ja lapsi kasteeseen kirkko lisäsi kaksi riparin käynyttä väärää todistajaa eli kummia. Johan on kumma asia, että noin tehdään, vaikka
KR 1933/-38, 5Moos. 4:2
Älkää lisätkö mitään siihen,
mitä minä teille määrään,
älkääkä ottako siitä mitään pois,
vaan noudattakaa Herran,
teidän Jumalanne,
käskyjä,
jotka minä teille annan.
5Moos. 12:32 Kaikkea,
mitä minä käsken,
noudattakaa tarkoin.
Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
Joos. 1:7 Ole vain luja
ja aivan rohkea
ja noudata tarkoin kaikessa sitä lakia,
jonka minun palvelijani Mooses on sinulle antanut;
älä poikkea siitä oikealle äläkä vasemmalle,
että menestyisit,
missä ikinä kuljetkin.
Sananl. 30:6 Älä lisää hänen sanoihinsa mitään,
ettei hän vaatisi sinua tilille
ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle,
joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:
Jos joku panee niihin jotakin lisää,
niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset,
jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
Biblia (1776) 5Moos. 4:2
Ei teidän pidä mitään lisäämän siihen sanaan minkä minä teille käsken, eikä pidä myös teidän mitään siitä ottaman pois,
kätkeäksenne Herran teidän Jumalanne käskyjä,
jotka minä teille käsken
Uudessa testamentissäkään ei ole yhtään lapsikastetta
45
80
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä mieltä olet, kuuluuko perhekuntaan lapset?
"Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."
Ap. 16:15- Anonyymi
Kyllä kuuluvat. Sekä vapaat suunnat että vanhat kirkot kastavat lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kuuluvat. Sekä vapaat suunnat että vanhat kirkot kastavat lapsia.
Vapaalla osastolla kastetaan VAIN uskoontulleita sama minkä ikäisiä heidän oman tunnustuksensa perusteella!
Ymmärrätkö nyt tämän kauhean vaativan asian todellisen ytimen, yritä ainakin. Anonyymi kirjoitti:
Vapaalla osastolla kastetaan VAIN uskoontulleita sama minkä ikäisiä heidän oman tunnustuksensa perusteella!
Ymmärrätkö nyt tämän kauhean vaativan asian todellisen ytimen, yritä ainakin.Lähetys kentillä kastetaan,aikuisen jota ottavat Jeesusen evankeljumin vastaa,kastetaan Jeesukseen kristukseen,uskon alkajaa ja täyttäjään.
- Anonyymi
Suomalaisista syntyneistä lapsista 60% kastettiin viime vuonna. Prosenttiluku on laskussa mutta kyllä uudestikastajilla on paljon kirittävää, jos haluavat saada uudestikasteprosentin nousemaan lähellekään samaan suuruusluokkaan!
- Anonyymi
...uudestikastajilla...oi järjen valo mihin menit...pilveen tietenkin tai kuun taakse!
oletko mahtanut päästä loppuun muusta kuin rippikoulusta, niin tolkuton on kommenttisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...uudestikastajilla...oi järjen valo mihin menit...pilveen tietenkin tai kuun taakse!
oletko mahtanut päästä loppuun muusta kuin rippikoulusta, niin tolkuton on kommenttisi.Totta, uudestikastajilla on kova työ edessään jos meinaavat pärjätä ja kastaa kaikki uudestaan. Siihen tarvitaan jotakin muuta kuin järjen valoa.
- Anonyymi
Miksihän Jumala ei kasta noita loppuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän Jumala ei kasta noita loppuja?
Miksihän Jumala ei kasta uudestaan noita loppuja?
Kristityt kastava jo lapsena,seurakunnan yhteyteen,jeesusen kuolemaan. Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
Room 6:3
Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. jae 4- Anonyymi
Totta.
Vauvahan alkaa elämään uutta elämää heti, kun pappi on tipauttanut pari tippaa vettä hänen otsalleen. Hän ei enää laske alleen, ei kiroile ja jättää viinanjuonninkin silleen. ei hauku toisia uskovia, jne.
On se ihmeellinen tuo vauvan uusi elämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Vauvahan alkaa elämään uutta elämää heti, kun pappi on tipauttanut pari tippaa vettä hänen otsalleen. Hän ei enää laske alleen, ei kiroile ja jättää viinanjuonninkin silleen. ei hauku toisia uskovia, jne.
On se ihmeellinen tuo vauvan uusi elämä.Taasko tuo inttäjä-eksyttäjä tuli tänne höpöttämään vauvoista. Uudestisyntymisestä hän ei näköjään mitään tiedäkään, eikä usko moiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taasko tuo inttäjä-eksyttäjä tuli tänne höpöttämään vauvoista. Uudestisyntymisestä hän ei näköjään mitään tiedäkään, eikä usko moiseen.
Heillä kun uudestisyntymiseen on ikärajat. Siksi raamatullisuus on heille ihmeellistä.
Anonyymi kirjoitti:
Taasko tuo inttäjä-eksyttäjä tuli tänne höpöttämään vauvoista. Uudestisyntymisestä hän ei näköjään mitään tiedäkään, eikä usko moiseen.
Väittäjät ehtivät joka paikaan josta eivät ymmä mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
On se ihmeellinen tuo vauvan uusi elämä.Vauva elää normaalia elämään,kasteen jälkeenkin,opetus joka ratkaiseen.
pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla.
Kuuluu opetus ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti- Anonyymi
kotikuusi kirjoitti:
Vauva elää normaalia elämään,kasteen jälkeenkin,opetus joka ratkaiseen.
pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla.
Kuuluu opetus ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun astiTotta.
Vauvoille järjestetään suuria opetustilaisuuksia joissa vauvalle opetetaan Raamattua. Vauvat saavat maata vauvanrattaissa ilman kummeja.
Tuttipullojen käyttö on silloin kielletty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Vauvoille järjestetään suuria opetustilaisuuksia joissa vauvalle opetetaan Raamattua. Vauvat saavat maata vauvanrattaissa ilman kummeja.
Tuttipullojen käyttö on silloin kielletty.Taasko tuolla yhdellä on vauvakuume. No, hän ei usko Raamatun Sanaa. Pelkkä sairas ilveilijä on hän.
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Tuttipullojen käyttö on silloin kielletty.Vanhemmat ovat vauvan opettajia,täyteenikään saakka.
- Anonyymi
kotikuusi kirjoitti:
Vanhemmat ovat vauvan opettajia,täyteenikään saakka.
Totta.
Silloin kun oma oppirakennelma on vastoin Raamattua niin ei ole muuta vaihtoehktoa kuin tuollainen ilveily. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Silloin kun oma oppirakennelma on vastoin Raamattua niin ei ole muuta vaihtoehktoa kuin tuollainen ilveily.Olen huomannut! Ja se auttaa mihin?
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Silloin kun oma oppirakennelma on vastoin Raamattua niin ei ole muuta vaihtoehktoa kuin tuollainen ilveily.Mielipiteeni on samat kuoi mitä raamatun sivulla on mainittu, Jos itse todistan puolestani, ei todistukseni ole pätevä.
Mutta minusta todistaakin toinen, ja minä tiedän, että todistus, jonka hän minusta antaa, on pätevä.
Ja jos tuomitsenkin, minun tuomioni on pätevä, sillä minä en ole yksin, vaan kanssani on Isä, joka on minut lähettänyt.Minun kassani on Jeesus kristus hän on pätevä.
Sinun kirujoitusksesi on ilveily koko kaja.- Anonyymi
kotikuusi kirjoitti:
Vanhemmat ovat vauvan opettajia,täyteenikään saakka.
Mitä vanhemmat opettavat vauvalleen, kun eivät itsekään ole uskossa?
"Kuinka sokea voi sokeaa taluttaa"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kuinka sokea voi sokeaa taluttaa"?Tarkoitatko etteivät hellarivanhemmat olekaan uskossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko etteivät hellarivanhemmat olekaan uskossa?
Hellarivanhemmat eivät kasta vauvojaan, vaan opettavat heitä Herran kurissa ja nuhteessa, ja koska ovat itse uskovaisia, niin opetus on sen mukaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellarivanhemmat eivät kasta vauvojaan, vaan opettavat heitä Herran kurissa ja nuhteessa, ja koska ovat itse uskovaisia, niin opetus on sen mukaista.
Mutta juurihan tuossa sanottiin etteivät vanhemmat usko. Miten he voivat opettaa vauvojaan jos eivät usko?
Anonyymi kirjoitti:
Mutta juurihan tuossa sanottiin etteivät vanhemmat usko. Miten he voivat opettaa vauvojaan jos eivät usko?
Siinäpä se onkin elleivät usko,vastuussa ovat kuitenkin,lapsistaan. Oma esimerkki on se jota lapset tekesvä.
Anonyymi kirjoitti:
Puusta ei omena kausvs putoa,niin on myös opetuksenkinkassa.
Anonyymi kirjoitti:
"Kuinka sokea voi sokeaa taluttaa"?Sokea ei voi sokeaa talutta,molemmat,lankeavat kuoppaan.
Näkevä opetus moni ei kuuntele.- Anonyymi
kotikuusi kirjoitti:
Sokea ei voi sokeaa talutta,molemmat,lankeavat kuoppaan.
Näkevä opetus moni ei kuuntele."Sokea ei voi sokeaa talutta,molemmat,lankeavat kuoppaan."
Tarkoitatko, että luterilaiset ovat kaikki kuopassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sokea ei voi sokeaa talutta,molemmat,lankeavat kuoppaan."
Tarkoitatko, että luterilaiset ovat kaikki kuopassa?Tarkoitatko ettei helluntailaiset ole uskovia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sokea ei voi sokeaa talutta,molemmat,lankeavat kuoppaan."
Tarkoitatko, että luterilaiset ovat kaikki kuopassa?Vai ovatko kaikki helluntailaiset kuopassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ovatko kaikki helluntailaiset kuopassa?
Tarkoitatko etteivät helluntailaiset opetakaan vauvojaan?
Anonyymi kirjoitti:
Vai ovatko kaikki helluntailaiset kuopassa?
Sanaa tuntemattomat,menevä harhaan(kuoppaan).
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko ettei helluntailaiset ole uskovia?
Osa voi olla uskovana,kuten kirkossakin on uskovia eivät kaikki,nimikristittyjä loput.
- Anonyymi
kotikuusi kirjoitti:
Osa voi olla uskovana,kuten kirkossakin on uskovia eivät kaikki,nimikristittyjä loput.
Mutta miksihän kirkon jäsenistä on vain murto-osa uskovia? Eikö jo siitä pitäisi vetää oikeat johtopäätökset, että jossain on vikaa?
Papeistakin alle puolet uskoo Raamatun olevan Jumalan Sanaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miksihän kirkon jäsenistä on vain murto-osa uskovia? Eikö jo siitä pitäisi vetää oikeat johtopäätökset, että jossain on vikaa?
Papeistakin alle puolet uskoo Raamatun olevan Jumalan Sanaa.Vika on siinä ettei ihmisiä enää juuri kiinnosta hengelliset asiat. Itse kuulun tunnustukselliseen kirkkoon ja siellä en ole yhtään nimikristittyä saati ateistipappia tavannut. Tosin en väitä ettei sellaisiakin ole...
Anonyymi kirjoitti:
Papeistakin alle puolet uskoo Raamatun olevan Jumalan Sanaa.Eivä kaikki halua tulla pelastekusi,armonkautta,on omat mahdolliuutet niin luottavat,ja kääntävät selkänsä,raamatun ilmoitukselle.
Siinä suurin syy,vetää johtopäätököset. Tänä päivänä papeista harava uskoo raamatun sanaan. Jota siten uskovat heitä ei luule.
- Anonyymi
Liikennemerkkerkkejäkin sieltä on hankala löytää.
- Anonyymi
Niitä, kristittyjen oppein asettamia kasteet ovat näille laittomuuden kristittyjen herroille:
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
Lait ja opit antaneen Kaikkivaltiaan Jeesuksen tuomio uskomisesta.
Matteuksen evankeliumi:
7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
-
HUOM!
Kaikkivaltias Jeesus ei ole käsknyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne kavaltajienkaan laittomuuden jäseniksi!
Usko ja kaste ei pelasta. Kaikkivaltias Jeesus otti ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin mukaansa Paratiisiin.
Joten uskokaa vaan laittomuuden Saatanaan ja Barjeesukseen jumaliksi! - Anonyymi
No tulihan se totuus vihdoinkin esiin Lut kirkon jeesus onkin barjeesus ja kun esimerkiksi hellarit uskoo että Jeesus on Jumala.
- Anonyymi
Ei vaan ukastajien Jeesus on barjeesus. Luterilaisuus tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan ukastajien Jeesus on barjeesus. Luterilaisuus tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi.
Hellarit pitää Jeesusta Jumalana mutta kaikki uudestikastajat eivät pidä.
Anonyymi kirjoitti:
Hellarit pitää Jeesusta Jumalana mutta kaikki uudestikastajat eivät pidä.
ketkä ovat uudestikastjia,raamatussa sanotaan selvästi. Muutkasteet ovat ihmisentekoa.
Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste! Ef 4:5
meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.1.Kor 8:6
- Anonyymi
Aamukasteessa on romantiikkaa, ja joskus enemmänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255