Koiran kiintyminen.

Anonyymi

Hei! Olen 17v tyttö. Meidän perheeseen tuli n. 7vk sitten havannankoira. Koiran piti olla minun mutta äitini alkoi hoitaa sitä ja se kiintyi tietenkin äitiini ja haluaisin että se olisi minun ja kiintyisi minuun. Koira ei edes heiluta enää häntää minulle milloinkaan muulloin kun tulen kotiin oltuani pois. Joten miten kiintymyksen kohteen pystyy vaihtamaan vai onko se jo aivan liian myöhäistä. Olen itkenyt jo monena päivänä siitä ettei siitä tullutkaan minun koirani. Kiitos jos joku vastaisi edes jotain sillä aikaa ei enää varmaan riitä jos ei toimi heti.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koiraroduilla erilaiset tavat, jotku rodut kiintyy kokoperheeseen,jotkut valitsee yhden.
      Meillä edellinen oli vain minun koira, nyt on kaikkien.Kivempi, kun ei ole niin riippuvainen minusta.
      On hyvä,että äitisi on ottanut koiran hoitaakseen.Se,on aina aikuisen tehtävä.
      Koira ei tiedä kuka on sen maksanut,kenen nimi on papereissa,tai ketä haluaa sen omia.
      Jos haluat parantaa välejäsi koiraan.On sinun oltava mukava koiralle, leikittävä ,ja oltava mielenkiintoinen.Jos murjotat, tai harmittelet,se hakeutuu tasaisempaanja turvallisempaan seuraan.

      Voisit vaikka opettaa sille jotain , istumista, maahanmenoa, luoksetuloa.Yksi asia/ viikko.Sovitte äidin kanssa mikä on hyvä palkka ja noin pienelle sopiva.Kun opetat,ja palkitset,koira ilahtuu seurastasi.Se voisi olla yksi keino parantaa välejänne.Ole muutenkin sille mukava☺

    • Anonyymi

      Koira aon vähän kuin paras kaveri. Sinullakin on varmasti luokassa vähintään 20 luokkatoveria, mutta kaikkien kanssa et ole samalla tapaa ja osa jää siksi etäisemmäksi. Mutta mitä enemmän olet myös muiden luokkalaisten kanssa, sitä paremmin tutustut muihin. Koira on vähän sama. Mitä enemmän touhuat ja osallistut sen hoitoon, sitä läheisemmäksi se sinut kokee.

    • Anonyymi

      Koira kiintyy häneen, joka on perheessä "pomo", siis yleensä mieheen.

      • Anonyymi

        Sukupuoli ei tuohon kyllä vaikuta.
        Koirat mieltyvät siihen henkilöön jotka ulkoiluttaa,ruokkii,kouluttaa,leikittää ja on seurana.Ei koira mielly henkilöön joka ei hoida,ruoki, ulkoiluta tai kouluta.Sellainen ihminen ei ole paljoa koiran kanssa.
        Koira tarvitsee ihmisen seuraa,ulkoilun ,lekin ja koulutuksen muodossa.Jos ne asiat ei ihmistä kiinnosta,tai joku muu ne tekee,koitalla ei ole mitään syytä kiintyä ihmiseen josta sille ei hyötyä ei seuraa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuoli ei tuohon kyllä vaikuta.
        Koirat mieltyvät siihen henkilöön jotka ulkoiluttaa,ruokkii,kouluttaa,leikittää ja on seurana.Ei koira mielly henkilöön joka ei hoida,ruoki, ulkoiluta tai kouluta.Sellainen ihminen ei ole paljoa koiran kanssa.
        Koira tarvitsee ihmisen seuraa,ulkoilun ,lekin ja koulutuksen muodossa.Jos ne asiat ei ihmistä kiinnosta,tai joku muu ne tekee,koitalla ei ole mitään syytä kiintyä ihmiseen josta sille ei hyötyä ei seuraa.

        Vahvasti eri roduilla vaikuttaa. Meidän kaikki saksanpaimenemme ovat olleet selvästi miehen koiria. Molemmat käytimme ulkona ja minä aina annoin ruoan.
        Silti se minuakaan ei ylenkatsonut mutta kun komentaa piti niin miehen sana oli se mikä painoi. Ennen tätä nykyistä pikkukoiraa (se ei juuri miehestä piittaa) ei meillä ole ollut kuin sakuja suuremman osan elämästä ja kaikki ovat ns. miehen koiria. Hän oli pomo.

        Jos nainen ottaa yksin sakun niin silloin nainen tottakai on pomo. Itselläni on pari tuttua naista joilla on saksanpaimen ja he tulevat hyvin juttuun koiriensa kanssa ja on opetettu käytöstavat ja muut.


    • Anonyymi

      Kerroit että äitisi alkoi hoitaa koiraa, eli se saattaa olla yksi syy miksi koira ei ole kiintynyt sinuun, koirat kiintyvät nimittäin ihmisiin jotka viettävät aikaa niiden kanssa, hoitavat ja kouluttavat niitä.

    • Meillä on sekarotuinen havanna joka täyttää 3 vuotta syyskuussa. Minä olen sen pääasiallinen hoitaja ja pienempänä näytti siltä että se ei välitä miehestäni pätkääkään.

      Mutta nyt lähes kolmivuotiaana se on yhtä tarkka kotiintulosta, oli se se sitten minä tai mies.
      Menee miestä vastaan iloisesti pomppien ja häntää heiluttaen.

      Leiki sen kanssa, ole sen kanssa ulkona ja puhu sille.
      Itse papatan koiralle päivät pitkät ja väitän että sille puhutusta se ymmärtää lähes kaiken.

      Onnea matkaan, havanna on kiva koira. Se on ilmeikäs ja jopa ilveilijä, sanoo rotumääritelmä.

      Omani rupesi omasta tahdostaan, ei siis opetettuna vilkuttamaan. Se istuu, nousee istualtaan ylös ja viuhtoo vimmatusta etutassujaan siinä istumisasennossa.
      Nyt kun se on jo vanha juttu niin jos en noteeraa sen vilkutusta, niin se vilkuttaa ja murisee.
      Tiedä mitä se vielä esittää. Mitään temppuja sille ei ole opetettu.

      • Anonyymi

        Havannat on kyllä hassuja koiria ja olen huomannut että hän on alkanut pitämään myös minusta enemmän kun aloin opettaa hänelle irti käskyä ja istu käskyä. Olen myös antanut sille ruokaa ja leikittänyt ja hoitanut enemmän. Ihanaa että jollakin muulla on havannankoira oli kiva saada viesti ihmiseltä jolla on kokemusta. Mutta kiitos kaikille vastanneille. <3


    • Anonyymi

      Havannassa esiintyy usein luonnehäiriöitä, kiitos jalostuksen. Siksipä en suosittele kyseistä rotua, on niin arvaamaton juuri tuon luonnehäiriönsä vuoksi.

    • Anonyymi

      Harjoittele kontaktia, ohjeet löydät vaikka youtubesta.
      Leiki. Anna herkkuja. Käytä kävelyllä. Helli. Juttele äitisi kanssa jos et vielä ole jutellut, että antaa teille kahdelle tilaa ja rajoittaa huomion antamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3966
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3368
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2879
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2841
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2184
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2131
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2047
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1895
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1870
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1839
    Aihe