kulutuksessa autojen ohjearvoissa on 0.6 ltran ero yhdistetyssä. vm 2017. miten on käytännössä eli perustuuko tuo pelkästään että auto sammuu tietttynä hetkenä kun ei liiku? entäs jos itse sammuttaa minuutin pysähdyksiin pääseekö samaan? mielestäni aika iso tuo kulutusero????
start stopilla olevan auton kulutus vs. perinteinen ilman
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
tarkoitin tietysti itse sammuttaa ilman s&s auton ollessa kyseessä.
- Anonyymi
Kyseessä on tyhmyys mittari.
Startti vie sähköä joka ladataan huonolla hyötysuhteella.
Akku kuluu moottori ei toimi optimi kieroksilla tärisee.. lähtiessä.
ESIM: 50 cm matkalla tallin etuseinää kohden voi olla 3 satrttia.
Tyhmiä huijataan keinolla millä tahansa Kauppiaan myynti on se joka kanattaa.
- Anonyymi
Vain käynnissä oleva moottori kuluttaa bensaa, oliko ihan uusi asia?
Start/stop autoissa on paremmat stattimoottorit ja suunniteltu että ne sammuu ja käynnistyy usein, perusauto voi ottaa nokkiinsa ja alat jatkuvasti sammuttelemaan autoasi.- Anonyymi
Mikä se mainitsemasi perusauto on, joka ottaa nokkiinsa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se mainitsemasi perusauto on, joka ottaa nokkiinsa?
Auto jossa ei ole automaattista start-stoppia
- Anonyymi
Kulutuseroihin pääsee vain optimiolosuhteissa eli paljon pysähdyksiä vaativassa kaupunkiliikenteessä. Maantiellä ilman pysähdyksiä eroja ei synny.
JOs moottori on kylmä, niin se ei sammu. Talvella kone ei sammu lainkaan, kun sen pitää saavuttaa kohtuullinen käyntilämpötila.
Eli S & S on Suomen olosuhteissa lähinnä mainoskikka, mitta saattaa auttaa oikeasti jossakin Pasiisin ruuhkissa.- Anonyymi
Kyllä se talvellakin toimii, mutta harvemmin kuin kesälä, kesällä on vastaavasti ilmastointi joka rajoittaa sen toimintaa. Oikeasti se on turha muualla kuin ruuhkissa joissa autot seisovat minuuttikaupalla jatkuvasti. Itse otan sen pois toiminnasta aina kun muistan, on typerä kun se sammuttaa auton esim. kun pysähdyt vaikka parkkitalon poistumispuomille pariksi sekunniksi.
- Anonyymi
TOYOTA hybridi sammuttaa moottorin aina liikkeen hidastuessa ja meno jatkuu sähköllä!🤩🤩🤩🤩
- Anonyymi
Liikkeen hidastuminen kyllä jää päälle, piti töistä lähtiessä vedellä ohitse näytti niinkuin olis ollut jotain vikaa autossa nilkutus ohjema päällä tms, sinne jäi taivaanrantaan ..
- Anonyymi
Tuo s&s käytännössä epämukava, ellei jopa huono. Talvisin sammuilee parissa pakkas asteessa, joka vaikuttaa selkeästi auton lämpötilaan sisäpuolella, eli vaatetta paljon niin tarkenee, vaikka lämpötilasäädin olisi täysillä. Kulutus erot minimaalisia seka-ajossa. Lisään vielä, että ainakaan Suomen oloihin eivät sovellu, sekä ei voi tehdä hyvää autolle jatkuva startti (kokemuksesta vain, että ei ole mukavaa pätkäajossa tuo jatkuva "rämpytys". Huollot eivät ainakaan vähentyneet tavanomaiseen starttiin verrattuna, päinvastoin.
- Anonyymi
Ei se sammuttele autoa jos se ei pysty pitämään sisälämpöjä pyydettynä.
- Anonyymi
Rämpytys on sulla housuissa, toyotas motor hyrähtää pehmeästi käyntiin kelillä kuin kelillä!😂🤣😭
- Anonyymi
Ja jos pyöräilee, niin säästyy entistä enemmän polttoainetta.
- Anonyymi
Riippuu paljonko auto seisoo risteyksissa paikallaan joutokäynnilla.
Normaalikäytössä eroa ei näe edes laskemalla tankkauksissa,
jatkuva sammuttelu ja starttailu sen sijaan kuluttaa autoa enemmän ja akku on valmis enemmin koska käynnistys ottaa paljon virtaa startin kautta.
Start stopilla saadaan jollakin testilenkillä jossa paljon sammutuksia pienempi kulutus mutta pidemmällä juoksilla menee maksun puolelle. - Anonyymi
Start/stopin saa napista pois. Sen miellyttävä käyttö vaati hieman harjoittelua ja tottumista.
Mutta jos tietää että seisoo paikallaan vaikka liikennevaloissa, niin kyllä se tyhjäkäynnin sammuttaminen ilman että autosta sammuu kaikki sähköt on ihan fiksu juttu. Sellaista 1 metrin siirtoa ei kannata tehdä (ja käynnistää moottoria) vain siksi että edelläajava siirtyy metrin, ellei se ole muun liikenteen kannalta tarpeellista. - Anonyymi
Nykyaikainen, pari litrainen bensamoottori kuluttaa bensaa tyhjäkäynnillä suunnilleen puoli litraa tunnissa. Siitä on helppo laskea paljonko s s systeemistä on hyötyä.
- Anonyymi
Suurin hyöty startandstopista on sen veroja laskeva vaikutus. Molemmissa autoissa, joissa on se ollut, ominaisuus on jossain vaiheessa lakannut toimimasta. En ole valittanut huollossa asiasta. Akkuun on jälkiasennettu jonkun verran virtaa kuluttavia johtoja, johtuisiko tästä, että tulkitsee akun olevan vajaa eikä sammuta ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703225
- 2012822
- 222638
- 492608
- 202476
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412315Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101773Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241727- 371590
- 181436