Suomessa ei tarvita autojen romutuspalkkiota, vaan parempia uusia autoja myyntiin, niin kauppa käy

Anonyymi

ilman mitään romutuspalkkioita.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "parempia uusia autoja myyntiin", mitä poika sekoilee?

    • Anonyymi

      Myynnissä on kyllä niitä ’parempiakin’ autoja vaikka kuinka runsaasti. Hinta vaan ei taida olla ihan kohdallaan tavallisten ja eniten autoja ostavien kansalaisryhmien näkökulmasta katsoen.

      • Anonyymi

        Jep. Aivan liian kalliita ovat. Dacia on ainoa merkki, jolla on hinta edes vähän sinnepäin.


    • Anonyymi

      Suuri kiitos istuvalle hallitukselle, kun ei myöntänyt euron centtiäkään romutuspalkkioihin lisäbudjetissa.

      • Anonyymi

        Tuskin sen "paremman" auton osto on siitä parista satkusta kiinni...


      • Anonyymi

        Tuolla romutuspalkkiolla ei autokanta uudemmaksi muutu.


    • Anonyymi

      Parempia uusia autoja ovat pienet ja edulliset täyssähköautot, kuten Seat Mii electric ja vielä pienemmät.

      • Anonyymi

        Eivät sovellu kaikille. Ehkä kaupunkien kauppakasseiksi soveltuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät sovellu kaikille. Ehkä kaupunkien kauppakasseiksi soveltuvat.

        Mikäs auto soveltuu kaikille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs auto soveltuu kaikille?

        Ei taida löytyä sellaista. Farmari sopii varmasti useimmille, tarvitsee sitten sitä tilaa tai ei.


    • Anonyymi

      Jos autot olisivat 30 - 40 % halvempia, niin takaan että autokanta olisi tässä maassa tuoreempi.

      • Anonyymi

        Silloin myös auton arvon alenema olisi nopeampi. Rahallisesti rahaa katoaisi yhtä paljon . Ainoa ero on että nyt autoissa on enemmän pääomaa kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin myös auton arvon alenema olisi nopeampi. Rahallisesti rahaa katoaisi yhtä paljon . Ainoa ero on että nyt autoissa on enemmän pääomaa kiinni.

        Ei haittaisi mitään vaikka arvon alenema olisi nopeampi. Sitten se olisi. Olisi edullisempaa ostaa auto. Ennemmin ostaisin auton 15 tuhannella kuin 25 tuhannella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin myös auton arvon alenema olisi nopeampi. Rahallisesti rahaa katoaisi yhtä paljon . Ainoa ero on että nyt autoissa on enemmän pääomaa kiinni.

        Mihin perustuu väite että arvon alenema olisi nopeampi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei haittaisi mitään vaikka arvon alenema olisi nopeampi. Sitten se olisi. Olisi edullisempaa ostaa auto. Ennemmin ostaisin auton 15 tuhannella kuin 25 tuhannella.

        Mutta kun on se vaihdokki ja senkin arvo putoaa kuten ennenkin ja väliraha pysyy samana, ainakin lähes samana.


    • Anonyymi

      Parempia uusia autoja... ? Meinaatko, että tänne tuodut uudet autot ovat jotain kakkoslaatuista sekundaa?

      • Anonyymi

        No nehän on niitä "suomi-autoja", joka ei suinkaan ole mikään positiivinen asia niin kuin joku voi kuvitella. Monestihan niistä käytettyjen myynti-ilmoituksissakin varoitellaan, kun ovat tavallista halvemmin tehtyjä, että olisi kannattavaa kaupata tänne verohelvettiin. Kaipa sekundayksilötkin tänne pukataan kun eihän ne muualle kelpaa.


    • Anonyymi

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksassa-on-alkanut-hintasota-volkswagen-pudottaa-bensiini-ja-dieselautojen-hintoja-16-koko-kesaksi/b413e1b8-c701-4875-88e2-c0f550198ef9?ref=iltalehti:fd92&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_ga=2.67074534.917629905.1593496294-882121919.1593496294

      Tässä olisi tuntuva alennus. Väkisin nyt yritetään tarjota volkkarikonsernilta "halpaa" kulkinetta, vielä kun laatu paranisi väh. 99% ja huijaukset vähenisi 0-toleranssiin, voisi olla kuluttajaystävällisempi.
      Nyt A.Merkkeli yrittää maksattaa huijauksen elpymisrahastosta, eli koko EU siis kärsii. Saksan huijarikonsernin pitäisi antaa kaatua eikä tekohengittää lahoa läävää. Kuluttajien luottamus ei palaa pienellä alennuksella jos koko paletti falskaa johtaja-laatu-takuuasioissa.

    • Anonyymi

      Suomessa on uusien autojen osalta käänteinen hankintatuki. Sen nimi on autovero, eli uuden auton ostajalta peritään maksu siitä että hankkii uuden auton, tai tuo käytetyn auton maahan. Monessa muussa maassa riittää pelkkä arvonlisävero (Ruotsissa 25 %, Saksassa 19 %).

      Romutuspalkkio voisi olla hyvä idea. Samalla tavalla kuin saa panttipulloista rahaa kun ne palauttaa kauppaan. Ei jäisi takapihoille romuja seisomaan. Pantti on maksettu jo autoveron muodossa. Alle 10 vuoden ikäisestä autosta saa rahaa tuolla laskukaavalla kun sen myy ulkomaille, eli saa osittaisen autoveron palautuksen.

    • Anonyymi

      Romuttamisesta ennen aikojaan pitää rangaista eikä palkita. Jätettä syntyy muutenkin liikaa.

    • Anonyymi

      Jokaisesta romutetusta autosta syntyy kymmeniä kiloja, tai jopa yli sata kiloa ongelmallista jätettä, joka täytyy loppusijoittaa tilaavievästi luontoon. Tilaa ei ole Maapallolla loputtomasti. Talouskasvulla on rajat.

    • Anonyymi

      Nykytekniikalla on mahdollista valmistaa tuotteita jotka kestävät helposti yli 50 vuotta. Ei vaan sovi nykymalliseen maailmaan jossa kaikki perustuu kulutukseen ja uuden hankkimiseen. Raha sekä ahneus ovat suuri este ympäristöystävällisyydelle.

      • Anonyymi

        Mikään joka kulkisi taloudellisesti ja kestäisi 50 ei ole mahdollista rakentaa sellaiseen hintaan johon kuluttajalla olisi mahdollista ryhtyä ja autoissa on sellaisia pakollisia varusteita jne.. jotka ei kestä ikuisuuksia ja ovat kalliita korjata ja olisiko esim. 40 vuotta sitten rakennetut autot valideja tänä päivänä. Kannattaa miettiä asioita vähän laajemmin ja ottaa huomioon mutakin kuin kestää ikuisuuden.


    • Anonyymi

      Autojen kohdalla on siirryttävä kiertotaloudesta kestotalouteen. On valmistettava ja myytävä niin onnistuneita ja energiatehokkaita automalleja, että autolle löytyy käyttäjiä 30 vuoden ajaksi.

      • Anonyymi

        Vaikka muu tekniikka kestäisikin, niin Suomen tieolosuhteissa arkikäytössä olevan auton kori ei kestä 30 vuotta ruostumatta puhki.

        Tietysti toistuvilla ruosteenestokäsittelyillä asiaa voi parantaa, mutta jossain vaiheessa ollaan väkisinkin tilanteessa jossa vanhan koslan vaihtaminen uuteen on taloudellisesti järkevä ratkaisu.

        Tekniikka kehittyy jatkuvasti turvallisemmaksi, ympäristöystävällisemmäksi ja käyttäjäystävällisemmäksi. Vai ajaisitko itse mieluummin tekniikaltaan vuoden 1990 autolla kuin nykyaikaisella autolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka muu tekniikka kestäisikin, niin Suomen tieolosuhteissa arkikäytössä olevan auton kori ei kestä 30 vuotta ruostumatta puhki.

        Tietysti toistuvilla ruosteenestokäsittelyillä asiaa voi parantaa, mutta jossain vaiheessa ollaan väkisinkin tilanteessa jossa vanhan koslan vaihtaminen uuteen on taloudellisesti järkevä ratkaisu.

        Tekniikka kehittyy jatkuvasti turvallisemmaksi, ympäristöystävällisemmäksi ja käyttäjäystävällisemmäksi. Vai ajaisitko itse mieluummin tekniikaltaan vuoden 1990 autolla kuin nykyaikaisella autolla?

        Tuo pätee hyvin moneen kulutushyödykkeeseen. Harva haluaa käyttää 30 vuotta vanhaa hyödykettä vaikka se teknisesti olisi virheetön, kun uusi vastaava on monin tavoin käyttäjäystävällisempi.


    • Anonyymi

      Nyt pitäisi jo valmistaa ja myydä 1-paikkaisia ja 1 1 paikkaisia huipputaloudellisia täyssähköautoja galvanoidusta materiaalista ja alumiinista.

      • Anonyymi

        Onhan noita ja ne myydään pääosin korttinsa menettäneille vaareille.


    • Anonyymi

      Ne jotka haluavat ajaa halvalla ja eivätkä välitä itse autoista juurikaan, nin he ajaisivat vain entistä halvemmilla autoilla. Osa ajaisi uudemmilla ja se parantaisi autokantaa jonkin verran, mutta aina on niitä joita auto ei kiinnosta ja vanhakin riittää ja jopa voisi käydä niin että autoja tulisi lisää myös niille joilla ei ollut varaa aiemmin siihen vanhaan romuun nykyhinnoilla? Tarvitaan asennemuutos, kasvatus siihen ja huomattavasti parempi julkinen liikenne ja tietenkin kaikki asumaan ahtaasti kaupunkeihin ja lähiöihin ja siitä taas tulisi vaan uusia ongelmia.

      • Anonyymi

        Nykyautojen monimutkaisuus ja kalliit korjaukset sekä rumilusmainen ulkonäkö ovat tappaneet kiinnostukseni autojan kohtaan. Mulle välttäisi vanhempikin auto, sellainen jonka voisi ensimmäisen isomman vian tultua viedä romu-ukolle ja ottaa tilalle seuraava halpa kulkine.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe