Mitä jehova todistaa?

Anonyymi

Jehovan todistajat kuulemma todistavat jotain. Minulle he eivät ole todistaneet muuta kuin kuuppansa himmeyden. Sama pätee muihinkin hihhuleihin. Heillä kaikilla on todisteet kadoksissa. Miksi he väittävät todistavansa jotain, vaikka eivät pysty todistamaan yhtään mitään?

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja jos ateistille todistaa Jeesuksesta Kristuksesta, ja ateisti ei tätä todistusta ota vastaan, niin vika ei ole aina todistajassa ei varsinkaan siinä josta todistetaan.

      Jos kylvät siemenviljaa kalliolle, niin on turha odotella siitä viljan kasvua. Maaperä ei ole siihen hyvä.

      • Anonyymi

        Useimmiten ateisti vaatii todisteita, siksi ei ole otollista kasvumaata jumaliin uskomiselle.


    • Tällaisia todistavat Wikipedian mukaan. Parempi uskonto kristinuskoon verrattuna kun ei joudu kadotukseen eikä sovi taivaaseen kun heidän taivaaseen pääsee vain 144000 ihmistä.

      Jehovan todistajien uskonto eroaa kristinuskosta monin tavoin, kuten hylkäämällä kolminaisuusopin, pitämällä Jeesusta arkkienkeli Mikaelina, sekä kieltämällä Raamatun ilmoittaman iankaikkisen kadotuksen olemassaolon, rajoittamalla taivaaseen pääsyn vain 144 000 voidellulle ihmiselle, sekä uskoessaan Jeesuksen palanneen maan päälle vuonna 1914 näkymättömästi, tämä on nykyinen käsitys, Jehovan todistajat opettivat aiemmin Jeesuksen palanneen vuonna 1874.

      • Anonyymi

        Aloittivat taikavehnän myymisellä. Googleen Russell Miracle Wheat.


      • Anonyymi

        Eivät usko helvettiin mutta kadotukseen kyllä.

        Vain 144 000 pääsee taivaaseen mutta loput uskolliset jäävät maan päälle paratiisiin.

        Tällaista hölynpölyä siis heillä.


    • Vielä jos haluat tietää mitä jehovat todistavat niin raamatusta Jesajan kirjasta löytyy lisää tietoa

      Vuonna 1931 Rutherfordin johtamat raamatuntutkijat ottivat nimekseen Jehovan todistajat, viitaten Raamatun Jesajan kirjan 43. lukuun ja jakeisiin 10–12.

      • Jesaja oli juutalainen profeetta. Hän vaikutti Jerusalemissa n. 740–700 eaa.

        Tässä nuo Raamatun kohdat jota he siis julistavat
        Minun todistajani, sanoo Herra, olette te
        – Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni –
        ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun,
        ymmärtää, kuka minä olen.
        Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut
        eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
        11




        Minä, minä yksin olen Herra,
        ei ole muuta pelastajaa kuin minä.
        12Minä olen puhunut,
        minä olen pelastanut,
        olen ilmaissut teille tahtoni,
        minä itse, ei kukaan muu.
        Te olette minun todistajani, sanoo Herra.
        Minä olen Jumala,

        olen nyt ja aina.
        Kukaan ei voi väistää minun kättäni.
        Kuka voi tehdä tyhjäksi minun tekoni?


      • Anonyymi
        Headmasterx kirjoitti:

        Jesaja oli juutalainen profeetta. Hän vaikutti Jerusalemissa n. 740–700 eaa.

        Tässä nuo Raamatun kohdat jota he siis julistavat
        Minun todistajani, sanoo Herra, olette te
        – Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni –
        ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun,
        ymmärtää, kuka minä olen.
        Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut
        eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
        11




        Minä, minä yksin olen Herra,
        ei ole muuta pelastajaa kuin minä.
        12Minä olen puhunut,
        minä olen pelastanut,
        olen ilmaissut teille tahtoni,
        minä itse, ei kukaan muu.
        Te olette minun todistajani, sanoo Herra.
        Minä olen Jumala,

        olen nyt ja aina.
        Kukaan ei voi väistää minun kättäni.
        Kuka voi tehdä tyhjäksi minun tekoni?

        Baal-jumalaa kutsuttiin nimellä ”Herra”. Kyseinen jumala oli kanaanilaisten jumala, joka periytyi myös Raamatun teksteihin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Baal


      • Anonyymi kirjoitti:

        Baal-jumalaa kutsuttiin nimellä ”Herra”. Kyseinen jumala oli kanaanilaisten jumala, joka periytyi myös Raamatun teksteihin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Baal

        Jesaja on kai vaikuttanut Jahve jumalan aikana

        Jesajan julistuksen ytimenä oli Jahven pyhä majesteettisuus. Hän on kirjoittanut Vanhaan testamenttiin kuuluvan Jesajan kirjan. Jesajan kirjan luvut 40–66 eivät kuitenkaan kaikkien tutkijoiden mukaan ole hänen kirjoittamiaan; näiden mukaan luvut 40–55 on kirjoittanut tuntematon Deuterojesaja, luvut 56–66 puolestaan Tritojesaja.


    • Anonyymi

      No he todistavat olevansa Jehovan todistajia tulemalla ovesi taakse, ja kop kop, sanovat olevansa Jehovan todistajia. MOT.

      • Anonyymi

        Minä kielsin niitä tulemasta ja kadulla törmäsin ei ole enää näkynyt.


    • Anonyymi

      He ovat jo monta kertaa ennustaneet maailmanlopun päivämäärän. Joka kerta kun maailma on vain jatkanut kulkuaan, Jehovan todistajat on todistettu vääräksi.

      • Anonyymi

        Toden totta!!! Jehovan todistajat todistavat olevansa aina väärässä. Juuri sitä he todistavat. Kiitos tuosta silmieni avaamisesta :D


    • Anonyymi

      Minulla oli työkaveri joka oli jehovantodistaja. Pariin kolmeen otteeseen hän vaihtoi puhelinnumeroaan joidenkin häirinnän takia. En tiedä olivatko häiritsijät jehovia vaiko alkoholisteja sillä hänellä oli alkoholi ongelma. Lopulta hän teki itsemurhan.

      Tunnen jonkun verran jehovia, eikä henkilökohtaisesti ole mitään pahaa sanottavaa.

      Mutta se mikä suunnattomasti hämmästyttää on, että kun eivät pysy siellä omassa seurakunnassaan, eli omassa perheessään. Ole huolehtimassa omistaan, vaan soittelevat ventovieraiden ovikelloja. Huolehditaan " muiden perheistä " . En tiedä heidän aikaansaannoksistaan. Mutta kun ovelleni soitti sellainen testosteroni mies, niin kyllä ajattelin, että pitäisikö hänen olla oman perheensä luona. Eikä jakelemassa avujaan vieraan naisen oven takana. Ehkä heillä on joillain pääasiasta ote lipsunut, ehkä ei nähdä malkaa omassa silmäkulmassa. Mut jos itse ovat useampia perheitä perustelleita huorimuksia, niin asia ei ehkä ole vilpitön. Ja auttamista.

    • Anonyymi

      Sen takia ei luterilaisissa jumalan palvelusmenoissa esiinny kielilläpuhujia, koska ihmiset havahtuisivat näkemään totuuden.
      "Tämä on himmeetä touhua, en käy jumalan palveluksissa enään.,"
      Raamatussa kyllä lukee, että pyhä henki on silloin ihmisessä, kun hän puhuu älämölöä.

      • Anonyymi

        "Raamatussa kyllä lukee, että pyhä henki on silloin ihmisessä, kun hän puhuu älämölöä."

        Missähän kohtaa Raamattua se lukee? Asiallisesti sellaisessa ihmisessä on sekopäähenki, jos hän mokeltaa älämölöä. Selväjärkinen puhuu ihan fiksuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatussa kyllä lukee, että pyhä henki on silloin ihmisessä, kun hän puhuu älämölöä."

        Missähän kohtaa Raamattua se lukee? Asiallisesti sellaisessa ihmisessä on sekopäähenki, jos hän mokeltaa älämölöä. Selväjärkinen puhuu ihan fiksuja.

        Apt. 19:6: Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.


      • <<Sen takia ei luterilaisissa jumalan palvelusmenoissa esiinny kielilläpuhujia, koska ihmiset havahtuisivat näkemään totuuden.>>

        Helluntalaiset puhuvat kielillä, jehovat eivät, tällainen maallikon käsitys minulla on.

        Wikipedia
        Helluntaiherätys korostaa Pyhän Hengen kastetta ja sen merkkinä näkyvää kielilläpuhumista sekä upotuskastetta ja vain elävässä kristillisessä uskossa olevista koostuvaa seurakuntaa


      • Anonyymi
        Headmasterx kirjoitti:

        <<Sen takia ei luterilaisissa jumalan palvelusmenoissa esiinny kielilläpuhujia, koska ihmiset havahtuisivat näkemään totuuden.>>

        Helluntalaiset puhuvat kielillä, jehovat eivät, tällainen maallikon käsitys minulla on.

        Wikipedia
        Helluntaiherätys korostaa Pyhän Hengen kastetta ja sen merkkinä näkyvää kielilläpuhumista sekä upotuskastetta ja vain elävässä kristillisessä uskossa olevista koostuvaa seurakuntaa

        Olisi hauska nähdä, kun helluntailainen alkaa mölistä siansaksaa uppokasteessa.
        Melkoinen poreallas :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apt. 19:6: Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        Jos puhuu samanaikaisesti useampaa kieltä, eihän siitä siansaksasta ota pirukaan selvää. Tulee sellainen vaikutelma kuin että puhuja olisi kielet poskella.


    • Anonyymi

      Jehovan todistajat todistavat osaavansa soittaa ovikelloa ja puhua paskaa.

      • Anonyymi

        lisäksi kännissä käyvät kyseenalaistajien kimppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisäksi kännissä käyvät kyseenalaistajien kimppuun.

        Tapasin kerran Jehovan todistajan joka oli hirveässä kännissä ja kyseli, mistähän irtoaisi p-settä.


    • Anonyymi

      Jehovan todistajien uskonto perustuu samaa kuin Lut ja Ort ja Les
      Taivaaseen pääsyyn. (Helluntalaiset pääsevät taivaaseen heti)?
      Jeh Todistajat ovat vaan ns "munanneet tämän taivaaseen päässyn".
      He todistavat "Kun ihminen kuolee niin sielukin kuolee"?

      Mikä ihmisrotu haluaa elää kuoleman jälkeen ellei hänellä
      ole menneisyyttä?
      Miksi herätä kuoleman jälkeen pää tyhjänä jos ei muista oman Äitinsä nimeä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe