Adam Smith ja Karl Marx

Anonyymi

Kumpi on mielestänne enemmän ateisti?

Adam Smith: Luonnon filosofia eli tiede selittää maailmaa paremmin kuin taikausko ja jumalat.

Karl Marx: ihmiset tarvitsevat uskontoja lääkkeeksi lievittämään yhteiskunnan aiheuttamia kipuja.

10

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toinen on juutalainen eli jumalan luvattua kansaa, jota uunitettiin, jos uunitettiin.

    • "Adam Smith: Luonnon filosofia eli tiede selittää maailmaa paremmin kuin taikausko ja jumalat."

      En tunne ko tapausta, mutta tämä ei edellytä minkään tason ateismia.

      • Anonyymi

        Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.

        Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.

        Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?

        Tosin Adam Smith ja David Hume olivat hyviä ystäviä. Ja kirjeessään Smith sanoo miten ihailee Humen rohkeutta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.

        Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?

        "Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?"

        Jos tarkoitat niitä henkisiä raiskauksia, niin monta.

        Sen sijaan pili ei ole toiminut enää aikoihin, niin edes uusi abbedissa toimistolla ei joudu pelkäämänä seksuaalista ahdistelua työpaikalla :-)


    • Anonyymi

      Ateismin sisällön kannalta asialla ei ole mitään merkitystä.

    • Anonyymi

      joku uskoo Jumalaa tai on ateisti

    • Anonyymi

      Kiven kovaa ateistien sanomaa, eli tasapuolisesti menee 50/50
      tasapeli siis, jos otetaan nuo nimet pois ja katsotaan vaan sanomaa

      mitenkähän tänä päivänä herrat tuumailisivat, ainakin

      vänä nittaammin '

      https://iands.org/

    • Anonyymi

      Jumala on maailmankaikkeuden kovin ateisti. Tänäänkin hän kieltää itsensä täydellisesti kadoksiin. Häntä ei näy, eikä mitään muutakaan uloketta. Ainakaan minä en ole sellaisen kuvaksi luotu, koska minä sentään olen.

    • Anonyymi

      Smith taisteli Baaleja ja satuja sekä vertauskuvallisuutta vastaan väitteellä että tiede kumoaa ne kaikki ja voitti.
      Marx hyväksyi kaikki uskonnot eli Baalitkin, vertauskuvallisuuden sekä sadut, joten hän noudatti Ranskan vallankumouksen ikuisia oikeudenmukaisuudesta uskonnon vapautta. Oikeus on yläpuolella Mooseksen lain sekä Smithin esittelemien uskon säädöksiin.
      1 oikeudet
      2 Mooseksen laki
      3 säädökset eli tiede

      Oikeudet ovat tärkeimmät. Molemmat siis olivat uskonnon kanssa ok, mutta Marx oli ylemmällä tasolla kuin Smith.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1840
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      651
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      579
    9. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    10. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      485
    Aihe