MIKÄ ON PARAS KIINNITYS AINE KOKO JA OSA PROTEESEILLE JOLLA MYÖS PYSYY KIINNI? JA PALJONKO NE NS NASTAT MAKSAA MILLÄ SAA PROTEESIT PYSYMÄÄN, JOS PÄÄSEE KESKUSSAIRAALAAN NI MITÄ LAITTO SIELLÄ MAKSAA??? AUTTAKAA JOKU
APUVA AUTTAKAA
9
50
Vastaukset
- Anonyymi
Itsellä osaproteesit. Varsinkin alaleuan proteesi kuluu väljäksi alle puolessa vuodessa.
Äskenkin kiinteän omenan pureminen oli hiukan ongelmallista kun proteesit ovat jo hiukan väljät. Niiden pohjaus ei maksa mitään.
Miksi ap haluaisit proteesisi enemmän kiinteiksi? Nehän pitää vähintään 2 kertaa päivässä kuitenkin irrottaa ja pestä edes sormilla juoksevan veden alla, bakteerikannan kurissa pitämiseksi.
Hammaslääkärit suosittelevat yöksi kuivasäilytystä, ettei bakteerikanta kasvaisi.- Anonyymi
Alap. lähtee heti paikoiltansa kun vähäkin avaan suuta ja kielen ulkoreuna on ni pirun kipee kun hetkenkin pitää. Alap. Proteesin pohjustusko ei maksa mitään vain yläp:n? Onko se sama kaikilla hammas tekniikoilla sama?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alap. lähtee heti paikoiltansa kun vähäkin avaan suuta ja kielen ulkoreuna on ni pirun kipee kun hetkenkin pitää. Alap. Proteesin pohjustusko ei maksa mitään vain yläp:n? Onko se sama kaikilla hammas tekniikoilla sama?
Kyllä pohjaus maksaa aina jotain, ehkä tuossa on ollut joku ensimmäisen kerran ilmaissoppari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakaan Kouvolan alueella oleva yksityisklinikalla tehty pohjustaminen ei maksa mitään. Käsitin että sama koskisi koko proteesikokonaisuutta; ylä sekä ala.
Nyt pyhien aikana vain joku yksityispuolen hammasteknikko voi vastata, onko kyseessä yleinen käytäntö. Kuitenkin olettaisin että sama maksukäytäntö olisi koko maassa.
Tuokin että kielesi ulkoreuna kovin kipeytyy, on tietysti selvitettävä heti arjen tultua saman hammasyrittäjän toimesta. Paha tilanne, ellet voi syödä.
Sitten syöt vain mitä pystyt nielemään maanantaihin asti.
- Anonyymi
Osaproteeseja saa koukuilla (pinteet) kiinni. Jos on jo pinteet, niin voi katsoa paremmat koukut, esim. valettavat.
Osaprpteesin voi aika usein vaihtaa sillaksi tai teleskooppiproteesiksi. Isoihinkin aukkoin voi saada sillan.
Nastat maksaa n 2000 kpl jälkiasennnettuna.- Anonyymi
Mulla on koukut alahaalla proteeseissa kun ei oo edessä alhaalla kuin 4 omaa hammasta. Miksiköhän keskussairaalassa pitää tuollaasia summia maksaa ku ei tarvi muistakaan leikkauksista maksaa kuin päivämaksu..on kummaa. Nää kaikki ollu mulla vasta vajaan viikon mutta kun ei perkele puheesta tai syömisestä tuu mitään kun alhaalla hankaa ja ylä puoli laskee koko ajan..joutuu koko ajan pitää kielellä kiinni..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on koukut alahaalla proteeseissa kun ei oo edessä alhaalla kuin 4 omaa hammasta. Miksiköhän keskussairaalassa pitää tuollaasia summia maksaa ku ei tarvi muistakaan leikkauksista maksaa kuin päivämaksu..on kummaa. Nää kaikki ollu mulla vasta vajaan viikon mutta kun ei perkele puheesta tai syömisestä tuu mitään kun alhaalla hankaa ja ylä puoli laskee koko ajan..joutuu koko ajan pitää kielellä kiinni..
Oletko jokin erityispotilas jotta saat hammashoidon kaikkine vaihtoehtoineen keskussairaalassa? Normaalistihan julkisellakin puolella hammashoitolassa laskutetaan täysi hinta kaikesta proteettisesta hoidosta, vaikka hammaslääkäri tekisikin omat työnsä julkisen puolen hinnastolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko jokin erityispotilas jotta saat hammashoidon kaikkine vaihtoehtoineen keskussairaalassa? Normaalistihan julkisellakin puolella hammashoitolassa laskutetaan täysi hinta kaikesta proteettisesta hoidosta, vaikka hammaslääkäri tekisikin omat työnsä julkisen puolen hinnastolla.
En oo, ja kyllä oon yksityis puolella kaikki teettäny.eli ei halvalla, mutta sillä kysyin kun oon lukenu että jotkut on jonottanut keskussairaalaan niiden ns neppareiden laittoon..ja tiiän et on kallista mutta täs tuumaillu et miksiköhän jos menee kaupungin/kunnan lähetteen saattelemana kyseiseen operaatioon.ni miksi niistä veloitetaan TUHANSIA,kun esim sulle laitetaan vaikka mihin paikkaan kehoon titaanilevyjä, ruuveja,tekoniveleitä yms yms. Nii et sä niistä joudu maksamaan kuin esim. Päiväkirurgia maksun. Miksi helevetti sun pitää suun laitosta maksaa maltaita, yhtä perhanan tärkeät on sulle hampaat suussa mikkä pysyy kuin Tekonivel polveen..Sanon mä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oo, ja kyllä oon yksityis puolella kaikki teettäny.eli ei halvalla, mutta sillä kysyin kun oon lukenu että jotkut on jonottanut keskussairaalaan niiden ns neppareiden laittoon..ja tiiän et on kallista mutta täs tuumaillu et miksiköhän jos menee kaupungin/kunnan lähetteen saattelemana kyseiseen operaatioon.ni miksi niistä veloitetaan TUHANSIA,kun esim sulle laitetaan vaikka mihin paikkaan kehoon titaanilevyjä, ruuveja,tekoniveleitä yms yms. Nii et sä niistä joudu maksamaan kuin esim. Päiväkirurgia maksun. Miksi helevetti sun pitää suun laitosta maksaa maltaita, yhtä perhanan tärkeät on sulle hampaat suussa mikkä pysyy kuin Tekonivel polveen..Sanon mä!!
Sitä samaa (suun puolen operaatoiden kovaa hintaa potilaalle) ihmetellään myös alan ammattilaisten keskuudessa. Näistä asioista päätetään politiikan kabineteissa. Ja niitä päätöksiä tekevillä hampaiden kanssa tuskin on ongelmia.... Soteuudistuksen odotettiin tuovan jotain yhdenvertaisuutta maksuihin, mutta eiköhän tämä koronalama vienyt rahoituksen niiltä muutoksilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901039