Helluntaiseurakunta lähetti tänään oikein hyvän Jumalanpalveluksen televisiossa. Katsoimme, kuuntelmime ja nautimme. Ihanat laulut.
Jumalanpalveluslähetys tänään tv1:llä
29
224
Vastaukset
- Anonyymi
Laulut oli hyvät, sillä pidän hengellisistä lauluista. Tämä vaan edelleenkin ihmetyttää miksei täällä Suomessa helluntailaisille kelpaa Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. Sapattihan on Jumalan merkki.
Olisi lyhyt kirkkomatka, jos he pitäisivät Jumalanpalveluksen Jumalan antamana sapattina Jeesuksen esimerkin mukaan. Valitettavasti he vain siivoilevat talkoilla rukoushuoneitaan sapattisin.
1234567---- Anonyymi
Helluntaiseurakunnan Jumalanpalvelus lähetettiin Adventtikirkosta, joten kaikki adventistit eivät ole pissipäitä kuten 1234567---.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaiseurakunnan Jumalanpalvelus lähetettiin Adventtikirkosta, joten kaikki adventistit eivät ole pissipäitä kuten 1234567---.
Niin lähetettiin Adventtikirkosta. Kysymys on siitä miksei täällä Suomessa käy helluntailaisille Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. Olisi monella lyhyt kirkko matka jos Jumalanpalvelukset olisivat Jumalan antamana sapattina Jeesuksen antaman esimerkin mukaan. He vain siivoilevat sapattisin rukoushuoneitaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin lähetettiin Adventtikirkosta. Kysymys on siitä miksei täällä Suomessa käy helluntailaisille Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. Olisi monella lyhyt kirkko matka jos Jumalanpalvelukset olisivat Jumalan antamana sapattina Jeesuksen antaman esimerkin mukaan. He vain siivoilevat sapattisin rukoushuoneitaan.
1234567---Hyvän Jumalanpalvelustapahtuman järjestäjänä toimi Ylöjärven helluntaiseurakunta.
Jos kokous olisi ollut sapattina, he olisivat joutuneet rikkomaan sapatinmatkasta laissa säädettyä. Ylöjärveltä taitaa olla n. 20 kilometriä matkaa Tampereelle.
Mihin perustat väitteesi, että helluntailaiset vain siivoilevat sapattisin rukoushuoneitaan?
Onko silloin koko seurakunta vain siivoilemassa rukoushuoneitaan?
Voisitko laittaa todistuksen väitteesi tueksi?
Ja miksi adventtiseurakunta antoi tilansa käyttöön sunnuntaina?
Eikös kysymys ole myöskin siitä, että miksi et hyväksy Jumalanpalvelusta sunnuntaina, mutta kuitenkin itsekin olit sen katsonut TV:stä?
Usko Toivonen
P.S. Oli todellakin raitis Jumalanpalvelus, Herra Jeesus oli julistuksen keskiössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvän Jumalanpalvelustapahtuman järjestäjänä toimi Ylöjärven helluntaiseurakunta.
Jos kokous olisi ollut sapattina, he olisivat joutuneet rikkomaan sapatinmatkasta laissa säädettyä. Ylöjärveltä taitaa olla n. 20 kilometriä matkaa Tampereelle.
Mihin perustat väitteesi, että helluntailaiset vain siivoilevat sapattisin rukoushuoneitaan?
Onko silloin koko seurakunta vain siivoilemassa rukoushuoneitaan?
Voisitko laittaa todistuksen väitteesi tueksi?
Ja miksi adventtiseurakunta antoi tilansa käyttöön sunnuntaina?
Eikös kysymys ole myöskin siitä, että miksi et hyväksy Jumalanpalvelusta sunnuntaina, mutta kuitenkin itsekin olit sen katsonut TV:stä?
Usko Toivonen
P.S. Oli todellakin raitis Jumalanpalvelus, Herra Jeesus oli julistuksen keskiössä.Lukematon määrä vuosien varrelta lehtileikkeitä. Jos ei joku usko tulkoon meille lukemaan. Ei ole vääriä todistuksia.
Helluntaiseurakunnat. LA 9.5 klo 9 alk. Siivoustalkoot rukoushuoneella. LA 25.5. klo 9- Kevätsiivoustalkoot . LA klo 9-12 Syystalkoot. Siivousta ulkona ja sisällä. LA klo 9.00 Talkoot Rukoushuoneella. LA Syystalkoot klo 10-13. Tässä näitä muutamia.
Vapaaseurakunta.LA klo 12 Siivoustalkoot kirkolla. LA klo 12 Kirkon siivoustalkoot. LA klo 12 Kirkon pihan siivoustalkoot.
Baptistiseurakunta. LA klo 9.00 Talkoot rukoushuoneella.
Vuosien aikana on tullut kerättyä lukematon määrä, tässä näitä muutamia todisteeksi.
Seuraan kaikkia ja kaikken niin TV seiskasta kuin radiosta. Omistan myöskin lehtisiä. Tutkin ja seuraan kaikkea.
1234567--- - Anonyymi
Kumma jutska muuten, että jos kerran sapatti oli niin merkityksellinen, niinkuin sinä numerosarja siitä vaahtoat, niin se on kumma jutska, ettei Jeesus Kristus itse korostanut puheissaan sapattia. Ei siltikään korostanut, vaikka itse vietti sapattia israelilaisten kanssa.
- Anonyymi
Nykyisinkin on näitä sapattipoliiseja. Ei kai ole muuta hengellistä tehtävää. Aikoinaan Jeesus härnäsi heitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma jutska muuten, että jos kerran sapatti oli niin merkityksellinen, niinkuin sinä numerosarja siitä vaahtoat, niin se on kumma jutska, ettei Jeesus Kristus itse korostanut puheissaan sapattia. Ei siltikään korostanut, vaikka itse vietti sapattia israelilaisten kanssa.
Sapatti oli niin itsestään selvä asia, että ei Jeesuksen tarvinnut kaiken aikaa sapattia korostaa.
Tämän maailman aikaan on suuri osa lähtenyt seuraamaan anttia. Antikristillisyys on valloillaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukematon määrä vuosien varrelta lehtileikkeitä. Jos ei joku usko tulkoon meille lukemaan. Ei ole vääriä todistuksia.
Helluntaiseurakunnat. LA 9.5 klo 9 alk. Siivoustalkoot rukoushuoneella. LA 25.5. klo 9- Kevätsiivoustalkoot . LA klo 9-12 Syystalkoot. Siivousta ulkona ja sisällä. LA klo 9.00 Talkoot Rukoushuoneella. LA Syystalkoot klo 10-13. Tässä näitä muutamia.
Vapaaseurakunta.LA klo 12 Siivoustalkoot kirkolla. LA klo 12 Kirkon siivoustalkoot. LA klo 12 Kirkon pihan siivoustalkoot.
Baptistiseurakunta. LA klo 9.00 Talkoot rukoushuoneella.
Vuosien aikana on tullut kerättyä lukematon määrä, tässä näitä muutamia todisteeksi.
Seuraan kaikkia ja kaikken niin TV seiskasta kuin radiosta. Omistan myöskin lehtisiä. Tutkin ja seuraan kaikkea.
1234567---Kuinka monta on sinulle "lukematon määrä", Aabrahamille se oli taivaalla näkyvien tähtien määrä.
Ja siksi toisekseen väität, että helluntailaiset vain siivoilevat rukoushuoneitaan lauantaisin.
Laitatko siis todisteeksi vaikkapa viiden helluntaiseurakunnan osalta, että joka lauantai he vain siivoilevat rukoushuoneitaan.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Kiitos Jeesukselle, että vielä löytyy puhtaita seurakuntia! Helluntaiherätyksen puolelta näitä vielä löytyy. Ei tarvita värivaloja eikä savuja laulujen aikana. Laulut oli Hengellisestä Laulukirjasta. Hyvä, että YLE joskus lähettää oikean Jumalan palveluksen.
- Anonyymi
Kyllähän totuus on niin, että oikeaan jumalanpalvelukseen kuuluu pitää myöskin Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Jumala oikein muistuttaa MUISTA.
Tänä tiedon aikana kun jokainen osaa lukea, niin suuresti ihmettelen, että on vielä tosi paljon niitä, joille ei Jumalan antama sapatti kelpaa pyhäpäiväksi, ei sitten millään.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän totuus on niin, että oikeaan jumalanpalvelukseen kuuluu pitää myöskin Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Jumala oikein muistuttaa MUISTA.
Tänä tiedon aikana kun jokainen osaa lukea, niin suuresti ihmettelen, että on vielä tosi paljon niitä, joille ei Jumalan antama sapatti kelpaa pyhäpäiväksi, ei sitten millään.
1234567---Kyllä, oli ilo seurata TV-Jumalanpalvelusta tällä kertaa.
Herra Jeesus oli julistuksen keskiössä, niin kuin alkuseurakunnan alusta lähtie on ollut jokapäiväisissä kokoontumisissa.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
( Apt 2)
Todistuspuheenvuorot vahvistivat tämän sanan.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, oli ilo seurata TV-Jumalanpalvelusta tällä kertaa.
Herra Jeesus oli julistuksen keskiössä, niin kuin alkuseurakunnan alusta lähtie on ollut jokapäiväisissä kokoontumisissa.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
( Apt 2)
Todistuspuheenvuorot vahvistivat tämän sanan.
Usko ToivonenMene sinäkin joskus viikoksi Adventistien Raamattuleireille, Ojenna heitä jos näät jotakin mikä ei oikein. Itse olen aikoinani käynyt eri kirkoissa ja seurakunnissa, ja ottanut kaikesta selvää.
1234567--- - Anonyymi
Asia on juurikin näin !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Ei sitä muista sanaa siinä mitenkään erotella, koska lause alkaa sanalla muista pyhittää.. jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä muista sanaa siinä mitenkään erotella, koska lause alkaa sanalla muista pyhittää.. jne.
Ennenvanhaan kun kävin Luterilaisen rippikoulun, piti kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa, myöskin sapattikäsky: Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta SEITSEMÄS PÄIVÄ on Herran, sinun Jumalasi sapatti jne...Kinkereillä vielä tentattiin lisää.
1973 Kalenteri väärennettiin, ja sunnuntai viikon ensimmäinenpäivä muutettiin viikon seitsemänneksi päiväksi, ja Jumalan antama sapatti kuudenneksi päiväksi.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Ennenvanhaan kun kävin Luterilaisen rippikoulun, piti kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa, myöskin sapattikäsky: Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta SEITSEMÄS PÄIVÄ on Herran, sinun Jumalasi sapatti jne...Kinkereillä vielä tentattiin lisää.
1973 Kalenteri väärennettiin, ja sunnuntai viikon ensimmäinenpäivä muutettiin viikon seitsemänneksi päiväksi, ja Jumalan antama sapatti kuudenneksi päiväksi.
1234567---Kalenteri väärennettiin?se oli mun syntymävuosi.
Pitäisikö nyt palata siis aikaan jolloin minua ei vielä ollut ja teeskennellä lauantaisin että nyt on viikon viimeinen päivä? Vaadit kohtuuttomia.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Kalenteri väärennettiin?se oli mun syntymävuosi.
Pitäisikö nyt palata siis aikaan jolloin minua ei vielä ollut ja teeskennellä lauantaisin että nyt on viikon viimeinen päivä? Vaadit kohtuuttomia.Monen syntymävuonna on hyväksytty homo ja lesboliitot, ja niin monet nuoret näkevät, että tämä on ihan okei. Pitäisikö heidän nyt palata siihen aikaan kun näin ei ollut ?
Monen syntymävuonna on naisista tehty pappeja/pastoreita. He näkevät, että tämä on ihan okei.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene sinäkin joskus viikoksi Adventistien Raamattuleireille, Ojenna heitä jos näät jotakin mikä ei oikein. Itse olen aikoinani käynyt eri kirkoissa ja seurakunnissa, ja ottanut kaikesta selvää.
1234567---Kuuntelin joskus Radio Dein adventistien Raamatun opetusta, mutta lopetin, kun toivat niin paljon tulkintojaan ja olettamuksiaan selaisesta mitä ei Raamattuun ole kirjoitettu.
Joten siis lopetin, koska mentiin yli sen, mikä on kirjoitettu.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuntelin joskus Radio Dein adventistien Raamatun opetusta, mutta lopetin, kun toivat niin paljon tulkintojaan ja olettamuksiaan selaisesta mitä ei Raamattuun ole kirjoitettu.
Joten siis lopetin, koska mentiin yli sen, mikä on kirjoitettu.
Usko ToivonenSinä teit oman valintasi, niin olen tehnyt minäkin. Aikoinani kymmeniä vuosia sitten kun kävin näiden sunnuntaikirkkosten kokouksissa. Kokoukset heillä siis sunnuntaisin. Sapatti ei käynyt heille pyhäpäiväksi. Jumala johdatti ymmärtämään sapatin pyhyyden, siihen jäi heidän kokouksissa juokseminen.
Silti seuraan kaikkea, luen kaikkea. Seuraan koska näissä sunnuntaikirkoissa tulee muutoksia totuuteen, vai tuleeko ollenkaan. Kuitenkin puhutaan suuresta herätyksestä. Tätähän tässä odotellaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä teit oman valintasi, niin olen tehnyt minäkin. Aikoinani kymmeniä vuosia sitten kun kävin näiden sunnuntaikirkkosten kokouksissa. Kokoukset heillä siis sunnuntaisin. Sapatti ei käynyt heille pyhäpäiväksi. Jumala johdatti ymmärtämään sapatin pyhyyden, siihen jäi heidän kokouksissa juokseminen.
Silti seuraan kaikkea, luen kaikkea. Seuraan koska näissä sunnuntaikirkoissa tulee muutoksia totuuteen, vai tuleeko ollenkaan. Kuitenkin puhutaan suuresta herätyksestä. Tätähän tässä odotellaan.
1234567---Teinpä hyvinkin, koska Raamatun ilmoitukseen tuotiin sellaista, mitä siinä ei ole.
Eli koska mentiin yli sen, mikä on kirjoitettu.
6. Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
( 1Kor 4)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Kylläpä sikisi viestejä aloitukseni. Rupesin katsomaan tvstä sunnuntaijumalanpalveluksen kun en kirkkoon korona-aikana päässyt. Ihastuin niihin niin että vielä jatkan vaikka nyt jo voisin mennä. Myös viime sunnuntaina oli todella hyvin järjestetty Karjalaisten kirkko. En ole perehtynyt eri uskontoihin, enkä milloin kukin sapattiaan viettää, pääasia että lähetetään sunnuntaina. Olen luterilainen.
- Anonyymi
Sapatti on vain yksipäivä viikossa. Lauantai sabato mainitaan joidenkin maiden kalentereissakin.
Muista pyhittää lepopäivä. Seitsemäspäivä on Herran sinun Jumalasi sapatti. Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän, joten sapatin yllä on pyhyys.
1234567---
- Anonyymi
KR 1933/-38, Mark. 2:27
Ja hän sanoi heille:
"Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."- Anonyymi
Ei sapatin pitäminen onnistu nykyäänkään, ellei Sapatin Herra ole mukana!
Monelle tuo pitäminen on tärkeämpää kuin kenen kanssa sitä vietetään.
Joten salli Jeesuksen tulla kotiisi jatkuvaksi juhlavieraaksi!
Monet toivottavat Jeesuksen vieraakseen, vaikka heille ei olekaan selvennyt sapatin merkitys.
Jeesus tulee myös sunnuntaina vieraaksi jos Hänet toivotetaan tervetulleeksi.
Kuitenkin, jos joskus ymmärrät, että oikea lepopäivä on sapatti, sinun on vaikea tuntea siunausta, ellet tee omantuntosi mukaan.
Jeesus sanoo: "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni!"
'Jeesusta ei voi rakastaa ilman että pitää Hänen käskynsä.
Käskyjä ei voi pitää rakastamatta Jeesusta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sapatin pitäminen onnistu nykyäänkään, ellei Sapatin Herra ole mukana!
Monelle tuo pitäminen on tärkeämpää kuin kenen kanssa sitä vietetään.
Joten salli Jeesuksen tulla kotiisi jatkuvaksi juhlavieraaksi!
Monet toivottavat Jeesuksen vieraakseen, vaikka heille ei olekaan selvennyt sapatin merkitys.
Jeesus tulee myös sunnuntaina vieraaksi jos Hänet toivotetaan tervetulleeksi.
Kuitenkin, jos joskus ymmärrät, että oikea lepopäivä on sapatti, sinun on vaikea tuntea siunausta, ellet tee omantuntosi mukaan.
Jeesus sanoo: "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni!"
'Jeesusta ei voi rakastaa ilman että pitää Hänen käskynsä.
Käskyjä ei voi pitää rakastamatta Jeesusta!Monimutkaista. Minä voin pitää vaikka tiistain pyhäpäivänä, kun olen eläkkeellä. Eilen syötin ja autoin sairasta, tein pitkän lenkin, kävin liikunta-portaissa, siivosin kodin, pesin pyykin. Tänään on sateinen päivä, lähden ulos luontoon kävelemään kiitollisena Jumalalle luonnon kastelemisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monimutkaista. Minä voin pitää vaikka tiistain pyhäpäivänä, kun olen eläkkeellä. Eilen syötin ja autoin sairasta, tein pitkän lenkin, kävin liikunta-portaissa, siivosin kodin, pesin pyykin. Tänään on sateinen päivä, lähden ulos luontoon kävelemään kiitollisena Jumalalle luonnon kastelemisesta.
Hyväntekeväisyys on järjellistä jumalanpalvelusta, jota Jumala arvostaa suuresti ja käskee tekemään. Sitten on "ei järjellistä" jumalanpalvelusta Hengessä. Molemmat muodot ovat erittäin tärkeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyväntekeväisyys on järjellistä jumalanpalvelusta, jota Jumala arvostaa suuresti ja käskee tekemään. Sitten on "ei järjellistä" jumalanpalvelusta Hengessä. Molemmat muodot ovat erittäin tärkeitä.
Teen hyväntekeväisyyttä, minkä jaksan. Turha kuitenkaan kehuskella hyväntekemisilläni.
- Anonyymi
Moni tuntuu luulevan sitä yhteiskristillisyydeksi, kun Yleisradio on päättänyt säästää ja kuvata samalla kuvauskalustolla useita jumalanpalveluksia peräkkäin samoissa tiloissa. Mistään yhteiskristillisyydestä ei ole kyse vaan Yleltä tuli suora pyyntö tähän ja jos et sitä noudata, ei tarvitse mennä kuvauksiin lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3194113BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho72538Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3132536- 692240
- 791871
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4101627MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311419Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2101265Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku221228"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341192