Vaatimus lähihoitajien palkkatason nostamiseksi

Anonyymi

13

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hoitajattaret tekevät perushoitotyötä, mihin ovat kouluttautuneet. Miksi siitä perushoitotyöstä pitää vielä erikseen maksaa?

      • Anonyymi

        Muillakin aloilla (lue: miesten aloilla) saadaan likaisen ja vaarallisen työn lisää. Hoitajan työ on molempia, miksi hän saa vain peruspalkan? - Nm. Snaijannetko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muillakin aloilla (lue: miesten aloilla) saadaan likaisen ja vaarallisen työn lisää. Hoitajan työ on molempia, miksi hän saa vain peruspalkan? - Nm. Snaijannetko

        Sitähän mä olen aina sanonut, että kyllä siitä eritteiden kanssa puuhastelusta pitää likaisen työn lisä saada😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän mä olen aina sanonut, että kyllä siitä eritteiden kanssa puuhastelusta pitää likaisen työn lisä saada😂

        Nooo, on olemassa pahempiakin pashkoja kuin ne eritteet, joita ihmisestä lähtee. - Nm. Tiedätkö, tunnetko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooo, on olemassa pahempiakin pashkoja kuin ne eritteet, joita ihmisestä lähtee. - Nm. Tiedätkö, tunnetko

        Kyllä minulle ainakin riitti, kun vanhusripulipasha vaipasta pitkin koipia valui lattialle ja uusia sanomalehtiä vaan parkettien päälle heittelin, ettei pashaan liukastu.

        Siinä päätin, että tämä oli tässä. Ei ole minun juttuni ja siihen päättyi kolmenkymmenen vuoden ”ura” ihmissuhdetyössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minulle ainakin riitti, kun vanhusripulipasha vaipasta pitkin koipia valui lattialle ja uusia sanomalehtiä vaan parkettien päälle heittelin, ettei pashaan liukastu.

        Siinä päätin, että tämä oli tässä. Ei ole minun juttuni ja siihen päättyi kolmenkymmenen vuoden ”ura” ihmissuhdetyössä.

        Niiih, joillekin ihmissuhteet ja / tai suhtautuminen ihmisiin on pelkkäå pashkaa. - Nm. 30 vuotta ennen kuin huomasit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niiih, joillekin ihmissuhteet ja / tai suhtautuminen ihmisiin on pelkkäå pashkaa. - Nm. 30 vuotta ennen kuin huomasit

        Se työ oli aikoinaan ihan erilaista. Vaihtelevaa ja mielenkiintoista. Ei mitään vanhusvaipanvaihtoa. En silloin olisi koko duunia edes harkinnut, jos olisi sellaista ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se työ oli aikoinaan ihan erilaista. Vaihtelevaa ja mielenkiintoista. Ei mitään vanhusvaipanvaihtoa. En silloin olisi koko duunia edes harkinnut, jos olisi sellaista ollut.

        Kertoisitko, mikä sen teki vaihtelevaksi ja mielenkiintoiseksi. Sekö, että hoitajia oli niiin paljon että päät kolisivat yhteen. - Nm. Riittikö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko, mikä sen teki vaihtelevaksi ja mielenkiintoiseksi. Sekö, että hoitajia oli niiin paljon että päät kolisivat yhteen. - Nm. Riittikö

        Työssä oli perhe, lapsi, vanhus, vammais ja laitostyötä. Liikkumista paikasta toiseen. Kohtaamista monenlaisten ihmisten kanssa. Vaihtelevia päiviä.

        Vanhustyökin oli silloin tavallisten vanhusten kanssa toimimista. Ulkoilua, ruuanlaittoa, kaupassa käyntiä, muttei todellakaan mitään pillereiden kanssa pyörimistä tai vaipan vaihtoa. Ei olisi tullut kuuloonkaan.

        Työyhteisöt olivat pitkäikäisiä, eivätkä työntekijät vaihtuneet, kun pyöröovissa. Oli paljon yhteistä tekemistä ja tapahtumia ja koulutuksia ym.

        Se oli niin toisenlainen se aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työssä oli perhe, lapsi, vanhus, vammais ja laitostyötä. Liikkumista paikasta toiseen. Kohtaamista monenlaisten ihmisten kanssa. Vaihtelevia päiviä.

        Vanhustyökin oli silloin tavallisten vanhusten kanssa toimimista. Ulkoilua, ruuanlaittoa, kaupassa käyntiä, muttei todellakaan mitään pillereiden kanssa pyörimistä tai vaipan vaihtoa. Ei olisi tullut kuuloonkaan.

        Työyhteisöt olivat pitkäikäisiä, eivätkä työntekijät vaihtuneet, kun pyöröovissa. Oli paljon yhteistä tekemistä ja tapahtumia ja koulutuksia ym.

        Se oli niin toisenlainen se aika.

        Ajat muuttuvat, ihmiset näköjään eivät. - Nm. Jämähdys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat muuttuvat, ihmiset näköjään eivät. - Nm. Jämähdys

        Jos ei ole paskakuskiksi alkanut, niin miksi pitäisi paskakuskiksi muuttua?


    • Anonyymi

      Perus-/lähihoitajan työ on aina ollut samanlaista. Työnkuva on aina ollut ihmisen perustarpeista huolehtimista. Asia on tiedossa jo silloin, kun alan valitsee. Ihmisen perusasiat eivät vuosien saatossa mielenkiintoisimmiksi muutu. Itse olen jo eläkkeelle jäänyt, onneksi. En varmaan kestäisikään kitiseviä lähihoitajia, jotka narisevat ihmisen normaaleista eritteistä. Eivät ne lastenhoitajatkaan likaisentyön lisiä saa, vaikka mukulat vaippoihin tarpeensa tekee ja oksentelevat hoitajien päälle, kun mahatauti yllättää. Kenen ne pitäisi sitten siivota? Lääkärin vai? Kouluttautukaa enemmän, jos perushoitotyö ei kiinnosta

      • Anonyymi

        Miksi miesten aloilla maksetaan likaisen ja vaarallisen työn lisää? Miksi naisten aloilla ei makseta? - Nm. Tekevät(kö?) likaiset ja vaaralliset paremmin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe