Ebay rahat takaisin takuu ei toimikkaan!

Anonyymi

Tilasin 90€ tilauksen englannista käyttäen paypal maksua, myyjä ei reakoinut tilaukseen 5 päivään mitenkään. Sitten tuli ilmoitus paypalilta että myyjä palautti rahat takaisin tililleni. Meni 3 päivää niin tuli ilmoitus paypalilta että myyjä peruuttanut paypalmaksun. Tämän jälkeen olen ottanut montakertaa yhteyttä myyjään joka joka vastaan aina samoin:
Hello,
So sorry you have encounter this problem. I have not had this problem previously my self. Do not worry I will address the issue and keep you informed.
Thankyou
Tämän jälkeen myyjä peruutti tilauksen ebayssä ja ebay ilmoitti minulle että haluamme varnistaa että saat rahat takaisin. Ebayn lähettämässä linkissä oli ainoastaan 2 vaihtoehtoa miten vastata; en ole maksanut tuotetta, kaikki ok tai sain tuotteesta rahat takaisin ja ilmoita päivämäärä.

Nyt kun olen yrittänyt ebayn kautta hoitaa asiaa on vastaus tämä:
Sorry, we're unable to open a case for this issue
Unfortunately, we can’t open a case for you because it looks like there’s a payment issue with this order. Please contact PayPal customer support to cancel the payment. If you paid with a credit card, please contact your provider to cancel the payment.

Go back to eBay Help

Että näin nykyään tai sitten joku on keksinyt keinon huijata tätä järjestelmää!

26

3036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsellänikin on huonoja kokemuksia. Tilasin hongkongilaiselta kauppiaalta tavaraa alle kymmenellä eurolla, joten menetys ei ole suuri. Tavara ei saapunut perille. Ilmoitin kauppiaalle tästä, ja hän pyysi sulkemaan tilaukseni, jotta teknisistä syistä johtuen voisi toimittaa minulle korvaavan uuden lähetyksen.

      Uutta lähetystä ei kuulunut. Ilmoitin eBaylle asiasta. Se totesi, ettei suvaitse myyjän määräysten vastaista toimintaa ja pyysi ottamaan yhteyden PayPaliin. Se on turhaa ja toivotonta.

      PayPal vastaa meileihin lähettämällä joka kerta saman konekäännöksen siansaksaa, joka näyttää suomen kieleltä jonkin verran. Ohjeita asian riitauttamisesta ei voi edes noudattaakaan siksikin, että ne eivät pidä paikkaansa. PayPal tarjoaa ohjeita ja linkkejä, joita ei ole olemassa sen sivuilla. Kaikki tämä onnettoman surkealla suomen kielellä.

      eBay ei edes lue kaikkia sille lähetettyjä viestejä. Minua se pyysi odottamaan PayPalin vastausta, vaikka olin kertonut saaneeni saman vastauksen jo kaksi kertaa. Lopulta eBay nosti kädet pystyyn ja kertoi, ettei voi mitään PayPalin toiminnalle. Eipä tietenkään voi.

      Olen luovuttanut. Kannattaa varoa tilaamasta eBaystä mitään arvokasta PayPaliä käyttäen.

      • Anonyymi

        Ei kannata hyväksyä uudelleen lähetettyä tuotetta, noin joka toinen kerta jäänyt myös se tulematta joko sitten hävinnyt samaan mustaan aukkoon(Suomen posti) tai ei ole edes lähetetty.


    • Anonyymi

      Mikä tässä nyt oli ongelma, paypal palautti rahat jo, joten valitset linkeistä sen "olen saanut rahani takaisin" - vaihtoehdon. Paypalilla maksettaessa maksunpalautukset kulkee paypalin kautta.

      • Anonyymi

        Paypal ei palauttanut rahoja vaan 3 päivän päästä peruutti palautuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paypal ei palauttanut rahoja vaan 3 päivän päästä peruutti palautuksen.

        Jos eBayn kautta näyttää siltä ettei sieltä löydy sopivaa viestiä laittaa, niin kirjaudu paypallin sivuille ja sitä kautta tilitapahtumat ja sitten se osto mistä haluat valittaa ja laita sieltä viestii ja valitusta.... niin pitäis alkaa tapahtuu.

        Mun kanssa piti valittaa niin ebayn kautta oli jotenkin hankalaa ja pysty vaan laittaa myyjälle viestii, mutta paypallin kautta sai asian vireille....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos eBayn kautta näyttää siltä ettei sieltä löydy sopivaa viestiä laittaa, niin kirjaudu paypallin sivuille ja sitä kautta tilitapahtumat ja sitten se osto mistä haluat valittaa ja laita sieltä viestii ja valitusta.... niin pitäis alkaa tapahtuu.

        Mun kanssa piti valittaa niin ebayn kautta oli jotenkin hankalaa ja pysty vaan laittaa myyjälle viestii, mutta paypallin kautta sai asian vireille....

        Olen tehnyt, 2 viikkoa mennyt ja mitään ei ole tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt, 2 viikkoa mennyt ja mitään ei ole tapahtunut.

        "Olen tehnyt, 2 viikkoa mennyt ja mitään ei ole tapahtunut."

        Minä sain lopulta neljännellä yrityksellä PayPaliltä ihan oikealla suomen kielellä kirjoitetun vastauksen rahojenpalauttamispyyntööni. Se oli kielteinen. Onneksi PayPal riisti, tai ehkä olisi parempi sanoa, että hongkongilainen myyjä huijasi minulta vain kuutisen euroa.

        Budjettini ei mene tästä tappiosta sekaisin. Kannattaa kuitenkin välttää eBayn myyjää nimeltä "casuntek". Jos tavara katoaa matkalla Kiinasta Suomeen, menetät sekä tavaran että rahasi. Casuntek kyllä lupaa palauttaa rahat, mutta ei tee niin.

        Lisäksi casuntek anoo kovasti, että et ota asiassa yhteyttä eBayhin tai PayPaliin, ja että annat casuntekille täydet viisi tähteä palautteessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen tehnyt, 2 viikkoa mennyt ja mitään ei ole tapahtunut."

        Minä sain lopulta neljännellä yrityksellä PayPaliltä ihan oikealla suomen kielellä kirjoitetun vastauksen rahojenpalauttamispyyntööni. Se oli kielteinen. Onneksi PayPal riisti, tai ehkä olisi parempi sanoa, että hongkongilainen myyjä huijasi minulta vain kuutisen euroa.

        Budjettini ei mene tästä tappiosta sekaisin. Kannattaa kuitenkin välttää eBayn myyjää nimeltä "casuntek". Jos tavara katoaa matkalla Kiinasta Suomeen, menetät sekä tavaran että rahasi. Casuntek kyllä lupaa palauttaa rahat, mutta ei tee niin.

        Lisäksi casuntek anoo kovasti, että et ota asiassa yhteyttä eBayhin tai PayPaliin, ja että annat casuntekille täydet viisi tähteä palautteessasi.

        Mulle ebay ilmoitti vastaavanlaisessa jutussa että voit eBayn päätöksen rahan palautuksista riitauttaa seuraavasti:



        1. Siirry PayPalin ratkaisukeskukseen: www.paypal.com/disputes

        2. Jatka, että sinun on kirjauduttava sisään PayPal-tililläsi jatkaaksesi. (Huomaa: Resolution Center ei ole tällä hetkellä saatavana PayPal-mobiilisovelluksessa.)

        3. Valitse "" Ilmoita ongelmasta "".

        4. Valitse syy tapaukseesi ja napsauta "Jatka" ".

        5. Seuraa seuraavan sivun ohjeita.

        Jos ongelma jää ratkaisematta ja et odota ratkaisun odottamista, riita on laajennettava riitaksi 20 päivän kuluessa sen avaamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt, 2 viikkoa mennyt ja mitään ei ole tapahtunut.

