Onko muilla liittynyt bentsovierotus oireisiin pelkotiloja ja jos niin minkälaisia myös vapinaa vielä vuodenkin vierotuksen jälkeen..helpottaako koskaan!? Voiko olla, että vierotus pitkittyy kun on välillä viikonloppuisin ryypiskellyt
Bentsovierotus
Anonyymi
4315
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
Vastaukset 4
Vanhimmat
Todellakin on liittynyt pelkotiloja. Ahdistusta ja levottomuutta. Levottomuutta raajoissa. Selittämätöntä pelkoa. Univaikeuksia. Välillä olo on ollut lähellä sietämätöntä ja olo on niin sietämätön että tekisi mieli "ryömiä ulos nahoistaan" ja juosta karkuun kehostaan. Oireet tulee aaltomaisesti pahentuen aina välillä esimerkiksi jos on nukkunut huonosti tai on liikaa stressiä. Stressiä ei kestä vieroituksessa kuten ennen. Stressi laukaisee kehän pahoja oireita mitkä ruokkivat taas lisää levottomuutta ja univaikeuksia ja siitä tulee kehä.
Nuo taitavat olla aika tyypillisiä vieroitusoireita että kokee ahdistusta ja rauhattomuutta - osalla ne taitaa olla lähempänä pelkotiloja ja tosi voimakasta paniikkia. Bentsot aiheuttaa rauhoittumista mutta vieroitus niistä aiheuttaa täysin päinvastaisia oireita eli rauhattomuutta. Erityisesti jos se on tehty pikatahdilla.
Minä en koskisi alkoholiin tai mihinkään gabaan vaikuttavaan vieroituksen aikana, että en pahenna tilannetta. Toki jotkut voi saada hetkellistä helpotusta oloonsa esim. alkoholista mutta krapulat onkin sitten kahta kauheammat ja palautumassa olevat gabareseptorit ei tykkää ja tällä voi sitten vaikeuttaa vieroituksesta selviämistä. Itse en koe mitään tarvetta koskea alkoholiin koska en halua ottaa mitään riskiä oireiden pahenemisesta eikä alkoholin juonti niin mahtavaa ole, että sen takia haluaisin semmoista riskiä ottaa.
Vapina ym oireet voivat olla pitkittyneitä vieroituksen jälkeen joillakin ja niistä voi kestää aikaa kuukausi- tai vuositolkulla parantua. Yleensä kyllä oireet alkavat hiljalleen parantua. Pitkittyneistä vieroitusoireista voi lukea esim. Ashtonin manuaalista.
Jopa jotkut lisäravinteet tai lääkkeet voi aiheuttaa oireiden kasvamista joillakin:
Täällä niitä listattu:
https://w-bad.org/reactions-setbacks/
En kyllä ihan kaikkia allekirjoittaisi, koska olen esimerkiksi itse hyötynyt magnesiumista mikä mainitaan listassa. Se taitaa olla jossain määrin yksilöllistä kuinka herkkä on ja mikä aiheuttaa huonoja reaktioita vieroituksen aikana.
Eihän se viina mene edes päähän , kun bentzot on pois verestä. Tulee kauhea toleranssi ja rahat menee tämän korvikkeen käytössä ihan hukkaan. Toleroitumisesa on se hyvä puoli, ettei sitä kunnon krapulaakaan niin helposti tule ja morkkiksista viis veisaa, kun hyväksyy tosiasiat.,
vieroitusoireet voi kestää n. kaksi vuottakin, ja alkoholi pahentaa oireita.