Kumpi on mielestänne enemmän ateisti?
Adam Smith: Luonnon filosofia eli tiede selittää maailmaa paremmin kuin taikausko ja jumalat.
Karl Marx: ihmiset tarvitsevat uskontoja lääkkeeksi lievittämään yhteiskunnan aiheuttamia kipuja.
Adam Smith ja Karl Marx
10
103
Vastaukset
- Anonyymi
Toinen on juutalainen eli jumalan luvattua kansaa, jota uunitettiin, jos uunitettiin.
"Adam Smith: Luonnon filosofia eli tiede selittää maailmaa paremmin kuin taikausko ja jumalat."
En tunne ko tapausta, mutta tämä ei edellytä minkään tason ateismia.- Anonyymi
Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.
Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.
Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?Tosin Adam Smith ja David Hume olivat hyviä ystäviä. Ja kirjeessään Smith sanoo miten ihailee Humen rohkeutta
Anonyymi kirjoitti:
Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.
Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?"Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?"
Jos tarkoitat niitä henkisiä raiskauksia, niin monta.
Sen sijaan pili ei ole toiminut enää aikoihin, niin edes uusi abbedissa toimistolla ei joudu pelkäämänä seksuaalista ahdistelua työpaikalla :-)
- Anonyymi
Ateismin sisällön kannalta asialla ei ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
joku uskoo Jumalaa tai on ateisti
- Anonyymi
Kiven kovaa ateistien sanomaa, eli tasapuolisesti menee 50/50
tasapeli siis, jos otetaan nuo nimet pois ja katsotaan vaan sanomaa
mitenkähän tänä päivänä herrat tuumailisivat, ainakin
vänä nittaammin '
https://iands.org/ - Anonyymi
Jumala on maailmankaikkeuden kovin ateisti. Tänäänkin hän kieltää itsensä täydellisesti kadoksiin. Häntä ei näy, eikä mitään muutakaan uloketta. Ainakaan minä en ole sellaisen kuvaksi luotu, koska minä sentään olen.
- Anonyymi
Smith taisteli Baaleja ja satuja sekä vertauskuvallisuutta vastaan väitteellä että tiede kumoaa ne kaikki ja voitti.
Marx hyväksyi kaikki uskonnot eli Baalitkin, vertauskuvallisuuden sekä sadut, joten hän noudatti Ranskan vallankumouksen ikuisia oikeudenmukaisuudesta uskonnon vapautta. Oikeus on yläpuolella Mooseksen lain sekä Smithin esittelemien uskon säädöksiin.
1 oikeudet
2 Mooseksen laki
3 säädökset eli tiede
Oikeudet ovat tärkeimmät. Molemmat siis olivat uskonnon kanssa ok, mutta Marx oli ylemmällä tasolla kuin Smith.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 381840
- 50818
- 69786
- 108750
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7671Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35651Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15579- 59492
Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.144485