Pääministeri ehdotti kaikkein köyhimmille koronatukea. Minä en hyödy siitä. Toimeentulotukinormi jää 100 euroa vaille. On siinä se 500 euron perusosa. 500 euroa on pieni raha. Pelkästään päivittäisostoksiin menee 150. Korona-aikana olen maksanut pankkikortilla joten verkkopankista näkyy ostohistoria. Päivittäisostoksilla tarkoitan ruokaa, hammastahnaa, parranajovälineet, wc paperi, shampoo, viikonlopun iltalehti tms. Lisäksi 500 eurolla pitää maksaa Puhelin,netti, polkupyörän korjaus, tietokoneen osamaksu, lotto, harrastuksiin pitäisi jäädä rahaa ja vaatteita ostaa. Vaatteet ei kestä ikuisuuksia. Nykyään on kaikki kamalan kallista. Sähkölaskustakaan eivät laske kun sen kuukauden osuuden jolle haet toimeentulotukea. Olisivat edes armahtaneet 50 euron lääkekorvaus omavastuulta tänä vuonna. Kuntouttavaan työtoimintaan kyllä pakotetaan. Kuntouttava työtoiminta oli keskeytyksissä 16.3. -31.5. 1.6. On taas velvoite mennä aktivointi toimintaan. Olisi Sanna edes antanut työhönpaluurahan.
Sanna Mariinin ehdotus
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Samanlaisia poliittisen populismin ilmentymiä kuin ne humpuukia olevat vappusatasetkin. Ja tyhmät demariäänestäjät vielä uskoo niihin ja äänestävät kuin sopulit eli kun yksi juoksee kaivoon, niin muut juoksee perässä.
- Anonyymi
Hyvinhän tunnut pärjäävän ilmankin.
- Anonyymi
Olen työtön ja saan vähän tt tukea ja lääkkeet ilmaisia. Kiitos niistä😇
- Anonyymi
Jos päivittäisostoksiin menee noin paljon rahaa niin huh huhh. Mulla shampoo, hammastahna,fairy, partakoneen terät tuntuvat kestävän suorastaan ikuisuuksia. En pese edes joka päivä hiuksia,saati aja partaa kuin ehkä joka kolmas tai neljäs päivä. vaatteet on vanhat ja kestävät ja varmaan kestävät vilä vuosia, lukuunottamatta alushousuja,sukkia tai jotain teepaitoja.. kaappi täynnä muinoin hankittuja vaatteita, parit kesälenkkarit, nahkakenkiä, ja talvikenkiä. Kolme nahkatakkii, Talvitakki kaksi ja ja.kevyttakki,farkkutakki. Vanhoja ovat. Myös parit farkut tuntuvat kestävän jo kolmatta vuotta, pakastin täynnä ruokaa ja kuivavarastoo. Netti on. Puhelin vakuutukset ei paljo maksa. Ainoastaan tuo alkoholi tekee ison loven mut mun vika. jalat kulkee bussi kulkee pyörä jos ois. Ei vakitusia menoja joten bussirahaa säätyy. heh pääsin kaks kertaa ilmaiseksi kun en sattunu löytämään bussikorttii.
- Anonyymi
Niin oikeen aloittajan mielenmaisemat ole 500eur netto kk, eihän toimeentulotuki olekkaan tarkoitettu harrastuksiin ja kävely on melkeimpä ilmaista.Heko heko päivittäisostoksiin 150eur... 500euron tuloilla.Puhelimeen ja nettiin ei mene paljonkaan rahaa. Itsellä menee sähköön 20 eur kk ja asuntona kerrostaloyksiö 35neliöö.Joku kerran viikossa pesen pyykkiä ja imuroi, kahvia keitän ahkeraan heh.
- Anonyymi
Sen mukaan elää mitä rahoja käytettävissä kyllä monellakin hommissa käy niin jää käyttöön 500eur jos autot yms. Mikä ihmeen vimma ihmisillä kuluttaa.
- Anonyymi
Hallitus esittää 75 euroa toimeentulotuen saajille. Haha, ette niitä rahoja tule näkemään.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hallitus-esittaa-valiaikaista-epidemiakorvausta-taloudellisesti-heikompiosaisille-75-euroa-kuukaudessa-perustoimeentulotuen-saajille/7849550#gs.8ipoyv - Anonyymi
Jos saa veronpalautuksia elokuussa niin ei saa korona tukea syyskuussa eikä sen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756