Kuka on kristitty?

Anonyymi

Onko kristitty teidän nähdäksenne ihminen joka on kastettu muttei usko Jeesukseen vai vain sellainen joka uskoo Jeesukseen?

Minun nähdäkseni kristitty on Jeesukseen uskova.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Wikipediasta löysin seruaavat lauseet:
      Raamatun, tai ainakin Uuden testamentin kertomukset kristityt uskovat joko suoraan tai vertauskuvallisesti todeksi. (Ei puhuta kastamisesta ja kirkkoon kuulumisesta mitään, vain siitä että uskoo.)
      Kristinuskoa tunnustavaa tai kristilliseen kirkkokuntaan kuuluvaa henkilöä kutsutaan nimellä kristitty. (Jos kuuluu kirkkoon, on tod.näk. kastettu, josten hänkin on kristitty.)
      Oman mielipiteeni mukaan kristitty on se joka uskoo Jeesukseen mutta Wikipedia mukaan molemmat antamasi vaihtoehtotyypit ovat kristittyjä.

    • Kyllä yleisesti kristityiksi lasketaan muitakin . Laskethan sinäkin varmaan muslimeiksi suurimman osan muslimeista vaikka mistäpä sen tietää uskooko ne nyt varmasti siihen Allahiin ja se, että uskooko ne oikealla tavalla Allahiin , sillä tavoin kuin joku toinen itsensä paremmaksi tunteva on määritellyt , ainoan oikean tavan uskoa Allahiin.

      Pakko sanoa, etten ymmärrä mitä näiden kaltaisten aloitusten taustalla on siis muu kuin oman hännän nostaminen.

      • Anonyymi

        Pidätkö itseäsi kristittynä? Jos, niin millä perusteella?


      • Anonyymi

        Pidätkö itseäsi kristittynä? Jos, niin millä perusteella?


    • Anonyymi

      Minkähän takia se Raamattu on täynnä Jeesuksen puhetta, kun hän sanoo, että kellä on korvat se kuulkoon tai sanonut, että olisi parasta olla korvat, joilla kuulla,jos kristitty Jeesuksen seuraaja syntyy uskosta persoonaan, eikä uskosta hänen opetuksiinsa? Ei Jeesus ole sanonut uskokaa MINUUN - hän sanoi uskokaa MINUA.

      Raamatusta hakuna:

      <<Matteuksen evankeliumi:
      11:15 Jolla on korvat, se kuulkoon.
      13:9 Jolla on korvat, se kuulkoon."
      13:43 Silloin vanhurskaat (oikeudenmukaiset) loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.<<

      <<Markuksen evankeliumi:
      4:9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."
      4:23 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
      7:16 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
      8:18 Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule? Ja ettekö muista:<<

      <<Luukkaan evankeliumi:
      8:8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon." >> Jakeen lisätiedot
      14:35 Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!<<

      • Anonyymi

        Siis KORVAT, KORVAT, KORVAT, KORVAT....

        Ja mitään muuta minä en ole kuullut täällä kuin - juu, me USKOTAAN JEESUKSEEN. Ja sitten ollaan niin maanperusteellisen Jeesuksen seuraajia ja pyhänhurskaanuskovaisia JAHVE-JUMALALLA, jota Jeesus vastusti ,ja joutui ristille kidutettavaksi tuon Jumalan pilkasta, ja osoitellaan syyttävällä sormella muidenkuviteltua syntitaakka, kun itse kellutaan muka jossakin kuvitellussa armossa ilman tekoja, jota ei edes koko kristinuskon oppinormistossa ole, ja vaikka Matteuksen evankeliumin mukaan Jeesus sanoo näin:

        Matt.<<7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.<<

        Ja kun teidän mielestänne nyt tämä taivaallinen Isä on VT:n kännäilevä ja lapsiuhreja vaativa Jahve, ja koska teidän mielestänne tämä on tosi kiva uskonto, ja kun kerran Paavali pelkän salamaniskun välityksellä sai valtakirjan Jeesukselta tehdäkin hänen verensä kautta uusi liiton sen Jumalan kanssa jota itse vastusti, niin te uskoitte fariseusta, vaikka Jeesus sanoi, että fariseukset ovat Isästä Perkeleestä ja vain valehtelevat, - mutta Jeesusta te ette uskoneen, mutta hän kyllä kelpasi tellle kuolleena Jumalan uhriksi ilmaisella armolla.

        Te ette erottaaneet edes Saatanaa Jumalasta - ette hyvää tietoa pahasta tiedosta ja vaihtoehdoista valitsitte itselenne sen mieleisen: pahan tiedon.

        Ja näin tuli todistettua viisas Luoja Jumala, joka karkoitti ihmisen paratiisista, kun tämä ei osannut erottaa hyvää tietoa pahasta tiedosta (1.Moos.3:22).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis KORVAT, KORVAT, KORVAT, KORVAT....

        Ja mitään muuta minä en ole kuullut täällä kuin - juu, me USKOTAAN JEESUKSEEN. Ja sitten ollaan niin maanperusteellisen Jeesuksen seuraajia ja pyhänhurskaanuskovaisia JAHVE-JUMALALLA, jota Jeesus vastusti ,ja joutui ristille kidutettavaksi tuon Jumalan pilkasta, ja osoitellaan syyttävällä sormella muidenkuviteltua syntitaakka, kun itse kellutaan muka jossakin kuvitellussa armossa ilman tekoja, jota ei edes koko kristinuskon oppinormistossa ole, ja vaikka Matteuksen evankeliumin mukaan Jeesus sanoo näin:

        Matt.<<7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.<<

        Ja kun teidän mielestänne nyt tämä taivaallinen Isä on VT:n kännäilevä ja lapsiuhreja vaativa Jahve, ja koska teidän mielestänne tämä on tosi kiva uskonto, ja kun kerran Paavali pelkän salamaniskun välityksellä sai valtakirjan Jeesukselta tehdäkin hänen verensä kautta uusi liiton sen Jumalan kanssa jota itse vastusti, niin te uskoitte fariseusta, vaikka Jeesus sanoi, että fariseukset ovat Isästä Perkeleestä ja vain valehtelevat, - mutta Jeesusta te ette uskoneen, mutta hän kyllä kelpasi tellle kuolleena Jumalan uhriksi ilmaisella armolla.

        Te ette erottaaneet edes Saatanaa Jumalasta - ette hyvää tietoa pahasta tiedosta ja vaihtoehdoista valitsitte itselenne sen mieleisen: pahan tiedon.

        Ja näin tuli todistettua viisas Luoja Jumala, joka karkoitti ihmisen paratiisista, kun tämä ei osannut erottaa hyvää tietoa pahasta tiedosta (1.Moos.3:22).

        Minä en ole näiden vuosien aikana täällä törmännyt yhteenkään uskovaiseen kirjoittajaan, joka olisi kopioinut ja perustellut asiaansa Jeesuksen omalla puheella ja opetuksella, mutta nähnyt kyllä lukemattomia viestejä perusteltuna Paavalin tekstillä tai niillä kohdilla Raamatusta, jotka ovat Paavalin saarnaajien toimesta sävelletty evankeliumeihin tukemaan Paavalin Jahve-Jumalan oppia Jeesuksen suuhun, ja tehty tukemaan uskoa Jeesuksen persoonaan! Ateistit kyllä ovat osanneet kuulla Jeesksenkin äänen ja käyttää hänen puhettaan viesteissään.


      • Anonyymi

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan." Joh.17: 3, 5

        Joh.17: 11 "...Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."

        Joh.17:26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

        Joh.18:6 " Kun hän siis sanoi heille:"Minä se olen", perääntyivät he ja kaatuivat maahan."



        Joh.17: 14 "Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan." Joh.17: 3, 5

        Joh.17: 11 "...Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."

        Joh.17:26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

        Joh.18:6 " Kun hän siis sanoi heille:"Minä se olen", perääntyivät he ja kaatuivat maahan."



        Joh.17: 14 "Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole."

        Paavalin opetus on tuon kanssa linjassa; esim. Filippiläiskirjeen toinen luku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin opetus on tuon kanssa linjassa; esim. Filippiläiskirjeen toinen luku

        Jumala on johdattanut, valvonut Sanaansa, että meillä on Raamatussa juuri ne kirjoitukset, jotka siellä kuuluu ollakin. 😐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin opetus on tuon kanssa linjassa; esim. Filippiläiskirjeen toinen luku

        Totta kai on, koska se paavalisäveltäjien lisäyksiä vahvistamaan Jeesusta Jumalan pojaksi, ei mitään alkuperäistä, sen tietää jo siitä, jos on kristus-nimi - Paavalihan antoi sen vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Sama tilanne kuin ehtoollisen asetussanoissa, jotka Paavali tietysti antoi Jeesuksen ruumiin syönnistä vasta kuoleman jälkeen ja ne on laitettu kaikissa evankeliumeissa Jeesuksen suuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai on, koska se paavalisäveltäjien lisäyksiä vahvistamaan Jeesusta Jumalan pojaksi, ei mitään alkuperäistä, sen tietää jo siitä, jos on kristus-nimi - Paavalihan antoi sen vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Sama tilanne kuin ehtoollisen asetussanoissa, jotka Paavali tietysti antoi Jeesuksen ruumiin syönnistä vasta kuoleman jälkeen ja ne on laitettu kaikissa evankeliumeissa Jeesuksen suuhun.

        JOKA AINOA Jeesuksen suuhun laitettu itsensä ylentävä kommentti on paavalisaarnaajien kynästä - Jeesus nimenomaan opettaa, että pelkästään alumujen antamisessakaan ei oikea käsi saa tietää mitä vasen tekee, Eikä soiteta torvea väkijoukon edessä omasta erinomaisuudesta - tehdään sitten vaikka yhdeksän hyvää ja kymmen vielä parempaa!!!

        Jos te ette ymmärrä edes järjellä Jeesuksen opetuksen logiikkaa, niin miten te voitte kuulla hänen ääntään tuon sekamelskan seasta, joka on tehty vahvistamaan Paavalin syntioppia, josta synnistä Jeesus ei ole puhunu/opettanut mitään?!


    • Anonyymi

      Kristitty on sellainen, joka maksaa kirkollisveroa.

    • Anonyymi

      <<Onko kristitty teidän nähdäksenne ihminen joka on kastettu muttei usko Jeesukseen vai vain sellainen joka uskoo Jeesukseen? Minun nähdäkseni kristitty on Jeesukseen uskova.<<

      Kristitty ei ole ainakaan Jeesuksen seuraaja, vaan hänen sanojensa ja oppinsa vääristelijä ja valehtelija, sokea ihminen, joka taluttaa toista sokeaa, kuollut elävä, joka odottaa vielä kuolemansakin jälkeen fyysistä ylösnousemusta ja jota ei siunata hyvänä sieluna taivasmatkalle, vaan maatumaan maaksi, josta hänet on otettukin.

      • Anonyymi

        Johtuu siitä, että Paavalin sanojen mukaan (Raamatussa) sielu on Jumalalle vastenmielinen ja Pyhä henki leikkaa sen irti.


    • Anonyymi

      Täytyy tehdä ero kristityn ja aidon,oikeassa uskossa elävän kristityn välille.

      Kristityksi voi itseään väittää kuka tahansa Jeesukseen uskova, mutta aidon kristityn tulee myös elää oikeassa uskossa.

      Ero kristityn ja aidon kristityn välillä on yhtä suuri kuin aidon Rolexin ja rantarolexin välillä.

      • Tarvitaan siis kelloseppä arvioimaan.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Tarvitaan siis kelloseppä arvioimaan.

        Ei ainakaan sinun kohdallasi,


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Tarvitaan siis kelloseppä arvioimaan.

        En tiedä onko edes kellosepistä siihen. On olemassa ammattikunta joka ehkä pystyy auttamaan. Siitoskanaloiden palveluksessa on ammatti-ihmisiä ketkä pystyvät loopilla katsomaan vastakuoriutuneen untuvikon sukupuolen. Ehkä he pystyisivät näkemään eron aidon kristityn ja muiden välillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko edes kellosepistä siihen. On olemassa ammattikunta joka ehkä pystyy auttamaan. Siitoskanaloiden palveluksessa on ammatti-ihmisiä ketkä pystyvät loopilla katsomaan vastakuoriutuneen untuvikon sukupuolen. Ehkä he pystyisivät näkemään eron aidon kristityn ja muiden välillä?

        <<Täytyy tehdä ero kristityn ja aidon,oikeassa uskossa elävän kristityn välille.<<

        Ihan sama, näillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa. Paitsi hänen kidutuskuolemansa kanssa ristille. Ja tuo kristuskulttioppi Paavalilla synteineen on jo kärähtänyt pohjaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko edes kellosepistä siihen. On olemassa ammattikunta joka ehkä pystyy auttamaan. Siitoskanaloiden palveluksessa on ammatti-ihmisiä ketkä pystyvät loopilla katsomaan vastakuoriutuneen untuvikon sukupuolen. Ehkä he pystyisivät näkemään eron aidon kristityn ja muiden välillä?

        Tuonhan näkee siipisulista . Oikeilla jäljillä olet kyllä, että aidoiksi kristityiksi itseänsä kuvailevat tunnistaa kyllä useinmiten "kukkoilusta"


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Tuonhan näkee siipisulista . Oikeilla jäljillä olet kyllä, että aidoiksi kristityiksi itseänsä kuvailevat tunnistaa kyllä useinmiten "kukkoilusta"

        Eivät he kukkoile vaan heillä on hyvä itsetunto toisin kuin sinulla.


      • TolkunIhminen kirjoitti:

        Tuonhan näkee siipisulista . Oikeilla jäljillä olet kyllä, että aidoiksi kristityiksi itseänsä kuvailevat tunnistaa kyllä useinmiten "kukkoilusta"

        Aidon kristityn tuntee siitä, että hän koko ajan arvioi toisten kristillisyyden laatua ja määrää.


      • Anonyymi

        Oikeassa uskossa elävää kristittyä ei ole edes olemassa.

        Koska yhdelläkään kristinuskon suuntauksella ei ole edes yksinkertaista enemmistöä koko kristikansasta, seuraa tästä vääjäämättä se, että riippumatta siitä mihin kristinuskon suuntaukseen uskot, olet kristikunnan suurimman osan mielestä harhaoppinen.

        Eli jokainen kristitty on pelkkä rantarolexi, joka vain kuvittelee olevansa aito.


    • Anonyymi

      Kristitty on Jeesuksen seuraaja.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole, hän on kristuskultin ja Kristuksen seuraaja. Piispa Huovisenkin - oppinut teologi - mukaan nimi Kristus on vain uusi nimi pakanahallitsija Sol Invictukselle - Auringonjumalalle. Tuolloin lyötiin myös päällekkäin mithrakultin riitit kristinuskoon. Jeesus ei palvonut mitään Auringonjumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole, hän on kristuskultin ja Kristuksen seuraaja. Piispa Huovisenkin - oppinut teologi - mukaan nimi Kristus on vain uusi nimi pakanahallitsija Sol Invictukselle - Auringonjumalalle. Tuolloin lyötiin myös päällekkäin mithrakultin riitit kristinuskoon. Jeesus ei palvonut mitään Auringonjumalaa.

        Sinun oppisi ei ole Raamatullinen vaan taas joku uusi harhaoppi.

        Jeesus itse sanoi:
        Joh.14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Lisäksi Johannes todistaa Pyhässä Hengessä:
        1.Johanneksen kirje:
        5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

        Myös Pietari todistaa Pyhässä Hengessä Apostolien teoissa.
        Apt. 4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun oppisi ei ole Raamatullinen vaan taas joku uusi harhaoppi.

        Jeesus itse sanoi:
        Joh.14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Lisäksi Johannes todistaa Pyhässä Hengessä:
        1.Johanneksen kirje:
        5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

        Myös Pietari todistaa Pyhässä Hengessä Apostolien teoissa.
        Apt. 4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.

        Hyvin teit, kun otit Pietarin esille, joka todistaa 2. kirjeessään, joka on Raamatussa, että teidän kristuskultin seuraaminen onkin saatananpalvontaa:

        <<1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja KOINTÄHTI koittaa teidän sydämissänne.<<

        Kointähti on Luciferin tunnus.

        <<Lucifer on latinaa ja tarkoittaa kirjaimellisesti ”valonkantajaa” (lux = valo; ferre = kantaa, tuoda). Nimi periytyy alkujaan kreikan termistä Ἓσπερος, heosphoros, AAMUNKOIN tuoja. Antiikista lähtien Lucifer on tarkoittanut KOINTÄHTEÄ eli Venusta. Nimitys kuvaa Venuksen nousua loisteena taivaalle ja lankeamista taivaan rannan taa.[1]
        Kristinuskon vaikutuksesta Luciferin ajatellaan nykyään usein olevan yksi Saatanan monista nimistä.[1]<<

        Kyllä - Jeesus on tie, totuus ja elämä takaisin paratiisiin, kun oppii hänen opetuksin tietämään hyvän ja pahan sekä voittamaan omat alhaiset tunteensa, mutta tällä ei ole mitään tekemistä kristuskultin kanssa, joka johtaa fyysiseen ylösnousemukseen viimeisenä päivänä, kun Jeesus tulee maksamaan itse kullekin tekojen mukaan .

        Ja ellei tuo fyysinen ruumis tuhoudu maailman viimeisenä päivänä, niin sitten on saanut (Augsburgin tunnustus) ikuisen elämän helvetissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin teit, kun otit Pietarin esille, joka todistaa 2. kirjeessään, joka on Raamatussa, että teidän kristuskultin seuraaminen onkin saatananpalvontaa:

        <<1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja KOINTÄHTI koittaa teidän sydämissänne.<<

        Kointähti on Luciferin tunnus.

        <<Lucifer on latinaa ja tarkoittaa kirjaimellisesti ”valonkantajaa” (lux = valo; ferre = kantaa, tuoda). Nimi periytyy alkujaan kreikan termistä Ἓσπερος, heosphoros, AAMUNKOIN tuoja. Antiikista lähtien Lucifer on tarkoittanut KOINTÄHTEÄ eli Venusta. Nimitys kuvaa Venuksen nousua loisteena taivaalle ja lankeamista taivaan rannan taa.[1]
        Kristinuskon vaikutuksesta Luciferin ajatellaan nykyään usein olevan yksi Saatanan monista nimistä.[1]<<

        Kyllä - Jeesus on tie, totuus ja elämä takaisin paratiisiin, kun oppii hänen opetuksin tietämään hyvän ja pahan sekä voittamaan omat alhaiset tunteensa, mutta tällä ei ole mitään tekemistä kristuskultin kanssa, joka johtaa fyysiseen ylösnousemukseen viimeisenä päivänä, kun Jeesus tulee maksamaan itse kullekin tekojen mukaan .

        Ja ellei tuo fyysinen ruumis tuhoudu maailman viimeisenä päivänä, niin sitten on saanut (Augsburgin tunnustus) ikuisen elämän helvetissä.

        Ja miksi Jeesus jätti Pietarille taivasten valtakunnan avaimet?

        Siksi koska hän kielsi Jeesuksen kolme kertaa ennen kuin kukko oli laulanut, ja näiden vihjeiden perusteella pystyi löytämään, että mikä oli tämä kristinuskon tarjoama 'taivas' Jeesuksen kuolemalla. Ja jos tästäkään ei vielä ole vakuuttunut, niin varmuuden vuoksi Pietari halusi tulla ristiinnaulituksi pää alaspäin, jolloin hänen rististään tuli saatananpalvojien tunnus. Ja ei tässäkään vielä kaikki - myös Pietari valittiin koko kirkon ensimmäiseksi paaviksi, vaan ei ole kukaan muu halunnut tuota nimeä paavivirassaan kyllä käyttöönsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi Jeesus jätti Pietarille taivasten valtakunnan avaimet?

        Siksi koska hän kielsi Jeesuksen kolme kertaa ennen kuin kukko oli laulanut, ja näiden vihjeiden perusteella pystyi löytämään, että mikä oli tämä kristinuskon tarjoama 'taivas' Jeesuksen kuolemalla. Ja jos tästäkään ei vielä ole vakuuttunut, niin varmuuden vuoksi Pietari halusi tulla ristiinnaulituksi pää alaspäin, jolloin hänen rististään tuli saatananpalvojien tunnus. Ja ei tässäkään vielä kaikki - myös Pietari valittiin koko kirkon ensimmäiseksi paaviksi, vaan ei ole kukaan muu halunnut tuota nimeä paavivirassaan kyllä käyttöönsä.

        Kysytään, että kuka on kristitty ja vastaus on, että saatananpalvoja Pietarin jättämän tiedon mukaan Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysytään, että kuka on kristitty ja vastaus on, että saatananpalvoja Pietarin jättämän tiedon mukaan Raamatussa.

        Tämä tilanne on nyt aivan kuten Jeesus ja Pietari keskustelivat ja Pietari suri, että Jeesuksen nimeä käytetään ihmisten harhaanjohtamisessa, niin tähän Jeesus totesi:

        " Harhaanjohtajat hallitsevat pieniä vain sen ajan, joka on annettu heidän harhansa käyttöön. Kun heidän harhansa on tullut tiensä päähän, ikuisesti elävän ajatuksen ajattomuus uudistuu ja pienet alkavat hallita niitä, jotka nyt hallitsevat heitä.

        Hän ( ikuisesti elävä) REPII HEIDÄN HARHANSA IRTI JUURINEEN, tekee siitä häpeällisen esimerkin ja se palajastuu kaikessa säädyttömyydessään , josta se tunnetaan.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tilanne on nyt aivan kuten Jeesus ja Pietari keskustelivat ja Pietari suri, että Jeesuksen nimeä käytetään ihmisten harhaanjohtamisessa, niin tähän Jeesus totesi:

        " Harhaanjohtajat hallitsevat pieniä vain sen ajan, joka on annettu heidän harhansa käyttöön. Kun heidän harhansa on tullut tiensä päähän, ikuisesti elävän ajatuksen ajattomuus uudistuu ja pienet alkavat hallita niitä, jotka nyt hallitsevat heitä.

        Hän ( ikuisesti elävä) REPII HEIDÄN HARHANSA IRTI JUURINEEN, tekee siitä häpeällisen esimerkin ja se palajastuu kaikessa säädyttömyydessään , josta se tunnetaan.<<

        Uskomatonta, tämä on niitä tekstejä, joihin ei ollut päässyt kukaan koskemaan 1700 vuoteen, kun se löytyi autiomaan hiekasta sinetöidyssä saviruukussa. Munkit eivät olleet totelleet kirkon määräystä hävittää tämä paperi, vaan tallensivat sen myöhemmin löydettäväksi ja se löytyi vuonna 1945.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomatonta, tämä on niitä tekstejä, joihin ei ollut päässyt kukaan koskemaan 1700 vuoteen, kun se löytyi autiomaan hiekasta sinetöidyssä saviruukussa. Munkit eivät olleet totelleet kirkon määräystä hävittää tämä paperi, vaan tallensivat sen myöhemmin löydettäväksi ja se löytyi vuonna 1945.

        ...että "uutta valoa" olisi löytynyt niinkuin mormooneille, jehovantodistajille....?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...että "uutta valoa" olisi löytynyt niinkuin mormooneille, jehovantodistajille....?

        Ei mitään uutta valoa, vaan erittäin vanhaa - alkuperäistä, jonka kirkko oli vaatinut hävitettäväksi 300-luvulla, kun ei sopinut Paavalin syntiopin pirtaan , ja jolla nyt pystytään todistamaan, että mikä Jeesuksen sanoma on Raamatussa aitoa ja mikä ei!!

        Sitä tekstiä on aivan selvästi varjellut Tosi Jumalan käsi, joka Paavalin opissa Kristuksen muodossa tapettiin ristille kidutettuna ja laitettiin uhrilahjana Jahvelle vielä astumaan helvettiinkin, koska löytyi vasta sen jälkeen, kun kirkon valta oli sen verran hiipunut, ettei tekstejä uudelleen hävitetty. Te kyllä erinomaisen hyvin toimitte tuollaisen saatanallisen hävityksen ja valehtelun apureina yrittäessänne missata kaikin keinoin Jeesuksen alkuperäiset sanat ja opetukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään uutta valoa, vaan erittäin vanhaa - alkuperäistä, jonka kirkko oli vaatinut hävitettäväksi 300-luvulla, kun ei sopinut Paavalin syntiopin pirtaan , ja jolla nyt pystytään todistamaan, että mikä Jeesuksen sanoma on Raamatussa aitoa ja mikä ei!!

        Sitä tekstiä on aivan selvästi varjellut Tosi Jumalan käsi, joka Paavalin opissa Kristuksen muodossa tapettiin ristille kidutettuna ja laitettiin uhrilahjana Jahvelle vielä astumaan helvettiinkin, koska löytyi vasta sen jälkeen, kun kirkon valta oli sen verran hiipunut, ettei tekstejä uudelleen hävitetty. Te kyllä erinomaisen hyvin toimitte tuollaisen saatanallisen hävityksen ja valehtelun apureina yrittäessänne missata kaikin keinoin Jeesuksen alkuperäiset sanat ja opetukset.

        Löytöä pidetään merkittävimpänä Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelmana, se sisältää 141 Jeesuksen sanomaa lausetta ja opetusta - jokaisen todellisen Jeesuksen seuraajanhan pitäisi olla innoissaan tällaisesta löydöstä, joka löytyi sinetöidystä saiviruukusta!

        Vaan kuinka kävi?

        Löytö todistikin Paavalin valehtelun - tai vähintäinkin tekstien muokkauksen, koska Jeesus ei alkuperäisten tekstien mukaan opettanutkaan mitään synnistä, johon koko Paavalin oppi perustuu kristinuskolla!

        - Ja nyt kristityt, jotka lähtivätkin fariseuksen kelkkaan - vaikka jopa evankeliumissa on kohta - juuri tuossa Johanneksen evankeliumissa - että Jeesus itse sanoo fariseusten olevan isästä perkeleestä ja vain valehtelevan, ja myös läpi evankeliumeiden on nähtävissä, että miten fariseukset yrittävät saada Jeesuksen kiinni hänen opetuksistaa taivasten valtakunnasta, joka on meissä ja meidän ympärillämme ja vaanivat hänen henkeää - yrittävät vimmatusti vielä viimeisillä voimillaan kivittää tuon sinetöidyn saviruukun olemattomiin.

        Että se siitä Jeesuksen seuraamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytöä pidetään merkittävimpänä Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelmana, se sisältää 141 Jeesuksen sanomaa lausetta ja opetusta - jokaisen todellisen Jeesuksen seuraajanhan pitäisi olla innoissaan tällaisesta löydöstä, joka löytyi sinetöidystä saiviruukusta!

        Vaan kuinka kävi?

        Löytö todistikin Paavalin valehtelun - tai vähintäinkin tekstien muokkauksen, koska Jeesus ei alkuperäisten tekstien mukaan opettanutkaan mitään synnistä, johon koko Paavalin oppi perustuu kristinuskolla!

        - Ja nyt kristityt, jotka lähtivätkin fariseuksen kelkkaan - vaikka jopa evankeliumissa on kohta - juuri tuossa Johanneksen evankeliumissa - että Jeesus itse sanoo fariseusten olevan isästä perkeleestä ja vain valehtelevan, ja myös läpi evankeliumeiden on nähtävissä, että miten fariseukset yrittävät saada Jeesuksen kiinni hänen opetuksistaa taivasten valtakunnasta, joka on meissä ja meidän ympärillämme ja vaanivat hänen henkeää - yrittävät vimmatusti vielä viimeisillä voimillaan kivittää tuon sinetöidyn saviruukun olemattomiin.

        Että se siitä Jeesuksen seuraamisesta.

        Ja myös tämä Pietarin ja Jeesuksen keskustelu oli siellä jemmanimisessä paikassa:

        <<" Harhaanjohtajat hallitsevat pieniä vain sen ajan, joka on annettu heidän harhansa käyttöön. Kun heidän harhansa on tullut tiensä päähän, ikuisesti elävän ajatuksen ajattomuus uudistuu ja pienet alkavat hallita niitä, jotka nyt hallitsevat heitä.

        Hän ( ikuisesti elävä) REPII HEIDÄN HARHANSA IRTI JUURINEEN, tekee siitä häpeällisen esimerkin ja se paljastuu kaikessa säädyttömyydessään , josta se tunnetaan.<<

        Katkelma on kirjasta Nag Hammadin viisaus, johon on koottu näitä saviruukkulöydöstietoja ja sieltä Pietarin ilmestyksestä. Wikiipedia tietää kertoa, että <<Nag Hammadin kirjastoksi kutsutaan Egyptistä al-Qasrin kylästä läheltä Nag Hammadia joulukuussa 1945 tehtyä tekstilöytöä. Löydön muodostivat 13 nahkaan käärittyä papyruskirjaa, jotka oli haudattu sinetöidyissä ruukuissa. Löydön tekivät paikalliset maanviljelijät. <<

        Ja tätä löytöä vertaat johonkin mormooneihin tai jehovantodistajiin?! Melkoista tiedon puutetta.


    • Anonyymi

      Jeesusta ei voi oppia tuntemaan lukemalla Raamattua. Jeesus on kohdattava henkilökohtaisesti.

      • Anonyymi

        Jos et lue Raamattua et tunne Jeesusta.


    • Kristitty on ainakin Jeesuksen mukaan (vaikka hän ei tietenkään kristitty-sanaa tuntenut) henkilö joka uskoo hänen opetukseensa ja myös tekee sen mukaan. On siis uskottava Jeesusta, ei Jeesukseen.

      • Niin tuohan on aika jännää sinänsä, että monet suomen herätyspiirit kovasti ovat valmiita potkiskelemaan milloin ketäkin. Itse pitävät itseään jonain seurakuntien suolana teot vaan puhuvat toista.


      • NenuillaanTaasJookos
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Niin tuohan on aika jännää sinänsä, että monet suomen herätyspiirit kovasti ovat valmiita potkiskelemaan milloin ketäkin. Itse pitävät itseään jonain seurakuntien suolana teot vaan puhuvat toista.

        Kerro pari esimerkkiä 😹


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan kristitty tarkoittaa Jeesuksen opetuslasta ja Jeesuksen opetuslapsi on ihminen, joka pysyy Jeesuksen sanassa.

      "Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi."
      Apostolien teot 11:26

      "Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"."
      Joh. 8:31-32

      Harva "kristitty" näyttää nykyään tekevän niin.

      • Anonyymi

        Niin, kristinusko onkin tehty Paavalin syntioppiin, eikä Jeesuksen opetuksiin, ei kristittyjen kuulukaan 'tehdä niin'. Mutta tuossa on tuo kohta, että koska ylipäätään tuli kristitty-nimitys, ja Paavaliinhan nuo apostolien teot yksin liittyy, joten tuli vahvistettua tuokin termi, että on Paavalilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      153
      1884
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      130
      1741
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1507
    4. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1213
    5. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      69
      1190
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      64
      1151
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      219
      975
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      68
      796
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      730
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      191
      704
    Aihe