        Mun mielestä paypalilla voi mennä kuukaus käsittelyssä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle ebay ilmoitti vastaavanlaisessa jutussa että voit eBayn päätöksen rahan palautuksista riitauttaa seuraavasti:



        1. Siirry PayPalin ratkaisukeskukseen: www.paypal.com/disputes

        2. Jatka, että sinun on kirjauduttava sisään PayPal-tililläsi jatkaaksesi. (Huomaa: Resolution Center ei ole tällä hetkellä saatavana PayPal-mobiilisovelluksessa.)

        3. Valitse "" Ilmoita ongelmasta "".

        4. Valitse syy tapaukseesi ja napsauta "Jatka" ".

        5. Seuraa seuraavan sivun ohjeita.

        Jos ongelma jää ratkaisematta ja et odota ratkaisun odottamista, riita on laajennettava riitaksi 20 päivän kuluessa sen avaamisesta.

        Myös mulla oli vaikeuksia yhden ebay myyjän (ur5store) kanssa, kun lupaili ja lupaili maksaaa muttei maksanut.

        Ilmoitin tuollain payalille ongelman..... paypall kysyy asiaa myyjältä. Myyjä lopulta hyväksyi palautuksen paypallin kanssa, vaikkei hyväksynyt eBayn kanssa.
        Kun on ilmoittanut paypallille tuon ongelman, niin 20 päivän sisällä jos ei myyjä palauta, niin voi riitauttaa asian ja paypall päättää asian.

        Mun onneksi myyjä lopulta hyväksyi maksun tuon paypallin kautta näin yli 10 viikkoa tilauksesta ja viikko myyjän hiljaiselon jälkeen.. Tämä myyjä ei olisi varmasti muuten maksanut takaisin !!! kun luen sen negatiivisia palautteita.

        Olen tehnyt yli 100 kauppaa ebayn kanssa ja kaikki toiminut tosi hyvin ja rahat saanu takaisin kun käyttää paypallia ja paypall laskuttaa mun Visa korttia...niin jos ei myyjä maksa, niin sitten paypall ja viime kädessä visa, muttei ole ikinä tarvinnnut visalta mennä pyytää.

        Jos myyjä ei maksa, niin kannattaa pommittaa paljon sitä myyjää just ystävällisilä kirjeillä ja ilmoittaa " miksi ett maksa ja miksi ett vastaa?" Koska loppu kädessä paypall lukee ne viestit ja päättää niitten perusteella mitä tehdä !!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen tehnyt, 2 viikkoa mennyt ja mitään ei ole tapahtunut."

        Minä sain lopulta neljännellä yrityksellä PayPaliltä ihan oikealla suomen kielellä kirjoitetun vastauksen rahojenpalauttamispyyntööni. Se oli kielteinen. Onneksi PayPal riisti, tai ehkä olisi parempi sanoa, että hongkongilainen myyjä huijasi minulta vain kuutisen euroa.

        Budjettini ei mene tästä tappiosta sekaisin. Kannattaa kuitenkin välttää eBayn myyjää nimeltä "casuntek". Jos tavara katoaa matkalla Kiinasta Suomeen, menetät sekä tavaran että rahasi. Casuntek kyllä lupaa palauttaa rahat, mutta ei tee niin.

        Lisäksi casuntek anoo kovasti, että et ota asiassa yhteyttä eBayhin tai PayPaliin, ja että annat casuntekille täydet viisi tähteä palautteessasi.

        Tyypillinen huijarin käyttämä viesti, jolloin aina valitus eBayn ratkaisukeskukseen. Minä olen saanut useaan kertaan avun eBaylta – useimmiten kyse on ollut tavaran saapumatta jäämisestä, mutta myös niin että eräät saapuneet tuotteet ovat olleet silkkaa makulatuuria. Nyt tuoreimpana toimena jouduin turvautumaan vanhemmassa eBay-tilauksessa PayPalin kautta tapahtuvaan palautusvaatimukseen, koska eBay-sivu ei näytä vanhaa tilaustani. Prosessi on edelleen kesken, mutta olen luottavainen että asiani etenee.

