Northvolt ei ole saanut akkureseptiä. Lisenssi puuttuu.

Anonyymi

Northvolt aikoo kehittää Tesla-Panasonic tyyppisen akkukennon itse.


"markkinat"

33

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maailman johtavien akkujen valmistajien aineeton omaisuus on niiden resepteissä.


      "markkinat"

      • Anonyymi

        Nyt Tesla ja VW maksaa akkujen toimittajille jo selvästi alle 100 dollaria akku/ kWh.

        Ruotsissa Northvolt -hype pyörii jo ylikierroksilla.

        -Tuote puuttuu.
        -Kehitystyö lähtökuopissa.
        -Rahoitus puuttuu.
        -Valmistuslisenssi puuttuu.

        https://www.svt.se/nyheter/amne/Batterifabriken_Northvolts




        Aasialaisilla kilpailijoilla on todistetusti erinomaiset tuotteet ja toimitusketju on valmis.


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt Tesla ja VW maksaa akkujen toimittajille jo selvästi alle 100 dollaria akku/ kWh.

        Ruotsissa Northvolt -hype pyörii jo ylikierroksilla.

        -Tuote puuttuu.
        -Kehitystyö lähtökuopissa.
        -Rahoitus puuttuu.
        -Valmistuslisenssi puuttuu.

        https://www.svt.se/nyheter/amne/Batterifabriken_Northvolts




        Aasialaisilla kilpailijoilla on todistetusti erinomaiset tuotteet ja toimitusketju on valmis.


        "markkinat"

        CATL ja LG Chem.
        CATL osaa yhdistää Kiina-Saksa synergian.
        CATL on vahvassa nousussa. ATL historia ja Applen toimittajana toimiminen on vahvuus ja vahva perusta.

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CATL ja LG Chem.
        CATL osaa yhdistää Kiina-Saksa synergian.
        CATL on vahvassa nousussa. ATL historia ja Applen toimittajana toimiminen on vahvuus ja vahva perusta.

        "markkinat"

        Samsung on joutunut käyttämään ATL yhtiön valmistamia akkuja. Samsungin omissa akuissa on ollut valmistusvikoja ja niistä johtuneita tulipaloja.


        Salossa oleva akustoja akkukennoista liittävä yritys on vaikeuksissa, kun Daimler pyrkii lisäämään Saksan tehtaiden käyttöastetta. Palkkojen alennus Saksassa tietää huonoa sopimusvalmistajille . Uuteenkaupunkiin tulee ongelmia..


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samsung on joutunut käyttämään ATL yhtiön valmistamia akkuja. Samsungin omissa akuissa on ollut valmistusvikoja ja niistä johtuneita tulipaloja.


        Salossa oleva akustoja akkukennoista liittävä yritys on vaikeuksissa, kun Daimler pyrkii lisäämään Saksan tehtaiden käyttöastetta. Palkkojen alennus Saksassa tietää huonoa sopimusvalmistajille . Uuteenkaupunkiin tulee ongelmia..


        "markkinat"

        https://www.uusiteknologia.fi/2020/06/01/autotehdas-lomauttaa-ei-akkutuotannosta/

        Akkupaketteja viedään Saksaan...


        "markkinat"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvin mahdollista, että CATL on uusi akkutekniikan Huawei ! Se on erittäin hyvin mahdollista.

        "markkinat"

        CATL on pystynyt saavuttamaan materiaalitekniikassa läpimurtoja. Supertietokoneilla tehty kehitys sivureaktioiden hallinnassa ja optimoinnissa on ollut tärkeää.

        https://insideevs.com/news/427516/catl-2-million-km-16-years-battery/

        Tietenkin mainosarvoa, mutta edistystä on todellisuudessa tapahtunut.

        Akut on jo riittävän hyviä.

        Moni pienyritys on toivottomalla takamatkalla.



        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CATL on pystynyt saavuttamaan materiaalitekniikassa läpimurtoja. Supertietokoneilla tehty kehitys sivureaktioiden hallinnassa ja optimoinnissa on ollut tärkeää.

        https://insideevs.com/news/427516/catl-2-million-km-16-years-battery/

        Tietenkin mainosarvoa, mutta edistystä on todellisuudessa tapahtunut.

        Akut on jo riittävän hyviä.

        Moni pienyritys on toivottomalla takamatkalla.



        "markkinat"

        Suuryritykset johtaa akkutekniikassa.
        Bosch kokee olevansa liian pieni pärjätäkseen akkukennojen omavalmistuksessa. Kehityskulut olisivat "Boschin mukaan liian suuret" . Aasialaisten toimittajien kehitystyö on tehty. Tuotteet on jo valmiina.

        Bosch ostaa akkukennoja kaikilta toimijoilta, joiden tuotteet täyttää vaatimukset.


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuryritykset johtaa akkutekniikassa.
        Bosch kokee olevansa liian pieni pärjätäkseen akkukennojen omavalmistuksessa. Kehityskulut olisivat "Boschin mukaan liian suuret" . Aasialaisten toimittajien kehitystyö on tehty. Tuotteet on jo valmiina.

        Bosch ostaa akkukennoja kaikilta toimijoilta, joiden tuotteet täyttää vaatimukset.


        "markkinat"

        Northvolt AB menee nurin 20 luvulla. Se on käytännössä varmaa.



        "markkinat"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bosch tietää. Bosch menetti miljardeja euroja aurinkopaneeliteollisuudessa. Aasialaiset pystyivät toimittamaan parempaa laatua halvemmalla. Bosch hävisi.

        https://www.dw.com/en/bosch-says-battery-cells-are-too-expensive-too-risky/a-42774651

        Northvolt ei tätä ymmärrä. Bosch ymmärtää empiirisen tiedon kautta.

        "markkinat"

        Bosch menetti aurinkopaneelituotannon kilpailukyvyn jo 2013. Bosch joutui lopettamaan niiden valmistuksen ja myynnin sekä kirjaamaan sektorin tappiot.



        https://www.forbes.com/sites/williampentland/2013/03/25/bosch-shuts-down-solar-business-suffers-steep-losses/#1ecd62256e89


        "markkinat"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei olla kartalla !

        BMW-man tietää!

        https://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=248999&start=14730&tstart=0


        "markkinat"

        Aasiassa aurinkopaneelien tutkimukseen ja niiden ominaisuuksien parantamiseen ja tuotantoautomaatioon on investoitu kymmemiä miljardeja.
        Sama tapahtuu nyt akuissa. VW ja Tesla maksaa akkukennoista jo nyt alle 100$ /kWh...

        Nyt kilowatin verran aurinkopaneeleja saa 150 dollarilla.
        Yksi 300W aurinkopaneeli maksaa alle 50 dollaria.

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aasiassa aurinkopaneelien tutkimukseen ja niiden ominaisuuksien parantamiseen ja tuotantoautomaatioon on investoitu kymmemiä miljardeja.
        Sama tapahtuu nyt akuissa. VW ja Tesla maksaa akkukennoista jo nyt alle 100$ /kWh...

        Nyt kilowatin verran aurinkopaneeleja saa 150 dollarilla.
        Yksi 300W aurinkopaneeli maksaa alle 50 dollaria.

        "markkinat"

        Suomessa ja Ruotsissa akkukennojen valmistaminen on täysin järjetöntä.

        Basf valmistaa järkevästi akkukatodin esiastetta Harjavallassa. Suurteollisuuspuiston synergia toimii. Se on myös kustannustehokkainta.


        https://www.ymparisto.fi/fi-FI/Asiointi_luvat_ja_ymparistovaikutusten_arviointi/Ymparistovaikutusten_arviointi/YVAhankkeet/BASF_akkumateriaalitehdas_Harjavalta/BASF_akkumateriaalitehdas_Harjavalta(47161)


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ja Ruotsissa akkukennojen valmistaminen on täysin järjetöntä.

        Basf valmistaa järkevästi akkukatodin esiastetta Harjavallassa. Suurteollisuuspuiston synergia toimii. Se on myös kustannustehokkainta.


        https://www.ymparisto.fi/fi-FI/Asiointi_luvat_ja_ymparistovaikutusten_arviointi/Ymparistovaikutusten_arviointi/YVAhankkeet/BASF_akkumateriaalitehdas_Harjavalta/BASF_akkumateriaalitehdas_Harjavalta(47161)


        "markkinat"

        Akkukennojen valmistuksen aloittaminen Ruotsissa, Suomessa tai Norjassa olisi täydellistä typeryyttä.
        Se on todistetusti täysin kannattamatonta.




        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkukennojen valmistuksen aloittaminen Ruotsissa, Suomessa tai Norjassa olisi täydellistä typeryyttä.
        Se on todistetusti täysin kannattamatonta.




        "markkinat"

        Suomessa on jo yritetty. Kaikki yritykset kaatuivat konkurssiin.





        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on jo yritetty. Kaikki yritykset kaatuivat konkurssiin.





        "markkinat"

        Pankit ja muut rahoittajat tietää riskit. Bosch on hyvä esimerkki.



        "markkinat"


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kennojen valmistuksen hinta karkaa liian korkeaksi euroopassa, joten pienemmät katteet tai korkeampia hintoja.

      Kennojen ja koko akuston hinnat on nimittäin edelleen aivan liian korkeat. Näkee norm kokoisten sähköautojen ja hybridien puutteista. Ei ole edes hyviä sähköautoja joissa käytettävyys moitteeton suhteessa hintaan.

      13-20teur kun saa uuden vähän kuluttavan h auton, ostamalla vielä käytetyn polttomoottoriauton hinta/laatu nousee kohisten. Eli käytetty 10-20v ostohetkellä tarjoaa rahoille paljon vastinetta. Juuri sitä miksi auto ostetaan, että päästään liikkumaan.


      Jokainen voi laskea kuinka paljon ajaminen ja omistaminen tulee maksamaan kun verrataan vaikka 6 vuoden aikaa. Uudessa akkuautossa maksat 400-500eur pelkästään auton lyhennyksiin joka kk. Sepä on jo kallista omistamista

      • Anonyymi

        Oikeassa olet. Tosin jo nyt riippuu ajokilometreistä. Tesla Model 3 SR on yllättävän halpa (48k€, range 400 km ), jos kilometrejä tulee yli 30k vuodessa. 40k km maksaa bensalla 5k€, mutta sähköllä vain 800€. Tähän päälle pienempi ajoneuvovero ja huomattavasti vähäisempi huollon tarve.

        Viiden vuoden päästä vastaavan auton saa uutena ehkäpä n. 30 k€. Ehkä aiemminkin, saa nähdä millainen ID.3 onkaan.


    • Anonyymi

      Northvolt AB on antanut tiedotteita joiden todeperäisyyttä ei ole pystytty verifioimaan.
      Northvolt on jo nyt antanut tiedotteen, että se tulee käyttämään kierrätettyjä akkuja raaka-aineiden lähteenä tuotannossaan.. Aikomus on hyödyntää, niitä 50% osuudella tuotannossa.

      Myös Northvolt AB:n markkinaosuudeksi yritys väittää 25% ! Euroopassa 2030 .

      Järjettömiä väitteitä.

      "markkinat"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      388
      5794
    2. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1742
    3. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      27
      1149
    4. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

      eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      121
      1033
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

      S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      95
      914
    6. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

      Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      56
      904
    7. Asentajako putosi radiomastosta

      https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      46
      882
    8. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      132
      882
    9. Miltä se tuntui

      Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      861
    10. Onko kaivattusi

      seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      833
    Aihe