Käyttövoimaveron perintä takautuvasti auton kokonaismassan muuttuessa

Anonyymi

Olen myynyt auton reilu vuosi sitten ja nyt trafi lähettää takautuvasti laskuja (2016-2019)auton käyttövoimaverosta, koska 30.6.2020 auton katsastuksen yhteydessä kokonaismassaa on jostain syystä muutettu. Miten tämä on mahdollista? Trafiin soitettu, mutta he eivät osaa sanoa syytä tähän ja verot pitäisi vaan maksaa mukisematta. He eivät myöskään suostu asiaa selvittämään ja Trafiin asiakaspalvelusta lyötiin luuri korvaan kun vaadin saada selvyyttä tähän.

5

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä maksa, antaa nykyisen omistajan selvitellä, miksi auto meni ajokieltoon maksamattomien verojen vuoksi kun meni muuttamaan painoa :-D

    • Anonyymi

      No jopas... Valaisetko hieman enemmän, mistä autosta ja minkälaisesta kokonaismassan korotuksesta kysymys...?

      • Anonyymi

        Maalaisjärjellä ajatellen käyttövoimaveron korotus astuu voimaan vasta muutoskatsastuksessa. Mutta jos tuossa on on oltu tavallisessa vuosikatsastuksessa ja katsastaja todennut aiemman virheellisen kokonaispainon ja korjannut sen, niin sitten ehkä voi ymmärtää tuon takautuvan maksun.


      • Anonyymi

        Peugeot 5008 vm2011. Kokonaismassa oli ennen 2070 ja nyt 2250 eli isosta korotuksesta ei ole kyse ja maksutkin yhteensä reilu 90e, mutta harmittaa silti tämmöistä maksaa ja varsinkin kun trafilta ei saa selitystä miksi näin on tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peugeot 5008 vm2011. Kokonaismassa oli ennen 2070 ja nyt 2250 eli isosta korotuksesta ei ole kyse ja maksutkin yhteensä reilu 90e, mutta harmittaa silti tämmöistä maksaa ja varsinkin kun trafilta ei saa selitystä miksi näin on tehty.

        Jos viranomainen on tehnyt aikanaan virheen ja merkinnyt väärän kokonaispainon autoon, niin ei se ole omistajan ongelma, vaan viranomaisen pitää itse tehdä oikaisu eikä sen yhteydessä voi velvoittaa omistajaa maksamaan lisäkorvauksia tehdystä virheestä.
        Kyllä trafin pitäisi antaa asiasta selvitys sitä kirjallisesti tiedusteltaessa.
        Asiakashan on maksanut useina vuosina viranomaisen määräämän virheellisen veron ilman että asiakkaan toimintaa voitaisiin millään lailla moittia.
        Näissä asioissa olisi järkevää pyytää esim Eduskunnan oikeusasiamiehen kantaa tekemällä hänelle valitus ja vaatimalla oikaisua asiassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3199
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2811
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1570
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe