Luin Tv7n historiikista Ojaresten kertoman rakkaussagan. Mirja Savolainen ollessaan Ekassa liitossa kysyi Jumalalta erotako Martti Ojarekseen liittyäkseen ja jättääkseen edellisen. Tämä oli antanut luvan. Martti taas oli nähnyt unta että nai Mirjan. Näin uskollinen rakkaus sai huipun kun pari vihittiin Israelissa. Pari puolustelee liittoa Jumalan luvalla ja Tv7n synnytyksellä.
Minulle tämä romanssi on vaikea. ajattelen usein hylättyjä puolisoita. Nähnyt.
tv 7n rakkaustarina
95
2621
Vastaukset
- Anonyymi
Jakob4:4.
- Anonyymi
Eiku Martti oli miehen nimi, Martti Ojares.
- Anonyymi
Eikös raamattu sano jotain että älkää jättäkö puolisoanne minkään muun kuin huoruuden tähden, tai jotain sinnepäin.
- Anonyymi
Ojaresten tapaiset huorintekijät johtamassa kristillistä TV:tä Suomessa ja monessa muussa maassa. Eipä tarvitse ihmetellä, miksi tulokset ovat mitä ovat.
- Anonyymi
Tulokset ovat tosiaan olleet suurenmoisia. Sangen siunattua, sitä ei voi kieltää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulokset ovat tosiaan olleet suurenmoisia. Sangen siunattua, sitä ei voi kieltää.
Olikin jo vähän hymytön päivä, kunnes sinä tulit ja kommentoit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikin jo vähän hymytön päivä, kunnes sinä tulit ja kommentoit.
Katsoin viimeisen yliluonnollista tv seiskalta,oli niin hyvää opetusta.Tällaista ravintoa ja uskon vahvistusta ei meidän maassa saa.Kiitos Ojares tv seiskasta.Täällä palstalla räkyttää tyhjänpuhujat,ei hedelmää ja kuuliaisuutta Jumalalle.
- Anonyymi
Ojares on huhujen mukaan vielä joskus syyllistynyt lapsenkoskemiseen.
- Anonyymi
Istuttiin poikain kanssa Lahden ABC asemalla. Syötiin siinä buffettia, kun tuli pari humalaista jätkää heittää siihen juttua. Mentiin sinne lounassavukkeille ja kahville siihen pihaan. Sällit otti huikkaa rintataskusta. Toinen heitti siinä sitten, että tuo Ojares olisi uimahallissa ysikytluvulla lasten altaassa kuvaillut kertakäyttökameralla. Lasten altaasta olisi sittemmin poistettu. Juttu tuli noin 2017talvella.
- Anonyymi
Hyvä juttu. Ihme ettei sen Ojareksen kameraan mennyt vettä ja pilannut filmiä.
- Anonyymi
Täähän on ihan klassikko juttu. Tästä muutama eri versio, mutta henkilö aina sama.
- Anonyymi
Polvijärven pastorilla on samanlainen tapaus. Ei ihme, että ovat saaneet oman ohjelman TV7:lle.
- Anonyymi
älä keksi omiasi! Millainen tapaus muka? Älä vihjaile jos jotakin tiedät, vaan kerro jos totta, vaikene jos ei.
- Anonyymi
Tarkoitin Polvijärven pastorin eroa ensimmäisestä avioliitosta.
En mitään kamerajuttuja.
- Anonyymi
Olen myös kuullut että kaikki helluntaipastorit ja karismaattisuuteen kallellaan olevat valtionkirkon papit ovat ostaneet kertakäyttökameran ja vuorolistan mukaan käyneet lastenaltaassa kuvaamassa. Minäkin muuten olen syyllistynyt samaan, vaikka en pastori olekaan. Kävin kuvaamaan lapsiani videokameralla oikein lastenaltaan reunalta.
- Anonyymi
Missäköhän mahtoi tapahtua, kun ainakin täällä päin missä asun on kuvauskielto uimahallissa juurikin pedofiili uskovaisen kiinni jäämisen vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäköhän mahtoi tapahtua, kun ainakin täällä päin missä asun on kuvauskielto uimahallissa juurikin pedofiili uskovaisen kiinni jäämisen vuoksi.
Ihan Hellsingissä tapahtui. Oikein luvan kanssa kuvasinkin. En jäänyt kiinni vaikka olen varmaankin sitten ”pedofiiliuskovainen”
Olen kuullut vastaavia tarinoita ja itse asiassa jopa tunnen kaksi pariskuntaa, jotka erosivat, koska Jumala oli muka antanut naiselle luvan erota. Jos täytyy erota, niin se on tietysti jokaisen oma päätös, ei siinä mitään. On kuitenkin huvittavaa, että kun ei uskalleta tehdä asioita suoraan, ruvetaan etsimään kiertoteitä Jumalan / Jeesuksen / muun henkiolennon muodossa, josta tehdään tottelevainen lupa-automaatti, joka sitten jakelee milloin mitäkin lupia pyytäjän tahdon mukaisesti.
- Anonyymi
Juurikin näin. Toki kun oikein kovasti rukoilevat, voivat jopa kuvitella saaneensa luvan....
- Anonyymi
näitä "Jumala puhui" - uusia avioliittoja on pilvin pimein.
tiedän myös jonkun , kun "jumala puhui", en ota kantaa enempää, kuin että,
Jumalahan puhuu sitten omia käskyjään vastaan,
"avioliitto pidettäköön kunniassa KAIKKIEN ihmisten kesken", jne, jne. Anonyymi kirjoitti:
"avioliitto pidettäköön kunniassa KAIKKIEN ihmisten kesken", jne, jne.Kannattaa olla tarkka äänien kanssa, kaikki kauniit lupaukset eivät ole lähtöisin oikeasta lähteestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"avioliitto pidettäköön kunniassa KAIKKIEN ihmisten kesken", jne, jne.7Herra ei puhu sanansa vastaan
- Anonyymi
Matt.19:4-6 Hän vastasi ja sanoi: Eettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa loi heidät mieheksi ja naiseksi ja sanoi: Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he kaksi tulevat yhdeksi lihaksi? Niin eivät he ole enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen eroittako. Mark.10:7-9 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. Ja he kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen eroittako.
- Anonyymi
1Moos.2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liityköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi. Ef.5:31 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.
- Anonyymi
Raamattuhan ei puhu tuollaisessa tapauksessa mistään rakkaustarinasta vaan:
Luuk. 16:18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.
Mark. 10:11 Ja hän sanoi heille: "Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan.
Matt. 5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
Matt. 19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
Mikä on siis nimike ja mistä on Raamatun mukaan kyse ?
Ei ole kyse siis mistään rakkaustarinasta, vaan ? - Anonyymi
Eikös tuo tv7 ole menettänyt suosionsa jo lahkolaistenkin parissa? Aikaisemmin sitä kanavaa tuskin muut halusivat katsoa viittä minuuttia kauempaa.
- Anonyymi
Ei Jumala anna lupia erota.
Matteus 19 voi lukea, että Jeesus sanoo aika kovastikin asiaan kannanoton. Hän näkee eroamisen huorintekona, kummankin osapuolen taholta, myös jätetyn. Eli ei tuosta saa mitenkään väännettyä, erolupia, Jumala työn siunaukseksi tms sellaisen "lieventävän" seikan vuoksi.
Tietenkin ihmiset sitten tekevät toisin, mutta, jos mentäisiin ihan Jeesuksen opetuksen mukaan, ei Hän sano Jumalan siihen antavan lupaa, vaan se tapahtuu ihmisen sydämen kovuuden tähden. Mooses siis antoi erokirjan, kuten tänäkin päivänä on tapana. Suhteissa voi olla fyysistä tai henkistä väkivaltaa, enkä ota kantaa muiden ihmisten eroamisiin, kuka on niin tehnyt, on niin tehnyt, mutta ei siihen Jumalan lupia ole irronnut, ei niitä Hän jakele, kyllä se ihminen ihan itse eroaa.
Näitähän ei ojarekset ja piipposet yms lue ..että turhaan laitatte aloituksia.
LS- Anonyymi
Kerron taas sellaisen salaisuuden, josta saa varmaan Raamatulla päähän.
Se ystävä, kun tapasin hänet, tuli niinkuin "sisäinen" ääni, joka sanoi että hän on miehesi.
Mutta vaikka olisi voinut käydä kuten tvsaarnaajilla, meistä ei tullut aviopari toisillemme.
Mutta ymmärrän kyllä että sellaisen sisäisen äänen voi "kuulla" .. ne ei aina tarkoita oikeasti mitään...ja niitä ei pitäisi kuunnella...eikä tosin se rakkauteni kokemus perustunut siihen...mutta kyllä muistan sellaistakin kuitenkin käyneen... Me ihmiset itse kuitenkin päätämme mitä kuuntelemme. Ja se oli valhe ja ehkä sellaisetkin annetaan koetteeksi...että miten valitsemme elää ..ja huonosti kait olisin itse valinnut, mutta toinen oli järkevämpi ihmisenä ja ystävänä, lähimmäisenä. Itseasiassa kerroin siitä hänelle ja hän sanoi ettei Jumala halua kenenkään eroavan...se oli vielä silloin kun hän käyttäytyi järkevästi...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerron taas sellaisen salaisuuden, josta saa varmaan Raamatulla päähän.
Se ystävä, kun tapasin hänet, tuli niinkuin "sisäinen" ääni, joka sanoi että hän on miehesi.
Mutta vaikka olisi voinut käydä kuten tvsaarnaajilla, meistä ei tullut aviopari toisillemme.
Mutta ymmärrän kyllä että sellaisen sisäisen äänen voi "kuulla" .. ne ei aina tarkoita oikeasti mitään...ja niitä ei pitäisi kuunnella...eikä tosin se rakkauteni kokemus perustunut siihen...mutta kyllä muistan sellaistakin kuitenkin käyneen... Me ihmiset itse kuitenkin päätämme mitä kuuntelemme. Ja se oli valhe ja ehkä sellaisetkin annetaan koetteeksi...että miten valitsemme elää ..ja huonosti kait olisin itse valinnut, mutta toinen oli järkevämpi ihmisenä ja ystävänä, lähimmäisenä. Itseasiassa kerroin siitä hänelle ja hän sanoi ettei Jumala halua kenenkään eroavan...se oli vielä silloin kun hän käyttäytyi järkevästi...
LSSain itse rukousvastauksen samanlaisessa tilanteessa joskus 70 luvun lopussa. Tiesin silloin varmasti, että hänestä tulee vaimoni. Viimeksi kun naisesta kuulin, hän asui Ruotsissa ja tuskin muuttaa Suomeen mennäkseen minun kanssani naimisiin. Ja oikein hyvä niin. Tässä iässä en enää uutta akkaa ottaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain itse rukousvastauksen samanlaisessa tilanteessa joskus 70 luvun lopussa. Tiesin silloin varmasti, että hänestä tulee vaimoni. Viimeksi kun naisesta kuulin, hän asui Ruotsissa ja tuskin muuttaa Suomeen mennäkseen minun kanssani naimisiin. Ja oikein hyvä niin. Tässä iässä en enää uutta akkaa ottaisi.
Ei tuo nyt kovin rukousvastaukselta kuulosta. 🙂
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain itse rukousvastauksen samanlaisessa tilanteessa joskus 70 luvun lopussa. Tiesin silloin varmasti, että hänestä tulee vaimoni. Viimeksi kun naisesta kuulin, hän asui Ruotsissa ja tuskin muuttaa Suomeen mennäkseen minun kanssani naimisiin. Ja oikein hyvä niin. Tässä iässä en enää uutta akkaa ottaisi.
En ollut rukoillut mitään puolisoa.
Sillä tavalla sitä en varmaan itselleni tuottanut.
Mutta minulla on hankaluuksia avioliitossani ja se on varmaan vaikuttanut siihen, että on ollut helppo rakastua.
Mieheni ei ole ollut kiinnostunut kuka olen,, ja hän on jotenkin laiska lastenkaan asioissa ja se aiheuttaa ahdistusta. Esim jos tappelevat, hän ei puutu, se komentaminen jää täysin minulle, silloinkin kun joku lapsista on kovakouraisesti toisen kimpussa ja siellä itketään...hän on kuin ei kuulisi, tekee juttujaan...ei vie lapsia nukkumaan...siis ikinä, jos en sitten käske...häntä ei huoleta lasten asiat vaikka pitäisi kantaa huolta eikä tee siksi asioiden hyväksi mitään. Se on väsyttänyt minut totaalisesti, kun ei ole ketään jakamassa asioita....ja varmaan sillä tavoin se on taustalla, että tavallaan olen halunnut jonkun jakamaan asioita kanssani.
Hän, ystäväni...ei vain ollut välittävä lähimmäinen siihen tehtävään. Ei siihen olisi tarvinnut rakkaussuhteita, avioliittoa tai mitään parisuhdetta...mitä hän ei halunnutkaan...mutta olisi riittänyt se, että olisi ollut joku...ja olisin saanut kokea jotain...että olen rakastettu tässä tilanteessa.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ollut rukoillut mitään puolisoa.
Sillä tavalla sitä en varmaan itselleni tuottanut.
Mutta minulla on hankaluuksia avioliitossani ja se on varmaan vaikuttanut siihen, että on ollut helppo rakastua.
Mieheni ei ole ollut kiinnostunut kuka olen,, ja hän on jotenkin laiska lastenkaan asioissa ja se aiheuttaa ahdistusta. Esim jos tappelevat, hän ei puutu, se komentaminen jää täysin minulle, silloinkin kun joku lapsista on kovakouraisesti toisen kimpussa ja siellä itketään...hän on kuin ei kuulisi, tekee juttujaan...ei vie lapsia nukkumaan...siis ikinä, jos en sitten käske...häntä ei huoleta lasten asiat vaikka pitäisi kantaa huolta eikä tee siksi asioiden hyväksi mitään. Se on väsyttänyt minut totaalisesti, kun ei ole ketään jakamassa asioita....ja varmaan sillä tavoin se on taustalla, että tavallaan olen halunnut jonkun jakamaan asioita kanssani.
Hän, ystäväni...ei vain ollut välittävä lähimmäinen siihen tehtävään. Ei siihen olisi tarvinnut rakkaussuhteita, avioliittoa tai mitään parisuhdetta...mitä hän ei halunnutkaan...mutta olisi riittänyt se, että olisi ollut joku...ja olisin saanut kokea jotain...että olen rakastettu tässä tilanteessa.
LSSinunkin tarinaa kun kuuntelee voi hyvinkin pitää tuon ”Ruotsiin karanneen” tarinan kertojan rukousvastauksena. Elämässä ei ole vaihtoehtoista todellisuutta. Itsekin olin nuorena varma eräästä nuoresta naisesta. En tehnyt elettäkään hänen suuntaansa. Menin kuitenkin naimisiin ”väärän ihmisen kanssa.” Erohan siinä tuli. Nykyään olen varma että ei olisi ikinä pitänyt mennä naimisiin kenenkään kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin tarinaa kun kuuntelee voi hyvinkin pitää tuon ”Ruotsiin karanneen” tarinan kertojan rukousvastauksena. Elämässä ei ole vaihtoehtoista todellisuutta. Itsekin olin nuorena varma eräästä nuoresta naisesta. En tehnyt elettäkään hänen suuntaansa. Menin kuitenkin naimisiin ”väärän ihmisen kanssa.” Erohan siinä tuli. Nykyään olen varma että ei olisi ikinä pitänyt mennä naimisiin kenenkään kanssa.
No elämä on...siinä on monta tekijää. Vaikka sisäisesti kokisin hengen puolesta suunnatonta rakkautta kyseistä ihmistä kohtaan, enemmän kuin muita, niin...hän ei taida olla se "oikea". Hän on kyennyt tekemään oman oikeansa kanssa isoja siirtoja, joten...olen ymmärtänyt sen niin, että se millä tavoin hän on käyttäytynyt minua kohtaan välinpitämättömästi viime aikoina...niin osoittaa varsinkin sen, että se mitä "kuulin", oli väärä "sanoma"... Olen miettinyt että ehkä ne on jotain harhoja olleet sitten tai oliko se "väärä henki' minussa, joka valehteli minulle? En tiedä mitä se oli ja mitä se rakkaus häntä kohtaan on ollut? Annan liikaa aseita palstalaisille lyödä nyt...
Nykyään ymmärtää, että tämä henkilö, jonka kanssa asun, niin haluaa olla kanssani, minulla on lapsia hänen kanssaan...niin se on paljon se. Kyllä tuskastun välillä kaikkeen...mutta elämä on valintoja.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin tarinaa kun kuuntelee voi hyvinkin pitää tuon ”Ruotsiin karanneen” tarinan kertojan rukousvastauksena. Elämässä ei ole vaihtoehtoista todellisuutta. Itsekin olin nuorena varma eräästä nuoresta naisesta. En tehnyt elettäkään hänen suuntaansa. Menin kuitenkin naimisiin ”väärän ihmisen kanssa.” Erohan siinä tuli. Nykyään olen varma että ei olisi ikinä pitänyt mennä naimisiin kenenkään kanssa.
Asiat ovat sitä paitsi monitahoisia. Vaikka kirjoitukseni voi kuulostaa joltakin, niin esim todellisuudessa haluan saada avioliittoni toimimaan, uskon Jumalan voivan siinä vaikuttaa...esimerkiksi varmasti jos huomaisi toisen yrittävän joissakin asioissa enemmän, se voisi vaikuttaa positiivisesti asioihin...tavallaan sitä toivon ja odotan, niin tapahtuvan. Uskon sen olevan Jumalan tahto niin.
Että tiedä nyt siitä Ruotsin jutustasi, liekö mitään samaa kirjoituksissani...
LS
- Anonyymi
Mitenkä se Jumala vahtii näitä liittoja?
On jokaisen pään sisässä, jos väärä ajatus tulee, antaa sen hujeltaa ihmisen päässä. Puuttumatta millään tavalla. - Anonyymi
TV 7 on ihmeellinen kanava!
Jokainen hengen mies ja nainen on vaatimassa rahaa esityksensä jälkeen.
Huijaamisesta vaikuttaa.
Kuinkahan moni on haksahtanut tähän Ojareksen bisnekseen?- Anonyymi
Esimerkiksi minä. Ainakin tuhannen euroa olen lahjoittanut. Saan seiskalta paljon paremman vastineen rahoille kuin Yleltä.
- Anonyymi
en ole ikinä katsonut tvseiskaa enkä katso edelleenkään.
minun Jumalani ei esiinny teeveessä Hän tulee kotiin ! - Anonyymi
TV7:sta on liikkeellä monenlaista hyvää ja huonoa, totuutta ja valhetta. Raamattu käskee pitämään sen, mikä hyvää on ja hylkäämään muun. Sillä neuvolla voi ihan hyvin ohjelmia valita katsottavaksi. Herra hoitelee sitten niiden rangaistukset, ketkä on syntiä tehneet. Moni on laittanut Seiskalle palautetta parannuksenteon tarpeesta ja onhan se tepsinytkin. Ennen siellä pyörivät jatkuvalla syötöllä Benny Hinnin kaatokokoukset yms. Ei se vieläkään täysin raitis ole, mutta ei ole kyllä mikään seurakuntakaan täysin raitis. Semmoista on turha odottaakaan, että kristikunta siistiytyisi loppua kohden.
- Anonyymi
Se nyt vain on niin, että Raamattu ei missään kehoita leikkimään värällä tulella !
Joten miksi altistaa itsensä sellaiselle, jonka jo tietää huonoksi ja vääräksi ?
Tuolla asenteella tulee vääjäämättä sitä hapatusta taikinaan ja koko taikina hapattuu.
Jumala ei halua lapsensa ehdoin tahdoin aiheuttavan itselleen ongelmia väärässä / huonossa seurassa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt vain on niin, että Raamattu ei missään kehoita leikkimään värällä tulella !
Joten miksi altistaa itsensä sellaiselle, jonka jo tietää huonoksi ja vääräksi ?
Tuolla asenteella tulee vääjäämättä sitä hapatusta taikinaan ja koko taikina hapattuu.
Jumala ei halua lapsensa ehdoin tahdoin aiheuttavan itselleen ongelmia väärässä / huonossa seurassa !Niin, kuka sen sitten määrittelee mikä on oikein ja väärin. Esimerkiksi jos numerosarjalta kysyttäisiin sieltä ei tulisi kuin sapattipapattia nonstoppina. Jonkun tohtorin mielestä kaikki on saatanasta, niin olisi ruutu pimeänä 24 tuntia vuorokaudessa, niillä keinoin. Näillä keinoin on parempi jakaa jokaiselle jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kuka sen sitten määrittelee mikä on oikein ja väärin. Esimerkiksi jos numerosarjalta kysyttäisiin sieltä ei tulisi kuin sapattipapattia nonstoppina. Jonkun tohtorin mielestä kaikki on saatanasta, niin olisi ruutu pimeänä 24 tuntia vuorokaudessa, niillä keinoin. Näillä keinoin on parempi jakaa jokaiselle jotain.
Eli kaikkea eksytystä vaan määrättömästi !
Sitäkö sinä oikeasti haluat ja neuvot muillekin ?
Siis ihan oikeasti ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kaikkea eksytystä vaan määrättömästi !
Sitäkö sinä oikeasti haluat ja neuvot muillekin ?
Siis ihan oikeasti ?Luterilaisten Jumalanpalveluksetkin on sitten varmaan määrätöntä eksytystä. Niitäkin sieltä seiskan tuutista tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisten Jumalanpalveluksetkin on sitten varmaan määrätöntä eksytystä. Niitäkin sieltä seiskan tuutista tulee.
Kuule rakas lapsi, minkä palveluksen siinä Jumalalle tekee, kun menee Jumalanpalvelukseen?
Ei minkäänlaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule rakas lapsi, minkä palveluksen siinä Jumalalle tekee, kun menee Jumalanpalvelukseen?
Ei minkäänlaista.Kaikki julkinen Jumalanpalvelus on eksytystä.
Ei ole jumala ykkösellä eikä kolmosella, ei edes tv seiskalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki julkinen Jumalanpalvelus on eksytystä.
Ei ole jumala ykkösellä eikä kolmosella, ei edes tv seiskalla.Mielenkiintoinen näkemys. Mikäpä siinä, minulle kaikki palvelus Jeesuksen nimissä käy oikein hyvin.
- Anonyymi
Jätetään nämä liittoasiat heidän päätettäväksi, eikä tuomaroida. Suomessa eritoten on moniavioliittoinen elämä. Rakkaus on ikuista, totesi serkkutyttö, kun otti uuden miehen.
Ja mikä oli ongelmana entisessä, sitäkään en mittaa.
Meillä naapurissa ukko potki raskaana ollutta vaimoaan vatsaan. Minusta sellaisesta liitosta on lupa erota. Entä jos liitossa mies ei hoida liittoa, kuin Kristus seurakuntaa - olisiko Mooseksen erokirjalla paikkansa.
Entä - jos puoliso on sairastunut, ettei edes 15- vuoteen ole miehen ja naisen välistä sp- suhdetta- raamattuhan opettaa sitäkin, että sp- voi pidättäytyä rukouksen ajaksi.
Mutta, jos tilanne menee sairaudessa siihen mittaan, että puhutaan vuosista.
Entä silloin jos tämä puoliso vuosien jälkeen, ei enää ole edes kotona. Sitä käydään katsomassa, mutta hän ei edes tunne puolisoaan.
Olisiko siinä oikeus tavallaan lähentyä toista, kun kotikin tarvitsee lisäkäsiä, että siivoukset ja koti tulee hoidettua. Se liittosuhde voi muuttua siitä raamatun ajatellusta ihanneliitosta jopa "lähes" taakaksi, kun pitäisi miellyttää lähimmäisten tuomiohenkeä.
Nämä liitot on hieman mittatikulla katsottuna sivusta hyvä rähistä. Mutta, onko sinusta toisen mokkasiiniin kävelijäksi.- Anonyymi
Martin vaimo ei varmasti potkinut Marttia vatsaan !
Joten älä viitsi alkaa vähättelemään toisen syntiä ! - Anonyymi
Niin ja sitä et sinäkään kykene kiertämään, että jos mies hylkää vaimonsa, ei uutta saa ottaa tilalle !
Luuk. 16:18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.
Mark. 10:11 Ja hän sanoi heille: "Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan.
Matt. 5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
Matt. 19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
Eli niin Martti kuin uusi puolisokin elävät synnissä, eli haureudessa !
Ei siis ole edes kyse syntiin lankeamisesta, vaan siinä elämisestä syvässä sydämen paatumuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sitä et sinäkään kykene kiertämään, että jos mies hylkää vaimonsa, ei uutta saa ottaa tilalle !
Eli niin Martti kuin uusi puolisokin elävät synnissä, eli haureudessa !
Ei siis ole edes kyse syntiin lankeamisesta, vaan siinä elämisestä syvässä sydämen paatumuksessa.Näyttää siltä, että te kuitenkin tuomaroitte - hyvän ja pahantiedonpuulla ja se on yhtä sama synti, kuin mistä tuomaroitte.
Jumala tuntee sydämet, mutta te ette. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Martin vaimo ei varmasti potkinut Marttia vatsaan !
Joten älä viitsi alkaa vähättelemään toisen syntiä !Ajattelitko alkaa öiset hoitokokoukset?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää siltä, että te kuitenkin tuomaroitte - hyvän ja pahantiedonpuulla ja se on yhtä sama synti, kuin mistä tuomaroitte.
Jumala tuntee sydämet, mutta te ette.Lopeta tälläiset järjettömät juttusi !
Se nyt vain on oikeasti niin, että nuo ITSE väittivät muka Jumalan kehoittaneen eroamaan ja sitten avioitumaan toisen kanssa !
Jumala ei toimi, eikä ohjeista vastoin omaa Sanaansa !
Se on aivan varma se !
Ei siis tarvita mitään sydämen tuntemisia, kun ne sydämen tilat on JO selvästi TEOISSA näkyvissä !
Joten kerrataan yhä, kun ei mene perille:
Matt. 19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää siltä, että te kuitenkin tuomaroitte - hyvän ja pahantiedonpuulla ja se on yhtä sama synti, kuin mistä tuomaroitte.
Jumala tuntee sydämet, mutta te ette.Niin ja Martin ja noiden naisten tulisi kyllä tietää nämä Raamatun selvät opetukset ja Totuudet !!!
Hehän esiintyvät itse oikein opettajina !
Ja kuten siis jo edellisessä kirjoitin, niin:
Varmaa on se, että Jumala ei varmasti ohjeista lapsiaan vastoin omaa tahtoaan, jonka Hän on Sanassaan ilmoittanut !
Tämän pitäisi ymmärtää tyhmempikin ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelitko alkaa öiset hoitokokoukset?
Mitä hoitoja sinä kaipaat ?
- Anonyymi
"Miehet murtavassa rukouksessa" -ohjelman kokoonpano ei ainakaan mikään Herran tahdon mukainen kokoonpano ole. On vain päätetty ottaa tarpeeksi taunoa porukkaa mukaan. Se nähtiin mm. siinä, kun yksi väitti ihmisten oksentavan pahoja henkiä ulos suustaan alttarilla, eikä kellään ilmekään värähtänyt.
- Anonyymi
No, hommahan on sitten tasan. Apostolinen seurakunta hajotettiin, uusiin kuvioihin otettiin vain antisemitistit - alettiin vainota Herran kansaa - hyljättiin Jumalan tahto - eli lain päämäärä eli rakkaus. Liitettiin ihmiskäskyt - eli kirkolliset opit, sunnuntait jne.
Ja siinäpä sitten kumartelette ja mittailette toisianne.
Ajattelitteko taistella, kuin kristityt - keskenään ja pistää ruumiskasat tien kummallekin puolelle, sehän tehtiin tämän kristittyjen kirkkokuntien perustukselle.
Se henki sitten farisealaisesti uskonnollista mittaa tekevät. mutta omat tiet ovat sitten tätä pakanalallista uskontoa.
Eli siinäpä sitä --- mittamiehillä on tuomaripaperit, jossa on allekirjoituksina Hardaniuksen sotahengessä, Barnabaan [ei raamatun Barnabas] 100 jKr. Markionin 160 jKr. Irenius 181 jKr. Origenes - Konstantinus 325 - joka kutsui Nikean kirkolliskokouksen ja oli Rooman keisari - palvoi aurinkojumalaa [sunnuntai] eli teki juuri tässäkin liiton pakanuskontojen kanssa ja luultavasti vainosi - siis kirkkoisänne sunnuntaiherranne - - siis vainosi ihmisiä, kuin minään muuna ajanjaksona Jerusalemin tuhon jälkeen. ts. kristityt vainosivat satojatuhansia muita kristittyjä, Kristityt tappoivat kristittyjä. Eli ollaan vainojen haudalla, näissä sotaisissa valtapapereissa, jonka allekirjoitukset ovat edellä. Sen voimasta nyt puhutte.
Ensimmäisellä vuosisadalla Nikean kirkolliskokouksen jälkeen pakanallisuus nousi Rooman valtakunnassa. Konstantinus synkronoi Rooman pakanauskonnon, jota edustamme kristinuskon voittaakseen kansanjoukot puolelleen. Konstantinus - kun katsotte valtakirjanne allekirjoitusta - tämä nimen kohdalla, hän määräsi poikansa Crispuksen teloitettavaksi. Myöhemmin vaimonsa Faustan vieläpä kuumassa vedessä, eli keitti hänet.
Sisarenmies tuli kuristettua, siis tämä oli se kolikkomestari - joka auringonpäivän paikatti kolikkoonsa ja antoi meille sapatin tilalle sunnuntai - ihmisen oman käskyn ja vaikutusvaltainen siunaus, eikös vain? Ja sitten uskonnollisesti olemme mittamiehiä pakanuudessamme. Tämä Konstantinus koollekutsuma yleisistunnon Nikean kirkolliskokous v. 325 jKr. tämä Luciferin hengessä tehty Herran kansan hajaannuttaminen toteutettiin antisemitismin kautta. So. laajalle levinnyt - edellisten nimellä mainittujen paperinne allekirjoittaneitten toimesta. Nikeassa oli koolla 318 piispaa, joista yksikään ei ollut Herran kansaan kuulunut juutalainen. ja tämä eddikti - muista tämä sunnuntaita pidellessä - että tämä mainitsema edikti puolsi "auringon päivän" eli sunnuntain asettamista.
Tämä näin kirkkohistoriasta - eli valtuutemme puhua uskonnollisesti tänä päivänä.
Valtuus on tuolla ja sen valta on asettaa se pakanalliset juhlat, joilla kumotaan Jumalan Sana.
Apostolisena aikana kristityt ja juutalaiset viettivät lepopäivää Raamatun käskyn mukaisesti yhtenä Herran juhlapäivänä. Eli juuri tämä muutettiin Nikean kirkolliskokouksessa. sunnuntaiksi, ja siksihän ME sitä kutsumme ja valitettavasti helluntaissakin jopa opettajatason rehtori savusi pakanapäivän puolestapuhujana ja sanoi, meille kristityille kuuluu 9- käskysanaa ja sapatti on kumottu.
No, taivaan puolella on alkuperäinen armoistuimen alttari - jossa on Jumalan käskyt - kun palaamme tältä matkalta - tuonpuoleisuuteen. Antiokian kirkolliskokous ei ole pystynyt sitä kadottamaan meidän näkyvistä. Eikä pysy pakanallisuus poistamaan meiltä sapatinlepoa.
Sapatti on Jumalan valtakunta - luomisenkin perusteella, jumalantyö ja Adamia varten annettu - kuin luomakunnallekin. Sillä on opetuksellinen paikka ilmoittamaan kenen Valtakunnasta puhutaan ja kuka tekee työt meidän puolesta.
Lucifer halasi taivaassa Luojan valtajakkaraa, että häntä kumarrettaisiin.
Lensi pihalle. Mutta, täällä hän allekirjoitutti meille eksytyksen paperin, jossa tehtäisiin tyhjäksi ME se Jumalan Sana ja nyt me kumarretaankin tässä Apostolisen seurakunnan hajaannusta ja eri kirkot tuli tätä tuomiovaltaa meille antamaan.
Hyvähän se hapatteessa on tuomita Ojarestakin - kun oma pesä on pesemättä Sapatin Herran verellä hapatteista vapaaksi. Tuomaroik'kaahan, valtapapereissanne on antisemitismi kirkko ihmisten lupalappu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, hommahan on sitten tasan. Apostolinen seurakunta hajotettiin, uusiin kuvioihin otettiin vain antisemitistit - alettiin vainota Herran kansaa - hyljättiin Jumalan tahto - eli lain päämäärä eli rakkaus. Liitettiin ihmiskäskyt - eli kirkolliset opit, sunnuntait jne.
Ajattelitteko taistella, kuin kristityt - keskenään ja pistää ruumiskasat tien kummallekin puolelle, sehän tehtiin tämän kristittyjen kirkkokuntien perustukselle.
Se henki sitten farisealaisesti uskonnollista mittaa tekevät. mutta omat tiet ovat sitten tätä pakanalallista uskontoa.
Eli siinäpä sitä --- mittamiehillä on tuomaripaperit, jossa on allekirjoituksina Hardaniuksen sotahengessä, Barnabaan [ei raamatun Barnabas] 100 jKr. Markionin 160 jKr. Irenius 181 jKr. Origenes - Konstantinus 325 - joka kutsui Nikean kirkolliskokouksen ja oli Rooman keisari - palvoi aurinkojumalaa [sunnuntai] eli teki juuri tässäkin liiton pakanuskontojen kanssa ja luultavasti vainosi - siis kirkkoisänne sunnuntaiherranne - - siis vainosi ihmisiä, kuin minään muuna ajanjaksona Jerusalemin tuhon jälkeen. ts. kristityt vainosivat satojatuhansia muita kristittyjä, Kristityt tappoivat kristittyjä. Eli ollaan vainojen haudalla, näissä sotaisissa valtapapereissa, jonka allekirjoitukset ovat edellä. Sen voimasta nyt puhutte.
Ensimmäisellä vuosisadalla Nikean kirkolliskokouksen jälkeen pakanallisuus nousi Rooman valtakunnassa. Konstantinus synkronoi Rooman pakanauskonnon, jota edustamme kristinuskon voittaakseen kansanjoukot puolelleen. Konstantinus - kun katsotte valtakirjanne allekirjoitusta - tämä nimen kohdalla, hän määräsi poikansa Crispuksen teloitettavaksi. Myöhemmin vaimonsa Faustan vieläpä kuumassa vedessä, eli keitti hänet.
Sisarenmies tuli kuristettua, siis tämä oli se kolikkomestari - joka auringonpäivän paikatti kolikkoonsa ja antoi meille sapatin tilalle sunnuntai - ihmisen oman käskyn ja vaikutusvaltainen siunaus, eikös vain? Ja sitten uskonnollisesti olemme mittamiehiä pakanuudessamme. Tämä Konstantinus koollekutsuma yleisistunnon Nikean kirkolliskokous v. 325 jKr. tämä Luciferin hengessä tehty Herran kansan hajaannuttaminen toteutettiin antisemitismin kautta. So. laajalle levinnyt - edellisten nimellä mainittujen paperinne allekirjoittaneitten toimesta. Nikeassa oli koolla 318 piispaa, joista yksikään ei ollut Herran kansaan kuulunut juutalainen. ja tämä eddikti - muista tämä sunnuntaita pidellessä - että tämä mainitsema edikti puolsi "auringon päivän" eli sunnuntain asettamista.
Tämä näin kirkkohistoriasta - eli valtuutemme puhua uskonnollisesti tänä päivänä.
Valtuus on tuolla ja sen valta on asettaa se pakanalliset juhlat, joilla kumotaan Jumalan Sana.
Apostolisena aikana kristityt ja juutalaiset viettivät lepopäivää Raamatun käskyn mukaisesti yhtenä Herran juhlapäivänä. Eli juuri tämä muutettiin Nikean kirkolliskokouksessa. sunnuntaiksi, ja siksihän ME sitä kutsumme ja valitettavasti helluntaissakin jopa opettajatason rehtori savusi pakanapäivän puolestapuhujana ja sanoi, meille kristityille kuuluu 9- käskysanaa ja sapatti on kumottu.
No, taivaan puolella on alkuperäinen armoistuimen alttari - jossa on Jumalan käskyt - kun palaamme tältä matkalta - tuonpuoleisuuteen. Antiokian kirkolliskokous ei ole pystynyt sitä kadottamaan meidän näkyvistä. Eikä pysy pakanallisuus poistamaan meiltä sapatinlepoa.
Sapatti on Jumalan valtakunta - luomisenkin perusteella, jumalantyö ja Adamia varten annettu - kuin luomakunnallekin. Sillä on opetuksellinen paikka ilmoittamaan kenen Valtakunnasta puhutaan ja kuka tekee työt meidän puolesta.
Lensi pihalle. Mutta, täällä hän allekirjoitutti meille eksytyksen paperin, jossa tehtäisiin tyhjäksi ME se Jumalan Sana ja nyt me kumarretaankin tässä Apostolisen seurakunnan hajaannusta ja eri kirkot tuli tätä tuomiovaltaa meille antamaan.
Hyvähän se hapatteessa on tuomita Ojarestakin - kun oma pesä on pesemättä Sapatin Herran verellä hapatteista vapaaksi. Tuomaroik'kaahan, valtapapereissanne on antisemitismi kirkko ihmisten lupalappu.Mitä sinä sekoilet ?
Ei tämä ole kirkkokuntien palsta !
Joten miksi paasaat täällä tälläisiä, mitkä eivät tänne kuulu ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvähän se hapatteessa on tuomita Ojarestakin - kun oma pesä on pesemättä Sapatin Herran verellä hapatteista vapaaksi. Tuomaroik'kaahan, valtapapereissanne on antisemitismi kirkko ihmisten lupalappu.Niin ja hapatteista jos haluat puhua, niin lopeta itse tuo "sapattipapatuksesi" !
Sillä uudessa liitossa on nyt näkyvissä se, mikä lakiliitossa oli vain ja ainoastaan "kuvana ja varjona" !
Lue ja ymmärrä se, mitä laikiliiton sapatti kertoo "kuvana" eikä itse asian olemuksena uuden liiton sapatinlevosta:
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
!!!
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
!!!
Eli lakiliiton sapatti oli vain "kuva ja varjo" siitä, että uudessa liitossa meidänkin tulisi lakata OMISTA TEOISTA eli töistä !
Ja omien tekojen sijaan vaeltaa Jumalan teoissa, jotka Hän on ennalta valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Siis kuten siinä selvästi luki:
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
Jumala lakkasi kaikista teoistaan, ja samoin tulisi "sapatti kuvan" mukaan uudessa liitossa uskovan lakata OMISTA teoistaan ja vaeltaa Jumalan Teoissa.
Mutta sapattipapattaja sen sijaan pakittaa lakiliittoon sytyttelemään sapattikynttilöitä sun muuta ja pahemmin eksyneet kulkevat "kipa" päässä ja noudattavat lakiliiton ruoka ja juoma säädöksiäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja hapatteista jos haluat puhua, niin lopeta itse tuo "sapattipapatuksesi" !
Sillä uudessa liitossa on nyt näkyvissä se, mikä lakiliitossa oli vain ja ainoastaan "kuvana ja varjona" !
Lue ja ymmärrä se, mitä laikiliiton sapatti kertoo "kuvana" eikä itse asian olemuksena uuden liiton sapatinlevosta:
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
!!!
!!!
Eli lakiliiton sapatti oli vain "kuva ja varjo" siitä, että uudessa liitossa meidänkin tulisi lakata OMISTA TEOISTA eli töistä !
Ja omien tekojen sijaan vaeltaa Jumalan teoissa, jotka Hän on ennalta valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Siis kuten siinä selvästi luki:
Jumala lakkasi kaikista teoistaan, ja samoin tulisi "sapatti kuvan" mukaan uudessa liitossa uskovan lakata OMISTA teoistaan ja vaeltaa Jumalan Teoissa.
Mutta sapattipapattaja sen sijaan pakittaa lakiliittoon sytyttelemään sapattikynttilöitä sun muuta ja pahemmin eksyneet kulkevat "kipa" päässä ja noudattavat lakiliiton ruoka ja juoma säädöksiäkin.Olet ulkona kuin lumiukko selityksinesi.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ulkona kuin lumiukko selityksinesi.
1234567---Sinä raukka kuvittelet pelastuvasi sapatin vieton kautta ja avulla.
Olet todella säälittävä ja kadotukseen menossa kovaa vauhtia. - Anonyymi
Oli 80v porukkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä raukka kuvittelet pelastuvasi sapatin vieton kautta ja avulla.
Olet todella säälittävä ja kadotukseen menossa kovaa vauhtia.Kolmannen enkelin varoitussanoma: Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.
Muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.
Tulee valita oikein, että pääsee mukaan, kun Jeesus toisessa tulemisessaan vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.
1234567---
- Anonyymi
Toi on ikävä huoraava jätkä toi ojares. Siitä liikkua ikäviä juttuja. Täysin turha.
- Anonyymi
Kuulkaas nyt seinähullut ja psykopaatit. Kenenkään eroja ja avioliittoja ei saa levitellä julkisesti. Heidän elämäänsä ja yksityisyyttänsä pitää kunnioittaa.
Raamattu sanoo jotenkin niin, että mies ja nainen eivät saa erota muun kuin huoruuden tähden. Sitten sanoo niin että kuka nai hyljätyn, tekee huorin.
Nämä ovat raamatusta ja kukin sovitelkoon nämä itseensä, mutta älköön tuomitko muita.
Tällaisista ei ketään tule sormella osoitella.
Muutenhan saisimme kulkea sormi ojossa kaiken aikaa kun huorintekijää tulee vastaan.
Te ette voi tuomita ketään, Jumala tuomitsee uskovat jos on aihetta.
On olemassa vapaita suhteita, avioliitto perustettu myöhemmässä iässä, molemmilla liitot takana. uusi liitto on tehty rakkaudessa ja kumppanuudessa, ystävyydessä, ei seksin ympärille.
He eivät halua seksiä enää yhdessä, koska se tuhoaa heidän rakkautensa. Seksiin kyllästyy yhden kumppanin kanssa, ja velvollisuudesta tehty seksi tuhoaa suhteen se on selvä.
Siinä tapauksessa onnellinen avioliitto sallii seksin jonkun toisen kanssa joskus, jos tuntuu siltä. Eikä tuomitse.
Minä allekirjoitan, ymmärrän ja hyväksyn tämän, ja uskon että Jumalakin hyväksyy, koska se perustuu rakkauteen, toisesta välittämiseen, ja onnellisen avioliiton eheyttämiseen.
Jumala katsoo sydämeen, mutta hän ei estäisi kahden ihmisen keskinäistä rakkautta jos se on puhdasta. Eikä muilla ole siihen nokan koputtamista.
Pitäkää huoli omista asioistanne.
Arvostelkaa kanavaa jos jotain pitää arvostella. Ja pitäkää arvossa vanhempia ihmisiä.
Martti on hyvä ja komea mies, ja Mirja on upea nainen. Kaikki heillä toivottavasti hyvin, uskon että ylöspäin on asiat hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulkaas nyt seinähullut ja psykopaatit. Kenenkään eroja ja avioliittoja ei saa levitellä julkisesti. Heidän elämäänsä ja yksityisyyttänsä pitää kunnioittaa.
Raamattu sanoo jotenkin niin, että mies ja nainen eivät saa erota muun kuin huoruuden tähden. Sitten sanoo niin että kuka nai hyljätyn, tekee huorin.
Nämä ovat raamatusta ja kukin sovitelkoon nämä itseensä, mutta älköön tuomitko muita.
Muutenhan saisimme kulkea sormi ojossa kaiken aikaa kun huorintekijää tulee vastaan.
On olemassa vapaita suhteita, avioliitto perustettu myöhemmässä iässä, molemmilla liitot takana. uusi liitto on tehty rakkaudessa ja kumppanuudessa, ystävyydessä, ei seksin ympärille.
He eivät halua seksiä enää yhdessä, koska se tuhoaa heidän rakkautensa. Seksiin kyllästyy yhden kumppanin kanssa, ja velvollisuudesta tehty seksi tuhoaa suhteen se on selvä.
Siinä tapauksessa onnellinen avioliitto sallii seksin jonkun toisen kanssa joskus, jos tuntuu siltä. Eikä tuomitse.
Minä allekirjoitan, ymmärrän ja hyväksyn tämän, ja uskon että Jumalakin hyväksyy, koska se perustuu rakkauteen, toisesta välittämiseen, ja onnellisen avioliiton eheyttämiseen.
Jumala katsoo sydämeen, mutta hän ei estäisi kahden ihmisen keskinäistä rakkautta jos se on puhdasta. Eikä muilla ole siihen nokan koputtamista.
Arvostelkaa kanavaa jos jotain pitää arvostella. Ja pitäkää arvossa vanhempia ihmisiä.
Martti on hyvä ja komea mies, ja Mirja on upea nainen. Kaikki heillä toivottavasti hyvin, uskon että ylöspäin on asiat hyvin.Miksei niillä olisikin. .Uutta Entäs vanhat puolisot. Käskikö Jumala eroamaan ja nu.....siin uuden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Martti on hyvä ja komea mies, ja Mirja on upea nainen. Kaikki heillä toivottavasti hyvin, uskon että ylöspäin on asiat hyvin.Väitätkö ojarestennliittoa platoniseksi no onhan m melkein 85v. Ei seuso mullakaan enää.
- Anonyymi
Kol.2:21-23 Älä tartu, älä maista, älä koske! - sehän on kaikki tarkotettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi. 1Kor.6:12. 10:23
- Anonyymi
Kauniissa ja rohkeissa huorataan ja nauhaan ja pannaan mutta tv 7 ei saisi olla samaa.
- Anonyymi
Nyt mee
Tuon aikana prinssi Andrew joutuu huoruudestaan oikeuteen mutta krist kanavaa saa vetää meillä saman tehneet. Ojares tuomitsee usein syntisiä vaikka oma tausta on tuo- Anonyymi
Tuosta voisi vetää rosikseen kunnianloukkauksesta. Vertaat joidenkin avioeroja jonkun prinssin raiskauksiin ja alaikäisiin sekaantumisiin. Ei sinullakaan paljon järki päätä pakota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta voisi vetää rosikseen kunnianloukkauksesta. Vertaat joidenkin avioeroja jonkun prinssin raiskauksiin ja alaikäisiin sekaantumisiin. Ei sinullakaan paljon järki päätä pakota.
Eikös ojares kuvaillut yhdeksäkytä luvulla nuoria poikia uimahallissa. Toisella sivulla oli juttu, jossa kuulemma sukulaispoikien kavereita oli myös kylvettänyt ja saunottanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ojares kuvaillut yhdeksäkytä luvulla nuoria poikia uimahallissa. Toisella sivulla oli juttu, jossa kuulemma sukulaispoikien kavereita oli myös kylvettänyt ja saunottanut.
Oli kuulemma filmi loppunut, ja oli vienyt pojan uimahousuissa kotiin.
- Anonyymi
voi raukkaparkoja miten säälittävää.
- Anonyymi
Luin ojaresten rakkaustarinan. Luin leo mellerin rakkaussuhteet. On siinä kertomuksia. Seuraan myös jumittaa js rohkeita. Näihin olisivat suom tarinat menneet. Kuka on Sheila
- Anonyymi
Matt.5:31-32 On sanottu: Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin. Matt.19:3-12 Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä saonen: Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa? Hän vastasi ja sanoi: Eettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa loi heidät miehiksi ja naisiksi ja sanoi: Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he kaksi tulevat yhdeksi lihaksi? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen eroittako. He sanoivat hänelle: Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet? Hän sanoi heille: Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut. Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka vai hyljätyn, se tekee huorin. Opetuslapset sanoivat hänelle: Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida. Mutta hän sanoi heille: Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, jolle se on suotu. Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon. Luuk.16:18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.
- Anonyymi
Mark.10:1-12 Ja hän nousi sieltä ja tuli Juudean alueelle, kulkien Jordanin toista puolta. Ja taas kokontui paljon kansaa hänen luoksensa, ja tapansa mukaan hän opetti heitä. Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja kiusaten häntä he kysyivät häneltä, onko miehen lupa hyljätä vaimonsa. Hän vastasi ja sanoi heille: Mitä Mooses on teille säätänyt? He sanoivat: Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon. Niin Jeesus sanoi heille: Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen. Mutta luomakunnan alusta Jumala on luonut heidät mieheksi ja naiseksi. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. Ja heidän mentyään huoneeseen opetuslapset taas kysyivät häneltä tätä asiaa. Ja hän sanoi heille: Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, niin hän tekee huorin.
- Anonyymi
1Moos.1:27 Biblia (1776) Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän loi: mieheksi ja vaimoksi loi hän heitä.
- Anonyymi
>>Luin Tv7n historiikista Ojaresten kertoman rakkaussagan. Mirja Savolainen ollessaan Ekassa liitossa kysyi Jumalalta erotako Martti Ojarekseen liittyäkseen ja jättääkseen edellisen. Tämä oli antanut luvan. Martti taas oli nähnyt unta että nai Mirjan. N.<<
Tämä on juuri sitä Kathryn Kuhlman hengellisyyttä mitä TV7 edustaa.Eei ole Raamatun Pyhä Henki takana vaan joko ihan ihmisen oma lihallinen mielikuvitus tai eksyttävät henget.- Anonyymi
Näin unta että Jumala vihaa avioeroa ja se on syntiä.
Himot vetää ihmisiä naimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin unta että Jumala vihaa avioeroa ja se on syntiä.
Himot vetää ihmisiä naimaan.HOMOUS.Homous.
Jos oikein Israelissa vihittiin niin silloin liitto on Jumalan siunaama.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Ettei vain vahingossa vihitty Palestiinan puolella?
Kyllä se huoruus on ainoa ,minkä Jumalan suusta voi kuulla.
Sitten se mitä itse haluaa kuulla voi olla esim silleen helpompaa ,että esim nauhoittaa itselleen sopivan vastauksen ja kuuntelee sen.
Silleen pääsee itselleen helpommalla.
Esim ...naapurin upea haluaisi minut omakseen niin voinko jättää nykyisen jo hieman kulahtaneen ja kenties tylsän puolisoni.
Vastaus:TOTTAKAIIII VOIT VAIHTAA ,SILLÄ SIINÄ SE MUUTAMA VUOSI MENEE KUIN SIIVILLÄ.
VÄHÄT VÄLITTÄKÄÄMME NOISTA TAVIKSISTA KUN LIHA HALUAA UUTTA KIIMAA JA HULLUTUSTA.- Anonyymi
Juuri näin, tärkeintä on se että perse liikkuu markkinoilla, ja sitä jaetaan kuin Päivämies-lehteä.
T. Vilho Ylikiimingistä.
- Anonyymi
Niilo Ylivainio kuoli mutta ainakin helluntailaiset haluavat sitä kaatajapappien teologiaa. Ojares tarjoaa tämän heille telkkarin välityksellä. Israel uutiset ja Tapio Puolimatka on ainoat järkevät ohjelmat mitä sieltä tulee. Tosin ne Puolimatkat tulee Cafe Raamattu ohjelmassa.
- Anonyymi
Ei Jumala puhu vastoin raamatun sanaa. Kaikki unet, näyt sekä sanomat että profetiat on koetettava raamatun sanalla. Ja raamattu vahvistaa sen mikä on hänestä.
- Anonyymi
Ojares on avionrikkoja ja elää avoimesti aviorikoksessa/huoruudessa.
Silti kaverilla on kanttia esiintyä kristillisenä opettajana.
Tällaisia lopunn aajan ihmiset ovat.
Jeesus ei martille antanut lupaa erota vaimostaan.
Sen teki itse sielunvihollinen. - Anonyymi
Huonon esimerkin antaminen vastii paljon selittelyä.
- Anonyymi
Ojares ei ole helluntailainen. Piipposet kuuluvat kai Vapaakirkkoon.
- Anonyymi
Toimitusjohtaja Ojares paljasti Viikon debatissa, ettei hän ole tällä hetkellä minkään kristillisen yhteisön tai kirkon jäsen. Aiemmin hän on kuulunut luterilaiseen kirkkoon, peräti 60 vuoden ajan. – Tällä hetkellä olen vain TV7-seurakunnan jäsen. Olemme kaikki uskossa. -kopioitu 2016-
- Anonyymi
Ojares kauhistelee toisten syntisyyttä, mutta itse eroaa ja menee uusiin naimisiin vastoin Raamatun ja Jeesuksen selvää opetusta. On melkoista moralismia.
- Anonyymi
Naimisiinmenolle uudelleen on kuitenkin lupa jos aviopuoliso on pettänyt ensin?
Ehkä Mirjaa on petetty avioliitossaan ja ehkä Marttiakin on petetty avioliitoissaan: Silloin tuomitsijoilla onkin tiukka paikka kerran edessään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naimisiinmenolle uudelleen on kuitenkin lupa jos aviopuoliso on pettänyt ensin?
Ehkä Mirjaa on petetty avioliitossaan ja ehkä Marttiakin on petetty avioliitoissaan: Silloin tuomitsijoilla onkin tiukka paikka kerran edessään.Ei ole tuomitsemisesta kyse eikä ole varaakaan, vaan sen toteamisesta, että Ojares moralisoi toisten syntisyyttä, vaikka olisiko hänelläkään varaa siihen. Ja tuskin on petetty ja vaikka olisikin, antaako se Raamatun mukaan lupaa eroamiseen ja uudelleen avioitumiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tuomitsemisesta kyse eikä ole varaakaan, vaan sen toteamisesta, että Ojares moralisoi toisten syntisyyttä, vaikka olisiko hänelläkään varaa siihen. Ja tuskin on petetty ja vaikka olisikin, antaako se Raamatun mukaan lupaa eroamiseen ja uudelleen avioitumiseen?
Jumala ei katso henkilöön. Turhia selittelyjä; Jumala vihaa hylkäämistä.
Hän ei ole antanut lupaa erota.
Mitä tulee Martti Ojareksen esiintymiseen....nöyryyttä peliin.
Pitää Uudenvuodenpuheen kuin olisi uurikin hengellinen johtaja. Miksi kuitenkin on niin paljon epätervettä opetusta, ja samat, tietynhenkiset (piippospiiparipol ijärveläisriverit,,,,jne.) porukat ovat ohjelmassa jos toisessa, toistuvasti.
"Totuutta minä haluan salatuimpaan saakka".
Jumala ei anna erilupia.
Kuten Davidillakaan ei ollut.Sai rangaistuksen.
Se mitä Jeesus sanoi on .
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1857735Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.354943Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1262943- 832334
- 941646
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2181550Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731151Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202171104- 481029
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2261002