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäs sitte sanot, jos kortsukumi puhkeaisi?

Tiedätkö miksi Saara nauroi?
        Eräs tuttuni aprikoi yli kuusikymppisenä että jokohan uskaltaisi poistattaa kierukan.

• Anonyymi

Että osaisi musisoida, :)

• Anonyymi

Olisin halunnut oppia vieraan kielen
      Esteenä oli että se on minulle niin vierasta
      googlaa
      Vieraskielisen väestön määrä yli kaksinkertaistuu vuoteen 2040 mennessä
      googlaa

• Anonyymi

Esiintymistaidon. - Nm. Monta muutakin

• Anonyymi

Oppia osaamaan paikasta toiseen. Se on enemmän ominaisuus kuin opeteltava asia. Kun suuntavaistoa ei ole annettu niin elämä on paljon köyhempää. Jos olisi ystynyt oppimaan, olisin se kyllä tehnyt.
      Kaiken muun minkä opettelemaan pystyy, olen opetellut ja oppinut. Varmuuden vuoksi sellaistakin mitä en ole tarvinnut ettei vaan pätkääkään elämästä, johon rahkeet riittää, jää elämättä.

• Anonyymi

"kimppa-asumiseen, mutta se ekonominen edullisuus tulee usein kaupanpäällisenä"

Just näin, Ploma on fiksu tyttö tarkka talon tavarasta intercambio en costo y en ser. Jos olisit jäänyt Turkuun olisin voinut opettaa lisää mutta pääsit liukemaan alta pois, etuajassa

• Tuliko tehtyä moka?
        Olisinko oppinut "laskemaan" jos olisin jäänyt Turkuun?
        Tää on juuri sellainen paraatiesimerkki fraasista "road less travelled"

• Anonyymi

Soittamaan jotain instrumenttia, pianoa tai kitaraa.
      Esteenä oppimiselle oli se ettei nuorena ollut varaa ostaa soitinta ja vanhana laiskuus..

• Anonyymi

Olisisin halunnut oppia hyväksi lavatanssien taitajaksi oikeaksi parkettien partaveitseksi.
        Yritin kyllä, mutta ei ollut tahdit ja askeleet rytmissä. Kyllä monesti harmitti, kun illan viimeinen valssi tuli, katsella Urpona.
        Hitaammat tuli hiihdeltyä läpi, olivat sillai helpompia, sai soveltaa.

• Anonyymi

Olisin halunnut oppia kävelemään käsilläni.
      En jaksanut harjoitella.

• Anonyymi

Soittamaan ja laulamaan..

Pirre

• Tanssitaitokin jäi heikoksi en oikein koskaan oppinut vietäväksi.
      Tykkäsin twisteistä ja shakeista joissa ei pidetty kiinni eikä ollut viejää eikä vietyä.
      Nyt vanhana olisi ollut mukavaa olla taitavampi paritansseissa.
      Poikani väittää että musikaalisuutta voi oppia ja opettaa itselleen harjoittelemalla. Että monet tämän päivän artistit ja muusikot ovat vain nominaalisen musikaalisia ja kaikilla ei ole mitään ehdotonta nuottikorvaa saati sitten lauluääntä.
      Minä olen aina väittänyt päinvastaista: voi tietenkin harjoittaa musikaalisuuttaan ja opetella soittamaan nuoteista, mutta mitään hyvää muusikkoa ei tule ellei taipumusta ole ja niitä musiikkigeenejä ei ole tasaisesti jaettu kaikille.

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa nominaalisen musikaalinen ?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoittaa nominaalisen musikaalinen ?

Nominaalinen=nimellinen. Sorry, käytintermiä joka tuli ensimmäiseksi mieleeni.

• Anonyymi

Hei Paloma ! Kitaraa minäkin olisin halunnut oppia, ainakin sen verran että olisin voinut säestää. Ei vaan koskaan ollut kiirevuosina aikaa eikä varmaan kunnon kipinääkään nähdä alkeista lähtien vaivaa, tanssimiselle kylläkin aikaa aina löytyi. Sain kimmokkeen lukiossa, kun pääsin tanssikouluun ja opin perusteet ja meillä oli kiinteä porukka, jotka kävimme lavoilla , tietysti koulun konvareissa ja kotihippojakin rakennettiin tanssin ympärille. Opiskeluaikana osakunnat pitivät yllä tanssiharrastusta, myöhemmin yhdistin kuntoilun tanssiin ja musiikkiin , kun kaikkeen ei aika riittänyt ja tavallinen ryhmäjumppa kävi vähän tylsäksi. Vatsatanssikin on monipuolista liikuntaa, tekee selällekin hyvää. Zumbassa kävin monta vuotta, muutama vuosi sitten vaihdoin lavikseen. Käyn sellaisissa ryhmissä, joissa kuntoni riittää, paljon käy minua vanhempiakin , ohjaaja ottaa edellytykset huomioon, ja itsekin voi säädellä tehoaan. Tanssin myötä on tullut hyviä ystäviä ja toisaalta olen ystäviäni tanssiin saanut mukaan. Miehen kanssa tanssimme innolla aina kun tilaisuus tulee juhlissa, kylpylöissä on mahtavia tansseja ja risteilyilläkin joskus, myös kotona rullataan mattoja syrjään . Senioritanssiin en ole miestä saanut innostumaan. Ex-työkaverien kanssa kävimme aika usein Virossa virkistäymässä, katsottiin aina laiva, jolla oli kunnon tanssiorkesteri. Onkohan tuokin jo mennyttä kulttuuria.

https://www.apteekki.fi/terveydeksi/ravitsemus-ja-liikunta/testissa-hittijumppa-lavis.html

Ruotsissa ei ehkä ole lavista, mutta löytäisit varmaan kivan zumba-ryhmän, jossa latinovaistosi pääsisivät esiin.

Lavis® on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten foxi, jenkka, rock/jive, cha cha ja humppa. Lavis® sopii helposta tanssista ja lavatanssimusiikista pitäville.

Zumban teho perustuu intervalliharjoitukseen, jossa hitaat ja nopeat liikkeet vaihtelevat ja saavat hien pintaan. Monelle tanssitunnista tulee mieleen hankalat askelkuviot ja –sarjat, mutta Zumbassa ei askelilla ole niin merkitystä, vaan riittää, että liikut musiikin mukana oman osaamisesi mukaan. Zumba-tunnilla ei rakenneta pitkiä askelsarjoja, vaan keskitytään tanssimiseen ja hauskanpitoon.
        Zumba-tunnin helppojen koreografioiden pohjana ovat pääasiassa latinalaistanssit. Vaikutteita otetaan tansseista kuten merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso, salsaton ja flamenco.

Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia uutta. Kitaransoittohaaveet haihtuivat, mutta kun lapsenlapsi sai alakoulun musiikkiluokalla eka soittimekseen ukulelen, seurasin sillä opettelua ja ostin itsellekin. Kiva sitä on näppäillä, jokunen yksinkertainen melodiakin onnistuu.

Ramoona

• Anonyymi kirjoitti:

Hei Paloma ! Kitaraa minäkin olisin halunnut oppia, ainakin sen verran että olisin voinut säestää. Ei vaan koskaan ollut kiirevuosina aikaa eikä varmaan kunnon kipinääkään nähdä alkeista lähtien vaivaa, tanssimiselle kylläkin aikaa aina löytyi. Sain kimmokkeen lukiossa, kun pääsin tanssikouluun ja opin perusteet ja meillä oli kiinteä porukka, jotka kävimme lavoilla , tietysti koulun konvareissa ja kotihippojakin rakennettiin tanssin ympärille. Opiskeluaikana osakunnat pitivät yllä tanssiharrastusta, myöhemmin yhdistin kuntoilun tanssiin ja musiikkiin , kun kaikkeen ei aika riittänyt ja tavallinen ryhmäjumppa kävi vähän tylsäksi. Vatsatanssikin on monipuolista liikuntaa, tekee selällekin hyvää. Zumbassa kävin monta vuotta, muutama vuosi sitten vaihdoin lavikseen. Käyn sellaisissa ryhmissä, joissa kuntoni riittää, paljon käy minua vanhempiakin , ohjaaja ottaa edellytykset huomioon, ja itsekin voi säädellä tehoaan. Tanssin myötä on tullut hyviä ystäviä ja toisaalta olen ystäviäni tanssiin saanut mukaan. Miehen kanssa tanssimme innolla aina kun tilaisuus tulee juhlissa, kylpylöissä on mahtavia tansseja ja risteilyilläkin joskus, myös kotona rullataan mattoja syrjään . Senioritanssiin en ole miestä saanut innostumaan. Ex-työkaverien kanssa kävimme aika usein Virossa virkistäymässä, katsottiin aina laiva, jolla oli kunnon tanssiorkesteri. Onkohan tuokin jo mennyttä kulttuuria.

https://www.apteekki.fi/terveydeksi/ravitsemus-ja-liikunta/testissa-hittijumppa-lavis.html

Ruotsissa ei ehkä ole lavista, mutta löytäisit varmaan kivan zumba-ryhmän, jossa latinovaistosi pääsisivät esiin.

Lavis® on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten foxi, jenkka, rock/jive, cha cha ja humppa. Lavis® sopii helposta tanssista ja lavatanssimusiikista pitäville.

Zumban teho perustuu intervalliharjoitukseen, jossa hitaat ja nopeat liikkeet vaihtelevat ja saavat hien pintaan. Monelle tanssitunnista tulee mieleen hankalat askelkuviot ja –sarjat, mutta Zumbassa ei askelilla ole niin merkitystä, vaan riittää, että liikut musiikin mukana oman osaamisesi mukaan. Zumba-tunnilla ei rakenneta pitkiä askelsarjoja, vaan keskitytään tanssimiseen ja hauskanpitoon.
        Zumba-tunnin helppojen koreografioiden pohjana ovat pääasiassa latinalaistanssit. Vaikutteita otetaan tansseista kuten merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso, salsaton ja flamenco.

Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia uutta. Kitaransoittohaaveet haihtuivat, mutta kun lapsenlapsi sai alakoulun musiikkiluokalla eka soittimekseen ukulelen, seurasin sillä opettelua ja ostin itsellekin. Kiva sitä on näppäillä, jokunen yksinkertainen melodiakin onnistuu.

Ramoona

Zumba on alun perin kolumbialainen aerobictreenausmuoto, entisestä kotikaupungistani Calista lähtöisin. Paikallinen aerobic-ohjaaja unohti treenimusiikin kotiinsa ja käväisi hakemassa autostaan muutaman kasetin omaa musiikkiaan, salsaa, cumbioita, merenguea, reggaetonia, mitä hän itse kuunteli ajaessaan (kolumbialaisilla on aina musiikki taustalla tekevät he mitä tahansa ja Calin salsakoulut maailmankuuluja). Betoi Perez muutti sittemmin Miamiin ja myi oikeudet zumbaan pois.
        Olen joskus nuorena tanssinut hieman latinotansseja sosiaalisissa kokoontumisissa, bileissä, kotihipoissa, häissä, synttäreillä jne. mutta en ole mitenkään erityisen taitava. Lantioni ei ole aivan yhtä irrallinen muusta kropasta kuin latinattarilla. Mieheni ei ollut myöskään hyvä tanssija emmekä sitten perheen perustamisen jälkeen käyneet ulkona juuri lainkaan.
        Kadehdin kaikkia heitä jotka ovat syntyneet bongorumpujen tahtiin ja saaneet geeneissään jo lahjaksi hyvän rytmitajun: Minä olen syntynyt keskellä metsää, jossa ainoa rummutus oli tikan nakutus männyn kyljessä.

• Anonyymi

Lauluääneni oli aikoinaan opettajien mielestä hyvä, jopa kehottivat jatko opintoihin, mutta ujo kun olin, pelkkä ajatuskin yleisön edessä laulamisesta sai minut vaipumaan lattian rakoon :).
        Jotain geeni perimää musisointiinkin olisi, kun vaan laiskuus olisi antanut periksi, poikamme soittaa rumpuja ja veljeni kitaraa jne., vai osoittaako se tuo rumpujen soittotaito muuta kuin hyvää rytmitajua, en tiedä..

Äidin suvussa hyviä laulajia, jopa kai esiintyjiä, samoin isäni äidin suvussa.., kai sitten hipunen heiltä perittyäkin, ainakin mielenkiinto musiikkiin..

Pirre

• Anonyymi kirjoitti:

Lauluääneni oli aikoinaan opettajien mielestä hyvä, jopa kehottivat jatko opintoihin, mutta ujo kun olin, pelkkä ajatuskin yleisön edessä laulamisesta sai minut vaipumaan lattian rakoon :).
        Jotain geeni perimää musisointiinkin olisi, kun vaan laiskuus olisi antanut periksi, poikamme soittaa rumpuja ja veljeni kitaraa jne., vai osoittaako se tuo rumpujen soittotaito muuta kuin hyvää rytmitajua, en tiedä..

Äidin suvussa hyviä laulajia, jopa kai esiintyjiä, samoin isäni äidin suvussa.., kai sitten hipunen heiltä perittyäkin, ainakin mielenkiinto musiikkiin..

Pirre

Minä olisin kyllä laulanut jos olisin osannut :) Opettaja sanoi minulle että saan seistä takarivissä ja liikuttaa huuliani kun kuoro esiintyi:)
        Mutta koulunäytelmissä olin aina jossain suuremmassa osassa, esiinnyin mielelläni ja en ollut ujo. En ollut koskaan puu.
        Minulla on myös ollut musikaalisesti lahjakkaita lähisuvussa; isoveli oli etevä muusikko ja kulki keikoilla soittamassa. Tarkka nuottikorva, samoin äidilläni joka aina komensi isää olemaan hiljaa kun hän lauloi falskisti (mielellään, ei hyvin).

• Anonyymi

Kielitaidon, osaan jopa äidinkieltäni suomea hyvin huonosti, mutta sitä ei enää tarvi kun on google.

Lisäksi on myös 9 jälkeläistä joille voi soitaa , puhelutkin on jo ilmaisia mailman toiselta puolelta.

• Anonyymi

Kun olin kakru, äiti oli usein kipeenä. Pyrin olemaan kun ei muuta voinu, salapakana niin pitkälle kuin vain voin.
      Pyysin iltaisin terveyden jumalilta, että he antaisivat mull parantajan lahjan.
      Kesällä siinä avojaloin, risaisin pöksyin, alakoulua vasta syksyllä aloittamassa. Pyyntööni ei vastattu.
      ---poeka ---

• Anonyymi

"Tanssitaitokin jäi heikoksi en oikein koskaan oppinut "

Tämäkin vielä
      Olen 10 -tanssin amatööriopettaja jos olisit jäänyt Turkuun olisit oppinut Kårenilla ja olidin opettanut päälle laskemaan

Opetan miehen viemään milloin tahansa 15 minuutissa 3 perustanssia tangot foxtrotina sambat humppana ja valssit yhtenä helppona 5 minuutia kappale opetuksena

• Anonyymi

Koska en matkustele, en tarvii kielitaitoakaan. Mihin tarviin myös tietoa tämän maan joista?, tietoa saa heti guuglesta, mihin vaan. Koulussa jäin laiskanläksyyn, kun en saanu päähäni maan etäisyydestä aurinkoon ja kuun kiertoradasta. Se jäi päähän et aurinko kuin appelsiini, maa kuin herne ja kuu nuppineulan pään kokoinen, mutta epäilin sitä koska meillä oli nuppineuloja joissa erilaiset päät? Olen pärjännyt ihan hyvin, ja olen elämääni tyytyväinen.

• Olisinpa tiennyt nuorena miten paljosta jäin paitsi, niin kyllä harmittaisi nyt :))

• Anonyymi

Olenkohan jotenkin outo kun olen tehnyt aina sen mitä halunnut.

• Anonyymi

Et vaan älykäs!

• Anonyymi

Olisinpa tiennyt nuorena miten paljosta jäin paitsi, niin kyllä harmittaisi nyt :))"

Ymmärrän angstin, kävelee oikeaa katua Puutarhakatua mutta hiukan pikkuriikkisen väärään aikaan

Ploma on sanonut olevansakin nominaalisti eklektiivinen eli juuri adekvaatti tanssiin opetettava persoonallisuus, jonka
      teoreettinen viitekehys rakentuu kiintymyssuhde/ objektisuhdeteorioista, moderneista trauma-somaattisen psykologian eklektiivisistä psykodynaamisista semantiikka-vapaasti etenevistä liiketerapioista

Eli suomeksi sanottuna tanssiminen rauhoittaa rasittunutta, kun ei tarvitse esiintyä puhumalla mutta liikkumalla voi valikoidun kanssa läheisyyttä tuntien osoittaa olevansa kiintymyksen kohde

• Hahahahahahahhahaaa
        Joku muukin osaa mun kieltä!

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Hahahahahahahhahaaa
        Joku muukin osaa mun kieltä!

Lähimmäisen rakkauden taidon, se tuli vasta myöhemmin.

• Haaveilin, että voisin saada oppia soittamaan pianoa, mutten sitä koskaan julki tuonut, kun ymmärsin, ettei se ole mahdollista kahdesta syystä.
      Ensimmäinen syy oli se, että vanhemmat eivät olisi ymmärtäneet sitä ja toinen se, että rahaa tarvittiin tärkeämpäänkin.
      Sisareni jostain syystä osasi soittaa kitaraa, josta tunsin kateutta. (Aineellisesta en kateutta osaa tuntea).
      Sen kitaran varas vei. Se suretti minua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6038
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2837
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2069
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1405
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1382
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      299
      1375
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1307
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1236
    Aihe