        Vaivaahan kaikki vaatiminen teettää, mutta kyllä siinä voi myös hyvin onnistua.


    • Anonyymi

      Turvallisinta on ostaa isoista verkkokaupoista suomalaisella luottokortilla. Jos tulee ongelmia, ei tarvitse keskustella ja riidellä kansainvälisen toimijan kanssa. Kaikki tietysti lupaavat kaikkea hyvää, mutta todellisuus saattaa olla toisenlainen.

      • Anonyymi

        Mites kun mulla on paypal tilille laitettu maksu visalla... jos nyt ei eBay suostu palauttamaan rahoja, niin teen sitten visalle palautuspyynnön.... eikös visalla ole kans rahojen palautus jos ei saa tuotetta ?


    • Anonyymi

      Oletko katsonut ettei rahat ole tulleet paypal-tilille? Ne ei sieltä siirry luottokortille tai pankkitilile itsestään vaan pitää itse siirtää tai sitten niillä voi maksaa seuraavan ostoksen.

      • Anonyymi

        Olen katsonut, rahat on hävinnyt paypal tililtä.
        Maksunpalautusta käyttäjältä xxxxxl ei voitu käsitellä onnistuneesti lähettäjän puolella.

        Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä maksupalautuksen lähettäjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen katsonut, rahat on hävinnyt paypal tililtä.
        Maksunpalautusta käyttäjältä xxxxxl ei voitu käsitellä onnistuneesti lähettäjän puolella.

        Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä maksupalautuksen lähettäjään.

        Olisiko vastaanottaja sitten maksukyvytön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko vastaanottaja sitten maksukyvytön.

        Jotain semmosta epäilen, myyjä vakuuttelee kokoajan että syy ei hänessä. Mutta luotto meni näihin laitoksiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain semmosta epäilen, myyjä vakuuttelee kokoajan että syy ei hänessä. Mutta luotto meni näihin laitoksiin!

        dailyoutdoorsport

        Huijaa rahoja järjestelmällisesti: Paypal ei korvaa


      • Anonyymi

        Palautukset tulee nimen omaan luottotilille pankkiin, ei paypal-tilille. Mikäli tiliin on liitetty kortti.


    • Anonyymi

      Tarkistimme 21. toukokuuta 2020 avaamasi tapauksen ja päätimme asian sinun eduksesi.
      Olemme myöntäneet sinulle maksunpalautusta 81,74 GBP. Maksunpalautus näkyy PayPal- tai pankkitilillä viiden päivän kuluessa. Jos maksoit pankki- tai luottokortilla, rahat palautetaan kortillesi. Kortin myöntäjästä riippuen maksunpalautuksen näkymiseen kortin tiliotteella saattaa mennä jopa 30 päivää.

      Myyjän nimi Candy Steel

    • Anonyymi

      Välttäkää PayPalillä maksamista, ellette halua tulla huijatuksi!

      • Anonyymi

        Ostajaa suomalaisista verkkokaupoista


    • Anonyymi

      Kappas vain! Vaikka hongkongilainen huijari veikin minulta muutaman euron, joita PayPal ei palauttanut, sain toisesta toimittamattomasta ostoksestani rahat takaisin.

      Vältän kuitenkin tulevaisuudessa PayPalillä ostamista varmuuden vuoksi.

    • Hyviä kokemuksia Paypal välittäjästä
      näin korona-aikana sain monesta yli 20 e ostoksesta rahat takaisin, nyt kyllä on se tavarakin tullut 3-4 kk tilauksesta.

    • Anonyymi

      Älä tilaa englannista! Yllättävän kieroa porukkaa, kokemuksia on, myyjä yleensä intialais- tai vastaava taustainen.

      • Anonyymi

        Pakit ovat niitä pahimpia ja yleensäkin hindut.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe