Parhaat ojentaja liikkeet?

Jussi

Ojentaja treeni vähän hakusessa, eli kertokaas niitä hyviä ojentaja liikkeitä?

15

3165

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salirotta

Kapea penkki, ottaa muuallekkin toki aika rajusti...Ranskalainen ja ojentajapunnerrus taljassa, nää on tosin aika samoja liikkeitä, eri asennoissa vaan tehtynä. Noista mä hakisin sen pääliikkeen. Lisäksi köydellä voi tehdä erilaisia ojennus variaatioita taljasta. Joko alhaalta tai ylhäältä.

Tietty sitten voi kikkailla yhden kähden ojennuksella pään takaa tai sama kaksin käsin yhdellä isommalla kp:lla...

Itse olen kokeilemmalla huomannut tuon ojentapunnerruksen ylätaljasta (ristikkäitaljassa tehtynä toki) parhaimmaksi. Välillä teen superpuhtaasti kädet kyljissä kiinni ojentaen ja välillä taas isommolla painoilla kädet kyljistä pikkaisen irti enemmänkin punnertaen :D

Kokeilemalla se paras/parhaat löytää itse, ei niitä kukaa muu voi sulle valmiiksi sanoa!

Kannattaa lisäksi huomioida muut ojentajalle tulevat rasitukset punnerruksliikkeissä rinnalle ja olkapäille.

• Neito

Dippi on aika killeri ojentajille. Kannattaa kokeilla.

• :::::::::::::::::::

Jos haluaa etu-olkapäät paskaksi niin siitä vaan.
        Jokainen kuikka tekee ilman lisäpainoa, mut sit kun sen tekee lisäpainoilla niin PASKAA............

• Pölli
        ::::::::::::::::::: kirjoitti:

Jos haluaa etu-olkapäät paskaksi niin siitä vaan.
        Jokainen kuikka tekee ilman lisäpainoa, mut sit kun sen tekee lisäpainoilla niin PASKAA............

uudet olkapäät homo jos ei dippi maistu !

• Frank

edellä tulikin jo mainittuu mut tässä ois hyvä runko:
      1. Dippi tai kapea penkki
      2. Ranskalainen punnerrus
      3. Ojentaja-talja tai kickback käsipainoilla

• Neito

Hmm... mietin vain, että onko mitään järkeä treenata pientä lihasta kolmella eri liikkeellä? Minä tekisin 2 liikettä. Tuo ykkös vaihtoehto ja sitten vielä ranskalainen tangolla maaten, en muuta. Mutta perustele ihmeessä minulle miksi tekisit noin paljon ojentajaa.

• Setä
        Neito kirjoitti:

Hmm... mietin vain, että onko mitään järkeä treenata pientä lihasta kolmella eri liikkeellä? Minä tekisin 2 liikettä. Tuo ykkös vaihtoehto ja sitten vielä ranskalainen tangolla maaten, en muuta. Mutta perustele ihmeessä minulle miksi tekisit noin paljon ojentajaa.

Lihaksille on hyvä tehdä monipuolista treeniä vaikka ojentaja olisikin pieni lihas. Vähemmän sarjoja vaan.

• Korsto

Mites olis ns.lattiapenkki..ts.teet penkkipunnerrusta lattialla maaten? Kädet kapealla otteella tiätty.

• Setä

Tehokkaampaa tehdä tangolla kunnon painoilla. Omalla painolla ei pitkälle mennä.

• imierkki

Dippi, etenkin jos dippilaite on v-muitoinen niin tekee kapeammalla puolella, ei ota olkapäihin niin paljon. Itse olen huomannut,että dippiä on aivan turha yrittää penkkipäivänä jyystää ja ojentajia yleensäkkin jos penkki on jo alla.

• salirotta

Niin toi seikka kuinka loppu ojentajat on penkin jälkeen vaihtelee kyllä. Lisäksi kannattaa miettiä että jos ojentajat ovat ihan loppu niin onkohan penkkitekniikassa jotain vikaa. Tässä kohtaa tiety rajaa vetää vähän se että treenaako penkkiä siksi että saisi siinä nostettua paljon painoa ees taas vai siksi että treenaa RINTAlihasta, krhm ;-)

Tota dippiäkin näkee tehtävän niin monella eri "idealla" ja osaa heilumista tekee pahaa katsoa...

Kyllähän se rinnan päälle ottaa ihan hyvin ala-asennossa ollaan hirveessä etukumarassa...

Musta hyvä liike vähän dippiä mukaillen on liike jossa ollaan kahden penkin välissä. Jalat (kantapäät) edessä olevan penkin reunalle ja kädet (kämmenet) takana olevaa penkkiä vasten ja eikun persettä alas siinä penkkieä välissä ja siitä ylös. Okei, väittävät että on neitien liike mutta jos siltä tuntuu niin pyytää kaveria heittämään pari isompaa kässäriä syliin ja sitten se 15 toistoa :D (isompikin kp menee mukavasti sylissä ;-))

Pkle, eikö tolla liikkeellä ole virallista suomenkielistä nimeä...Ihan yleinen liikehän toi on.

• Neito
        salirotta kirjoitti:

Niin toi seikka kuinka loppu ojentajat on penkin jälkeen vaihtelee kyllä. Lisäksi kannattaa miettiä että jos ojentajat ovat ihan loppu niin onkohan penkkitekniikassa jotain vikaa. Tässä kohtaa tiety rajaa vetää vähän se että treenaako penkkiä siksi että saisi siinä nostettua paljon painoa ees taas vai siksi että treenaa RINTAlihasta, krhm ;-)

Tota dippiäkin näkee tehtävän niin monella eri "idealla" ja osaa heilumista tekee pahaa katsoa...

Kyllähän se rinnan päälle ottaa ihan hyvin ala-asennossa ollaan hirveessä etukumarassa...

Musta hyvä liike vähän dippiä mukaillen on liike jossa ollaan kahden penkin välissä. Jalat (kantapäät) edessä olevan penkin reunalle ja kädet (kämmenet) takana olevaa penkkiä vasten ja eikun persettä alas siinä penkkieä välissä ja siitä ylös. Okei, väittävät että on neitien liike mutta jos siltä tuntuu niin pyytää kaveria heittämään pari isompaa kässäriä syliin ja sitten se 15 toistoa :D (isompikin kp menee mukavasti sylissä ;-))

Pkle, eikö tolla liikkeellä ole virallista suomenkielistä nimeä...Ihan yleinen liikehän toi on.

"Musta hyvä liike vähän dippiä mukaillen on liike jossa ollaan kahden penkin välissä. Jalat (kantapäät) edessä olevan penkin reunalle ja kädet (kämmenet) takana olevaa penkkiä vasten ja eikun persettä alas siinä penkkieä välissä ja siitä ylös. Okei, väittävät että on neitien liike..."

Olisko dippi penkillä (penkkien välissä) hyvä nimi tuolle liikkeelle ;). Voihan sitä sanoa neitien liikkeksi, harvapa vain jaksaa tehdä sitä oikein, hah. Isommista miehistäkään. Itse teen sitä 10kg levypaino sylissä, se on mukavampi kuin muhkurainen kp ;). Kädet tarpeeksi kapeella, kyynerpäät suoraan taaksepäin kapea asento. Olkapäät alhaalla, peppu lähellä penkkiä. Voin vakuuttaa, että siinä puutuu isommankin äijän ojentajat aika mukavasti. On sitten eri asia kenen ego kestää tehdä tätä niin "helppoa" neitiliikettä :D.

• MasaRiksusta
        Neito kirjoitti:

"Musta hyvä liike vähän dippiä mukaillen on liike jossa ollaan kahden penkin välissä. Jalat (kantapäät) edessä olevan penkin reunalle ja kädet (kämmenet) takana olevaa penkkiä vasten ja eikun persettä alas siinä penkkieä välissä ja siitä ylös. Okei, väittävät että on neitien liike..."

Olisko dippi penkillä (penkkien välissä) hyvä nimi tuolle liikkeelle ;). Voihan sitä sanoa neitien liikkeksi, harvapa vain jaksaa tehdä sitä oikein, hah. Isommista miehistäkään. Itse teen sitä 10kg levypaino sylissä, se on mukavampi kuin muhkurainen kp ;). Kädet tarpeeksi kapeella, kyynerpäät suoraan taaksepäin kapea asento. Olkapäät alhaalla, peppu lähellä penkkiä. Voin vakuuttaa, että siinä puutuu isommankin äijän ojentajat aika mukavasti. On sitten eri asia kenen ego kestää tehdä tätä niin "helppoa" neitiliikettä :D.

Niin, dippi penkillä sen liikkeen nimi on. Ote omasta treenipäiväkirjasta:

"Dippi penkillä. Sylissä 20 15 10 5kg. 13x, kaveri ottaa 5 pois, 3x, 10 pois, 2x, 15 pois, 2x, 20 pois, 2x, jalat lattialle, 3x"

Jos luulette neitiliikkeeksi, kokeilkaapa tätä systeemiä..

• salirotta
        MasaRiksusta kirjoitti:

Niin, dippi penkillä sen liikkeen nimi on. Ote omasta treenipäiväkirjasta:

"Dippi penkillä. Sylissä 20 15 10 5kg. 13x, kaveri ottaa 5 pois, 3x, 10 pois, 2x, 15 pois, 2x, 20 pois, 2x, jalat lattialle, 3x"

Jos luulette neitiliikkeeksi, kokeilkaapa tätä systeemiä..

Juu ei se ainakaan rasittavuudessa ole mikään "neitiliike". Useimmiten vain näkee että naiset tota tekee kuin äijät. Vähän samakuin yhden jalan askellus, naiset sitä usein tekee mutta ai stana kun ottaa kovaa kun sitä itse joskus ole ottanut. Ei juuri painoja tarvita/pysty laittamaan ;-)

• meso-neito
        salirotta kirjoitti:

Juu ei se ainakaan rasittavuudessa ole mikään "neitiliike". Useimmiten vain näkee että naiset tota tekee kuin äijät. Vähän samakuin yhden jalan askellus, naiset sitä usein tekee mutta ai stana kun ottaa kovaa kun sitä itse joskus ole ottanut. Ei juuri painoja tarvita/pysty laittamaan ;-)

Dippi penkillä on vielä "lempeämpi" olkapäille kuin perinteinen dippi. Mä oonkin neiti ja voin tehdä sitä liikettä huoletta :D. Kokeilkaa yhden jalan prässiä. Siinä on loistava liike :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66