Mikä on sovinismin määritelmä? Ja mitä sovinismiin liittyy?
-Nais viha,miesten välinen keskinäinen solidaarisuus ja ymmärrys
-Naisten esineellistäminen ja pitäminen alempiarvoisina miehiin nähden.
-Miesten ja naisten välinen tiukka sukupuoli roolijako/mikä sopivaa naisille,miehille
tytöille ja pojille.Tytön kanssa ei voi tehdä mitään poikien juttuja koska on hän on tyttö(heikko ja sievä)Tyttö ei voi hakutua miesten ammatteihin.
Mtä sovinismi itse asia on?
11
109
Vastaukset
- Anonyymi
Mielestäni Kotimaisten kielten keskuksen määritelmä on osuvin löytämistäni:
Sovinismi on miehen ylemmyydentuntoinen, syrjivä ja alistava asenne naisiin.
Wikipedian määritelmä on outo. Ei kukaan määrittele sovinismia nykyisin näin:
"jonkin ryhmän tai ryhmän jäsenen äärimmäisyyksiin menevää, yksipuolista ja fanaattistakin käyttäytymistä jotakin toista ryhmää tai sen yksityisiä jäseniä kohtaan. Sovinismista käyttäytymistä voi ilmetä niin maan tai kansan kuin muunkin ryhmän puolustamisessa. Yleensä sovinismia ilmenee silloin kun toinen ryhmä koetaan viholliseksi ja uhaksi."
Paitsi wikipedia näköjään....
Sovinismi kuvaa nimenomaan miesten halventavaa asennetta naisiin. Siinä se.- Anonyymi
Feminismi taas päinvastoin.
- Anonyymi
Olen mies 50'kymppinen mies. Olen tavannut erittäin harvoja aloittajan kuvailemaa naisia syrjivää tai alistavaa miestä. Kuvaus viittaa ennemminkin sairaalloisesti narsistiseen mieheen. En tiedä kuinka yleistä sairaalloinen narsismi on miesten keskuudessa, mutta feministit kyllä yleistävät kuvauksessaan "keski-ikäisestä valkoisesta heteromiehestä" melko yliampuvan räikeästi. Olen miettinytkin: mikä ihme feministejä kuitenkin kiehtoo narsistimiehissä, koska monilla heillä sellainen kotoa löytyy?
- Anonyymi
Täydennyksenä, että sovinistit (sekä perus- että ääri-) saavat toimintohjeensa Venäjän (the Soviet Union) patriarkalta, jonka mielestä naisella ei kuulu olla ihmisoikeuksia. Ortodoksit ja islamistit ovat äärisovinisteja, muut uskonnot ja ateistit avoimempia.
"Yleensä sovinismia ilmenee silloin kun toinen ryhmä koetaan viholliseksi ja uhaksi" on lineaarinen myös rasismin kanssa, kun ryhmänä on kansallisuus tai alkuperä.
- Anonyymi
Mietitäänpä tätä: http://archive.is/m2gF4
- Anonyymi
Miestä ei kuitenkaan haittaa jos sakot antava naispoliisi on KAUNIS.
Miestä ei kuitenkaa haittaa jos rahtia toimittava naispuolinen rekkakuski on KAUNIS.- Anonyymi
miestä haittaa vain se, että sakottava poliisi ja rahtikuski ovat NAISIA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miestä haittaa vain se, että sakottava poliisi ja rahtikuski ovat NAISIA.
Persumiestä haittaa että pääministeri on nainen ja nuori ja kaunis ja älykäs ja koulutettu. Setäpersu näkee punaista😠
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persumiestä haittaa että pääministeri on nainen ja nuori ja kaunis ja älykäs ja koulutettu. Setäpersu näkee punaista😠
Jonkin verran haittaa myös se, että nämä nuoret ja kauniit naiset ovat ottaneet ennätysmäärän velkaa eikä piikin loppua näy.
Tytöt on tottuneet käyttämään luottokorttia.
- Anonyymi
ennen se oli iso kasa setä-vitsejä... nykyjään = Fasismi.
(kuka kirjoitti alle tämän?)
-Neo feminismi - Anonyymi
Shovinismin alkuperäinen merkitys on fanaattinen kiihkoilu. Esim. Monty Python elokuvassa Holy Grail esiintyvä Musta Ritari joka taistelee ilman käsiä ja jalkojakin on varsinainen shovinisti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sovinismi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982