Onko muita yksin juhannusta viettäviä? Tuntuu todella surulliselta. Yksinäisyys korostuu juhlapyhinä. Oli pakko sulkea some, kun kaikki vaan jakavat iloisia kuvia mökeiltä perheen ja ystävien kesken. Minä olen vain yksin kotona. En ole tärkeä kenellekään. Elämä tuntuu turhalta.
Yksinäisten juhannus
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Surullista. Juhlapyhät on helposti yksinäistä aikaa ja vaikeaa aikaa. Ei elämä ole turhaa. Oletko pitkään ollut yksinäinen? Oletko osallistunut ryhmiin, tapahtumiin jne? Yrittänyt tutustua uusiin ihmisiin. Voiko kyseessä olla kuitenkin väliaikainen vaihe elämässä?
- Anonyymi
Mä en ollu missään. Mä ite halusin niin. Mä tiiän et pääse pois suomest ja oon onnellinen ku tiiän! tää on ollu iha kauheeta aikaa ja meinas pilata mun koko elämän! Mä ootan vaa lähtemistä ja ku tietää ni o helponpaa. Mä joutun ottaa asiat eri lailla mä en tarkota et ois erilaista mut mä tarkotan et ite mä.
- Anonyymi
Monet juhannukset olen yksin viettänyt. Kyllä siihenkin tottuu. Tekee vain sellaisia asioita mistä itse tykkää. Grillailen, käyn uimassa, otan pari olutta ja hyvää musiikkia siihen kylkeen vielä, kyllä passaa.
Kuulostaa kivalta! Täällä myös yksinäinen juhlija. Paljon on ihmisiä ympärillä ja vastuuta, yksinäisyys toista lajia.
Kellun vedessä ja uppoudun kirjoihin,( vastuiden ohessa). Nautin auringosta, eikä ansiotyö rasita pollaa😀, sekin on kesällä mukavaa.- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Kuulostaa kivalta! Täällä myös yksinäinen juhlija. Paljon on ihmisiä ympärillä ja vastuuta, yksinäisyys toista lajia.
Kellun vedessä ja uppoudun kirjoihin,( vastuiden ohessa). Nautin auringosta, eikä ansiotyö rasita pollaa😀, sekin on kesällä mukavaa.Juurikin näin Tiuhti. Pitää osata nauttia siitä mitä elämässä on eikä murehtia niitä asioita mitä ei ole. Olen aina elänyt yksin lapsuuden kodista muutettuani niin minulle yksin olo on niin normaali olotila, että joskus ihmiset ympärillä alkaa ärsyttää jopa liikaa.
Teen aina ihan niitä samoja asioita yksin mitä tekisin porukassakin. Ei vain tarvitse riidellä kenenkään kanssa, kun yksin puuhastelee. :D
Ihmiset ei saisi ajatella niin negatiivisesti yksin olosta. Sehän on monta kertaa sitä parasta aikaa kelailla omia ajatuksia ja mietiskellä elämäänsä. Rauhoittua ja antaa vain ajatusten ja unelmien lentää päässä. Kukaan ei tule keskeyttämään eikä häiritsemään.
Jokaisen olisi hyvä olla joskus yksin omien ajatusten kanssa. Se on parasta terapiaa. Jos yksin olelminen aiheuttaa negatiivisia tuntemuksia niin elemässä saattaa olla joitakin käsitettelemättömiä asioita, jotka puskee pintaan, kun on aikaa ajatella. Ne pitää vain käsitellä pois ja sitten on taas hyvä olla itsensä kanssa.
Kokeilkaa ihmiset olla vaikka alkuun viikko yksinänne ja kirjoittakaa ylös tuntemuksenne. Ei ole niin paha asia olla yksin mitä moni yksin olosta ajattelee. Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin Tiuhti. Pitää osata nauttia siitä mitä elämässä on eikä murehtia niitä asioita mitä ei ole. Olen aina elänyt yksin lapsuuden kodista muutettuani niin minulle yksin olo on niin normaali olotila, että joskus ihmiset ympärillä alkaa ärsyttää jopa liikaa.
Teen aina ihan niitä samoja asioita yksin mitä tekisin porukassakin. Ei vain tarvitse riidellä kenenkään kanssa, kun yksin puuhastelee. :D
Ihmiset ei saisi ajatella niin negatiivisesti yksin olosta. Sehän on monta kertaa sitä parasta aikaa kelailla omia ajatuksia ja mietiskellä elämäänsä. Rauhoittua ja antaa vain ajatusten ja unelmien lentää päässä. Kukaan ei tule keskeyttämään eikä häiritsemään.
Jokaisen olisi hyvä olla joskus yksin omien ajatusten kanssa. Se on parasta terapiaa. Jos yksin olelminen aiheuttaa negatiivisia tuntemuksia niin elemässä saattaa olla joitakin käsitettelemättömiä asioita, jotka puskee pintaan, kun on aikaa ajatella. Ne pitää vain käsitellä pois ja sitten on taas hyvä olla itsensä kanssa.
Kokeilkaa ihmiset olla vaikka alkuun viikko yksinänne ja kirjoittakaa ylös tuntemuksenne. Ei ole niin paha asia olla yksin mitä moni yksin olosta ajattelee.Ensimmäinen lauseesi on mun seinäkalenterin mietelause 😊. Ihan totta, että siinä hetkessä se mitä on, riittää. Toinen asia on, jos tavoittelee pidemmällä aikajänteellä elämänmuutosta, se ei silti estä hetkestä nauttimisesta. Saattaa olla, että kokee syvää yksinäisyyttä ihmisten keskellä ja toisin päin, nauttii yksinäisyydestä ja itsekseen olosta.
Kuulostaa siltä, että arvostat itseäsi tekemällä itseksesi kivoja juttuja ja tunnistat rajasi ihmisten kanssa. Yksin olemisen taito on hyvä lähtökohta ihmissuhteisiin, mutta yhtälailla tarvitaan liittymisen kykyä toisiin ihmisiin. Se on osaamista antaa ja ottaa vastaan ihmissuhteissa, joskus jopa avun pyytämistä.
Voi, musta olis kiva olla joskus sellaisessa suhteessa, jossa olisi riitoja ☺️Olisi tunteita, luottamusta olla aidosti näkyvä toisen edessä. Riitelyssä ihmiset uskaltavat olla omana persoonanaanaidoimmillaan. Riidassa kaksi toisistaan eriävää mielipidettä kohtaa, siinä molemmilla on ihmisenä kasvun mahdollisuus. Parhaassa tapauksessa kompromissiä yhteisen hyvään eteen haettaessa pari hitsautuu enstistä läheisemmiksi toisillee.
Olen ihan samaa mieltä sun kanssa tosta, että jos ei osaa olla yksin ja ahdistuu ajatuksistaan, on käsittelemättömiä asioita. Sisäisesti levoton ihminen tarvitsee jatkuvaa virikettä, mulla on vähän ;) tätä levottomuutta. Aina pitäs olla joku kanava pauhaamassa. Työttömyys jakso ja kotona olo vaikuttanut, mutta ei koko syy. Voisikin olla hyvä ottaa sun vinkistä vaari ja koittaa välillä vaan rauhoittua yksiskseen. 😊- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Ensimmäinen lauseesi on mun seinäkalenterin mietelause 😊. Ihan totta, että siinä hetkessä se mitä on, riittää. Toinen asia on, jos tavoittelee pidemmällä aikajänteellä elämänmuutosta, se ei silti estä hetkestä nauttimisesta. Saattaa olla, että kokee syvää yksinäisyyttä ihmisten keskellä ja toisin päin, nauttii yksinäisyydestä ja itsekseen olosta.
Kuulostaa siltä, että arvostat itseäsi tekemällä itseksesi kivoja juttuja ja tunnistat rajasi ihmisten kanssa. Yksin olemisen taito on hyvä lähtökohta ihmissuhteisiin, mutta yhtälailla tarvitaan liittymisen kykyä toisiin ihmisiin. Se on osaamista antaa ja ottaa vastaan ihmissuhteissa, joskus jopa avun pyytämistä.
Voi, musta olis kiva olla joskus sellaisessa suhteessa, jossa olisi riitoja ☺️Olisi tunteita, luottamusta olla aidosti näkyvä toisen edessä. Riitelyssä ihmiset uskaltavat olla omana persoonanaanaidoimmillaan. Riidassa kaksi toisistaan eriävää mielipidettä kohtaa, siinä molemmilla on ihmisenä kasvun mahdollisuus. Parhaassa tapauksessa kompromissiä yhteisen hyvään eteen haettaessa pari hitsautuu enstistä läheisemmiksi toisillee.
Olen ihan samaa mieltä sun kanssa tosta, että jos ei osaa olla yksin ja ahdistuu ajatuksistaan, on käsittelemättömiä asioita. Sisäisesti levoton ihminen tarvitsee jatkuvaa virikettä, mulla on vähän ;) tätä levottomuutta. Aina pitäs olla joku kanava pauhaamassa. Työttömyys jakso ja kotona olo vaikuttanut, mutta ei koko syy. Voisikin olla hyvä ottaa sun vinkistä vaari ja koittaa välillä vaan rauhoittua yksiskseen. 😊Kyllähän se näin on, että välillä minunkin pitäisi opetella tuota sinun mainitsemaa liittymisen kykyä toisiin ihmisiin. Välillä ne taidot kyllä unohtuu totaalisesti, kun ei niitä oikein pääse harjoittelemaan eikä tule hakeuduttua ihmisten pariin kovinkaan usein.
Riidatkin sinä pystyit kääntämään positiiviseksi asiaksi. Järkevää ajattelua tuokin puoli riidoista ja siitä miten niistä aina pitäisi oppia ja kasvaa eikä vain jatkaa samaa itsekästä linjaa omien mielipiteiden kanssa. Nuo ovat kyllä taitoja, joita myös pitäisi kaikkien opetella.
Minulla on aina ollut vähän se huono puoli, että en kovin helposti lähde riitaan mukaan vaan olen mieluummin hiljaa ja vetäydyn. Se harvoin johtaa helposti sopuun ja silloin tulee taas niitä käsittelemättömiä asioita. Jotenkin niitä riitatilanteita on aina vältellyt ja ajatellut, että riitely on pahasta, vaikka se voisi olla hyvinkin opettavaista ja vahvistaa ihmisten välistä suhdetta. Keskustella ja kuunnella ensin molempien mielipiteet ja tehdä sen jälkeen kompromissi, ei sen niin vaikeaa pitäisi olla, mutta minulle sana riitely tuo mieleen huutamisen ja tappelun, vaikka eivät ne riidat varmasti aina sitä ole.
Pitääpä jatkossa opetella minunkin ajattelemaan, että riitely voi olla ilmaa puhdistavaa toimintaa ja opetella riitelemään sopuisasti ja rakentavasti. Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se näin on, että välillä minunkin pitäisi opetella tuota sinun mainitsemaa liittymisen kykyä toisiin ihmisiin. Välillä ne taidot kyllä unohtuu totaalisesti, kun ei niitä oikein pääse harjoittelemaan eikä tule hakeuduttua ihmisten pariin kovinkaan usein.
Riidatkin sinä pystyit kääntämään positiiviseksi asiaksi. Järkevää ajattelua tuokin puoli riidoista ja siitä miten niistä aina pitäisi oppia ja kasvaa eikä vain jatkaa samaa itsekästä linjaa omien mielipiteiden kanssa. Nuo ovat kyllä taitoja, joita myös pitäisi kaikkien opetella.
Minulla on aina ollut vähän se huono puoli, että en kovin helposti lähde riitaan mukaan vaan olen mieluummin hiljaa ja vetäydyn. Se harvoin johtaa helposti sopuun ja silloin tulee taas niitä käsittelemättömiä asioita. Jotenkin niitä riitatilanteita on aina vältellyt ja ajatellut, että riitely on pahasta, vaikka se voisi olla hyvinkin opettavaista ja vahvistaa ihmisten välistä suhdetta. Keskustella ja kuunnella ensin molempien mielipiteet ja tehdä sen jälkeen kompromissi, ei sen niin vaikeaa pitäisi olla, mutta minulle sana riitely tuo mieleen huutamisen ja tappelun, vaikka eivät ne riidat varmasti aina sitä ole.
Pitääpä jatkossa opetella minunkin ajattelemaan, että riitely voi olla ilmaa puhdistavaa toimintaa ja opetella riitelemään sopuisasti ja rakentavasti.Liika vetäytyminen on huono, siinä ei anna itseään toiselle, panttaa, eikä suhteessa voi silloin olla muitakaan tunteita, ainakaan pysyä elossa. Toisaalta vaatiihan sellainen avoimuus ja toisen edessä alasti oleminen, sen että suhteessa on saavutettu hyvä luottamuksen ja kunnioituksen taso.
Voi olla ihan viisautta, ette vetäytyy, jos ei löydä toisesta kunnioitusta tai pelkää, että tulee liikaa loukanneeksi tunteiden vallassa toista. Mulle ainakin, vaikka raivokkaiden tunteiden näyttäminen riidassa, kertoo rehellisyydestä ja kiintymyksestä. Toinen asia on, jos ei ole kunnioitusta ja suusta tulee tarkoituksella loukkaavaa puhetta. Kunnioittavassa suhteessa ei käytetä toisen heikkoja kohtia aseena, edes riidassa. Sellainen on repivää ja väärää vallan käyttöä.
Ei kai riitelyssä ole tarkoitus voittaa toista vastaan, vaan voittaa molempien parhaaksi. Se että kumpikaan ei joudu tinkimään liikaa on molempien etu. On se varmaan vaikeaa, jos on tunteita. Suhteessa avautumalla toiselle laittaa itsensä alttiiksi, se on riski tulla haavoitetuksi toisen edessä. Anteeksi pyytämisellä ja antamisella pääsee pitkälle, onneksi on sellainen sana.- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Liika vetäytyminen on huono, siinä ei anna itseään toiselle, panttaa, eikä suhteessa voi silloin olla muitakaan tunteita, ainakaan pysyä elossa. Toisaalta vaatiihan sellainen avoimuus ja toisen edessä alasti oleminen, sen että suhteessa on saavutettu hyvä luottamuksen ja kunnioituksen taso.
Voi olla ihan viisautta, ette vetäytyy, jos ei löydä toisesta kunnioitusta tai pelkää, että tulee liikaa loukanneeksi tunteiden vallassa toista. Mulle ainakin, vaikka raivokkaiden tunteiden näyttäminen riidassa, kertoo rehellisyydestä ja kiintymyksestä. Toinen asia on, jos ei ole kunnioitusta ja suusta tulee tarkoituksella loukkaavaa puhetta. Kunnioittavassa suhteessa ei käytetä toisen heikkoja kohtia aseena, edes riidassa. Sellainen on repivää ja väärää vallan käyttöä.
Ei kai riitelyssä ole tarkoitus voittaa toista vastaan, vaan voittaa molempien parhaaksi. Se että kumpikaan ei joudu tinkimään liikaa on molempien etu. On se varmaan vaikeaa, jos on tunteita. Suhteessa avautumalla toiselle laittaa itsensä alttiiksi, se on riski tulla haavoitetuksi toisen edessä. Anteeksi pyytämisellä ja antamisella pääsee pitkälle, onneksi on sellainen sana.Mä haluan riidellä sun kanssa! :D
Ai että! rehellinen aikuisten välinen riita ilman solvauksia tai mököttämistä.
Arvostan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä haluan riidellä sun kanssa! :D
Ai että! rehellinen aikuisten välinen riita ilman solvauksia tai mököttämistä.
Arvostan!Lopuksi sovinto sitä, ah ihanuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin Tiuhti. Pitää osata nauttia siitä mitä elämässä on eikä murehtia niitä asioita mitä ei ole. Olen aina elänyt yksin lapsuuden kodista muutettuani niin minulle yksin olo on niin normaali olotila, että joskus ihmiset ympärillä alkaa ärsyttää jopa liikaa.
Kokeilkaa ihmiset olla vaikka alkuun viikko yksinänne ja kirjoittakaa ylös tuntemuksenne. Ei ole niin paha asia olla yksin mitä moni yksin olosta ajattelee.On eri asia vetäytyä omaan rauhaan mietiskekemään viikoksi kuin olla ihan totaalisen yksin koko maailmassa. Minulla ei ole yhtään kaveria, ystävää tai tuttua. Olen aina yksin. Minulla ei ole ollut kavereita vuosiin. Kyllästyttää lukea ohjeita yksinäisyyteen vetäytymisestä viikoksi, kun olen tehnyt sitä vuosien ajan joka päivä.
Anonyymi kirjoitti:
On eri asia vetäytyä omaan rauhaan mietiskekemään viikoksi kuin olla ihan totaalisen yksin koko maailmassa. Minulla ei ole yhtään kaveria, ystävää tai tuttua. Olen aina yksin. Minulla ei ole ollut kavereita vuosiin. Kyllästyttää lukea ohjeita yksinäisyyteen vetäytymisestä viikoksi, kun olen tehnyt sitä vuosien ajan joka päivä.
Mulle tuli tästä tosi surullinen olo 😔 Mä mietin miksei yksinäiset kohtaa, kun sellaisia tuntuu kuitenkin olevan paljon. Oletko etsinyt ystäviä mitään kautta?
- Anonyymi
Yksin minäkin ja ihan omasta tahdosta. Kiva tehdä mitä huvittaa. Jos olisi kurja sää, olisin yksinäinen. Saunaa, kirjaa, liikkumista, ulkoilua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337183Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654380Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543452Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4983135Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2942092Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361753Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201671- 911573
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436