Sanna Mariinin ehdotus

Anonyymi

Pääministeri ehdotti kaikkein köyhimmille koronatukea. Minä en hyödy siitä. Toimeentulotukinormi jää 100 euroa vaille. On siinä se 500 euron perusosa. 500 euroa on pieni raha. Pelkästään päivittäisostoksiin menee 150. Korona-aikana olen maksanut pankkikortilla joten verkkopankista näkyy ostohistoria. Päivittäisostoksilla tarkoitan ruokaa, hammastahnaa, parranajovälineet, wc paperi, shampoo, viikonlopun iltalehti tms. Lisäksi 500 eurolla pitää maksaa Puhelin,netti, polkupyörän korjaus, tietokoneen osamaksu, lotto, harrastuksiin pitäisi jäädä rahaa ja vaatteita ostaa. Vaatteet ei kestä ikuisuuksia. Nykyään on kaikki kamalan kallista. Sähkölaskustakaan eivät laske kun sen kuukauden osuuden jolle haet toimeentulotukea. Olisivat edes armahtaneet 50 euron lääkekorvaus omavastuulta tänä vuonna. Kuntouttavaan työtoimintaan kyllä pakotetaan. Kuntouttava työtoiminta oli keskeytyksissä 16.3. -31.5. 1.6. On taas velvoite mennä aktivointi toimintaan. Olisi Sanna edes antanut työhönpaluurahan.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samanlaisia poliittisen populismin ilmentymiä kuin ne humpuukia olevat vappusatasetkin. Ja tyhmät demariäänestäjät vielä uskoo niihin ja äänestävät kuin sopulit eli kun yksi juoksee kaivoon, niin muut juoksee perässä.

• Anonyymi

Hyvinhän tunnut pärjäävän ilmankin.

• Anonyymi

Olen työtön ja saan vähän tt tukea ja lääkkeet ilmaisia. Kiitos niistä😇

• Anonyymi

Jos päivittäisostoksiin menee noin paljon rahaa niin huh huhh. Mulla shampoo, hammastahna,fairy, partakoneen terät tuntuvat kestävän suorastaan ikuisuuksia. En pese edes joka päivä hiuksia,saati aja partaa kuin ehkä joka kolmas tai neljäs päivä. vaatteet on vanhat ja kestävät ja varmaan kestävät vilä vuosia, lukuunottamatta alushousuja,sukkia tai jotain teepaitoja.. kaappi täynnä muinoin hankittuja vaatteita, parit kesälenkkarit, nahkakenkiä, ja talvikenkiä. Kolme nahkatakkii, Talvitakki kaksi ja ja.kevyttakki,farkkutakki. Vanhoja ovat. Myös parit farkut tuntuvat kestävän jo kolmatta vuotta, pakastin täynnä ruokaa ja kuivavarastoo. Netti on. Puhelin vakuutukset ei paljo maksa. Ainoastaan tuo alkoholi tekee ison loven mut mun vika. jalat kulkee bussi kulkee pyörä jos ois. Ei vakitusia menoja joten bussirahaa säätyy. heh pääsin kaks kertaa ilmaiseksi kun en sattunu löytämään bussikorttii.

• Anonyymi

Niin oikeen aloittajan mielenmaisemat ole 500eur netto kk, eihän toimeentulotuki olekkaan tarkoitettu harrastuksiin ja kävely on melkeimpä ilmaista.Heko heko päivittäisostoksiin 150eur... 500euron tuloilla.Puhelimeen ja nettiin ei mene paljonkaan rahaa. Itsellä menee sähköön 20 eur kk ja asuntona kerrostaloyksiö 35neliöö.Joku kerran viikossa pesen pyykkiä ja imuroi, kahvia keitän ahkeraan heh.

• Anonyymi

Sen mukaan elää mitä rahoja käytettävissä kyllä monellakin hommissa käy niin jää käyttöön 500eur jos autot yms. Mikä ihmeen vimma ihmisillä kuluttaa.

• Anonyymi

Jos saa veronpalautuksia elokuussa niin ei saa korona tukea syyskuussa eikä sen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe