Tarkoittaako tämä tes.in palkkaa kaikille
Tarkoittaako tämä sitä että kaikki alkaa saada vähintään tessin mukaista palkka????
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4991620/Yrittajajarjestot+vaativat+hallitukselta+3+vuoden+kokeilua+paikallisesta+sopimisesta+Lahes+kaikesta+voitava+sopia+tyopaikoilla+tesien+ohi+minimipalkka+voidaan+sisallyttaa+malliin
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Työehtosopimukset ovat yleissitovia. Kaikki työntekijät saavat työehtosopimuksen mukaista palkkaa riippumatta alasta tai siitä kuuluuko työntekijä ammattiliittoon. Jos työntekijälle maksetaan vähemmän, työnantaja rikkoo lakia.
Yrittäjäjärjestöjen esitys haluaa murtaa nykyisen käytännön. Käytännössä työntekijöiden palkka- ja muita etuja halutaan huonontaa.- Anonyymi
Miten tätä valvotaan jos säädetään joku minimi minkä alle ei saa maksaa paikallisessakaan sopimisessa?
Nytkin pitäisi maksaa tes.in märäämiä palkkoja mutta ei vaan makseta.
- Anonyymi
Olisi kovin ikävää, jos kaikille maksettaisiin TES:in mukaista palkkaa.
Minullakin palkka putoaisi ainakin kolmanneksen nykyisestä. - Anonyymi
Minä taas joudun tehdä töitä ilman ylityölisiä ja pekkasia.
- Anonyymi
Ei enää kannata töitä tehdä. Ehdot huononee vaan koko ajan.
Esim. tuokin kohta jossa haluttaisiin luopua 3% yleiskorotuksista, mutta mukamas maksettaisiin 5% menestyslisää niinä vuosina, jolloin firma tekisi voittoa. Uskotteko, että tällainen firma tekee koskaan voittoa? Vähintäänkin kirjanpidollisilla kepulikonsteilla tulos saadaan aina näyttämään tappiollista, jolloin ei tarvitse maksaa mitään lisää työntekijöille!
Työnantajilta kyllä löytyy edellämainitun kaltaisia törkeitä temppuja niin paljon, ettei työntekijäpuoli osaa edes aavistaakaan! Työelämä ei ole enää millään lailla reilua työntekijän kannalta, joten töitä ei kannata tehdä!! Pitää etsiä muita toimeentulotapoja, koska työtä tekemällä ei tule enää toimeen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maisa Torpan raskausuutisesta...
Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss62430396Naisen vessakäynti suhteen alussa
Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin30822604Liikenne topissa
Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio4014131Maisa se jaksaa valehdella
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma35611245- 958339