Olen ihmetyksellä seurannut tätä kehopositiivisuusvouhotusta. Olen täysin samaa mieltä siitä, että kenenkään oikeutena ei saa olla toisen ihmisen ulkonäön arviointi, ainakaan negatiivisesti. Mutta jostakin syystä koko kehopositiivisuus tuntuu koskevan vain ylipainoisia ihmisiä, joita ei saisi kommentoida. Kaikki muu valtavirrasta poikkeava on tässä unohdettu. Perheemme on pitkä, itse olen naiseksi hyvinkin pitkä ja poikani ovat parimetrisiä. Olemme hoikkia, ja varmasti etenkin porukalla kulkiessamme kiinnitämme huomiota. Kuitenkin toisinaan hämmästelen sitä, että ihmisillä (etenkin juhlissa, vähän ottaneena) jokaisella tuntuu olevan asiasta jotakin kommentoitavaa. "Vähänkö ootte pitkiä" tai "vitsit, kuinka pitkä sä oot" kysytään usein pojilta. Huvittavinta tai ehkä rasittavinta on, kun ihmiset jostakin syystä kysyvät , "ootsä aina ollut noin pitkä?" Mikä hemmetin kysymys se on? Jaa että synnyitkö 2-metrisenä? Koripallon pelaamisesta kysytään joka ikinen kerta.
Onneksi pojilla on hyvät itsetunnot, ja ovat komeita miehiä. Kuitenkin mietin, miksi tämä kehopositiivisuus ei koske meitä? Sanoja tai kommentoija ei voi ikinä tietää, mitä kohdehenkilö tuntee sisällään. Siksi olenkin ajatellut joskus kysyä joltakin ylipainoiselta ihan samat kysymykset ja samaa, ihmettelevään äänensävyyn: "Ai vitsit sä oot lihava! Ootko aina ollut noin lihava? Paljonko sä painat? Harrastatko sumopainia?" .... Ai niin mutta enhän mä voi. Koska se on ilkeää ja niin ei saa tehdä.
Kehopositiivisuus väärillä urilla
0
158
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83553684Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2293027Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy622501Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1781552Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har241484Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään641440Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana
Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast31428Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j141045- 611012
- 93955