ilman mitään romutuspalkkioita.
Suomessa ei tarvita autojen romutuspalkkiota, vaan parempia uusia autoja myyntiin, niin kauppa käy
30
<50
Vastaukset
- Anonyymi
"parempia uusia autoja myyntiin", mitä poika sekoilee?
- Anonyymi
Myynnissä on kyllä niitä ’parempiakin’ autoja vaikka kuinka runsaasti. Hinta vaan ei taida olla ihan kohdallaan tavallisten ja eniten autoja ostavien kansalaisryhmien näkökulmasta katsoen.
- Anonyymi
Jep. Aivan liian kalliita ovat. Dacia on ainoa merkki, jolla on hinta edes vähän sinnepäin.
- Anonyymi
Suuri kiitos istuvalle hallitukselle, kun ei myöntänyt euron centtiäkään romutuspalkkioihin lisäbudjetissa.
- Anonyymi
Tuskin sen "paremman" auton osto on siitä parista satkusta kiinni...
- Anonyymi
Tuolla romutuspalkkiolla ei autokanta uudemmaksi muutu.
- Anonyymi
Parempia uusia autoja ovat pienet ja edulliset täyssähköautot, kuten Seat Mii electric ja vielä pienemmät.
- Anonyymi
Eivät sovellu kaikille. Ehkä kaupunkien kauppakasseiksi soveltuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät sovellu kaikille. Ehkä kaupunkien kauppakasseiksi soveltuvat.
Mikäs auto soveltuu kaikille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs auto soveltuu kaikille?
Ei taida löytyä sellaista. Farmari sopii varmasti useimmille, tarvitsee sitten sitä tilaa tai ei.
- Anonyymi
Jos autot olisivat 30 - 40 % halvempia, niin takaan että autokanta olisi tässä maassa tuoreempi.
- Anonyymi
Silloin myös auton arvon alenema olisi nopeampi. Rahallisesti rahaa katoaisi yhtä paljon . Ainoa ero on että nyt autoissa on enemmän pääomaa kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin myös auton arvon alenema olisi nopeampi. Rahallisesti rahaa katoaisi yhtä paljon . Ainoa ero on että nyt autoissa on enemmän pääomaa kiinni.
Ei haittaisi mitään vaikka arvon alenema olisi nopeampi. Sitten se olisi. Olisi edullisempaa ostaa auto. Ennemmin ostaisin auton 15 tuhannella kuin 25 tuhannella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin myös auton arvon alenema olisi nopeampi. Rahallisesti rahaa katoaisi yhtä paljon . Ainoa ero on että nyt autoissa on enemmän pääomaa kiinni.
Mihin perustuu väite että arvon alenema olisi nopeampi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei haittaisi mitään vaikka arvon alenema olisi nopeampi. Sitten se olisi. Olisi edullisempaa ostaa auto. Ennemmin ostaisin auton 15 tuhannella kuin 25 tuhannella.
Mutta kun on se vaihdokki ja senkin arvo putoaa kuten ennenkin ja väliraha pysyy samana, ainakin lähes samana.
- Anonyymi
Parempia uusia autoja... ? Meinaatko, että tänne tuodut uudet autot ovat jotain kakkoslaatuista sekundaa?
- Anonyymi
No nehän on niitä "suomi-autoja", joka ei suinkaan ole mikään positiivinen asia niin kuin joku voi kuvitella. Monestihan niistä käytettyjen myynti-ilmoituksissakin varoitellaan, kun ovat tavallista halvemmin tehtyjä, että olisi kannattavaa kaupata tänne verohelvettiin. Kaipa sekundayksilötkin tänne pukataan kun eihän ne muualle kelpaa.
- Anonyymi
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksassa-on-alkanut-hintasota-volkswagen-pudottaa-bensiini-ja-dieselautojen-hintoja-16-koko-kesaksi/b413e1b8-c701-4875-88e2-c0f550198ef9?ref=iltalehti:fd92&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_ga=2.67074534.917629905.1593496294-882121919.1593496294
Tässä olisi tuntuva alennus. Väkisin nyt yritetään tarjota volkkarikonsernilta "halpaa" kulkinetta, vielä kun laatu paranisi väh. 99% ja huijaukset vähenisi 0-toleranssiin, voisi olla kuluttajaystävällisempi.
Nyt A.Merkkeli yrittää maksattaa huijauksen elpymisrahastosta, eli koko EU siis kärsii. Saksan huijarikonsernin pitäisi antaa kaatua eikä tekohengittää lahoa läävää. Kuluttajien luottamus ei palaa pienellä alennuksella jos koko paletti falskaa johtaja-laatu-takuuasioissa. - Anonyymi
Suomessa on uusien autojen osalta käänteinen hankintatuki. Sen nimi on autovero, eli uuden auton ostajalta peritään maksu siitä että hankkii uuden auton, tai tuo käytetyn auton maahan. Monessa muussa maassa riittää pelkkä arvonlisävero (Ruotsissa 25 %, Saksassa 19 %).
Romutuspalkkio voisi olla hyvä idea. Samalla tavalla kuin saa panttipulloista rahaa kun ne palauttaa kauppaan. Ei jäisi takapihoille romuja seisomaan. Pantti on maksettu jo autoveron muodossa. Alle 10 vuoden ikäisestä autosta saa rahaa tuolla laskukaavalla kun sen myy ulkomaille, eli saa osittaisen autoveron palautuksen. - Anonyymi
Romuttamisesta ennen aikojaan pitää rangaista eikä palkita. Jätettä syntyy muutenkin liikaa.
- Anonyymi
Jokaisesta romutetusta autosta syntyy kymmeniä kiloja, tai jopa yli sata kiloa ongelmallista jätettä, joka täytyy loppusijoittaa tilaavievästi luontoon. Tilaa ei ole Maapallolla loputtomasti. Talouskasvulla on rajat.
- Anonyymi
Nykytekniikalla on mahdollista valmistaa tuotteita jotka kestävät helposti yli 50 vuotta. Ei vaan sovi nykymalliseen maailmaan jossa kaikki perustuu kulutukseen ja uuden hankkimiseen. Raha sekä ahneus ovat suuri este ympäristöystävällisyydelle.
- Anonyymi
Mikään joka kulkisi taloudellisesti ja kestäisi 50 ei ole mahdollista rakentaa sellaiseen hintaan johon kuluttajalla olisi mahdollista ryhtyä ja autoissa on sellaisia pakollisia varusteita jne.. jotka ei kestä ikuisuuksia ja ovat kalliita korjata ja olisiko esim. 40 vuotta sitten rakennetut autot valideja tänä päivänä. Kannattaa miettiä asioita vähän laajemmin ja ottaa huomioon mutakin kuin kestää ikuisuuden.
- Anonyymi
Autojen kohdalla on siirryttävä kiertotaloudesta kestotalouteen. On valmistettava ja myytävä niin onnistuneita ja energiatehokkaita automalleja, että autolle löytyy käyttäjiä 30 vuoden ajaksi.
- Anonyymi
Vaikka muu tekniikka kestäisikin, niin Suomen tieolosuhteissa arkikäytössä olevan auton kori ei kestä 30 vuotta ruostumatta puhki.
Tietysti toistuvilla ruosteenestokäsittelyillä asiaa voi parantaa, mutta jossain vaiheessa ollaan väkisinkin tilanteessa jossa vanhan koslan vaihtaminen uuteen on taloudellisesti järkevä ratkaisu.
Tekniikka kehittyy jatkuvasti turvallisemmaksi, ympäristöystävällisemmäksi ja käyttäjäystävällisemmäksi. Vai ajaisitko itse mieluummin tekniikaltaan vuoden 1990 autolla kuin nykyaikaisella autolla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka muu tekniikka kestäisikin, niin Suomen tieolosuhteissa arkikäytössä olevan auton kori ei kestä 30 vuotta ruostumatta puhki.
Tietysti toistuvilla ruosteenestokäsittelyillä asiaa voi parantaa, mutta jossain vaiheessa ollaan väkisinkin tilanteessa jossa vanhan koslan vaihtaminen uuteen on taloudellisesti järkevä ratkaisu.
Tekniikka kehittyy jatkuvasti turvallisemmaksi, ympäristöystävällisemmäksi ja käyttäjäystävällisemmäksi. Vai ajaisitko itse mieluummin tekniikaltaan vuoden 1990 autolla kuin nykyaikaisella autolla?Tuo pätee hyvin moneen kulutushyödykkeeseen. Harva haluaa käyttää 30 vuotta vanhaa hyödykettä vaikka se teknisesti olisi virheetön, kun uusi vastaava on monin tavoin käyttäjäystävällisempi.
- Anonyymi
Nyt pitäisi jo valmistaa ja myydä 1-paikkaisia ja 1 1 paikkaisia huipputaloudellisia täyssähköautoja galvanoidusta materiaalista ja alumiinista.
- Anonyymi
Onhan noita ja ne myydään pääosin korttinsa menettäneille vaareille.
- Anonyymi
Ne jotka haluavat ajaa halvalla ja eivätkä välitä itse autoista juurikaan, nin he ajaisivat vain entistä halvemmilla autoilla. Osa ajaisi uudemmilla ja se parantaisi autokantaa jonkin verran, mutta aina on niitä joita auto ei kiinnosta ja vanhakin riittää ja jopa voisi käydä niin että autoja tulisi lisää myös niille joilla ei ollut varaa aiemmin siihen vanhaan romuun nykyhinnoilla? Tarvitaan asennemuutos, kasvatus siihen ja huomattavasti parempi julkinen liikenne ja tietenkin kaikki asumaan ahtaasti kaupunkeihin ja lähiöihin ja siitä taas tulisi vaan uusia ongelmia.
- Anonyymi
Nykyautojen monimutkaisuus ja kalliit korjaukset sekä rumilusmainen ulkonäkö ovat tappaneet kiinnostukseni autojan kohtaan. Mulle välttäisi vanhempikin auto, sellainen jonka voisi ensimmäisen isomman vian tultua viedä romu-ukolle ja ottaa tilalle seuraava halpa kulkine.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän391977Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431516Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,281428- 191427
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61421Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11385Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21357Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11290Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21230Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta51217