Parasta ihmisessä

On hänen laupeutensa..mistä raamatusta tuo löytyy ja onko laupeus sama kuin rakkaus?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sananalaskut 19

    • Anonyymi

      "Ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa" (San. 19:22). Rakkaus käsittää paljon enemmän kuin pelkän laupeuden. Raukkauden ominaisuuksista mainitaan ensimmäisenä pitkämielisyys (1 Kor.13:4), mikä on mielestäni aika lähellä laupeutta. Mutta laupeus puolestaan lienee enemmän kuin pelkkä pitkämielisyys. Laupeus on myös lempeä jne. Tällaisia ajatuksia tuli mieleen.

      Mutta kun tuo Sananlaskujen kohta sanoo, että laupeus on ihaninta ihmisessä, niin mitä sitten tarkoitetaan ihanalla? Esimerkiksi: "Uskon kautta pitivät Mooseksen vanhemmat häntä heti hänen syntymänsä jälkeen kätkössä kolme kuukautta, sillä he näkivät, että lapsi oli ihana" (Hepr. 11:23). Selvä asia on, että jokainen kolmen kuukauden ikäinen vauva on ihana. Siksi Mooseksen kohdalla tässä tarkoitetaan jotain muuta, kuin inhimillistä ihanuutta.

      Jeesuksesta ennustetaan: "Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sen tähden Jumala siunaa sinua iankaikkisesti" (Ps. 45:3). Tässäkin puhutaan samasta ihanuudesta.

    • Anonyymi

      Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin, onko ketään ymmärtäväistä; ketään, joka etsii Jumalaa.
      Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet. Ei ole ketään, joka tekee sitä mikä hyvää on; ei yhden yhtäkään.
      ( Psalmi 14:2-3)

      s-seutulainen

    • Anonyymi

      Sananlaskut 19: 21. Laupeus on merkitykseltään lähellä sanoja myötätunto, armo ja rakkaus. Se ei tarkoita vain fiiliksiä, vaan myös aktiivista toimintaa. Vrt. Jeesuksen vertaus laupiaasta samarialaisesta, joka pysähtyi ainoana ohikulkijana auttamaan ryöstettyä miestä.

    • Anonyymi

      Laupeus, ymmärtäisin sen hyvän tekemiseksi, kuten raamatussa on kertomus Laupiaasta Samarialaisesta.
      Raamatussa lukee myös, että vaikka teillä olisi kaikki maailman viisaus ja tieto niin ilman rakkautta TE ette mitään olisi.
      Ymmärrän tuon niin, että pelkällä laupeudenteoilla ei peritä taivasten valtakuntaa. Rakkaus on suurin ja Jumala on rakkaus.
      Rakkaus haluaa pyytteettömästi ohjata ihmisen Jumalan yhteyteen syntien sovituksen kautta Jeesuksessa Kristuksessa.
      Kuten raamatussa lukee Jeesuksen sanoin, että te valinneet minua vaan minä valitsin teidät että te menisitte ja tekisitte hedelmää.
      Jumalan rakkaus ilmenee siinä että hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään hukkuisi.
      Jumala rakasti ensin, ei ihminen. Ei ihminen ilman Jumalaa mene taivaaseen, vaikka hän olisi laupias.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe