Onko vai eikö ole?

Anonyymi

Olen silloin tällöin käväissyt palstalla kymmenen vuoden aikana. Eräs asia näyttää yhä olevan ratkaisematta onko Jeesus jumala vai ei. Joidenkin mukaan on kun joidenkin mukaan ei ole. Tämä kinastelu jatkuu ja perusteina on käytetty samoja tuhat kertaa lainattuja jakeita Raamatusta. Ottamatta kantaa enempää totean että minun Raamatussa ei Jeesus koskaan ilmoittanut olevansa jumala. Herraksi, Ihmisen pojaksi ja Jumalan pojaksi Hän sanoi itseään.
Kai Hän itse tiesi kuka hän on, vai tiesikö ?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joh.10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä.»
      31Juutalaiset alkoivat taas kerätä kiviä kivittääkseen Jeesuksen. 32Jeesus sanoi heille: »Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?» 33
      Juutalaiset vastasivat: »Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen.»
      34Jeesus vastasi: »Eikö teidän laissanne sanota: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? 35Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi. 36Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika? 37Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. 38
      Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä.»

      Ei meidän tarvitse asiaa pohtia, vaan uskoa se mitä sana sanoo!
      Jeesus sanoi, että Hän on yhtä Isän kanssa, ei yksi, vaan yhtä. Uskotaan se!

      Miten on: Onko ihmisen lapsi ihminen vai ei? Jumala ei ole ammatti, niinkuin presidentti, vaan se on koko olemus, niinkuin me olemme ihmisiä olemukseltamme!
      Joten siis jumalasta syntynyt on olemukseltaan jumaluutta!

    • Aloittaja ei ole tainnut koskaan lukea Johanneksen evankeliumia, jossa Jeesus käyttää itsestään Jumalan nimeä "Minä olen" saaden fariseukset suunniltaan.

    • Anonyymi

      Aloittaja on Jehova, mutta mutta ei ymmärrä että Jeesus on kaiken luonut.

    • Anonyymi

      Tulee erottaa, alkukeilen sanat, tosistaa,
      esim sana. 'elohim', mikä on usein käännetty Suomalaisessa Raamatussa, sanalla, jumala.

      Tulee erottaa, Isä ja Poika.
      Isä on MINUA SUUREMPI, ja
      Tulee aika KUN Jeesus, Jumalan Poika antaa vallan takaisin ISÄLLE.

      eli VALLAN jonka Hän, Jumalan Poika, Joka sai MYÖS ISÄN NIMEN:
      eli allekirjoitus oikeuden ja luvan ja mahdollisuuden KÄYTTÄÄ Isän nimeä ja sen mukana KAIKKEA valtaa mitä Jumalalla on.

      Joten, ISÄ on Yksi ja Jeesus Jumalan Poika on YHTÄ JA YKSI, Isän Kanssa, ei fyysisesti vaan HENGEN Puolesta.
      "SIELU" ei ole Sama Isällä ja Pojalla.

      Poika on kärsinyt ja OPPII JA ON OPPINUT, Isä ei opi sillä Hän TIETÄÄ KAIKKI:

      Nyt tämä on erittäin ankala seikka, mutta, pää idea on Jos ISÄ on Jumala, ei titteli,eli arvo, nii eikö POIKA ole myös Jumala!

      Mitä sitten meihin, ihmisiin tulee, niin JOKAINEN JOKA OTTAA SANAN vastaa, ON JA TULEE OLEMAAN JUMALAN LAPSI!Q

      Kysy lapsilta ja saat suoran vastuksen.

      Nyt kuitenkin mitä sillä on periaatteessa väliä, onko Jeesus Jumala, vai ei, sillä, HÄNELLE on annettu KAIKKIVALTA, taivaassa ja maan päällä.

      eli Jos et kunnoita Isää, et kunnoita Poikaa ja toiste päin!

      ellei sinulla ole POIKA ei sinulla ole ISÄäkään!

      1. Joh. 2:23
      Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

      ja
      Matt 10:
      32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
      33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

      Joten, ei ole väliä, kumpi toimii, Isä tahi Poika, sillä ISÄ RAKASTAA POIKAA ja POIKA ISÄÄ.

      HE ovat YHTÄ JA YKSI!

      teologisesti tällä on väliä mutta ei päivittäisessä elämsässä, edes uskovilla!

      sillä, KUN RUKOILET, Jumala Kylää tietää ja Kumpaa rukoilet, Isää vai Poikaa.

      sekin on yksi lysti.
      SILLÄ POIKA AINA tekee mitä Isä tahtoo.
      ja Isä tekee mitä Poika Pyytää!

      Joh. 11:42
      Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut."

      Joten, tietyssä mielessä, tämä on samankaltaista kuin sukuluetteloiden tutkimista.

      ei hyödytä joka päiväistä hengellistä elämää.

      no, Itse USKON ja Sanan Perusteella tiedän, teologisesti että, Jumalan Poika on JUMALA!

      36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

      Gal 4
      4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
      5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
      6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"

      Nyt JOS Tunnustamme ja sanomme, me olemme Jumalan LAPSIA, POIKIA, onko se sama ,kuin sanomme, että Olemme Jumalan POIKIA!

      4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
      5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.


      Ps. 2:7
      Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.


      Tiedä ja ymmärrä, vain ja yksin poika voi olla perillinen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      174
      1668
    2. Tavio toi uudet tuulet ministeriöön: Rukoushetkiä kabinetissa, vähemmistöpuheet pannaan

      Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio on ilmoittanut, ettei hänen puheisiinsa saa kirjoittaa mitään seksuaali-
      Ateismi
      191
      1576
    3. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      66
      1499
    4. Laita koko etunimi

      Ketä ikävöit. Ei tää muuten rupee selviimään. M-N
      Ikävä
      59
      1315
    5. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      63
      1071
    6. 300 valtion maksamaa henkilöä Pariisissa, nolla olympiamitalia

      Pitäskö jotain tehä? Satsata vain skeittaukseen, naisten nyrkkeilyyn ja ratsastukseen? Vai tuplata joukkueen koko? Ot
      Maailman menoa
      88
      999
    7. Life is Life...

      Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää ikävään. ☕🌞🐺😊❤️
      Ikävä
      211
      937
    8. Jasmin Mäntylän jäätävät roikkorinnat instagramissa!

      Hrr! Rintojen kärki näyttää olevan lähes metrin etäisyydellä kaulasta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      885
    9. Olet nainen

      Taipuvainen masennukseen ja paniikkihäiriöihin. Tunnistin sen kun katsoin sinua silmiin.
      Ikävä
      64
      884
    10. Uskon että

      Hänellä ja minulla on molemmilla paha olla.
      Ikävä
      57
      844
    Aihe