Voiko mennä kasteelle tai olla kastamaton julistaja jos ei suostu kirjoittamaan verikorttia ettei ota verta? Jos haluaa ratkaista asian joskus myöhemmin, jos se tulee ajankohtaiseksi. Voidaanko kaste evätä siksi että ei tottele ohjeita?
Veriopista kysymys
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
ilman muuta ei mikäänlaista ongelmaa täysin vapaasti
- Anonyymi
Johoo, sanoo Veikko. Ehei, ei meillä painosteta.
- Anonyymi
Olen siis joskus kysynyt veriopista että erotetaanko jos ottaa verta. Mulle ei vastattu suoraan, luettiin yksi Raamatunkohta että verta pitää karttaa ja jotain höpistiin omantunnon kysymyksestä. Jos olisi omantunnon kysymys, niin silloinhan ei pitäisi olla painetta tehdä ratkaisuja heti ja kasteelle voisi mennä ilman verikortin kirjoittamistakin.
- Anonyymi
Jehovan todistajissa odotetaan, että jokainen omaksuu järjestön näkemyksen "omana" kantanaan ja esittää sen sellaisena. Eli jos joku kysyy, miksi toimit näin, ei pidä vastata, että koska järjestö opettaa, vaan koska itse olen oppinut näin ja tullut tähän tulokseen. Vaikka oikeasti ei edes ymmärtäisi perusteita.
Niille, jotka uskaltavat ajatella omilla aivoillaan, on Jehovan todistajissa tarjolla erilaisia "auttamisjärjestelyjä", viime kädessä monottaminen seurakunnasta.
- Anonyymi
1 Korintt. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään
1 Korintt. 10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan
Tuo on kristitylle Jumalan sana.
Joka tuon kieltää ja vielä vaatii verensiirtokieltokuolemaa, syyllistyy kavalaan murhaan
Gal. 3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta
Koskee Mooseksen lakia.
APT:ssa ei ole kieltoa, vaan neuvo kartamiseen, selitettynä pöytäkumppanin tunteiden huomioon ottamiseen - Anonyymi
Voi mennä.Olen ollut 6 vuotta kastettu todistaja eikä minulla ole hoitotahtokorttia jossa kielletään veren käyttö.Eikä kukaan seurakunnasta ole painostanut hankkimaan sitä .
- Anonyymi
Otatko verta vai kieltäydytkö jos sitä ehdotetaan esim. leikkauksen yhteydessä.
- Anonyymi
Tämä oli uutta minulle! Seuran asenne kääntyy kuin tuuliviiri elintärkeissä kysymyksissä!
Pääasia on , että ei ajattele itsenäisesti jatoimi oman omantuntonsa mukaan, ellei se hyväksy jw.org:n viimeisimpiä oikkuja! 🤣😭 - Anonyymi
Miksi olet mukana?
- Anonyymi
Mikä hinku sinulla on kasteelle?
- Anonyymi
Ei mitään ongelmaa jos otat verta olet aivan vapaasti tervetullut takaisin kokouksiin, ei mitään ongelmaa niin kuin ihan vapaasti voit lähteä kokouksista niin ihan vapaasti voit taas tulla kokouksiin. Kaikki on vapaaehtoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760