miten nuorten rikoksia voisi vähentää/estää?
mikä olisi paras rangaistus esim. näpistelystä?
nuorisorikollisuus
7
1544
Vastaukset
- ---
kysymys johon kriminologit ja oikeussosiologit ovat etsineet vastausta jo kauan. Ratkeaa varmaan täällä keskustelemalla.
- ...
Kun lain mukaan alle 15-v ei voi tuomita sakkoihin niin mitens olis julkinen nöyryytys. Vilkkaalle kadulle alasti häkkiin toisten sylkykupiksi..
alle 15-v taparikolliset haistavat v*tut systeemille ja tekevät mitä huvittaa. Siinä ei paljoa sosiaalitantan kotikäynti auta yhtään mitään. Yleensä rötöstelevä lapsi on rikkonaisesta perheestä, jossa tyyliin faija linnassa ja mutsi päivästä toiseen dokaa..- välittömästi
päästäkseni häkkiin toisten sylkykupiksi!
- harpo
Tämähän on tietysti vain tällaista Karpolaista maailmanparannusta, mutta yleisesti nuoriin rikoksentekijöihin tutkitusti vaikuttaa kiinnijäämisriski ja seurauksen välittömyys ei niinkään sen ankaruus. Onko ihme, että jos 15 vuotiaana teet rikoksen ja rangaistus tulee 17- vuotiaana niin syy/seuraussuhde jää hiukan hämäräksi. Eli käyttöön pika-aresti. Viikko putkassa heti kiinnijäätyään on konkreettinen rangaistus, joka ei heikennä selviämismahdollisuuksia tulevaisuudessa toisin kuin ehdollinen tai ehdoton vankeus. Asia on vaan oikeuspoliittisesti aika arka.
- blackmagictiger
NUORET ON JÄTETTY LIIKAA HEITTEILLE.
- Putte
blackmagictiger kirjoitti:
NUORET ON JÄTETTY LIIKAA HEITTEILLE.
Mun mielestä tollanen pantasysteemi on kaikkein tehokkain, millä voidaan rajoittaa rikokseen syyllistyneen nuoren liikkumista. Lisäksi poliisilla olisi oltava mahdollisuus harkinnan
mukaan pitää tutkintavankeudessa alaikäinenkin, joka jatkaa rikollista elämäntapaansa, tai rikkoo liikkumisrajoitustaan ollessaan valvonnassa. Nämä tapaukset jossa 14-vuotias on tehtaillut 150-rikosta, joista osa todella vakavia, niin viranomaisilla pitäisi olla mahdollisuudet laittaa säilöön vaikka pariksi viikoksi kerrallaan aina kun syyllistyy uuteen tekoon.
On kaunista ajatella asioita aina nuoren näkökulmasta, mutta vaikka on rikkinäinen elämä,
niin rikollisuus edesauttaa vain aikuisiällä alkavaa vankilakierrettä, jollei siihen nuorena
puututa riittävän järein ottein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453