LA-puhelimet?

Anonyymi

Onko vielä jollakin karavaanarilla la-puhelinta autossa? Minulla on mutta ei kuulu kuin rekkoja ja radioharrastajia, suurin osa radioharrastajia nykyään sallituilla yläkanavilla varsinkin 27.285 eli 28 kanava ja nykyään tuo SSB-mode suosittu ja siellä nimenomaan USB eli upper side band. Itse kuuntelen kanavaa 7fm/am.

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän karavaanarit tarvitse LA-puhelinta kuin silloin jos ajetaan porukassa. Ei tarvitse kulkea puskurituntumassa kun saa tarvittaessa kaveriin yhteyden jos poikkeaa johonkin. Silloin kelpaa käsipuhelinkin ja sitä voi käyttää muutenkin kuin autossa.

• Anonyymi

Voisihan sitä tervehtiä muutamalla sanalla jos vastaan tulee jos molemmilla olisi la-puhelin, ilmainen ja lupaavaa käyttää nykyään.
        Ei sitä tarvitse tuntea, radioharrastajatkin juttelee tuikituntemattomien kanssa tien päälläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisihan sitä tervehtiä muutamalla sanalla jos vastaan tulee jos molemmilla olisi la-puhelin, ilmainen ja lupaavaa käyttää nykyään.
        Ei sitä tarvitse tuntea, radioharrastajatkin juttelee tuikituntemattomien kanssa tien päälläkin.

Nykyään ei monikaan tervehdin edes kättä nostamalla niin saati sitten että alkais juttelemaan radiopuhelimella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään ei monikaan tervehdin edes kättä nostamalla niin saati sitten että alkais juttelemaan radiopuhelimella.

Joo, tuo käden nostaminen olis ihan kiva, kun perinne jatkuisi. Ennen nousi herkemmin. Nyt kun tulee karavaanarit vastaan, niin eipä sieltä takaisin moikata. Itse olen vielä moikkaillut, toisinaan sattuu kohdalle samoin ajatteleva lajitoveri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, tuo käden nostaminen olis ihan kiva, kun perinne jatkuisi. Ennen nousi herkemmin. Nyt kun tulee karavaanarit vastaan, niin eipä sieltä takaisin moikata. Itse olen vielä moikkaillut, toisinaan sattuu kohdalle samoin ajatteleva lajitoveri.

Tuo käden nosto koski aikoinaan lähinnä karavaani-yhdistyksen jäseniä. Moikattiin toista jäsentä kun tuli tiellä vastaan. Nykyisin kaikki eivät viitsi laittaa jäsentarraa näkyviin ja on paljon ns. villejä kulkijoita niin tervehtiminen on loppunut turhana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo käden nosto koski aikoinaan lähinnä karavaani-yhdistyksen jäseniä. Moikattiin toista jäsentä kun tuli tiellä vastaan. Nykyisin kaikki eivät viitsi laittaa jäsentarraa näkyviin ja on paljon ns. villejä kulkijoita niin tervehtiminen on loppunut turhana.

Siis pienen kuppikunnan tapa! Itse moikkaan kaikkia olipa tarra tahi ei!
        Itselläni ei ole tarraa näkyvissä..haluan olla anonyymi myös tarran suhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis pienen kuppikunnan tapa! Itse moikkaan kaikkia olipa tarra tahi ei!
        Itselläni ei ole tarraa näkyvissä..haluan olla anonyymi myös tarran suhteen.

Vaunuaikojen jäljiltä tuli vielä vanhasta muistista nostettua käpälää, mutta kun nykyinen matkailuvälineeni näyttää vastaantulijan mielestä pakuautolta niin kukaan ei vastannut. Ei siis nouse enää käpälä minullakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaunuaikojen jäljiltä tuli vielä vanhasta muistista nostettua käpälää, mutta kun nykyinen matkailuvälineeni näyttää vastaantulijan mielestä pakuautolta niin kukaan ei vastannut. Ei siis nouse enää käpälä minullakaan.

Minä moikkaan, oli tarra tai ei. Se ei ole mitään jos toinen ei moikkaa. Jospa joskus oppisivat, eihän sitä tiedä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä moikkaan, oli tarra tai ei. Se ei ole mitään jos toinen ei moikkaa. Jospa joskus oppisivat, eihän sitä tiedä?

Sama juttu, kättä nostan sainpa siten vastauksen tai en.
        Juttelin erään karavaanarit kanssa la-radioisya, hänelläkin ollut kasari aikoina lälläri. Sanoin että omistan se mukava huomata vastaus radiokanavan kautta jos olisi vastaantulijallakin lälläri, kaveri sanoi että "en varmaan tervehtii" se keskustelu oli nopeasti käyty loppuun! Oikein Suomalainen asenne. Milloin Suomi muuttuu Eurooppalaiseksi ja päästään irti juroudesta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6084
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3055
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2863
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1039
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      981
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe