Olen 69v., ja ollut aikanaan SKDL:n jäen.Nykyinen
puheenjohtajammehan ei ole omien sanojensa mukaan minkään sortin sosialisti.Elämä, kuten kulttuuri yleensäkin on jatkumo, niinkuin hienosti sanotaan.
Onko nyt käynyt niin, että Vasemmistoliitto on ka-
dottanut"johtolangan" toiminnassaan? Olen hiukan
sitä mieltä.Ehdottaisin nykyiselle puheenjohta-
jalle tutustumista työväenliikkeen historiaan mu-
kaanlukien Karl Marx´in yhteiskunta-analyysit!
Terveisin Renki.
listi
Olemme vedenjakajalla!
6
418
Vastaukset
- analyysiä lisää.
Eikös se ollut Voima –lehden päätoimittaja Jaana Airaksinen, joka totesi jossain, että Vasemmistoliitto puheenjohtajineen ei uskalla/halua kyseenalaistaa vallallaolevaa uusklassista talousteoriaa, mikä taas syö tehokkaasti puolueen uskottavuutta.
Sen sijaan, että räksytetään työmarkkinatuen ja kansaneläkkeen muutaman promillen indeksikorotuksesta, pitäisi iskeä ytimeen, sinne mistä ne porvariston uudet ideat jatkuvasti sikiävät.- t.i.ruskeepaa
Minusta vaikuttaa myös siltä, että vasemmistoliittolaisten puolustelut avoimen keskustelun puutteelle siten, että "kyllähän me teemme jatkuvasti vahvoja linjavetoja eduskunnassa", on päivänpolitiikkassa roikkumista epätoivosena ja kyvyttömänä esittämään vaihtoehtoja oikeistopolitiikalle. Vasemmistoliitossa yritetään pitää kiinni rippeistä ja väittää, että kaikki on tallessa ja hyvin menee.
- Tennilän haamu
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Minusta vaikuttaa myös siltä, että vasemmistoliittolaisten puolustelut avoimen keskustelun puutteelle siten, että "kyllähän me teemme jatkuvasti vahvoja linjavetoja eduskunnassa", on päivänpolitiikkassa roikkumista epätoivosena ja kyvyttömänä esittämään vaihtoehtoja oikeistopolitiikalle. Vasemmistoliitossa yritetään pitää kiinni rippeistä ja väittää, että kaikki on tallessa ja hyvin menee.
Hiukan selvittää!!!!!
- Serengeti
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Minusta vaikuttaa myös siltä, että vasemmistoliittolaisten puolustelut avoimen keskustelun puutteelle siten, että "kyllähän me teemme jatkuvasti vahvoja linjavetoja eduskunnassa", on päivänpolitiikkassa roikkumista epätoivosena ja kyvyttömänä esittämään vaihtoehtoja oikeistopolitiikalle. Vasemmistoliitossa yritetään pitää kiinni rippeistä ja väittää, että kaikki on tallessa ja hyvin menee.
Vasemmistoliitossa tuntuu uudet tuulet puhaltavan myrskyn voimakkuudella.
Isäni, edesmennyt,sodat käyneenä ja henkeen ja vereen vanhan kunnon SKDL:n miehiä, on tuntenut nahoissaan, minkälaista "onnen" tunnetta antaa, kun voi härmäläisen hurmehella ne pojat kansan urhokkaat peittää maan.
Aitoa uskallusta ja rohkeutta aivan varmasti puuttuu vasemmistoliiton sisällä. Teoria on hyvä pohja ymmärrykselle, joka on suhteutettava käytäntöön.
Luulisi vasemmsitoliiton johtajalla inhimillisyyttä löytyvän, onhan hänellä lääkäri aviomiehenä.Valta on kiihoittavaa ja vaarallistakin väärissä käsissä. Olisiko Tabermannin ehdottama rakasteluvapaa sittenkin tarpeen Siimeksen pariskunnalle. Ainainen vastaanhangoittelu voisi loppua ja ainakin vanha kunnon sosialismi-aate nousisi hänenkin ajatustensa "johtolangaksi"? - t.i.ruskeepaa
Serengeti kirjoitti:
Vasemmistoliitossa tuntuu uudet tuulet puhaltavan myrskyn voimakkuudella.
Isäni, edesmennyt,sodat käyneenä ja henkeen ja vereen vanhan kunnon SKDL:n miehiä, on tuntenut nahoissaan, minkälaista "onnen" tunnetta antaa, kun voi härmäläisen hurmehella ne pojat kansan urhokkaat peittää maan.
Aitoa uskallusta ja rohkeutta aivan varmasti puuttuu vasemmistoliiton sisällä. Teoria on hyvä pohja ymmärrykselle, joka on suhteutettava käytäntöön.
Luulisi vasemmsitoliiton johtajalla inhimillisyyttä löytyvän, onhan hänellä lääkäri aviomiehenä.Valta on kiihoittavaa ja vaarallistakin väärissä käsissä. Olisiko Tabermannin ehdottama rakasteluvapaa sittenkin tarpeen Siimeksen pariskunnalle. Ainainen vastaanhangoittelu voisi loppua ja ainakin vanha kunnon sosialismi-aate nousisi hänenkin ajatustensa "johtolangaksi"?Höpöhöpö! Vasemmistoliitossa on ehkä paineita muutokseen, mutta kun navigointi puuttuu ideologian muodossa, suunta on virran mukaan. Mikä on virran suunta tänä päivänä? Uusliberalistinen oikeistolaisuus ja vapaa markkinatalous. Minä arvaan, että mahdolliset poikkeukselliset muutosvoimat VASsa johtavat puolueen lakkauttamiseen ja näiden "yrittäjien" siirtymiseen oikealle. Poliittisen puolueen elinehto on debaatti, ja nykyään se on VASlaisille suuri mörkö.
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Höpöhöpö! Vasemmistoliitossa on ehkä paineita muutokseen, mutta kun navigointi puuttuu ideologian muodossa, suunta on virran mukaan. Mikä on virran suunta tänä päivänä? Uusliberalistinen oikeistolaisuus ja vapaa markkinatalous. Minä arvaan, että mahdolliset poikkeukselliset muutosvoimat VASsa johtavat puolueen lakkauttamiseen ja näiden "yrittäjien" siirtymiseen oikealle. Poliittisen puolueen elinehto on debaatti, ja nykyään se on VASlaisille suuri mörkö.
Ruskeepää, olet osittain oikeassa. Vasemmistoliitossa " pelätään kuin ruttoa" debattia,
mikä on kehityksen edellytys. Siinä isket kirveesi kiveen kun ennustat puolueen hajoavan!
vom
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1331363
- 1011054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25947Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 37683
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140603