Mtä sovinismi itse asia on?

Anonyymi

Mikä on sovinismin määritelmä? Ja mitä sovinismiin liittyy?
-Nais viha,miesten välinen keskinäinen solidaarisuus ja ymmärrys
-Naisten esineellistäminen ja pitäminen alempiarvoisina miehiin nähden.
-Miesten ja naisten välinen tiukka sukupuoli roolijako/mikä sopivaa naisille,miehille
tytöille ja pojille.Tytön kanssa ei voi tehdä mitään poikien juttuja koska on hän on tyttö(heikko ja sievä)Tyttö ei voi hakutua miesten ammatteihin.

11

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielestäni Kotimaisten kielten keskuksen määritelmä on osuvin löytämistäni:

      Sovinismi on miehen ylemmyydentuntoinen, syrjivä ja alistava asenne naisiin.

      Wikipedian määritelmä on outo. Ei kukaan määrittele sovinismia nykyisin näin:

      "jonkin ryhmän tai ryhmän jäsenen äärimmäisyyksiin menevää, yksipuolista ja fanaattistakin käyttäytymistä jotakin toista ryhmää tai sen yksityisiä jäseniä kohtaan. Sovinismista käyttäytymistä voi ilmetä niin maan tai kansan kuin muunkin ryhmän puolustamisessa. Yleensä sovinismia ilmenee silloin kun toinen ryhmä koetaan viholliseksi ja uhaksi."

      Paitsi wikipedia näköjään....

      Sovinismi kuvaa nimenomaan miesten halventavaa asennetta naisiin. Siinä se.

      • Anonyymi

        Feminismi taas päinvastoin.


      • Anonyymi

        Olen mies 50'kymppinen mies. Olen tavannut erittäin harvoja aloittajan kuvailemaa naisia syrjivää tai alistavaa miestä. Kuvaus viittaa ennemminkin sairaalloisesti narsistiseen mieheen. En tiedä kuinka yleistä sairaalloinen narsismi on miesten keskuudessa, mutta feministit kyllä yleistävät kuvauksessaan "keski-ikäisestä valkoisesta heteromiehestä" melko yliampuvan räikeästi. Olen miettinytkin: mikä ihme feministejä kuitenkin kiehtoo narsistimiehissä, koska monilla heillä sellainen kotoa löytyy?


      • Anonyymi

        Täydennyksenä, että sovinistit (sekä perus- että ääri-) saavat toimintohjeensa Venäjän (the Soviet Union) patriarkalta, jonka mielestä naisella ei kuulu olla ihmisoikeuksia. Ortodoksit ja islamistit ovat äärisovinisteja, muut uskonnot ja ateistit avoimempia.

        "Yleensä sovinismia ilmenee silloin kun toinen ryhmä koetaan viholliseksi ja uhaksi" on lineaarinen myös rasismin kanssa, kun ryhmänä on kansallisuus tai alkuperä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miestä ei kuitenkaan haittaa jos sakot antava naispoliisi on KAUNIS.
      Miestä ei kuitenkaa haittaa jos rahtia toimittava naispuolinen rekkakuski on KAUNIS.

      • Anonyymi

        miestä haittaa vain se, että sakottava poliisi ja rahtikuski ovat NAISIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miestä haittaa vain se, että sakottava poliisi ja rahtikuski ovat NAISIA.

        Persumiestä haittaa että pääministeri on nainen ja nuori ja kaunis ja älykäs ja koulutettu. Setäpersu näkee punaista😠


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persumiestä haittaa että pääministeri on nainen ja nuori ja kaunis ja älykäs ja koulutettu. Setäpersu näkee punaista😠

        Jonkin verran haittaa myös se, että nämä nuoret ja kauniit naiset ovat ottaneet ennätysmäärän velkaa eikä piikin loppua näy.

        Tytöt on tottuneet käyttämään luottokorttia.


    • Anonyymi

      ennen se oli iso kasa setä-vitsejä... nykyjään = Fasismi.

      (kuka kirjoitti alle tämän?)
      -Neo feminismi

    • Anonyymi

      Shovinismin alkuperäinen merkitys on fanaattinen kiihkoilu. Esim. Monty Python elokuvassa Holy Grail esiintyvä Musta Ritari joka taistelee ilman käsiä ja jalkojakin on varsinainen shovinisti.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Sovinismi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe