Kenellä on uskonvapaus?

Anonyymi

Onko kenelläkään muulla kun Jehovan todistajilla?

Mitä uskonvapauteen sisältyy?

Antaako uskonvapaus oikeuden käyttää uskonnon oppeja toisia vastaan? Kuten m.m. Jehovan todistajien karttamissäännöt.
Nehän aiheuttavat paljon henkisiä kärsimyksiä uhreiksi joutuville.

Jos joku kärsii noista säädöksistä, onko kiellettyä puhua/ kirjoittaa asiasta julkisesti? Ei ole.

Itse olen kärsinyt tästä "laillisesta kiristyskonstista" jo vuosia ja mielestäni on sopivaa kirjoittaa Jehovan todistajista negatiiviseen sävyyn, koska en koe heissä mitään positiivista.
Eikö ole parempi että ilmaisen tuntemuksiani täällä kun jossain muualla?

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ymmärrän tuntemuksiasi.
      Jehovan todistajat ovat uskonnonvapaus puheissaan yksipuolisia. He vaativat muilta sitä mitä itse eivät ole. Esimerkkinä on juuri tuo karttamissääntö.

Antaisin sinulle kuitenkin Raamatullisen neuvon.
      Se löytyy 1 Tess.5:15.
      "Katsokaa, ettei kukaan maksa PAHAA PAHALLA.Pyrkikää aina tekemään hyvää toisillenne ja KAIKILLE IHMISILLE."

On tietenkin selviö että rakastetaan niitä joita kutsutaan uskonveljiksi. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä. Mutta tämän kohdan mukaan hyvän tekeminen KAIKILLE, on kristityn velvollisuus. Eikä se ole vain yksipuolinen juttu, karttaminen, että ihminen saataisiin takaisin järjestöön.

Jos he haluaisivat toteuttaa tuota kohtaa, he pitäisivät huolen niistä ihmisistä jotka ovat joutuneet heidän uhrikseen.
      Sitä on tietenkin turha odottaa, mutta voisivat todellakin toteuttaa uskonnonvapautta ja lopettaa karttamisen.

• Anonyymi

Herätkää-lehti on jopa kirjoittanut: »Vaikka Raamattu tekee selvän eron oikeiden ja väärien opetusten välillä, Jumala suo jokaiselle vapauden valita oman kantansa (5. Mooseksen kirja 30:19, 20). Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä.«

Ja juuri tuota Jehovan todistajat itse, järjestön määräyksestä tekevät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herätkää-lehti on jopa kirjoittanut: »Vaikka Raamattu tekee selvän eron oikeiden ja väärien opetusten välillä, Jumala suo jokaiselle vapauden valita oman kantansa (5. Mooseksen kirja 30:19, 20). Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä.«

Ja juuri tuota Jehovan todistajat itse, järjestön määräyksestä tekevät.

Jehovat on aina ajaneet kaksilla rattailla. Varmaan ulkopuolisia varten kirjoitettu tuo lause. Meno muuttuu kun liityt lahkoon.

• Anonyymi

" ja mielestäni on sopivaa kirjoittaa Jehovan todistajista negatiiviseen sävyyn, koska en koe heissä mitään positiivista."

Tietenkin saa kirjoittaa negatiiviseen sävyyn mistä tahansa uskonnosta ja sitä kannattavista uskovista, se kuuluu sananvapauteen, ainakin niin kauan kuin pysytään asialinjalla.

• Anonyymi

Monet lahkot on kusseet omaan pesään. Jos uutisointi ei miellytä niin kannattaisi katsoa peiliin.

• Anonyymi

Minulla on Usko sekä vapaus, välillä Uskokin vapauttelee jos annan luvan.

terveisin Pirjoriitta

• Anonyymi

Säännösten mukaan omantunnon ja uskonnon vapaus kuuluu jokaiselle.

• Anonyymi

Kunhan ei rikota lakia, ihmisoikeuksia tai hyviä tapoja. (Karttaminen ei kuulu hyviin tapoihin tai ihmisoikeuksiin, vaikka olisikin lähtenyt lahkosta.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunhan ei rikota lakia, ihmisoikeuksia tai hyviä tapoja. (Karttaminen ei kuulu hyviin tapoihin tai ihmisoikeuksiin, vaikka olisikin lähtenyt lahkosta.)

Ai jaa, eikö karttaminen olekaan rakkaudellinen järjestely, kuten Vartiotornissa lukee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jaa, eikö karttaminen olekaan rakkaudellinen järjestely, kuten Vartiotornissa lukee.

Ei ole. Se on kiristystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe