Jotkut uskonnot ovat ottaneet oppiinsa kastelle menemisen kuolleitten omaistensa ja sukulaistensa puolesta.
Mitä Raamattu sanoo kasteesta kuolleitten puolesta? Siitä löytyy opetus:
https://Jeesus-on-Herra.com/taivassanomat-3-2020/
Pohdintaa aiheuttava teksti.
Oppi kasteesta kuolleiden puolesta.
40
72
Vastaukset
- Anonyymi
Aikas hurja oppi linkissä. Kasteelle kuolleiden puolesta?
- Anonyymi
Paavalissa oli Saatanan enkeli tarjoten kullekin ryhmälle, mitä he edustivatkin. Paavali hyväksyi valehtelemisen.
Korinttolaiskijeistä kaksi puuttuu kokonaan, joten kahteen muuhunkin pitää suhtautua varauksellisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalissa oli Saatanan enkeli tarjoten kullekin ryhmälle, mitä he edustivatkin. Paavali hyväksyi valehtelemisen.
Korinttolaiskijeistä kaksi puuttuu kokonaan, joten kahteen muuhunkin pitää suhtautua varauksellisesti.Tuo kaste kuolleitten puolesta on täysin verrannollinen pakolliseen vauvakasteeseen, jossa ulkopuoliset luulevat pelastavansa toisen ihmisen vastoin tämän omaa tahtoa.
Kaikenlainen pakkokäännyttäminen on kielletty Uudessa testamentissa.
Jeesus korosti aina vapaa-ehtoisuutta:
"Joka TAHTOO minun perässäni kulkea..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kaste kuolleitten puolesta on täysin verrannollinen pakolliseen vauvakasteeseen, jossa ulkopuoliset luulevat pelastavansa toisen ihmisen vastoin tämän omaa tahtoa.
"Joka TAHTOO minun perässäni kulkea..."Lapsia kyllä voi kastaa mutta kuolleiden puolsta ei ole käsketty kastaa. Jumala pelastaa, ei kukaan toinen, Jeesus korosti vapaaehtoisuutta mutta monet vauvat siunataan väkisin vastoin tämän tahtoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsia kyllä voi kastaa mutta kuolleiden puolsta ei ole käsketty kastaa. Jumala pelastaa, ei kukaan toinen, Jeesus korosti vapaaehtoisuutta mutta monet vauvat siunataan väkisin vastoin tämän tahtoa.
Totta.
Tuota kuolleiden puolesta kastamista harrastaa vain jotkin sellaiset ryhmät, jotka kastavat ihmsiä uudestaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsia kyllä voi kastaa mutta kuolleiden puolsta ei ole käsketty kastaa. Jumala pelastaa, ei kukaan toinen, Jeesus korosti vapaaehtoisuutta mutta monet vauvat siunataan väkisin vastoin tämän tahtoa.
Siunataanko teilläpäin vauvoja väkisin?
Se on varmaan perua siitä pakkokastamisesta, jossa suomalaisia vietiin väkisin kastettavaksi miekan ja keihään avulla.
Tarjotaanko teillä ehtoollistakin väkisin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kaste kuolleitten puolesta on täysin verrannollinen pakolliseen vauvakasteeseen, jossa ulkopuoliset luulevat pelastavansa toisen ihmisen vastoin tämän omaa tahtoa.
"Joka TAHTOO minun perässäni kulkea..."Eihän lapsi kasteessa saatavaa Pyhän Hengen sinettiä vastustaan.
"Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän lapsi kasteessa saatavaa Pyhän Hengen sinettiä vastustaan.
"Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."Totta: ""Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
Joten sillä pakollisella vauvakasteella ei ollutkaan mitään merkitystä. Raamattukin todistaa:
"Henki on se joka eläväksi tekee." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta: ""Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
Joten sillä pakollisella vauvakasteella ei ollutkaan mitään merkitystä. Raamattukin todistaa:
"Henki on se joka eläväksi tekee."Totta.
Ilan Pyhää Henkeä ei voi olla Jeesuksen oma, olipa lapsi tai aikuinen.Ja Pyhä Henki ja kase kuuluvat yhteen kuten Raamattu todistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Ilan Pyhää Henkeä ei voi olla Jeesuksen oma, olipa lapsi tai aikuinen.Ja Pyhä Henki ja kase kuuluvat yhteen kuten Raamattu todistaa.Siksi juuri kasteella on merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi juuri kasteella on merkitystä.
Uudestikstajat siunaavat vauvoja väkisin. Niin tekevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikstajat siunaavat vauvoja väkisin. Niin tekevät.
Kyllä. Vain ne, joilla on Pyhä Henki, ovat Jeesuksen omia; koskee lapsia ja aikuisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Vain ne, joilla on Pyhä Henki, ovat Jeesuksen omia; koskee lapsia ja aikuisia.
Totta.
Ja jos väitetään ettei jollakin voi olla Pyhää Henkeä tai Pyhä Henki ei voi toimia joissakin, niin sehän tarkoittaa sitä ettei tällainen ihminen voi olla Jeesuksen omakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Ja jos väitetään ettei jollakin voi olla Pyhää Henkeä tai Pyhä Henki ei voi toimia joissakin, niin sehän tarkoittaa sitä ettei tällainen ihminen voi olla Jeesuksen omakaan.Kyllä hellarit siunaa vauvoja "väkisin" siinä missä luterilaisetkin. Tuo väkisin sana tulee kai tuon vauvahöpöttäjän jutuista kun sille kaikki on pakkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hellarit siunaa vauvoja "väkisin" siinä missä luterilaisetkin. Tuo väkisin sana tulee kai tuon vauvahöpöttäjän jutuista kun sille kaikki on pakkoa.
Kyllä pappikin siunaa vainajia väkisin, eikä kysele ruumiilta lupaa siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pappikin siunaa vainajia väkisin, eikä kysele ruumiilta lupaa siihen.
Totta.
Väkisin siunaamista sielläkin. Kuten vauvojenkin kohdalla.
- Anonyymi
Juu, helluntalaisilla on käytössä upottavaiset ja demoniset uudestikasteet, joissa ihmiseen pumpataan vierasta henkeä ja tämän maailman heikkoja alkeisvoimia.
- Anonyymi
Raamattu puhuu Pyhästä Hengestä juuri lasten lahjana, joita hyvät vanhemmat lapsilleen toivovat ja pyytävät.
Kasteessa lapsi saa Pyhän Hengen lahjan. Mikä sen parempi lahja.- Anonyymi
Onko se tuo
veden avulla saatu pyhä henki se, joka panee nuo lapset kiroilemaan ja varastelemaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se tuo
veden avulla saatu pyhä henki se, joka panee nuo lapset kiroilemaan ja varastelemaan?Niinkö helluntailaiset tekevät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö helluntailaiset tekevät?
Yritätkö taas hämätä.
Meillä ei kasteta vauvoja. Kumma että et tiennyt vielä tuota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritätkö taas hämätä.
Meillä ei kasteta vauvoja. Kumma että et tiennyt vielä tuota.Mutta kiroilevat ja varastavat silti!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kiroilevat ja varastavat silti!?
En ole vielä tavannut varastelevaa vauvaa. Käytköhän ylikierroksulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vielä tavannut varastelevaa vauvaa. Käytköhän ylikierroksulla?
Mutta minä olen nähnyt kiroilevia helluntailaisia lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta minä olen nähnyt kiroilevia helluntailaisia lapsia.
Totta.
Eikö noilla hellarilapsilla sitten ole pyhää henkeä? - Anonyymi
Ilmeisesti heillä ei sitten ole sitä Pyhää Henkeä. Ja ilman sitä ei voi olla Jeesuksen oma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti heillä ei sitten ole sitä Pyhää Henkeä. Ja ilman sitä ei voi olla Jeesuksen oma.
Siihenkö tulokseen tulit kohdallasi?
Ilmeisesti osuit oikeaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihenkö tulokseen tulit kohdallasi?
Ilmeisesti osuit oikeaan.En minä ole helluntailainen.
Ilmeisesti johotpäätös oli oikea kun noin kimpaannuit? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole helluntailainen.
Ilmeisesti johotpäätös oli oikea kun noin kimpaannuit?Se on kaikille selvä, että et ole helluntailainen, sillä eivät he valehtele noin törkeästi.
Oikea "johotpäätös"! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole helluntailainen.
Ilmeisesti johotpäätös oli oikea kun noin kimpaannuit?Ilmen Pyhää Henkeä ei kukaan ole Jeesuksen oma, Aamen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmen Pyhää Henkeä ei kukaan ole Jeesuksen oma, Aamen!
Hei tuo on se vauvahöpöttäjä joka on helluntalainen. Hän tuntuu valehtelevan joka paikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei tuo on se vauvahöpöttäjä joka on helluntalainen. Hän tuntuu valehtelevan joka paikassa.
Hän on päivystänyt täällä koko aamun. Häntä hävettää se kun hellarilapset kirjoilevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on päivystänyt täällä koko aamun. Häntä hävettää se kun hellarilapset kirjoilevat.
" Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." Room. 8:9
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat varmaan oppineet kiroilemisen noilta väkisinkastetuilta luterilaislapsilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat varmaan oppineet kiroilemisen noilta väkisinkastetuilta luterilaislapsilta.
Vai olisiko toisinpäin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai olisiko toisinpäin?
Ei voi pitää paikkaansa.
Eivät Pyhää henkeä täynnä olevat luterilaiset lapset kiroile!
Eiväthän kasteessa uudestisyntyneet luterilaiset juo edes viinaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi pitää paikkaansa.
Eivät Pyhää henkeä täynnä olevat luterilaiset lapset kiroile!
Eiväthän kasteessa uudestisyntyneet luterilaiset juo edes viinaa.Eivätkä uudestisyntyneet helluntalaiset lapset kiroile tai valehtele! Eivätkä he tee syntiäkään kun ovat täynnä Pyhää Hennkieä. Vai ovatko he? Kukaan ei osaa vastata
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Eikö noilla hellarilapsilla sitten ole pyhää henkeä?niisä pireissä on ihan muut voimat ja henget vallalla
- Anonyymi
En tullut Jumalan lapseksi kasteessa. Eikä minun liittäminen kirkkoon lapsena muuttanut vähääkään suhdettani Jumalaan.
Aikuisena aloin etsiä Jeesusta, ja "etsivä löysi". Sain syntisyyteni anteeksi ja Pyhän Hengen sydämeeni. uudestisynnyin Jumalasta. Sen jälkeen menin raamatulliselle kasteelle.
Tee sinä samoin:
https://Jeesus-on-Herra.com/kaste/- Anonyymi
Tämä on totta kokonaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1911115Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755