Viisaudenhammas ja dry socket

Anonyymi

Viisurit poistettu ylhäältä ja alhaalta, oikealta puolen. Operaatio suoritettu kaksi päivää sitten.
Varoin tiukasti ettei verihyytymä katoaisi, varotoimena olen jättänyt ruoan syömisen kokonaan.
Pelkkää vettä ja proteiinipirtelöitä kaadettuna kurkkuun. Nyt tänä aamuna huomasin posken olevan ennestään turvonneempi, lisäksi paha haju lähti suusta. Ajattelin josko tulehtunut ois, joten soitin josko antibiootit saisi. Menin hammashoitolaan ja eihän se niin mene että pyytämällä vain saa lääkkeitä, halusivat vilkaista. Mielestäni minulla oli verihyytymä, koska kuitenkaan huippukovia kipuja ei ollut ja burana auttoi. Laittoivat minulle alveogyliä sinne aukkoon, sitä ennen huuhtelivat suolaliuoksella. Minusta tuntuu, että irrottivatkohan minulta hyytymän? Nyt odottelen kun tämä tahna sulaa, jos sen jälkeen pakottaa niin tekivät prkl minulle kuivan kuopan eli dry socketin. Kellään kokemuksia?

6

1267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletettavasti puhut alaviisurin poistokuopasta. Yleenaäkin kuopan verestys (ja joskus alveogyl) on ihan normihoitoa. Kipu pysyy edes jonkinlaisessa kurissa kipulääkkeellä, antibiootit eivät auta paranemista.

      • Anonyymi

        Joo, juuri alakerran viisuri kyseessä. Vaimolla leikattiin alaviisuri 3 viikkoa sitten ja kotiin lähti puuttellisten ohjeiden kera, verihyytymä lähti samana iltana josta seurasi kuulemma helvettillinen, synnytystuskiin verrattava kipu. Kärsi n. 10 pv elämänsä pahimmista kivuista ja säryistä. Ei nukkunut kuin 4-5 tuntia yössä, ei syönyt kuin mehukeittoa. Kaksi päivää poistosta hänellä verestettiin ien, ja miltei pyörtyi hammaslekurin tuoliin.
        Hänen tuskiaan katsellessa melkein pyörsin päätökseni mennä viisureiden poistoon, mutten sitten kehannut peruuttaa kauan odotettua aikaa.
        Nyt pelkään milloin minä koen nuo kivut. Nyt jo kaksi päivää itse poistosta, 8 tuntia alveogylistä, ei siis verestetty koska mielestäni ei ollut niin suuria kipuja muutakuin että poski paisui kuin pullataikina.
        Olenkohan jo selvillä vesillä? Voinko jo olettaa että parantuminen alkanut ja kuivaa kuoppaa ei ole odotettavissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, juuri alakerran viisuri kyseessä. Vaimolla leikattiin alaviisuri 3 viikkoa sitten ja kotiin lähti puuttellisten ohjeiden kera, verihyytymä lähti samana iltana josta seurasi kuulemma helvettillinen, synnytystuskiin verrattava kipu. Kärsi n. 10 pv elämänsä pahimmista kivuista ja säryistä. Ei nukkunut kuin 4-5 tuntia yössä, ei syönyt kuin mehukeittoa. Kaksi päivää poistosta hänellä verestettiin ien, ja miltei pyörtyi hammaslekurin tuoliin.
        Hänen tuskiaan katsellessa melkein pyörsin päätökseni mennä viisureiden poistoon, mutten sitten kehannut peruuttaa kauan odotettua aikaa.
        Nyt pelkään milloin minä koen nuo kivut. Nyt jo kaksi päivää itse poistosta, 8 tuntia alveogylistä, ei siis verestetty koska mielestäni ei ollut niin suuria kipuja muutakuin että poski paisui kuin pullataikina.
        Olenkohan jo selvillä vesillä? Voinko jo olettaa että parantuminen alkanut ja kuivaa kuoppaa ei ole odotettavissa?

        Yleensä kuivan kuopan kipu alkaa noin 3vrk poistosta. Eli vielä et ole selvillä vesillä.
        Turvotus johtuu kudostraumasta eli hampaan poistosta. Kannattaa hautoa lämpimällä niin saattaa turvotus löhteö laskemaan.
        Tsemiä paranemiseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kuivan kuopan kipu alkaa noin 3vrk poistosta. Eli vielä et ole selvillä vesillä.
        Turvotus johtuu kudostraumasta eli hampaan poistosta. Kannattaa hautoa lämpimällä niin saattaa turvotus löhteö laskemaan.
        Tsemiä paranemiseen!

        Kiitos tsemppauksesta, yritetään. Eilen kaksi tuntia jomotti aivan kamalasti eikö talttunut särkylääkkeillä, pelkäsin joko paljon puhuttu kuiva kuoppa iski. Meinasin jo lähteä särkypäivystykseen 120km päähän mutta sitten rauhoittui. Nytkin herään aamulla koviin särkyihin mutta aamusta burana-panadol kombo naamariin niin helpottaa.
        Kyllä hammassäryt ovat niitä elämän vähemmän hienoja hetkiä.
        Sitä tietoa kaipaisin että koska se pahin kipuilu talttuu ja kuoppa vaara väistyy, milloin suu palaa normitilaan, että pystyy jopa jotain pureksittavaa ravintoa syödä. Haikeana katselin muiden juhannusherkuttelua, huokaus:/


    • Anonyymi

      Kiinnostuneille tiedoksi, kivut jatkuvat samanlaisena, 9 pv kulunut poistosta. Päivät alkavat ja loppuvat kivuilla.

    • Anonyymi

      :-( Miten meni jatko, ja miten menee nyt?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe