Kehopositiivisuus väärillä urilla

Olen ihmetyksellä seurannut tätä kehopositiivisuusvouhotusta. Olen täysin samaa mieltä siitä, että kenenkään oikeutena ei saa olla toisen ihmisen ulkonäön arviointi, ainakaan negatiivisesti. Mutta jostakin syystä koko kehopositiivisuus tuntuu koskevan vain ylipainoisia ihmisiä, joita ei saisi kommentoida. Kaikki muu valtavirrasta poikkeava on tässä unohdettu. Perheemme on pitkä, itse olen naiseksi hyvinkin pitkä ja poikani ovat parimetrisiä. Olemme hoikkia, ja varmasti etenkin porukalla kulkiessamme kiinnitämme huomiota. Kuitenkin toisinaan hämmästelen sitä, että ihmisillä (etenkin juhlissa, vähän ottaneena) jokaisella tuntuu olevan asiasta jotakin kommentoitavaa. "Vähänkö ootte pitkiä" tai "vitsit, kuinka pitkä sä oot" kysytään usein pojilta. Huvittavinta tai ehkä rasittavinta on, kun ihmiset jostakin syystä kysyvät , "ootsä aina ollut noin pitkä?" Mikä hemmetin kysymys se on? Jaa että synnyitkö 2-metrisenä? Koripallon pelaamisesta kysytään joka ikinen kerta.
Onneksi pojilla on hyvät itsetunnot, ja ovat komeita miehiä. Kuitenkin mietin, miksi tämä kehopositiivisuus ei koske meitä? Sanoja tai kommentoija ei voi ikinä tietää, mitä kohdehenkilö tuntee sisällään. Siksi olenkin ajatellut joskus kysyä joltakin ylipainoiselta ihan samat kysymykset ja samaa, ihmettelevään äänensävyyn: "Ai vitsit sä oot lihava! Ootko aina ollut noin lihava? Paljonko sä painat? Harrastatko sumopainia?" .... Ai niin mutta enhän mä voi. Koska se on ilkeää ja niin ei saa tehdä.

0

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
        Maailman menoa
        268
        9771
      2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
        Maailman menoa
        315
        6976
      3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
        Imatra
        80
        1790
      4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
        Maailman menoa
        6
        1451
      5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
        Maailman menoa
        104
        1404
      6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
        Ikävä
        109
        1171
      7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
        Kotimaiset julkkisjuorut
        75
        1099
      8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
        Haapavesi
        41
        902
      9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
        Ähtäri
        24
        770
      10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
        Joukkoliikenne
        312
        752
      Aihe