Kristillisyyden vanhaa historiaa suomalaisuuden valossa...

Anonyymi

Olisko tästä kristillisyyden (ei kristittyjen) historian valossa aiheellista katsoa suomalaisheimon menneisyyttä tarkemmin?
"Heimon" sen vuoksi ettei tuohon aikaan ollut mailla muita rajoja kuin hiemojen välisinä.:
http://www.fkf.net/Kadonneet/Missionary_Journeys.pdf

Suomalaisilla kristillisillä on ollut aikoinaan sellainen raamattu jonka omistajia on vainottu ja tapettu. Voisi olla kytkettynä ylläolevaan tietoon...

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jk
      En laittanut tätä "raamattu" palstalle koska kyseessä on oikeastaan historiallisesti kristillisyyden suhteen huomattava merkitys. Eikä vähiten sen vuoksi, että monet kertovat suomalaisten olevan nk. "valittukansa" asiasta...: Joten asia sinänsä kokonaisuudessaan ei olisi yllätys mutta jos siitä on todellista faktaa olemassa, niin kuka ja miksi sitä todellista faktaa salaa, kristitytkö ettei kristilliset opit ja ominaisuudet pääse esiin?

    • Hieno löytö! Minä olisin vielä kiinnostuneempi apostolien saarnamatkoista kadonneiden sukukuntien luo. Tuossakin varmaan on siitä. Ja Jeesus itsekin on siellä ilmestynyt ylösnousseena olentona, mitkä traditiot arabit säilyttivät yli pimeän keskiajan.

      Mistähän tuollaisia tutkimuksia löytää? Mikä tuon lähdeviitteet on, missä tuo oikein on ja se kirja, tuohan on jonkun ihmisen haastattelu? Vai onkohan se siinä kannessa.

      • Anonyymi

        Sinulla on hyviä kysymyksiä. =) Itse ole varovaisen avoin sillä luottamuksella saatuja tulee käsitellä niiden arvoilla joihin on sitounut. Muuten tietojen saanti loppuu. Itse aikoinaan maksoin menetyksien muodossa mutta oppiihan sitä...
        Vihjeenä sen verran kumminkin, että käytä google tai/ja bing mahdollisuuksia "rikkaalla" mielikuvituksella niin yllätyksiin on suhteellisen hyvät edellytykset. Ja ota huomioon, että pienikin tiedon jyväsen takaa hyvällä onnella voi löytyä säkillinen. Ja varo jakamasta yleisesti tietoja netillä sillä joillekkin totuus tekee niin kipeää että sivusto poistetaan.
        Kun olet saanut tiedot koneellesi niin tyhjennä tietokoneesi selaushistria välittömästi.
        JA se tärkein.... Tallenna lyötö välittömästi koneellesi tai suoraan CD / DWD tai USB :lle.
        Joskus on minuuttikin saattaa kallista aikaa...
        En suosittele jakamista sähkö postinakaan. mutta on toisia keinoja mm usb tikuilla MUTTA pakattuna salasanalla ja avaimen toimitus kun lähetys on perillä mieluummin "epäsuorana" vihjeenä. Lähde tiedot ovat kaikkien läydettävissä mutta tosi paljon aikaa ottavaa... sillä on paljon voimia tietyiltä tahoilta asetettu vastustamaan alkuperäisten tietojen leviämistä joillekkin arkaluontoisista asioista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on hyviä kysymyksiä. =) Itse ole varovaisen avoin sillä luottamuksella saatuja tulee käsitellä niiden arvoilla joihin on sitounut. Muuten tietojen saanti loppuu. Itse aikoinaan maksoin menetyksien muodossa mutta oppiihan sitä...
        Vihjeenä sen verran kumminkin, että käytä google tai/ja bing mahdollisuuksia "rikkaalla" mielikuvituksella niin yllätyksiin on suhteellisen hyvät edellytykset. Ja ota huomioon, että pienikin tiedon jyväsen takaa hyvällä onnella voi löytyä säkillinen. Ja varo jakamasta yleisesti tietoja netillä sillä joillekkin totuus tekee niin kipeää että sivusto poistetaan.
        Kun olet saanut tiedot koneellesi niin tyhjennä tietokoneesi selaushistria välittömästi.
        JA se tärkein.... Tallenna lyötö välittömästi koneellesi tai suoraan CD / DWD tai USB :lle.
        Joskus on minuuttikin saattaa kallista aikaa...
        En suosittele jakamista sähkö postinakaan. mutta on toisia keinoja mm usb tikuilla MUTTA pakattuna salasanalla ja avaimen toimitus kun lähetys on perillä mieluummin "epäsuorana" vihjeenä. Lähde tiedot ovat kaikkien läydettävissä mutta tosi paljon aikaa ottavaa... sillä on paljon voimia tietyiltä tahoilta asetettu vastustamaan alkuperäisten tietojen leviämistä joillekkin arkaluontoisista asioista.

        Ai jaa, siellä on esteitä lähteiden löytymisessä. Eikö netti ole julkista kamaa, eikä niitä lähdetietoja pysty kokonaan hävittämään.

        Paljon kirjoja on varmaan poltettu, mutta toisaalta Jumala pystyy työnsä tekemään ja aikanansa tietoja palauttelee sieltä täältä sensuurien ohitse.


    • Anonyymi

      Eniten kiinnostaisi se raamattu jonka tekstit suomalaiset heimot saivat aikaan kristillisten apostolin vierailun jälkeen ja sen raamatun omistajia tapettiin kristittyjen toimesta ja raamatut poltettiin. Joten he, joilla niitä mahdollisesti on aarteina, omistavat enemmän kuin kuin ehkä tietävät. En halua mainita vuosilukua siitä koska kristillisten pitää suojautua jäljellä olivista aarteistaan...

      raamattu ei ole teksteiltään kristittyjen omaa vaan kopioitua viisaimmilta ja sovitettuna omille herroilleen, kristinuskosta ei ollut vielä tietoakaan kun tuhansia vuosia aikaisempia tietoja löytyy....
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Sumeri

      https://www.bing.com/search?q=sumererna&qs=AS&pq=sumer&sk=AS2&sc=8-5&cvid=7F4E43CCE134431BA8D6560BA3B88AE0&FORM=QBRE&sp=3

      https://www.so-rummet.se/kategorier/historia/forntiden-och-antiken/de-mesopotamiska-kulturerna

      • Pitäisi varmaan lukea tuo Sumerin mytologia. Mutta esim. luomiskertomus on saatavana Jumalan toimesta sanasta sanaan nykykielellä juuri sellaisena kuin Isä- Jumala sen itse esipuheineen antoi Moosekselle.

        Kallisarvoinen Helmi, Mooseksen Kirja. (Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon, mormonien, Pyhistä Kirjoituksista yksi). Löytyy kirjastoista ja netistä.

        Kaikessa ei tarvitse mytologiasta kaivaa alkuperäisiä tekstejä, Jumala pystyy tekemään oman työnsä.

        Minä en tuosta suomalaisten Raamatusta tiedä lisää, olisi kiva tietää.



      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Pitäisi varmaan lukea tuo Sumerin mytologia. Mutta esim. luomiskertomus on saatavana Jumalan toimesta sanasta sanaan nykykielellä juuri sellaisena kuin Isä- Jumala sen itse esipuheineen antoi Moosekselle.

        Kallisarvoinen Helmi, Mooseksen Kirja. (Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon, mormonien, Pyhistä Kirjoituksista yksi). Löytyy kirjastoista ja netistä.

        Kaikessa ei tarvitse mytologiasta kaivaa alkuperäisiä tekstejä, Jumala pystyy tekemään oman työnsä.

        Minä en tuosta suomalaisten Raamatusta tiedä lisää, olisi kiva tietää.

        Muistan joskus nuorena koulussa oli siitä puhetta. Sain lähteä kotiin kun neljännellä luokalla olevana kysyin miksi niitä luomiskertomuksia on kaksi. Itse tiesin mutta opettajalla ei ollut vastausta.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Pitäisi varmaan lukea tuo Sumerin mytologia. Mutta esim. luomiskertomus on saatavana Jumalan toimesta sanasta sanaan nykykielellä juuri sellaisena kuin Isä- Jumala sen itse esipuheineen antoi Moosekselle.

        Kallisarvoinen Helmi, Mooseksen Kirja. (Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon, mormonien, Pyhistä Kirjoituksista yksi). Löytyy kirjastoista ja netistä.

        Kaikessa ei tarvitse mytologiasta kaivaa alkuperäisiä tekstejä, Jumala pystyy tekemään oman työnsä.

        Minä en tuosta suomalaisten Raamatusta tiedä lisää, olisi kiva tietää.

        #Kaikessa ei tarvitse mytologiasta kaivaa alkuperäisiä tekstejä, Jumala pystyy tekemään oman työnsä. #
        Ehkä, mutta kun vuosi toista sitten tieteen julkaiseman tutkimuksen mukaan niitä jumalia maailman eri kulttuureissa on yli 11-miljoonaa ja lisää eräissä aasian kulttuureissa syntyy.
        Ongelmana on vain se, ettei niistä jumalista ole maailman kaikkeutta luonutta, ja silti niin uskotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Kaikessa ei tarvitse mytologiasta kaivaa alkuperäisiä tekstejä, Jumala pystyy tekemään oman työnsä. #
        Ehkä, mutta kun vuosi toista sitten tieteen julkaiseman tutkimuksen mukaan niitä jumalia maailman eri kulttuureissa on yli 11-miljoonaa ja lisää eräissä aasian kulttuureissa syntyy.
        Ongelmana on vain se, ettei niistä jumalista ole maailman kaikkeutta luonutta, ja silti niin uskotaan.

        Ei varmaan olekaan, mutta maailmankaikkeudessa voi olla ihmistä korkeampia olentoja ja tämä maapallomme voi olla luotu olosuhteiltaan, niin kuin nämä eri uskonnot melko yhtäpitävästi kertovat.

        Kristinuskon Raamattu kertoo aika yksityiskohtaisesti, tosin lyhyesti ja vain Jumalan osuuden, kuinka kaikki tapahtui.

        Suuria vaikeuksia on yhdistää tieteen ja luomiskertomusten kuva, muttei se nyt mahdotontakaan ole, ja sen voi tehdä monella tavalla. Jumala voimineen siinä täytyy olettaa. Ateismi jättää ne pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe