Vammaisten paikka seurakunnassa?

Anonyymi

En nyt kerro mistä vammaisryhmästä puhun, aihe varmasti mietityttää jossain vaiheessa kaikkia uskovia jolla on jokin vamma tai vaikeampi sairaus .

Minun vammani takia olen seurakunnassa ja töissä jonkinverran syrjässä. Tervehditään terveitten kanssa ja jutellaan pinnallisesti "mitä kuuluu" keskustelut kohteliaisuussyistä sitten terveet ovat terveiden kanssa veljinä ja sisarina.

Olen kyllä tähän syrjässä olemiseen sopeutunut mutta mietin vaan että miten voin palvella Jumalaa, Raamattu kehoittaa palvelemaan ja kertomaan evankeliumia ihmisille. No olen rukoillut ja yrittänyt, ei mua oikein jakseta kuunnella vakavasti.

Joskus kyllä huolestuttaa että pysynkö pelastettuna loppuun asti ja pääsisin taivaaseen vaikka tunnen eläväni niin hyödytöntä elämää täällä, ja kun ei oikein löydä paikkaa/tehtävää jossa palvella Jumalaa niin tulen niin laiskaksi ja omat harrastukset alkaa kiinnostamaan enemmän kuin seurakunnan touhut..

Mikä on vammaisten paikka seurakunnassa?

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainakin meidän seurakunnassa kaikkein pahiten vammaiset jotka vain mölyävät opetuksen aikana ja kuolaavat rullatuolissa siirretään häiriköimään siivouskomeroon. Jos örinä kovenee niin ovelta tökätään harjanvarrella ja jos sekään ei auta niin laitetaan teippi suun eteen opetuksen ajaksi.

      • Anonyymi

        Näkyy taas ateismin provo kirjoittamassa. Kun riittävän paksu pajunköysi on punottu, niin ei sitä usko sokea reetakaan.


    • En oikein usko että oikea Jumala tarvitsisi terveittenkään ihmisten palvelemisia vammaisista puhumattakaan. Hänhän pystyy itse mihin tahansa.

      En siis usko että sinulla on syytä huoleen, ellei sitten sen takia että uskonyhteisösi on sairas.

    • Anonyymi

      Etupenkissä.

      • Anonyymi

        Timmyyy!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Timmyyy!!!

        Vammaiset etupenkkiin niin että he ovat alati seurakunnan edessä muistuttamassa Jumalan töistä.


    • Anonyymi

      Aloittaja: sinä voit tehdä omanlaistasi evankeliumintyötä täällä netissä! Ole oma itsesi, puhu omasta uskostasi, opi, jaa muille omia, hengellisiä ajatuksiasi. Älä pohdi oletko huono vai hyvä puheissasi, teetkö "virheitä", ei täällä ansioiduta, vaan OLLAAN uskovia, kristittyjä, kukin tavallamme.

      Mitä sitten voisit tehdä omassa paikallisseurakunnassasi? Tuo sinne sitä, mitä osaat. Jos seurakunta on ylimielinen sinua kohtaan: on muitakin seurakuntia.

      • Anonyymi

        Miten kuuro voi kuulla jumalan sanaa.


    • Anonyymi

      Usko tulee sanasta ja Jumala kyllä näyttää paikkansa, missä kunkin palvelun kohta on.

      Myös on viisasta huomata, ettei se "saarnaajan" paikka ole pyhin paikka seurakunnassa, vaan pyhin paikka on seurakunnassa rukouskammion polvialttari.
      Niitten palvelijoiden kohta kantaa koko seurakuntaa.
      Ja nämä rukoilijat - esirukouksineen on minunkin tehtäväkentällä olleet kantamassa sitä evankeliumin "taakkaa" mitä olen saanut tehdä.
      Olen lakassut kirkon rappusia, parkkipaikkaa- lumista, arjen puurtamista, vanhusten luona, myös siellä pihatyöt, talvella ja kesällä.
      Rukoilijoiden paikka on kantanut niitten todistajienkin sanaa- jotka sitten esirukoilijoina ovat kantaneet esiin. Ja osansa on saaneet vanhimmisto, sekä saarnamies. Eli Kristuksen ruumis rakentuu monista jäsenistä ja läkisin esirukoilijoiden paika olevan pyhimpiä tässä ajassa.
      Eli jos löydät alttarisi- Ylimmäisen Pappisi edessä, olet Pyhässä ja siten kerran perillä maksetaan uskollisuudesta.
      Siellä rampa hyppii kuin peura ja mykäkieli riemuun ratkeaa.

      Ole vammaisuudessasi rohkea, älä katso vain ulkonaista, että tuohon pyrin, odota mitä Herra tarjoaa. Siinä jaksaa olla rakentamassa Kristuksen seurakuntaa Pyhän Hengen voimassa.

      • Anonyymi

        Jeesus, Jeesus, jeeesuuuus.


    • Minkälaisista palvelutehtävistä olisit kiinnostunut? Kysy rohkeasti eri vastuutehtävissä olevilta, luulisi, että lisäapu olisi aina tarpeen.

      Pelastus ei toki ole palvelutehtävistä tai niiden puutteesta kiinni.

      Siunausta ja rohkeutta Sinulle,

      • Anonyymi

        Korvaa kutittaa, jeeesuuuus.


    • Anonyymi

      Oikein terveessä sellaisessa paikat ennallistetaan, Siinä on Jumalan kunnia. Peace.

    • Anonyymi

      Onhan se vähän häiritsevää jos joku keppi-ceeppari tulee seurakuntaan ja heiluu niiden keppien kanssa kuin merihädässä. Siinä voi jonkun terveen silmä puhjeta kun ceepeelle iskee kunnon vammaisuuskohtaus ja kepakot pyörivät kuin helikopterin roottorit.

      Tai jos joku down-inva pitää asiatonta meteliä kesken opetuksen. Mikä tunnelma siitäkin tulee jos vaikka pastori opettaa voitelussa Raamattua ja joku mongoloidi piereskelee samalla kova äänisesti? Menee äkkiä tilaisuus ihan rienaamiseksi

      • Anonyymi

        Minä tunnen vammaisia, jotka käyvät ihan normaalisti kokouksissa ja nauttivat niistä. He eivät pyri esiintymään tai ottamaan seurakunnan virkoja. Jos joku vammainen tulee häiriköimään kokousta, se on mielestäni sen henkilön vastuulla, joka toimii sen henkilön saattajana.


    • Anonyymi

      Miksi palvella herraa kaikkivaltiasta, joka sinutkin on tuohon kuntoon halunnut runnella, usein jopa ennen syntymää eli kaikella logiikalla täysin syyttömän.

      Ei sen sadistin asenne ja suhtautuminen sinuun sen paremmaksi siitään muutu.

      • Anonyymi

        Ahaa, sinäkin olet vammainen, syntymästä saakka. Katkeruutesi todistaa siitä. Kaikki vammaiset eivät kuitenkaan katkeroidu Jumalaa kohtaan, vaikka heillä olisi vaikeitakin vammoja.

        Kehitysvammat eivät ole Jumalan syytä. Suuri osa kehitysvammoista on syntynyt erilaisten myrkkyjen seurauksena.Ilmansaasteet, lannoitteet, ruuan lisäaineet, kemikaalit, huumeet, alkoholi ja lääkkeet aiheuttavat synnynnäisiä sairauksia. Kehitysvammat ovat usein tieteen seurausta.


      • Anonyymi

        Tiedämme, että ihmisen teot aiheuttavat terveydellisiä ongelmia. Se voidaan lukea vaikka kirjoituksita, että vaikkapa lähisukulaisten kanssa ei kannata avioitua, sen seurauksien takia.
        Siis miksi tuomaroit Jumalaa, kun ongelmat voi periytyä esivanhempien tekojen takia.
        Kohteesi on väärä.
        Eikä vammainen ole itse syyssä, vaan seurakunnallisesti hän on uskovien rakkauden kohde.
        Eli rakastamme toinen toistamme ja jopa tehtäväkentässä on seurakuntaruumiissa monia tehtäväkuvia, missä kukin saa palvelupaikkansa.
        Ja jopa vuoteenomana oleva sairauden vangitsema- voi uskossaan kantaa esirukouksia, niitä huokauksia Jumalanpuoleen.
        Ei sairaus sido uskonelämää. Mutta, sinulla on asennevamma, uskovaisuuteen, Jumalaan ja juuri sinun puolestasi moni terveemmän rinnalla - sairasvuoteessa voi rukoillen huokaista, että saisit sokeuteesi näkevät silmät.
        Sinulla on näkövamma kokonaisuuksiin, jossa olisi iankaikkisen elämän armolahja.
        Ehkä olet ottanut maailmasokean taluttajan, ja molemmat lankeatte samaan kuoppaan.


    • Anonyymi

      Joo kiitos vastauksistanne. Ei minulla ole himoa saada jotain virkoja seurakunnasta, Jumala on kyl juurittanut minulta kunnianhimon pois. Mutta jotain tehtävää kaipaisin jossa olisin hyödyksi Jumalalle, olkoon vaikka yksinäinen esirukoustyö kotona tai sitten jotain muuta, ihan sama. Jumala on nyt ollut pitkään hiljaa, tai sitten en enää osaa kuulla Jumalan ääntä. Seurakunnassa olen käynyt yli 10 vuotta ja lopulta väsynyt syrjässä olemiseen. No jatkampa samaa rataa, rukoilen entistä väsyneemmin ja pyydän Jumalalta että hän vihdoinkin puhuisi mulle ja kertoo, mitä mun on tehtävä.

      • Anonyymi

        Vika ei välttämättä ole sinussa vaan seurakunnat ovat nukahtaneet niinkuin Raamattukin ennustaa. Nukkuvasta seurakunnasta on vaikea löytää tehtäviä eikä niiden suorittamisesta ole kuitenkaan mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika ei välttämättä ole sinussa vaan seurakunnat ovat nukahtaneet niinkuin Raamattukin ennustaa. Nukkuvasta seurakunnasta on vaikea löytää tehtäviä eikä niiden suorittamisesta ole kuitenkaan mitään hyötyä.

        Voihan sitä"nukkuvampikin"seurakunta antaa armeliaisuudessaan jollekin vammaiselle jonkinlaisen pienen viran, vaikkapa vakavailmeisten kirkkoontulijoitten tervetulleeksi toivottajaksi.Tietenkin sillä edelletyksellä, että hän ei pääse käsiksi kirkkoviineihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä"nukkuvampikin"seurakunta antaa armeliaisuudessaan jollekin vammaiselle jonkinlaisen pienen viran, vaikkapa vakavailmeisten kirkkoontulijoitten tervetulleeksi toivottajaksi.Tietenkin sillä edelletyksellä, että hän ei pääse käsiksi kirkkoviineihin.

        Uskovainen ei haikaile kirkkoviineihin pääsyä.

        Nyt puhutaan hengeltään uskovaisista.
        Lihallinen heikkous tai sairaus on sivuseikka.

        Vammainen uskova voi olla monia "terveitäkin" syvällisempi.


    • Anonyymi

      Tiedossa on tilanteita Helsingin Saalemista jossa vanhemmiston toiminnan seurauksena on ollut lievästi kehitysvammaisia henkilöitä jotka olisivat haluneet palvella tietyssä tehtävässä ja hoitivatkin tehtävää hyvin kunnes seurakunnalta soitettiin tyly puhelu ettei "palveluksianne enää tarvita". Tälläinen toiminta johtanut syrjäytymiseen ja seurakunnasta pois jättäytymiseen. Joka ev.lut kirkossa vammainen saa olla oma itsensä toisin kuin Saalemissa. Poikkeus tästä on ne jotenkin vammaiset joilla on jokin sukulaisuus yhteys vanhemmistoon tai työntekijöihin. Kun helluntailaiset toimii tällä tavalla ja vain tietyt kelpaa heille.

      • Anonyymi

        Aikoinaan Hgin Saalemin kuorossa lauloi lievästi vammainen mieshenkilö. Hyvin hän pärjäsi. Oli uskossa ja hoiti omia leivisköitään, siten kuin kykeni.

        Älä vaan sano, että se typerä Venemies tai ylimielinen Yrjölä laittoi juuri hänet pois tehtävästä...! Venemies ei ilm. vieläkään ymmärrä evankeliumin olemusta, mutta eturivissä pitää päsmättää.

        Muistan sieltä erään toisenkin miehen, joka, jos ei nyt ollut suorastaan kehitysvammainen, niin ehkä hiukan kuitenkin. Kun hän tuli kerran eteisessä tervehtimään minua, jonka tunsi lapsuuden Saalemista, näin todellisen Herran kirkkauden hänen ympärillään, lämpimän hymyn. Ajattelin, että eräät ne ovat pysyneet Jeesukselle uskollisina jo lapsesta asti, ei ole maailma vienyt mukanaan... Hän varmasti kuuluu niihin, joista Ilmestyskirja aivan erikseen mainitsee.


    • Anonyymi

      Ei vammaisille voi oikein antaa mitään tehtäviä seurakunnassa. Kitaran jos saavat käsiinsä niin rikkovat sen, Raamatun repivät eikä ainakaan vammaista voi päästää opettamaan kun ei siitä puheesta saa tolkkua ylistetäänkö Jeesusta vai manataanko pahuuden henkivaltoja.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa.Nuo Saalemin "henkilöt" olivat ehkä Sydämen asialla sarjan Davidin tyyppisiä mutta ihan hyvin pärjäsivät niissä vastuissa kun olivat kunnes sitten aivan ilkeyttään vaan estettiin palvelemasta seurakunnassa. Yrjölän ja Venemiehen jotka silloin olivat päällepäsmäreitä, toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.Nuo Saalemin "henkilöt" olivat ehkä Sydämen asialla sarjan Davidin tyyppisiä mutta ihan hyvin pärjäsivät niissä vastuissa kun olivat kunnes sitten aivan ilkeyttään vaan estettiin palvelemasta seurakunnassa. Yrjölän ja Venemiehen jotka silloin olivat päällepäsmäreitä, toimesta.

        Helluntaikirkkohan, siis itse olemassaolollaan, on sellainen ulkoapäin siistitty, valkeaksi kalkittu, sisältä haiseva hauta.

        Aiemmassa herätysliikkeessä, periaatteessa "kaikki" saivat osallistua. Se ei ollut sillä tavoin sliipattua, vaikka oli sielläkin paljon tekopyhyyttä. Ja maailman julkkisten ja synnin palvontaa. Mitä rajumpi juttu kerrottavana saarnatuolista, niin saattoi nopeasti yletä arvoasteikossa. Tätä taitaa Hellarikirkko olla edelleenkin. Syntiä ei hävetä, vaan sitä pidetään kunniana.

        Todelliset Herran palvelijat taas ovat nyt semmoisia... vähän tylsiä... puurtajia... syyllistäviä. Ettei seurakunnassa saisi muka pitää hauskaa, tanssia?!

        Uskovien seurakuntahan Helluntaikirkko EI OLE.

        Itse en Helluntaikirkkoon koske tikullakaan. Täysi turhake


    • Anonyymi

      > ...Joskus kyllä huolestuttaa että pysynkö pelastettuna loppuun asti ja pääsisin taivaaseen vaikka tunnen eläväni niin hyödytöntä elämää täällä, ja kun ei oikein löydä paikkaa/tehtävää jossa palvella Jumalaa ...

      Kaikkea hyvää toivon sinulle. Mutta ehkä kannattaa miettiä hiukan tuota, haluatko palvella Jumalaa, vai kaipaatko korkeaa asemaa ja ihmisten ihailua?

      Raamatussa on sanottu näin:

      "Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta."
      Jaakobin kirje 1:27

      Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, se riittää hyvin. :)

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta, ei mulla sellainen ongelma ole, että kaipaisin korkeata asemaa ja ihmisten huomiota ja ihailua.. kaipaisin vaan sellaista varmuutta , että tiedän todella tekeväni Jumalan tahtoa, sellaista puhdasta omatuntoa.. että Jumala kertoisi minulle suunnan minne mennä. Alkuvuosina Jumala puhui minulle silloin tällöin ja se oli ihanaa. Nyt ollut pitkään hiljaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, ei mulla sellainen ongelma ole, että kaipaisin korkeata asemaa ja ihmisten huomiota ja ihailua.. kaipaisin vaan sellaista varmuutta , että tiedän todella tekeväni Jumalan tahtoa, sellaista puhdasta omatuntoa.. että Jumala kertoisi minulle suunnan minne mennä. Alkuvuosina Jumala puhui minulle silloin tällöin ja se oli ihanaa. Nyt ollut pitkään hiljaista.

        Minä en kuule korvissani Jumalan kehoituksia tehdä sitä tai tätä. Jotain "hengenkuiskauksia", ehkä...

        Kun on uskovaisena "maailmassa, muttei maailmasta", niin tietämättään voi toimia jonkinlaisena PH:n välikätenä.

        Olet nyt tällä foorumilla. Toimi täällä. Jos sisäinen äänesi ehdottomasti kehoittaa poistumaan, tee niin.

        Muutoin: näyttää siltä että "Herra johdatti sinut tänne". Älä paru omaa huonouttasi, et ole ketään meitä muitakaan huonompi.

        Anna valosi loistaa, kirjoita Hengen mielipiteitäsi. Pian voit huomata, että Jumala käyttää sinua, täällä. Mainetta ja kunniaa tämä ei tuota, kukaan ei tiedä kuka olet, mutta hengentuotoksesi jäävät täällä elämään, ehkä kasvamaan siementä ja pientä varttakin.

        Tuo esiin niitä asioita, jotka ovat sinulle hengellisesti tärkeitä. Tuo esiin Jumalan sanaa. Silloin et puhu sinä, vaan Jumala, niinkuin kuuluu ollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, ei mulla sellainen ongelma ole, että kaipaisin korkeata asemaa ja ihmisten huomiota ja ihailua.. kaipaisin vaan sellaista varmuutta , että tiedän todella tekeväni Jumalan tahtoa, sellaista puhdasta omatuntoa.. että Jumala kertoisi minulle suunnan minne mennä. Alkuvuosina Jumala puhui minulle silloin tällöin ja se oli ihanaa. Nyt ollut pitkään hiljaista.

        > kaipaisin vaan sellaista varmuutta , että tiedän todella tekeväni Jumalan tahtoa

        Onneksi Jumalan tahto on selvästi ilmaistu Raamatussa, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. :)


    • Anonyymi

      Pari kertaa on tullut joku vammainen ulosteet housuissa seurakuntaan kesken opetuksem. Menee tilaisuus ihan pieleen kun vammaisen housuista tulviva käry saa silmät vuotamaan ja herkemmät seurakuntalaiset yskimään ja kakomaan oksennuksen partaalla. Välillä tällainen vammainen on myös pyörinyt lattialla kesken ylistyslaulun laulamisen. En voi suositella vammaisille seurakuntaan menoa!

    • Anonyymi

      Ei ole järkevää tuoda seurakuntaan vammaisia. Varsinkaan sellaisia joita pitää kantaa paareilla. Vievät monelta terveeltä tilan kun joku makaa laverilla. Tai sellaisia sätkiviä vammaisia joita pitää olla kahden miehen pitämässä kiinni etteivät putoa tuolilta. Ei siinä kiinnipitelijät pysty keskittymään opetukseen jos pitää yrittää samalla hillitä vammaista. Monella vammaisella on vielä suuret voimat seotessaan joten jos tälläinen vammainen on laitettu tuoliin kiinni joillakin remmeillä tai kuormaliinoilla niin vammainen voi reuhtoessaan katkaista ne ja samalla myös tuoli vahingoittuu niin ettei siinä voi enää Sanan kuuloon tuleva tervekkään istua. Parempi on kun vammaiset ovat jossain laitoksessa ja pastori käy vaikka jouluisin lukemassa ovelta heille Raamattua.

    • Anonyymi

      Vammaiset ja naiset pois seurakunnista.

    • Anonyymi

      pysyt pelastettuna.

      Et MINKÄÄN OMIEN tekojen vuoksi, vaan YKSIN "Jumalan armosta" = Jeesuksen Kristuksen S O V I T U S T Y Ö.

      "siinä Jumalan rakkaus ilmestyi, että Hän antoi Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"

      • Anonyymi

        ei ne helluntailaiset oikein kai vammaisista . . . kun ne pitää niitä "parantumiskokouksia"
        - sorry vaan, niin se on.


      • Anonyymi

        Näin se on. Emme ansioidu omien tekojemme kautta, "Herran työssä", vaan Kristus meissä vaikuttaa omat tekonsa, siten kuin itse haluaa. Kunnia ei siis tule meille, vaan itse hyväntekijälle, Jeesukselle.

        Hyvää pitää tehdä: koska niin kuuluu tehdä.

        Leivisköitä hoidetaan, koska se tehtävä on meille annettu. Leiviskäthän eivät ole meidän leivisköitämme, vaan Isännän leivisköitä (Kristuksen lahjavanhurskaus). Isäntä / Herramme käski heittää ne rahanvaihtajien pöytään. Tämä nimitys jos mikä, sopii internettiin! Tämä on monenmoisen rahanvaihtajan, asioidensa hoitajan "pöytä".

        Matteus 25:14-30 Jeesuksen vertaus leivisköistä:
        14 Sillä tapahtuu, niinkuin tapahtui, kun mies matkusti muille maille: hän kutsui palvelijansa ja uskoi heille omaisuutensa;
        15 yhdelle hän antoi viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykynsä mukaan, ja lähti muille maille.

        16 Se, joka oli saanut viisi leiviskää, meni kohta ja asioitsi niillä ja voitti toiset viisi leiviskää.
        17 Samoin kaksi leiviskää saanut voitti toiset kaksi.
        18 Mutta yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan.

        19 Pitkän ajan kuluttua näiden palvelijain herra palasi ja ryhtyi tilintekoon heidän kanssansa.
        20 Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
        21 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'

        22 Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
        23 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'

        24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
        25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
        26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
        27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.

        28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
        29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
        ~
        Jaakob 4:17 Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
        ~


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      174
      1668
    2. Tavio toi uudet tuulet ministeriöön: Rukoushetkiä kabinetissa, vähemmistöpuheet pannaan

      Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio on ilmoittanut, ettei hänen puheisiinsa saa kirjoittaa mitään seksuaali-
      Ateismi
      192
      1581
    3. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      66
      1499
    4. Laita koko etunimi

      Ketä ikävöit. Ei tää muuten rupee selviimään. M-N
      Ikävä
      59
      1315
    5. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      63
      1071
    6. 300 valtion maksamaa henkilöä Pariisissa, nolla olympiamitalia

      Pitäskö jotain tehä? Satsata vain skeittaukseen, naisten nyrkkeilyyn ja ratsastukseen? Vai tuplata joukkueen koko? Ot
      Maailman menoa
      88
      1019
    7. Life is Life...

      Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää ikävään. ☕🌞🐺😊❤️
      Ikävä
      211
      937
    8. Jasmin Mäntylän jäätävät roikkorinnat instagramissa!

      Hrr! Rintojen kärki näyttää olevan lähes metrin etäisyydellä kaulasta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      895
    9. Olet nainen

      Taipuvainen masennukseen ja paniikkihäiriöihin. Tunnistin sen kun katsoin sinua silmiin.
      Ikävä
      64
      884
    10. Uskon että

      Hänellä ja minulla on molemmilla paha olla.
      Ikävä
      57
      844
    Aihe