Bentsovierotus

Anonyymi

Onko muilla liittynyt bentsovierotus oireisiin pelkotiloja ja jos niin minkälaisia myös vapinaa vielä vuodenkin vierotuksen jälkeen..helpottaako koskaan!? Voiko olla, että vierotus pitkittyy kun on välillä viikonloppuisin ryypiskellyt

4

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todellakin on liittynyt pelkotiloja. Ahdistusta ja levottomuutta. Levottomuutta raajoissa. Selittämätöntä pelkoa. Univaikeuksia. Välillä olo on ollut lähellä sietämätöntä ja olo on niin sietämätön että tekisi mieli "ryömiä ulos nahoistaan" ja juosta karkuun kehostaan. Oireet tulee aaltomaisesti pahentuen aina välillä esimerkiksi jos on nukkunut huonosti tai on liikaa stressiä. Stressiä ei kestä vieroituksessa kuten ennen. Stressi laukaisee kehän pahoja oireita mitkä ruokkivat taas lisää levottomuutta ja univaikeuksia ja siitä tulee kehä.

      Nuo taitavat olla aika tyypillisiä vieroitusoireita että kokee ahdistusta ja rauhattomuutta - osalla ne taitaa olla lähempänä pelkotiloja ja tosi voimakasta paniikkia. Bentsot aiheuttaa rauhoittumista mutta vieroitus niistä aiheuttaa täysin päinvastaisia oireita eli rauhattomuutta. Erityisesti jos se on tehty pikatahdilla.

      Minä en koskisi alkoholiin tai mihinkään gabaan vaikuttavaan vieroituksen aikana, että en pahenna tilannetta. Toki jotkut voi saada hetkellistä helpotusta oloonsa esim. alkoholista mutta krapulat onkin sitten kahta kauheammat ja palautumassa olevat gabareseptorit ei tykkää ja tällä voi sitten vaikeuttaa vieroituksesta selviämistä. Itse en koe mitään tarvetta koskea alkoholiin koska en halua ottaa mitään riskiä oireiden pahenemisesta eikä alkoholin juonti niin mahtavaa ole, että sen takia haluaisin semmoista riskiä ottaa.

      Vapina ym oireet voivat olla pitkittyneitä vieroituksen jälkeen joillakin ja niistä voi kestää aikaa kuukausi- tai vuositolkulla parantua. Yleensä kyllä oireet alkavat hiljalleen parantua. Pitkittyneistä vieroitusoireista voi lukea esim. Ashtonin manuaalista.

      • Anonyymi

        Jopa jotkut lisäravinteet tai lääkkeet voi aiheuttaa oireiden kasvamista joillakin:
        Täällä niitä listattu:
        https://w-bad.org/reactions-setbacks/

        En kyllä ihan kaikkia allekirjoittaisi, koska olen esimerkiksi itse hyötynyt magnesiumista mikä mainitaan listassa. Se taitaa olla jossain määrin yksilöllistä kuinka herkkä on ja mikä aiheuttaa huonoja reaktioita vieroituksen aikana.


      • Anonyymi

        Eihän se viina mene edes päähän , kun bentzot on pois verestä. Tulee kauhea toleranssi ja rahat menee tämän korvikkeen käytössä ihan hukkaan. Toleroitumisesa on se hyvä puoli, ettei sitä kunnon krapulaakaan niin helposti tule ja morkkiksista viis veisaa, kun hyväksyy tosiasiat.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se viina mene edes päähän , kun bentzot on pois verestä. Tulee kauhea toleranssi ja rahat menee tämän korvikkeen käytössä ihan hukkaan. Toleroitumisesa on se hyvä puoli, ettei sitä kunnon krapulaakaan niin helposti tule ja morkkiksista viis veisaa, kun hyväksyy tosiasiat.,

        vieroitusoireet voi kestää n. kaksi vuottakin, ja alkoholi pahentaa oireita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe