Eric Wilsonin Matteuksen 24. lukua käsittelevä videosarja suomeksi

Sain tänään yllättäen ja pyytämättä uuden Eric Wilson -paketin sähköpostiini. Erittäin suuret kiitokset lähettäjälle ja videoiden tekstittäjälle.

Matteuksen luvusta 24 alkava Jeesuksen puhe Öljyvuorella on Jehovan todistajille äärimmäisen tärkeä. Monet uskonnon ydinopetukset löytyvät siitä - tai ainakin todistajat ajattelevat niiden löytyvän siitä. Sellaisia ovat esimerkiksi opetukset ns. viimeisten päivien tunnusmerkistä, vuodesta 1914 ja tulevasta "suuresta ahdistuksesta". Se kuuluisa opetus sukupolvesta löytyy myös tästä luvusta. Lisäksi siellä on tietysti myös jae, jonka jokainen todistaja osaa ulkoa unissaankin: ja tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan ja niin edespäin.

Mutta ei siinä kaikki. Luvusta löytyy myös tärkeä kohta, jonka varaan hallintoelin perustaa koko auktoriteettinsa ja johtoasemansa. Kyse on tietysti jakeista, joissa Jeesus puhuu "uskollisesta ja ymmärtäväisestä orjasta". Vuonna 2012 hallintoelin julistautui itse tuoksi orjaksi ja opettaa nykyään järjestön johdon toimineen orjana vuodesta 1919 lähtien. Lisäksi hallintoelin löytää Jeesuksen puheesta myös perustelun sille, että valtaosan todistajista täytyy "tukea" tiettyä pienempää todistajien ryhmää pelastuakseen. Vain tuota pientä ryhmää tukemalla he osoittavat olevansa "lampaita", jotka Jeesus tuomitsee arvollisiksi ikuiseen elämään.

Lue lisää ja katso suomeksi tekstitettyjä videoita tämän sivun kautta:

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w778.html

17

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hienoa että joku on nähnyt näin paljon vaivaa videoiden kanssa. Lämpimät kiitokset. Toivottavasti myös Jt:t löytävät nämä videot. Opillisia asioita on kiva pohtia, ja näistä kyllä saa näkemystä ja tietoa. On tärkeää että myös opillisia asioita pidetään esillä muun uutisoinnin ohella. Minua ainakin kiinnostaa.

• <<On tärkeää että myös opillisia asioita pidetään esillä muun uutisoinnin ohella. Minua ainakin kiinnostaa.>>

Viimeisen vuoden aikana oppikysymyksiä sisältäviä juttuja on tietoisesti lisätty sivuilleni. Olen saanut useita pyyntöjä julkaista enemmän oppikysymyksiä käsitteleviä juttuja. Olen onneksi saanut lähetettynä useita valmiita kirjoituksia, joista osa on ollut Jehovan todistajien kirjoittamia. Suuret kiitokset kaikille, jotka ovat lähettäneen materiaalia julkaistavaksi sivuilleni.

Mm. tällä sivulla on aika monta oppikysymystä käsitelty:

https://johanneksenpoika.fi/jarjesto_opettaa/sivu_1.html

• Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

<<On tärkeää että myös opillisia asioita pidetään esillä muun uutisoinnin ohella. Minua ainakin kiinnostaa.>>

Viimeisen vuoden aikana oppikysymyksiä sisältäviä juttuja on tietoisesti lisätty sivuilleni. Olen saanut useita pyyntöjä julkaista enemmän oppikysymyksiä käsitteleviä juttuja. Olen onneksi saanut lähetettynä useita valmiita kirjoituksia, joista osa on ollut Jehovan todistajien kirjoittamia. Suuret kiitokset kaikille, jotka ovat lähettäneen materiaalia julkaistavaksi sivuilleni.

Mm. tällä sivulla on aika monta oppikysymystä käsitelty:

https://johanneksenpoika.fi/jarjesto_opettaa/sivu_1.html

Minua kiinnostaisi tämä uusi sukupolvioppi, onkohan siitä mitään.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nopea vastaus, kiitos.

Katso myös se Eric Wilsonin vähän aiemmin suomennettu Tosi palvonnan tunnistaminen osa 3. Siinä kerrottiin tästä sukupolviopista missä on kaksi sukupolvea päällekkäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso myös se Eric Wilsonin vähän aiemmin suomennettu Tosi palvonnan tunnistaminen osa 3. Siinä kerrottiin tästä sukupolviopista missä on kaksi sukupolvea päällekkäin.

Liikuttavaa yksimielisyyttä karvaisten käsien puolelta. Olisiko jo aika perustaa ihan oma yhdistys perustuen johonkin muuhun kuin todistajien oppien totaalikieltämisen vakaumukselle. Jos vuosia jaksaa hakea pelkkää propagandaa erilaisten marginaalitoimijoiden uutisvirrasta niin luulisi samalla energialla jaksavan toimia ihan oman vakaumuksen eteen. Luulisi ainakin jo opitun mikä on todellinen totuus kun ruikutus kaikista mahdollisista aiheista on loppuun kaluttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikuttavaa yksimielisyyttä karvaisten käsien puolelta. Olisiko jo aika perustaa ihan oma yhdistys perustuen johonkin muuhun kuin todistajien oppien totaalikieltämisen vakaumukselle. Jos vuosia jaksaa hakea pelkkää propagandaa erilaisten marginaalitoimijoiden uutisvirrasta niin luulisi samalla energialla jaksavan toimia ihan oman vakaumuksen eteen. Luulisi ainakin jo opitun mikä on todellinen totuus kun ruikutus kaikista mahdollisista aiheista on loppuun kaluttu.

Olen kokenut että lahkot lähinnä levittävät valheita ja propagandaa, jotka eivät useinkaan kestä lähempää tarkastelua. Monista kriittisistä jutuista, kuten noista videoista, näkyy pyrkimys totuuteen ja rehellisyyteen sekä asioiden todelliseen ymmärtämiseen. Annan arvoa sellaiselle ja niistä saa virikkeitä omalle ajattelullekin.

• Anonyymi

Olet Vartiotornihypnoosissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peräilmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kokenut että lahkot lähinnä levittävät valheita ja propagandaa, jotka eivät useinkaan kestä lähempää tarkastelua. Monista kriittisistä jutuista, kuten noista videoista, näkyy pyrkimys totuuteen ja rehellisyyteen sekä asioiden todelliseen ymmärtämiseen. Annan arvoa sellaiselle ja niistä saa virikkeitä omalle ajattelullekin.

Olen kokenut että kriitikot lähinnä levittävät valheita ja propagandaa, jotka eivät useinkaan kestä lähempää tarkastelua. Monista Jehovan todistajien jutuista, kuten kirjallisuudesta ja videoista, näkyy pyrkimys totuuteen ja rehellisyyteen sekä asioiden todelliseen ymmärtämiseen. Annan arvoa sellaiselle ja niistä saa virikkeitä omalle ajattelullekin.

Näin sitä lainataan toisten ideat ja muutetaan ne päinvastaisiksi. Eipä tarvitse omia aivoja kuluttaa kun pistää vaan koko ajan hanttiin. Tämähän se on ollut tyyli jo vuosikausia Jopon ja kumppaneiden toiminnassa. Sitten on kirkasotsaisia karvakäsiä jotka ihailevat tuulettimeen lapioidun tavaran leviämistä tuulen alapuolella.

Järjestöstä eroaa sellaiset tyypit, joiden elämäntavat tai ajatuskuviot ajanmyötä ajautuvat törmäyskurssille todistajille ominaisten moraalikäsitysten (moraali on aika laaja käsite, toim.huom.) kanssa. Seurauksena on se, että tilanteeseen tyytymätön poistuu kuvioista joko hiljakseen tai ovet paukkuen. Ei siinä mitään, jokainen saa valita kaverinsa ja elämänmenonsa ihan itse.

Se mikä aina jaksaa ihmetyttää, on sellaisten ihmisten toiminta, jotka ihan vapaaehtoisesti tekevät ratkaisun mutta eivät pysty osoittamaan suoraselkäisyyttä jatkaa elämäänsä valitun ratkaisun mukaisesti. Jäävät sen sijaan salin puskaan lymyilemään ja kuuntelemaan korva lasissa, mitä kokouksissa käsitellään vaikka kyse ei ole enää oppimishalukkuudesta vaan mielenterveysongelmasta. Sitten vuosikausia jatketaan omien ratkaisujen puolustamista vaikkei asia kiinnosta muita kuin toisia samanlaisia ketjuselkärankaisia.

Toistan siis ajatuksen että alkaisitte toteuttaa niitä ihailemianne antiteesejä omassa porukassa ja rakentaisitte ihan oman ja omasta mielestä viisaan oppirakennelman ja hurraisitte sen ylivertaisuudelle samalla innolla kuin kirjoittelette nyt tänne. Kokoontumistilan ei tarvitsisi olla suuren suuri pienen yleisömäärä vuoksi mutta etäällä sen pitäisi olla kun teistä lähtee niin kova meteli. UUTin porukka voisi keksiä vetävän nimen ja johtokunnan nimi voisi olla Jopon etuhaarukka. Siinä ideakonsepti eikä maksa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kokenut että kriitikot lähinnä levittävät valheita ja propagandaa, jotka eivät useinkaan kestä lähempää tarkastelua. Monista Jehovan todistajien jutuista, kuten kirjallisuudesta ja videoista, näkyy pyrkimys totuuteen ja rehellisyyteen sekä asioiden todelliseen ymmärtämiseen. Annan arvoa sellaiselle ja niistä saa virikkeitä omalle ajattelullekin.

Näin sitä lainataan toisten ideat ja muutetaan ne päinvastaisiksi. Eipä tarvitse omia aivoja kuluttaa kun pistää vaan koko ajan hanttiin. Tämähän se on ollut tyyli jo vuosikausia Jopon ja kumppaneiden toiminnassa. Sitten on kirkasotsaisia karvakäsiä jotka ihailevat tuulettimeen lapioidun tavaran leviämistä tuulen alapuolella.

Järjestöstä eroaa sellaiset tyypit, joiden elämäntavat tai ajatuskuviot ajanmyötä ajautuvat törmäyskurssille todistajille ominaisten moraalikäsitysten (moraali on aika laaja käsite, toim.huom.) kanssa. Seurauksena on se, että tilanteeseen tyytymätön poistuu kuvioista joko hiljakseen tai ovet paukkuen. Ei siinä mitään, jokainen saa valita kaverinsa ja elämänmenonsa ihan itse.

Se mikä aina jaksaa ihmetyttää, on sellaisten ihmisten toiminta, jotka ihan vapaaehtoisesti tekevät ratkaisun mutta eivät pysty osoittamaan suoraselkäisyyttä jatkaa elämäänsä valitun ratkaisun mukaisesti. Jäävät sen sijaan salin puskaan lymyilemään ja kuuntelemaan korva lasissa, mitä kokouksissa käsitellään vaikka kyse ei ole enää oppimishalukkuudesta vaan mielenterveysongelmasta. Sitten vuosikausia jatketaan omien ratkaisujen puolustamista vaikkei asia kiinnosta muita kuin toisia samanlaisia ketjuselkärankaisia.

Toistan siis ajatuksen että alkaisitte toteuttaa niitä ihailemianne antiteesejä omassa porukassa ja rakentaisitte ihan oman ja omasta mielestä viisaan oppirakennelman ja hurraisitte sen ylivertaisuudelle samalla innolla kuin kirjoittelette nyt tänne. Kokoontumistilan ei tarvitsisi olla suuren suuri pienen yleisömäärä vuoksi mutta etäällä sen pitäisi olla kun teistä lähtee niin kova meteli. UUTin porukka voisi keksiä vetävän nimen ja johtokunnan nimi voisi olla Jopon etuhaarukka. Siinä ideakonsepti eikä maksa mitään.

Asioita on hyödytöntä vatvoa. Itse uskon sitä joka esittää parhaimmat perustelut näkemyksilleen ja sillä selvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet Patmoshypnoosissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet Patmoshypnoosissa.

Ja sinä vartiotornihypnoosissa. Se mailman kauhein asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on toisenlaisia kokemuksia asiasta :-)

Se mikä aina jaksaa ihmetyttää, on sellaisten Jehovan todistajien toiminta, jotka ihan vapaaehtoisesti tekevät ratkaisun mutta eivät pysty osoittamaan suoraselkäisyyttä jatkaa elämäänsä valitun ratkaisun mukaisesti. Jäävät Salin sijaan keskustelupalstoille lymyilemään ja lukemaan silmät näytössä kiinni, mitä siellä käsitellään vaikka kyse ei ole enää oppimishalukkuudesta vaan mielenterveysongelmasta. Sitten vuosikausia jatketaan omien ratkaisujen puolustamista vaikkei asia kiinnosta muita kuin toisia samanlaisia ketjuselkärankaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on toisenlaisia kokemuksia asiasta :-)

Se mikä aina jaksaa ihmetyttää, on sellaisten Jehovan todistajien toiminta, jotka ihan vapaaehtoisesti tekevät ratkaisun mutta eivät pysty osoittamaan suoraselkäisyyttä jatkaa elämäänsä valitun ratkaisun mukaisesti. Jäävät Salin sijaan keskustelupalstoille lymyilemään ja lukemaan silmät näytössä kiinni, mitä siellä käsitellään vaikka kyse ei ole enää oppimishalukkuudesta vaan mielenterveysongelmasta. Sitten vuosikausia jatketaan omien ratkaisujen puolustamista vaikkei asia kiinnosta muita kuin toisia samanlaisia ketjuselkärankaisia.

Valittu ratkaisu? Mitähän tällä tarkoitat?
        Monet ex-jt:t pyrkivät auttamaan vielä järjestössä olevia näkemään missä kiltissä he ovat.
        Ihmisiä pitää varoittaa jotta ei itse joutuisi Jumalan silmissä verivelkaiseksi.

• Anonyymi

Katsoin jo ensimmäisen. Sisältö on selkeää ja asiapitoista. Aion katsoa nämä kaikki. Mielestäni myös hyvin suomennettu. Harvoin saa suomeksi mitään tällaista. Kiva tietää vähän mitä maailmalla julkaistaan ja saada jotain tännekin siitä, mikä muualla on uutta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3016
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2472
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2441
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2131
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      237
      1679
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      100
      1678
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      436
      1596
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1544
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1512
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1319
    Aihe