Minulla on nyt tullut voimakas epäusko ja ahdistus kaikkeen kristinuskoon. Ensiksi en ymmärrä kuinka Jumala voi olla omia luotujaan kohtaan niin ankara että lähettää helvettiin. Vain promille ei joudu.
Kristittyjen elämä ahdistaa minua. Sen pitäisi olla hyvää. Uskonnollisen kanavan pariskunta JÄTTI KUNNOLLISET PUOLISONSA ja nai Jumalan luvalla. En ymmärrä että jätetään.
Sitten en ymmärrä miten tasa arvon maassa vihataan naisia ja pitää olla kuin 2000v sitten.
Kristityt ovat usein ilkeitä ja kyttääviä ja odotan missä näen uuden luomuksen jota he kehuvat olevansa.
Millaiset seikat sinulle on vaikeita uskovissa
29
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Millaisena näet Jumalan? Millaiseen Jumalaan uskot?
Niin tuosta uudesta luomuksesta. Millainen sinusta on uusi luomus?
ST- Anonyymi
Kyllä lapsena opin Jumalan ankaran mutta toisaalta armahtavan puolen . Nyt näen vain vihaisen Jumalan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä lapsena opin Jumalan ankaran mutta toisaalta armahtavan puolen . Nyt näen vain vihaisen Jumalan.
No miksi vihaisen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi vihaisen?
Eikö voisi vain jättää oikeudenmukaisen ja rakastavan Luojan käsiin asiat, jotka aiheuttavat ristiriitaa ja pidättäytyä lähellä totuutta, joka on Jeesus Kristus?
Uskon, että ristiriitaa aiheuttavat asiat tulevat totuuteen hänen tuntemisensa kautta.
Ettei hätäili noiden helvettiä asioiden kautta, vaan luottaisi siinäkin kaikkivaltiaaseen ja jättäisi tuonkin asian hänen viisaisiin käsiinsä.
Samoin tuo naisten väheksyminen niin ettei ajattelisi sitä hengellisenä kysymyksenä. Jumala ei väheksy naisia tietenkään. Jumala on rakkaus ennenkaikkea.
Me ihmiset nyt olemme mitä olemme. Sellaisia ihan armon varassa tossottajia. Ei raamatussa kirjoiteta, että uskovaisesta tulisi ihmisenä täydellinen.
ST Anonyymi kirjoitti:
Eikö voisi vain jättää oikeudenmukaisen ja rakastavan Luojan käsiin asiat, jotka aiheuttavat ristiriitaa ja pidättäytyä lähellä totuutta, joka on Jeesus Kristus?
Uskon, että ristiriitaa aiheuttavat asiat tulevat totuuteen hänen tuntemisensa kautta.
Ettei hätäili noiden helvettiä asioiden kautta, vaan luottaisi siinäkin kaikkivaltiaaseen ja jättäisi tuonkin asian hänen viisaisiin käsiinsä.
Samoin tuo naisten väheksyminen niin ettei ajattelisi sitä hengellisenä kysymyksenä. Jumala ei väheksy naisia tietenkään. Jumala on rakkaus ennenkaikkea.
Me ihmiset nyt olemme mitä olemme. Sellaisia ihan armon varassa tossottajia. Ei raamatussa kirjoiteta, että uskovaisesta tulisi ihmisenä täydellinen.
STJärjetöntä uskoa noin;jättää järkeä vaativat uskonkappaleet noin vain pois mielestä. Tai siis sinun mielestäsi ne pitäisi jättää rakastavan ja oikeudenmukaisen jumalan käsiin.
Miten kummassa onnistut siinä...lakkaat vain ajattelemasta?jo oot blondi!
Hankalat asiat täytyy käsitellä. ..niitä ei ole hyvä tukahduttaa edes uskon varjolla pois mielestä. Ne on kasvuksi.
Kasvaa voit sitten Jumalan kehdossa.. ihan hyvä että kysyt ja olet oma itsesi ja käytät aivojasi..Kun ne kerta on sulle annettu. ..
Mä aikoinaan petyin kanssa näihin ns.uusiin luomuksiin siinä määrin että nyt mun kaveripiiri koostuu aivan ihanista eiuskovista ihmisistä... uskovaisia jaksan näin paremmin (pieninä annoksina)kun on oma elämä kunnossa ja ei odota keneltäkään mitään ja oon vahvasti rehellinen myös näiden uskovien kohdalla.
Ne on todellisuudessa vähän oikeesti epävakaata porukkaa monet. Ei kaikki.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Järjetöntä uskoa noin;jättää järkeä vaativat uskonkappaleet noin vain pois mielestä. Tai siis sinun mielestäsi ne pitäisi jättää rakastavan ja oikeudenmukaisen jumalan käsiin.
Miten kummassa onnistut siinä...lakkaat vain ajattelemasta?jo oot blondi!
Hankalat asiat täytyy käsitellä. ..niitä ei ole hyvä tukahduttaa edes uskon varjolla pois mielestä. Ne on kasvuksi.
Kasvaa voit sitten Jumalan kehdossa.. ihan hyvä että kysyt ja olet oma itsesi ja käytät aivojasi..Kun ne kerta on sulle annettu. ..
Mä aikoinaan petyin kanssa näihin ns.uusiin luomuksiin siinä määrin että nyt mun kaveripiiri koostuu aivan ihanista eiuskovista ihmisistä... uskovaisia jaksan näin paremmin (pieninä annoksina)kun on oma elämä kunnossa ja ei odota keneltäkään mitään ja oon vahvasti rehellinen myös näiden uskovien kohdalla.
Ne on todellisuudessa vähän oikeesti epävakaata porukkaa monet. Ei kaikki.Niin no, olen käsitellyt ne noin, enkä koe jättäneeni niitä käsittelemättä. Olen sinut asian kanssa. Jokainen voi tehdä niinkuin parhaakseen kokee, minä koin tuon hyväksi omalla kohdallani, koska tiedän oman rajallisuuteni.
Harmi, että jouduit pettymään uskoviin. Ymmärrät varmasti hyvin niitä joilla on ollut samanlainen kokemus.
Minulla toisenlainen kokemus nimittäin etupäässä olen ollut pettynyt itseeni, en uskoviin tai epäuskoviin.
Yleensä en luokittele ihmisiä uskovaisiksi tai ei-uskovaisissa vaan ihmisiksi ylipäätään erilaisine maailmankokemuksineen, näkemyksineen....
En muista koskaan ajatelleeni kun kohtaan ihmisen ensimmäisenä, onko hän uskovainen. Johtuen varmaan siittä, että minulla on niin monenlaisia kivoja tuttuja heidän uskonnosta tai uskonnottomuudesta riippumatta.
ST Anonyymi kirjoitti:
Niin no, olen käsitellyt ne noin, enkä koe jättäneeni niitä käsittelemättä. Olen sinut asian kanssa. Jokainen voi tehdä niinkuin parhaakseen kokee, minä koin tuon hyväksi omalla kohdallani, koska tiedän oman rajallisuuteni.
Harmi, että jouduit pettymään uskoviin. Ymmärrät varmasti hyvin niitä joilla on ollut samanlainen kokemus.
Minulla toisenlainen kokemus nimittäin etupäässä olen ollut pettynyt itseeni, en uskoviin tai epäuskoviin.
Yleensä en luokittele ihmisiä uskovaisiksi tai ei-uskovaisissa vaan ihmisiksi ylipäätään erilaisine maailmankokemuksineen, näkemyksineen....
En muista koskaan ajatelleeni kun kohtaan ihmisen ensimmäisenä, onko hän uskovainen. Johtuen varmaan siittä, että minulla on niin monenlaisia kivoja tuttuja heidän uskonnosta tai uskonnottomuudesta riippumatta.
STNiin no..Minulla on tällä hetkellä livenä. ..Vain yksi uskova joukkoineen. ..eli mua 5 vuotta vanhempi jetskuperheessä kasvanut jetsku.hänen elämänsä on ollut 51vuotta pelkkää jetskuilua ja käännyttämistä.
Jehovan todistaja siis. Ihan kiva mutta kun hän esm.puhuu kissastani hänen taka-ajatuksensa on että tajuaisin sen olevan Jehovan luoma.saa olla tosi varuillaan siis.
Se ärsyttää kun uskovat monesti myös muut tarjoavat Jeesusta hopealautaselta ikäänkuin sanoen;tämä minulla olisi myös sinulle antaa eivätkä usko kun sanon että minulla on jo luoja ja Jumala.
Olen rehellisesti sanonut ko jetskuilijalle viime että mulla on jo Jumala. .parantava Jumala. .ei mua tarvitse yrittää käännyttää.tämä suuttui minulle..Hänestä en kait vielä ansaitse Häntä.- Anonyymi
Niin no..Minulla on tällä hetkellä livenä. ..Vain yksi uskova joukkoineen. ..eli mua 5 vuotta vanhempi jetskuperheessä kasvanut jetsku.hänen elämänsä on ollut 51vuotta pelkkää jetskuilua ja käännyttämistä.
Jehovan todistaja siis. Ihan kiva mutta kun hän esm.puhuu kissastani hänen taka-ajatuksensa on että tajuaisin sen olevan Jehovan luoma.saa olla tosi varuillaan siis.
Se ärsyttää kun uskovat monesti myös muut tarjoavat Jeesusta hopealautaselta ikäänkuin sanoen;tämä minulla olisi myös sinulle antaa eivätkä usko kun sanon että minulla on jo luoja ja Jumala.
Olen rehellisesti sanonut ko jetskuilijalle viime että mulla on jo Jumala. .parantava Jumala. .ei mua tarvitse yrittää käännyttää.tämä suuttui minulle..Hänestä en kait vielä ansaitse Häntä.Varmasti uskovaiset haluavat jakaa oikeaksi ja hyväksi näkemäänsä asiaa ihan rakkaudella, että toinenkin pääsisi isalliseksi siittä.
Minulla istuu tässä mahan päällä tai makoilee ragdoll. Voi kun siirtyisi pois tuosta pallean päältä röhnöttämästä huaah.
En raski siirtää kun on niin syvässä unessa ja rentona. Hoh hoijaa...
Mitä tarkoitat kun kirjoitit "parantava Jumala"?
ST Anonyymi kirjoitti:
Varmasti uskovaiset haluavat jakaa oikeaksi ja hyväksi näkemäänsä asiaa ihan rakkaudella, että toinenkin pääsisi isalliseksi siittä.
Minulla istuu tässä mahan päällä tai makoilee ragdoll. Voi kun siirtyisi pois tuosta pallean päältä röhnöttämästä huaah.
En raski siirtää kun on niin syvässä unessa ja rentona. Hoh hoijaa...
Mitä tarkoitat kun kirjoitit "parantava Jumala"?
STJuu..on tämä jetsku mulle kerran textannutkin että haluaa levittää jehovasta saatua iloa muillekin.ja mä nimenomaan siihen viestiin vastasin että mua ei tarvitse käännyttää sillä mulla on jo Jumala.
Jumala paransi musta c-hepatiitin joka on ollut vuodesta-99 negatiivinen koska uskoin häneen ja tein parannusta mm.kaikesta mikä maksaa rasittaa mm.juominen.10vuodeksi noin.- Anonyymi
Juu..on tämä jetsku mulle kerran textannutkin että haluaa levittää jehovasta saatua iloa muillekin.ja mä nimenomaan siihen viestiin vastasin että mua ei tarvitse käännyttää sillä mulla on jo Jumala.
Jumala paransi musta c-hepatiitin joka on ollut vuodesta-99 negatiivinen koska uskoin häneen ja tein parannusta mm.kaikesta mikä maksaa rasittaa mm.juominen.10vuodeksi noin.Ompa hyvä, että hepatiitti parani!!oliko raskas tauti?
Miten se oireili?
ST Anonyymi kirjoitti:
Ompa hyvä, että hepatiitti parani!!oliko raskas tauti?
Miten se oireili?
STHenkisesti raskas. Esim. Kun olin -95 synnytysosastolla (terveen )vauvan kanssa liimasivat ehdottomasti pääsy kielletty lapun oveen sen vuoksi.vierailleni auliisti selitettiin että johtui justiin tästä silloisesta sairaudestani. Osaston lääkäri nimitti minua hepatiittirouvaksi.
En osannut iloita vauvastanikaan silloin kun pelottelivat maksasyövälläkin.
Kamalaa.- Anonyymi
Henkisesti raskas. Esim. Kun olin -95 synnytysosastolla (terveen )vauvan kanssa liimasivat ehdottomasti pääsy kielletty lapun oveen sen vuoksi.vierailleni auliisti selitettiin että johtui justiin tästä silloisesta sairaudestani. Osaston lääkäri nimitti minua hepatiittirouvaksi.
En osannut iloita vauvastanikaan silloin kun pelottelivat maksasyövälläkin.
Kamalaa.No höh. Huh huh, kuulostaa raskaalta. Kaikenlaisia kokemuksia olet joutunut kestämään.
ST Anonyymi kirjoitti:
No höh. Huh huh, kuulostaa raskaalta. Kaikenlaisia kokemuksia olet joutunut kestämään.
STJoo,mutta päällimmäisenä muistoissa on se kun tajusin sen parantuneen. Ei tullut enää kevyesti hallelujaata vaan vakava paikka sekin oli.kukaan ei uskonut.jouduin hankkimaan Meilahdessa lääkärintodistuksen siitä että olin nyt terve.tunteitani jumalaa kohtaan..Hän on pyhä ja koskematon.
Kukaan ei voi enää tulla väliimme niin kiitollinen olen.- Anonyymi
Joo,mutta päällimmäisenä muistoissa on se kun tajusin sen parantuneen. Ei tullut enää kevyesti hallelujaata vaan vakava paikka sekin oli.kukaan ei uskonut.jouduin hankkimaan Meilahdessa lääkärintodistuksen siitä että olin nyt terve.tunteitani jumalaa kohtaan..Hän on pyhä ja koskematon.
Kukaan ei voi enää tulla väliimme niin kiitollinen olen.Varmasti hankalasta sairaudesta paraneminen tekee kiitollisen mielen.
ST
- Anonyymi
Uskovissa vaikeita? No varmaankin sellainen, että joskus vaikuttaa tai useinkin olen törmännyt sellaiseen ettei hyväksytä toisen ahdinkoa.
Toisinaan törmään siihen, ettei toinen uskova hyväksy toisen uskovan pahaa mieltä, hätää, kurjaa oloa vaan voi sanoa napakasti vaikkapa että missä on uskosi kun räydyt murheissasi.
Ihan kuin se olisi uskovaiselle häpeäksi, että hän on inhimillinen.
Tuota on ollut vaikea hiljaa kuulla. Ja tuohon puutun.
ST - Anonyymi
Miksi ihmisen pitää niin kauheasti ponnistella. Eikö riitä että hoitaa perheensä ja yhteiskuntaa auttaa tekemällä työnsä. Nettijulistajat ei käy töissä, copypastaa uskonnollisia juttuja ja oavt niin pyiä.
- Anonyymi
En tiedä onko ylläpidossa joku kiva poistava. Viestissäni ei ollut mitään poistamisen arvoista viimeksi. Tiedän, että näkyy sinne IP, mutta uhkailemaan älä rupia. Olen minä huomannut, että kaikki viestini eivät näkyviin tule.
- Anonyymi
"Ensiksi en ymmärrä kuinka Jumala voi olla omia luotujaan kohtaan niin ankara että lähettää helvettiin. Vain promille ei joudu."
Jumala on se kuka päättää, oikean ja väärän ja vastuut. Hän päättää mikä on oikea tuomio emme me. Ne ketkä eivät siihen alistu vaan tekevät itsestään jumalia kuuluvat sinne mihin kaikki muutkin epäjumalat. En puhu syyttömänä vaan tuomittuna kuka on antanut Jeesuksen ottaa vastuun minun teoistani, jotka ovat epäjumalien palvontaa.
Yksi asia minkä olen päätellyt (toivon Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta) on, että Jumala on itse kärsinyt, kärsii ja tulee kärsimään kadotuksen Jeesuksessa. Tästä en kuitenkaan ole 100%, mutta sen voi johtaa Jumalan olemukseen liittyvistä seikoista. Jumala on ikuinen. Hän on aina ollut ja tulee aina olemaan. Hänellä ei ole alkua eikä loppu. Näin ollen Jumala on Jeesuksessa, ristillä ikuisesti. Hän on ikäänkuin ottanut iankaikkisen arven itseensä ihmiskunnan puolesta. Tämä saattaa olla jopa pakollista Hänen täydellisen oikeudenmukaisuuden mukaan, koska ei kadotusta voi maksaa kuolemalla ja kärsimyksellä, se täytyy maksaa kadotuksella. Iankaikkisen Jumalan kärsimys on kadotus ihmiselle. Jokainen Jeesuksen haava on luonteeltaan tällainen. Jos tämä pitää paikkansa Jumala on luonut maailman osittain tätä rakkauden ilmaisua varten. Mitä pitää tekemän ihmisille ketkä hylkäävät tämän rakkauden? Mutta tämä saattaa olla pelkkää teoriaa. Jos joku tietää Raamatun kohtia joka sen kumoaa tai vahvistaa niin mielellään kuulisin.
"Kristittyjen elämä ahdistaa minua. Sen pitäisi olla hyvää. Uskonnollisen kanavan pariskunta JÄTTI KUNNOLLISET PUOLISONSA ja nai Jumalan luvalla. En ymmärrä että jätetään."
Miksi ihmeessä juuri meidän elämä ahdistaa? Ja otat jonkun itseään kristityksi kutsuvan pariskunnan esimerkiksi. Ei kristittyjen elämään ole pakko ottaa osaa, eikä sitä ole pakko seurata. Lue ensimmäinen kirjoittamani kappale.
"Sitten en ymmärrä miten tasa arvon maassa vihataan naisia ja pitää olla kuin 2000v sitten."
Ei naisia vihata. Naisten asema huononee koko ajan, koska naisia ajetaan pois siitä roolista mihin naiset on tarkoitettu. Yhden miehen rakastettaviksi. Itse tulen surulliseksi kun näen työn ja stressin uuvuttamia naisia (miehillä on luonnostaan parempi kyky sietää stressiä). Miehen tulee rakastaa vaimoaan kuten Jeesus seurakuntaa ja naisen oltava miehelle kuuliainen kuten seurakunnan Jeesukselle. Miten käy uskon, jos seurakuntaa ei kiinnosta Jeesus? Samoin; miten käy miesten ja naisten rakkauden jos naiset pyrkivät miehen paikalle?
"Kristityt ovat usein ilkeitä ja kyttääviä ja odotan missä näen uuden luomuksen jota he kehuvat olevansa."
Mitäpä tuohon nyt vastata. Mielipiteistä on turha väitellä. Kaikkea hyvää sinulle.- Anonyymi
"miehillä on parempi kyky sietää stressiä"
Minulla tuosta erilainen kokemuspohja joten olen eri mieltä.
Useiden naisten kanssa keskustellessani, olemme todenneet, että usein naisella on parempi niin stressinsietokyky kuin kärsivällisyyskin.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"miehillä on parempi kyky sietää stressiä"
Minulla tuosta erilainen kokemuspohja joten olen eri mieltä.
Useiden naisten kanssa keskustellessani, olemme todenneet, että usein naisella on parempi niin stressinsietokyky kuin kärsivällisyyskin.
STMielipiteitä saa aina olla. Totuus on kuitenkin se joka merkitsee. Maailmaa ei edes kiinnosta Jeesus. Se elää ja on kuin Häntä ei edes olisi. Eikö Jumala vihaisi tällaista piittaamattomuutta ja itsekkyyttä? Maailma haluaa luoda omat sukupuoliroolit, omat jumalat, omat valittunsa ja suuret sankarinsa. Tulijärveen ne kaikki kuuluvat. Tässä tarinassa on lopulta vain yksi sankari ja se on Jeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielipiteitä saa aina olla. Totuus on kuitenkin se joka merkitsee. Maailmaa ei edes kiinnosta Jeesus. Se elää ja on kuin Häntä ei edes olisi. Eikö Jumala vihaisi tällaista piittaamattomuutta ja itsekkyyttä? Maailma haluaa luoda omat sukupuoliroolit, omat jumalat, omat valittunsa ja suuret sankarinsa. Tulijärveen ne kaikki kuuluvat. Tässä tarinassa on lopulta vain yksi sankari ja se on Jeesus.
Aivan, tuo on mielipide kysymys, ei raamatullinen. Raamattu kun ei kirjoita miehen tai naisen kärsivällisyydestä vaan vanhurskaan kärsivällisyydestä.
Vihaisi, Jumala vihaisi kyllä syntiä, joka vie uskovat kauemmaksi Hänen rakkaudestaan, mutta ihmistä Hän ei vihaa.
Tuohon helvettiä asiaan en ota kantaa, jätän sen kaikkitietävän ja oikeudenmukaisen Isän käsiin, on se sen verran viisautta ja suuria kokonaisuuksia käsittävä asia, että vain Jumala sen kykenee täydellisesti hallitsemaan.
ST - Anonyymi
Löysin Jesajasta muutaman kohdan, jotka saattavat viitata Jeesuksen ottaneen kadotuksen itseensä ihmiskunnan puolesta.
Jesaja 53.10
"Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä..."
Profetiassa puhutaan menneessä. Tämä ainakin sanoo, että Jeesus todella otti kärsiäkseen kaikkein kovimman tuomion meidän tähtemme.
Jesaja 53.11
"Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa."
Jeesuksen arvissa on meidän synnit ja ne säilyvät Hänen päällään. Tämä vaikuttaisi viittaavan siihen, että ristin työ säilyy Jeesuksessa aina. Mutta niin sen taitaa kuuluakin säilyä. Miten me voisimme olla taivaassa, jos Jeesuksen sovitustyö ei kantaisi ikuisuuteen? Selittää lisää Jumalan kiukkua ihmiskuntaa kohtaan. Se on täysin oikeutettua vihaa. Kuinka ihmiset voivat hylätä tämän rakkauden, kuka antaa itsensä kadotettavaksi heidän vuoksensa?
- Anonyymi
Ajatteleppa aloittaja raastuvanoikeuden raatia ja tuomaria. Kun raastuvanoikeuteen tuodaan joku ihminen, joka on tehnyt jotain niin pahaa, että on joutunut lainrikkojana siitä syytteeseen, niin olisiko se mielestäsi oikeudenmukaista, että vaikka tuo laittomuuteen syyllinen osoitetaan ro:ssa syylliseksi, niin siltikin hänet päästettäisiin vastuusta ilman tuomiota?
- Anonyymi
Aloittaja ei ole tyhmä.
ST - Anonyymi
Jos pahantekijä vilpittömästi katuu tekojaan ja pyytää niitä anteeksi,niin Jeesus armahtaa hänet. Hän näkee tuon paholaisen ansaan joutuneen ihmisen syvät haavat, jotka hän on lapsuudessaan ja nuoruudessaan saanut.Kun tälläinen tuskainen ihminen kääntyy Jumalan lapseksi,alkaa Jeesus rakkaasti johdattaa häntä käsittelemään tekonsa seuraukset,niin, että hän näkee paholaisen saastan ja Jumalan armahtavan rakkauden valtavan voiman. Te ihmistuomarit neuvotte ylivertaista viisautta,mutta jättäkää kaikki Jumalan haltuun, Hän kääntää pahankin hyväksi.
- Anonyymi
Kuka sinulle on kertonut että vain promille Jumalan lapsista pelastuu. Ei ainakaan raamattu. Raamattu kertoo kuka pelastuu ja miten. Uskovaisuus on taas Jumalan ja ihmisen välinen suhde, jonka ei pitäisi riippua muista ihmisistä.
Uskovaiset ovat hyvin erilaisia ihmisiä, niin taustoiltaan kuin luonteltaankin. Uskovaisuus on vain yksi ihmisen ominaisuus. Eikä voi odottaa, että vain se riittäisi yhdistämään kaikkia ihmisiä. Uskovaisistakin täytyy löytää ne, joiden kanssa on riittävästi yhteistä. Uskovaisista löytyvät aivan samat luonteenpiirteet kuin ei-uskovaisistakin. Sinäkin saat tulla Jumalan luo omana itsenäsi.
Uusi luomus tarkoittaa, että Jumala näkee Jeesuksen sovitustyöhön turvaavat uutena luomuksena. Se ei tarkoita täydellisyyttä. Paavali opettaa, että täydellisyys tosiaan odottaa vasta tuonpuoleisessa. Tuskinpa sinäkään olet täydellinen.:) - Anonyymi
Samat asiat ovat vaikeita niin uskovaisissa kuin ei-uskovaisissakin. Eri ihmiset vain kiinnittävät luonteestaan riippuen huomiota eri asioihin. Yleensä niihin, jotka poikkeavat omasta temperamentista tai ajattelusta.:)
- Anonyymi
Kristittyjen elämä elämä on heidän omiaan. Salatut elämät on silkkaa huvia, jollei laki toisin määrää.
- Anonyymi
Jos me uskovat puhumme totta helvetistä, Jumalasta,Jeesuksen sovitustyöstä ja Raamatusta, teemme sen rakkaudesta teihin epäileviin. Teidän on aluksi tiedettävä tilanne saatanan palvelijana.Tilanne ilmenee vihastanne Jumalaa ja uskovia kohtaan. Saatana on pannut teidät taistelemaan "lihaa"vastaan. Mutta todellinen vihollisemme on pimeydenvoimat. Me uskovat, emme taistele teitä vastaan,koska silloin alistuisimme käyttämään pimeyden voimien keinoja, Jumala haluaa,että kaikki pelastuisivat,siksi mekin uskovat,kykyjemme mukaan, yritämme julistaa ilosanomaa. Pyytäkää Jeesusta elämäänne,niin ei tarvitse pelätä kuolemaa eikä helvettiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3514658Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3492756- 742407
- 842013
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4541791MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311539Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2211367Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku261349"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341272- 661203