Kumpi on mielestänne enemmän ateisti?
Adam Smith: Luonnon filosofia eli tiede selittää maailmaa paremmin kuin taikausko ja jumalat.
Karl Marx: ihmiset tarvitsevat uskontoja lääkkeeksi lievittämään yhteiskunnan aiheuttamia kipuja.
Adam Smith ja Karl Marx
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Toinen on juutalainen eli jumalan luvattua kansaa, jota uunitettiin, jos uunitettiin.
"Adam Smith: Luonnon filosofia eli tiede selittää maailmaa paremmin kuin taikausko ja jumalat."
En tunne ko tapausta, mutta tämä ei edellytä minkään tason ateismia.- Anonyymi
Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.
Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.
Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?Tosin Adam Smith ja David Hume olivat hyviä ystäviä. Ja kirjeessään Smith sanoo miten ihailee Humen rohkeutta
Anonyymi kirjoitti:
Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?"Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?"
Jos tarkoitat niitä henkisiä raiskauksia, niin monta.
Sen sijaan pili ei ole toiminut enää aikoihin, niin edes uusi abbedissa toimistolla ei joudu pelkäämänä seksuaalista ahdistelua työpaikalla :-)
- Anonyymi
Ateismin sisällön kannalta asialla ei ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
joku uskoo Jumalaa tai on ateisti
- Anonyymi
Kiven kovaa ateistien sanomaa, eli tasapuolisesti menee 50/50
tasapeli siis, jos otetaan nuo nimet pois ja katsotaan vaan sanomaa
mitenkähän tänä päivänä herrat tuumailisivat, ainakin
vänä nittaammin '
https://iands.org/ - Anonyymi
Jumala on maailmankaikkeuden kovin ateisti. Tänäänkin hän kieltää itsensä täydellisesti kadoksiin. Häntä ei näy, eikä mitään muutakaan uloketta. Ainakaan minä en ole sellaisen kuvaksi luotu, koska minä sentään olen.
- Anonyymi
Smith taisteli Baaleja ja satuja sekä vertauskuvallisuutta vastaan väitteellä että tiede kumoaa ne kaikki ja voitti.
Marx hyväksyi kaikki uskonnot eli Baalitkin, vertauskuvallisuuden sekä sadut, joten hän noudatti Ranskan vallankumouksen ikuisia oikeudenmukaisuudesta uskonnon vapautta. Oikeus on yläpuolella Mooseksen lain sekä Smithin esittelemien uskon säädöksiin.
1 oikeudet
2 Mooseksen laki
3 säädökset eli tiede
Oikeudet ovat tärkeimmät. Molemmat siis olivat uskonnon kanssa ok, mutta Marx oli ylemmällä tasolla kuin Smith.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik196010- 173566
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1193016Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6432232Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1652216Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja721505Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421455Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31248Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061166Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641137