Olemme vedenjakajalla!

renki

Olen 69v., ja ollut aikanaan SKDL:n jäen.Nykyinen
puheenjohtajammehan ei ole omien sanojensa mukaan minkään sortin sosialisti.Elämä, kuten kulttuuri yleensäkin on jatkumo, niinkuin hienosti sanotaan.
Onko nyt käynyt niin, että Vasemmistoliitto on ka-
dottanut"johtolangan" toiminnassaan? Olen hiukan
sitä mieltä.Ehdottaisin nykyiselle puheenjohta-
jalle tutustumista työväenliikkeen historiaan mu-
kaanlukien Karl Marx´in yhteiskunta-analyysit!
Terveisin Renki.
listi

6

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • analyysiä lisää.

      Eikös se ollut Voima –lehden päätoimittaja Jaana Airaksinen, joka totesi jossain, että Vasemmistoliitto puheenjohtajineen ei uskalla/halua kyseenalaistaa vallallaolevaa uusklassista talousteoriaa, mikä taas syö tehokkaasti puolueen uskottavuutta.

      Sen sijaan, että räksytetään työmarkkinatuen ja kansaneläkkeen muutaman promillen indeksikorotuksesta, pitäisi iskeä ytimeen, sinne mistä ne porvariston uudet ideat jatkuvasti sikiävät.

      • t.i.ruskeepaa

        Minusta vaikuttaa myös siltä, että vasemmistoliittolaisten puolustelut avoimen keskustelun puutteelle siten, että "kyllähän me teemme jatkuvasti vahvoja linjavetoja eduskunnassa", on päivänpolitiikkassa roikkumista epätoivosena ja kyvyttömänä esittämään vaihtoehtoja oikeistopolitiikalle. Vasemmistoliitossa yritetään pitää kiinni rippeistä ja väittää, että kaikki on tallessa ja hyvin menee.


      • Tennilän haamu
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Minusta vaikuttaa myös siltä, että vasemmistoliittolaisten puolustelut avoimen keskustelun puutteelle siten, että "kyllähän me teemme jatkuvasti vahvoja linjavetoja eduskunnassa", on päivänpolitiikkassa roikkumista epätoivosena ja kyvyttömänä esittämään vaihtoehtoja oikeistopolitiikalle. Vasemmistoliitossa yritetään pitää kiinni rippeistä ja väittää, että kaikki on tallessa ja hyvin menee.

        Hiukan selvittää!!!!!


      • Serengeti
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Minusta vaikuttaa myös siltä, että vasemmistoliittolaisten puolustelut avoimen keskustelun puutteelle siten, että "kyllähän me teemme jatkuvasti vahvoja linjavetoja eduskunnassa", on päivänpolitiikkassa roikkumista epätoivosena ja kyvyttömänä esittämään vaihtoehtoja oikeistopolitiikalle. Vasemmistoliitossa yritetään pitää kiinni rippeistä ja väittää, että kaikki on tallessa ja hyvin menee.

        Vasemmistoliitossa tuntuu uudet tuulet puhaltavan myrskyn voimakkuudella.

        Isäni, edesmennyt,sodat käyneenä ja henkeen ja vereen vanhan kunnon SKDL:n miehiä, on tuntenut nahoissaan, minkälaista "onnen" tunnetta antaa, kun voi härmäläisen hurmehella ne pojat kansan urhokkaat peittää maan.

        Aitoa uskallusta ja rohkeutta aivan varmasti puuttuu vasemmistoliiton sisällä. Teoria on hyvä pohja ymmärrykselle, joka on suhteutettava käytäntöön.
        Luulisi vasemmsitoliiton johtajalla inhimillisyyttä löytyvän, onhan hänellä lääkäri aviomiehenä.Valta on kiihoittavaa ja vaarallistakin väärissä käsissä. Olisiko Tabermannin ehdottama rakasteluvapaa sittenkin tarpeen Siimeksen pariskunnalle. Ainainen vastaanhangoittelu voisi loppua ja ainakin vanha kunnon sosialismi-aate nousisi hänenkin ajatustensa "johtolangaksi"?


      • t.i.ruskeepaa
        Serengeti kirjoitti:

        Vasemmistoliitossa tuntuu uudet tuulet puhaltavan myrskyn voimakkuudella.

        Isäni, edesmennyt,sodat käyneenä ja henkeen ja vereen vanhan kunnon SKDL:n miehiä, on tuntenut nahoissaan, minkälaista "onnen" tunnetta antaa, kun voi härmäläisen hurmehella ne pojat kansan urhokkaat peittää maan.

        Aitoa uskallusta ja rohkeutta aivan varmasti puuttuu vasemmistoliiton sisällä. Teoria on hyvä pohja ymmärrykselle, joka on suhteutettava käytäntöön.
        Luulisi vasemmsitoliiton johtajalla inhimillisyyttä löytyvän, onhan hänellä lääkäri aviomiehenä.Valta on kiihoittavaa ja vaarallistakin väärissä käsissä. Olisiko Tabermannin ehdottama rakasteluvapaa sittenkin tarpeen Siimeksen pariskunnalle. Ainainen vastaanhangoittelu voisi loppua ja ainakin vanha kunnon sosialismi-aate nousisi hänenkin ajatustensa "johtolangaksi"?

        Höpöhöpö! Vasemmistoliitossa on ehkä paineita muutokseen, mutta kun navigointi puuttuu ideologian muodossa, suunta on virran mukaan. Mikä on virran suunta tänä päivänä? Uusliberalistinen oikeistolaisuus ja vapaa markkinatalous. Minä arvaan, että mahdolliset poikkeukselliset muutosvoimat VASsa johtavat puolueen lakkauttamiseen ja näiden "yrittäjien" siirtymiseen oikealle. Poliittisen puolueen elinehto on debaatti, ja nykyään se on VASlaisille suuri mörkö.


      • t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Höpöhöpö! Vasemmistoliitossa on ehkä paineita muutokseen, mutta kun navigointi puuttuu ideologian muodossa, suunta on virran mukaan. Mikä on virran suunta tänä päivänä? Uusliberalistinen oikeistolaisuus ja vapaa markkinatalous. Minä arvaan, että mahdolliset poikkeukselliset muutosvoimat VASsa johtavat puolueen lakkauttamiseen ja näiden "yrittäjien" siirtymiseen oikealle. Poliittisen puolueen elinehto on debaatti, ja nykyään se on VASlaisille suuri mörkö.

        Ruskeepää, olet osittain oikeassa. Vasemmistoliitossa " pelätään kuin ruttoa" debattia,
        mikä on kehityksen edellytys. Siinä isket kirveesi kiveen kun ennustat puolueen hajoavan!
        vom


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe