koirani puree/hyökkää !!!!!

Anonyymi

Moi, eli meidän uros koira (jackrussellinterrieri) joka on 2v, puree todella kovaa ja on hyökkäävän oloinen aika usein. Eli siis usein kun yrittää leikata kynsiä niin koiraa pelottaa se, ja kun yrittää rauhallisesti viedä sakset koiran kynttä kohti niin koira vie tassun kauemmas ja vaikka kuinka kauan/paljon yrittäisi silittää ja puhua lempeästi nii ei auta (pistän sakset kauemmas koirasta ja myös kokonaan pois kädestä hetkeksi ) siiinä menee noin 15-30 min kun vaan tota kohtaa "käydään läpi" tuon jälkeen koiralla alkaa ilmeisesti mennä hermot/sitä alkaa pelottamaan liikaa joten se alkaa näyttämään hampaitaan ja näykkimään ja vaikka sanoisi EI matalalla äänellä koiraa ei tunnu kiinnostavan vaan se jatkaa yhä, sitä kululuu jonkin aikaa kun yrittää leikata niitä kynsiä ja komentaa koiraa kielletyistä asioista nii sen jälkeen käytös menee jo aika vaaralliseksi kun koira alkaa puremaan kovaa eli ei enää näyki ja vaikka kieltäisi koira lopettaa hetkeksi mutta heti kun yrittää taas leikata niitä kynsiä tekee saman aina uudestaan (poskista/kuonosta ei uskalla enää ottaa kiinni kun viime kerralla koira kiemurteli irti ja puri KOVAA huuleen niin kovaa että se piti tikata ) eli mitä tässä nyt pitäis tehdä kun ei keksi mitään enään!!!?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä tuollaiset koirat käytetään eläinlääkärissä kynsien leikkuussa, mutta toki joka viikkoinen rauhoitus ei ole hyväksi.

      Itse olen leikannut pennusta pitäen silloin, kun koira on niin väsynyt, ettei jaksa reagoida. Ja aina saa palkaksi jotain sellaista mitä ei saa koskaan muutoin missään tilanteessa. Meillä kun ottaa sakset esille, osa juoksee jo valmiiksi jääkaapille ja kun yhden on leikannut, muut menee viimeistään silloin kyselemään jo herkkua.

      Sun pitäisi opettaa nyt, että sakset = superhyvää herkkua (olettaen, ettei ole nirso). Pelkästään näyttämällä sakset saa namin. Tuot ne sakset lähemmäs ja lähemmäs, aina namia. Silittelet ja koskettele varpaita ilman saksia yksi kerrallaan, aina tää extra superhyvä nami. Sitten sakset kuvioon. Et leikkaa, mutta kosketat saksilla varpaita ja heti nami.

      Pitkäänhän se vie.

    • Anonyymi

      Ettet vain olisi haukannut liian ison palan hankkiessasi jackrusselin, vaikka taidot eivät moiseen elikkoon riitä? Luojan kiitos se on niin pienikokoinen, että huonosti kasvatetusta elikosta ei ole vaaraa muille, ainoastaan omistajalleen. Yksikään paikkansa tietävä ja oikein koulutettu koira ei kuvittele voivansa purra omistajaansa. Koska teillä puree, niin koulutus on jäänyt puolitiehen ja elikko luulee voivansa päättää mitä ja milloin tapahtuu.

      • Anonyymi

        Höpö höpö....kaverin koiraan tuollainen kävi kiinni,ja irrotus kesti pitkään.Tikattavaa tuli.Eli ovat vaaraksi muille koirille.Pennun söpöys pettää,kun ikää tulee huomaatte että ovat kovapäisiä, eivätkä alistu.Eivät sovellu seurakoiriksi.Niin mulle sanoi yksi joka erehtyi ottamaan.Heidän nyt 14 v, eikä kuulemma semmoista enää heille tule.Pomottaa ,vahtii ruokaa, puree jos yltää vieraaseren koiraan jne.Eivät ole helåpoja, vaikka ovat onneksi pieniä.


    • Anonyymi

      Vie kouluttajalle,opettavat teidät leikkaamaan koiranne kynnet.Tuo ongelma itse aiheutettu.Ootte epäröineet,ja koira huomannut että hanttiin pistämällä saa komennettua teidät lopettamaan.
      Noi ei oo seurakoiria,ne on metsästyskoiria.Olisit ottanut helpomman rodun.
      Nyt kouluttajalle.Tai jos sulla joku kaveri, joka laittaa kopan päähän sille, ja hoitaa homman.Koppa oltava päässä pysyvä kunnollinen,ei mikään muovi himmeli.
      Eleettömästi, ja varmasti.Kun tehty, kehutaan ja palkitaan herkuin.
      Minä oon pennusta asti opettanu,joka kynnestä kehu ja palkka.Nykyään saa lopuksi palkan.Kun otan sakset ja istun lattialle,koira tulee itse syliin kynsien leikkuuseen.Eri rotu, ja eri opetustapa kun teillä.
      Tsemppiä, sitä tarvitsette😅

      • Kyllä voi olla pienen koiran kynnenleikkuu ylitsepääsemätön homma. Meidän ei pure mutta kiemurtelee kuin käärme. Pienenä istui miehen sylissä ja kynnet leikattiin.

        Kaikilta sakuiltamme on kynnet leikattu itse. Koira istui ja antoi tassun vuoronperään.

        Käymme kävelymatkan päässä olevalla eläinklinikalla ja siellä jo se tietää mihin huoneeseen pitää mennä. Jos hoitaja sattuisi unohtamaan niin koiramme kertoo että tonne.
        Menee mielellään eikä tartte taistella varsinkin kun lopputulos ei ollut toivottu.

        Maksaahan se tietysti mutta mikä ei tässä maailmassa. Olen itse ratkaisuun tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Söpöily lakkaa aikanaan, kun koirillakin on karvansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3966
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3368
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2879
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2841
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2184
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2131
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2047
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1895
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1870
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1839
    Aihe