Mikä ihmeen kateus??

Anonyymi

Itse en ole koskaan tarvinnut mitään yhteiskunnan tukia, joten en nyt väitä edes ymmärtäväni niitä vuodesta toiseen niillä eläviä, elanto kun saadaan työtä tekemällä (ja pidän työstäni).

Minua sen sijaan hatuttaa pahasti se, että minun pitää verovaroilla rahoittaa elämäntapaa, jota en hyväksy. Kyllä minulla pitäisi olla oikeus päättää ihan itse, että minkälaista hyväntekeväisyyttä tuen ja minkälaisella summalla.

Kateellinen, en ole, vihainen kyllä!

Lopettakaa se minun ja muiden rehellisten työtä tekevien rahojen kuppaaminen ja ottakaa vastuu omasta elämästänne!!!!!!!!!!!

P.S. Se, joka on velvollinen sinun hengissäpysymisestä on helppo selvittää, menet vain peilin eteen...

68

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lapsilistä, asumistuki, eläkkeet, sairaspäivärahat, vammaistuet, ym, kaikki on tukia.

      Häpeätkö niitä, häpeätkö lapsilisiä, eläkkeitä ym? Ne tuet ei tule itsestään ,niitä pitää hakea, aivan armsti olet hakenut, Vai häpeetkö lapsiasi ettei hakenut lapsilisiä?

      Aivan varmasti olet hakenut kaikkia tukia, muuta en edes usko.

      Mik sinua hävetttää niin paljon että täällä pitää itkeä? Tuet on edsukunta säätäny, ei niitä tuen tarvitsija itse ole pyytänyt, ne kuuluvat suomen sosiaalipturvaan.

      Palkallisetkin hakevat tt tukea ym tukia kun suomessa ei palkalla enää pärjää.
      Tuet ei ole häpeä, niitä kannustetaan hakemaan kun niitä tarvii.

      Kukaan ei kuppaa ketään, tuet on lakisääteiset.

      Lopeta sinä muiden ihmisten haukkuminen, ja ota vastuu itsestäsi ja anna toistenkin elää omaa elämää.

      Men itse pelin eteen ja pyydä itseltäsi anteeksi moisia arvosteluja ja syyttelyitä.

      Jokainen on verovelvollinen, sinä tiedät sen, kukaan ei tule sun oven taakse rahaa pyytämään, niitä haetaan, senkin sinä tiedät. Häpeä sinä joka kuvittelet olevasi parempi kuin muut, päinvastoin teet itsestäsi pellen.

      • Anonyymi

        Lapsilisä ei ole työttömyyskorvaukseen, tai vaikka kelan perustukeen verrattavaa luusereille maksettavaa tukea.

        Eläke taas ei ole tukea lainkaan.
        Jokainen työelämässä mukana oleva maksaa osan palkastaan etukäteen eläkerahastoon ja eläkeiän koittaessa niillä rahoilla katetaan eläkkeet. Itse makaan lisäksi vapaaehtoista eläkevakuutus.


      • Anonyymi

        Sinä olet niin pihalla kaikista asioista kuin joku voi olla.

        Esimerkiksi minun bruttotuloni ovat 45 000 euroa vuodessa. Sillä kyllä pärjää mainiosti.

        Suomessa palkansaajien mediaanitulo (brutto) on hiukan yli 30 000 tuhatta euroa vuodessa.
        Kyllä silläkin toimeen tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsilisä ei ole työttömyyskorvaukseen, tai vaikka kelan perustukeen verrattavaa luusereille maksettavaa tukea.

        Eläke taas ei ole tukea lainkaan.
        Jokainen työelämässä mukana oleva maksaa osan palkastaan etukäteen eläkerahastoon ja eläkeiän koittaessa niillä rahoilla katetaan eläkkeet. Itse makaan lisäksi vapaaehtoista eläkevakuutus.

        "Itse makaan lisäksi vapaaehtoista eläkevakuutus"

        Edit: Siis itse maksan lisäksi vapaaehtoista eläkevakuutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet niin pihalla kaikista asioista kuin joku voi olla.

        Esimerkiksi minun bruttotuloni ovat 45 000 euroa vuodessa. Sillä kyllä pärjää mainiosti.

        Suomessa palkansaajien mediaanitulo (brutto) on hiukan yli 30 000 tuhatta euroa vuodessa.
        Kyllä silläkin toimeen tulee.

        Sairastu syöpään ja kuole pois, niin olosi on rauhallinen ja helpottunut. Poissa ovat maallinen kärsimys, heikompien sorto ja nälviminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairastu syöpään ja kuole pois, niin olosi on rauhallinen ja helpottunut. Poissa ovat maallinen kärsimys, heikompien sorto ja nälviminen.

        Etkö kestä totuutta?
        Oletko niin peruskateellinen kommunisti, että mainitsemani faktapohjaiset rahasummat ärsyttävät sinua?

        Tuo aivopierusi oli harvinaisen asiaton.
        En minä kuitenkaan ole toivonut kuolemaasi, vaikka en olekaan mistään asiasta samaa mieltä kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsilisä ei ole työttömyyskorvaukseen, tai vaikka kelan perustukeen verrattavaa luusereille maksettavaa tukea.

        Eläke taas ei ole tukea lainkaan.
        Jokainen työelämässä mukana oleva maksaa osan palkastaan etukäteen eläkerahastoon ja eläkeiän koittaessa niillä rahoilla katetaan eläkkeet. Itse makaan lisäksi vapaaehtoista eläkevakuutus.

        Kaikki mitkä tulee kelasta on tukia. Niitä pitää hakea ne ei tule itsestään. Silloin kun kelasta jotain hakee, niin ne on tukia kun ei tule muuten toimeen.
        Kelan tukiahan ei ole pakko hakea, miksi hait?

        Jokainen työtön maksaa korvauksistaan veroa aivan samoin kuin työläiset palkastaan.

        Seli seli sun selityksiä, jos tulisit palkalla toimeen, et hakisi kelan tukia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö kestä totuutta?
        Oletko niin peruskateellinen kommunisti, että mainitsemani faktapohjaiset rahasummat ärsyttävät sinua?

        Tuo aivopierusi oli harvinaisen asiaton.
        En minä kuitenkaan ole toivonut kuolemaasi, vaikka en olekaan mistään asiasta samaa mieltä kanssasi.

        Juuri näin eri mieltä saa olla viimeiseen tappiin asti mutta kuolemien toivomisen on erittäin sivistymätöntä olet sitten minkä tahansa puolueen puolella.


      • Anonyymi

        Eläke on tuki. Sä et tee mitään se eteen että eläkettä maksetaan. Kaikki ei omalla työllä ansaitse on tukia.
        Sä olet varmaan eläkeläinen kun ponnekkaasti puolustat aina sitä mitä sinun kohdallasi on. Hihii.. jäit kiinni.

        Kun eläke ei riitä saat takuueläkettä joka on myös tuki.
        On asumistuki, lapsilisät on tukea lapsiperheille,... kaikki on tukimuotoja jiden eteen et mitään.

        Kaikki me maksamme veroja joita myös sinä saat hakiessasi tukia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsilisä ei ole työttömyyskorvaukseen, tai vaikka kelan perustukeen verrattavaa luusereille maksettavaa tukea.

        Eläke taas ei ole tukea lainkaan.
        Jokainen työelämässä mukana oleva maksaa osan palkastaan etukäteen eläkerahastoon ja eläkeiän koittaessa niillä rahoilla katetaan eläkkeet. Itse makaan lisäksi vapaaehtoista eläkevakuutus.

        Aivan kuin työtön maksaa työttömyysvakuutus maksuja työssä ollessa, jos jää työttömäksi. Työttömyyskorvaus ja eläkkeet ovat samankaltaista tukea.

        Kummastakin maksetaan etukäteen maksuja.

        Työttömyysvakuutusmaksu ja eläkevakuutusmaksu. Niistä nostetaan silloin kun jää työttömäksi tai eläkkeelle.


      • Anonyymi

        Aivan samoin työttömyysraha on itse tienattu. Sinä maksat työttömyysvakuutusmaksua ollessasi työssä, ja saat sen käyttöön kun olet työtön. Aivan samoin kuin eläkekkin. Miksi et sitä maininnut?

        Jos eläke ei ole tuki, silloin ei ole työttömyysrahakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläke on tuki. Sä et tee mitään se eteen että eläkettä maksetaan. Kaikki ei omalla työllä ansaitse on tukia.
        Sä olet varmaan eläkeläinen kun ponnekkaasti puolustat aina sitä mitä sinun kohdallasi on. Hihii.. jäit kiinni.

        Kun eläke ei riitä saat takuueläkettä joka on myös tuki.
        On asumistuki, lapsilisät on tukea lapsiperheille,... kaikki on tukimuotoja jiden eteen et mitään.

        Kaikki me maksamme veroja joita myös sinä saat hakiessasi tukia.

        "Hihii.. jäit kiinni."

        Lääkityksesi ei ole kunnossa.
        Tuollainen typerä hihittely ei ole normaalia.
        Ei myöskään asioiden jatkuva vääristely ja väärin ymmärtäminen.

        Kaikkihan me olemme jo huomanneet sen, että sinä et todellakaan ole täysillä matkassa.


      • Anonyymi

        Minä saan kaikkia nuita. Käytän toki lapsiin ne. Enkä häpeä👍🌞🌻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsilisä ei ole työttömyyskorvaukseen, tai vaikka kelan perustukeen verrattavaa luusereille maksettavaa tukea.

        Eläke taas ei ole tukea lainkaan.
        Jokainen työelämässä mukana oleva maksaa osan palkastaan etukäteen eläkerahastoon ja eläkeiän koittaessa niillä rahoilla katetaan eläkkeet. Itse makaan lisäksi vapaaehtoista eläkevakuutus.

        Ei töissä olevat tarvi lapsilisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuin työtön maksaa työttömyysvakuutus maksuja työssä ollessa, jos jää työttömäksi. Työttömyyskorvaus ja eläkkeet ovat samankaltaista tukea.

        Kummastakin maksetaan etukäteen maksuja.

        Työttömyysvakuutusmaksu ja eläkevakuutusmaksu. Niistä nostetaan silloin kun jää työttömäksi tai eläkkeelle.

        Myös eläkeläinen maksaa ansitulostaan työttömyysvakuutusmaksua 65 ikävuoteen asti, vaikkei voi työttömäksi jäädäkän. Aika hävytöntä.


      • Anonyymi

        Unohdit luettelostasi mm.
        -päällystetyt tiet
        -poliisitoimi ja rajavalvonta
        -katuvalot ja vesijohto- ja viemärijärjestelmä
        -koulutus
        yms.


    • Anonyymi

      Hyvä kommentti, kiitos siitä.
      Mutta saat huomata, että nuo työtä vieroksuvat tukien varassa elävät loiset ja vätykset eivät alkuunkaan ymmärrä asian ydintä.

      Niitä ei työnteko kiinnosta ja eivätkä ne kyllä työmarkkinoille kelpaakaan, koska ne eivät osaa mitään, eikä niillä ole koulutusta millekään alalle.

      • Anonyymi

        Aivan kirjoitat eduskunnasta, siellä ei osata mitään, vain 40 vuotta olen kuunnellut kun maata kuntoon ovat laittaneet, no eipä ole, ja Suomen tiestökin on saatu samaan kuntoon velan kanssa, kyllä on aivan fantastista..Ja nyt kun vielä kirjoitat mitä teit työksesi ja paljonko nostit yritystukea?
        "Minua sen sijaan hatuttaa pahasti se, että minun pitää verovaroilla rahoittaa elämäntapaa, jota en hyväksy. Kyllä minulla pitäisi olla oikeus päättää ihan itse, että minkälaista hyväntekeväisyyttä tuen ja minkälaisella summalla."
        Aivan kyllä jokainen maksaa veroja mutta mitä sillä saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kirjoitat eduskunnasta, siellä ei osata mitään, vain 40 vuotta olen kuunnellut kun maata kuntoon ovat laittaneet, no eipä ole, ja Suomen tiestökin on saatu samaan kuntoon velan kanssa, kyllä on aivan fantastista..Ja nyt kun vielä kirjoitat mitä teit työksesi ja paljonko nostit yritystukea?
        "Minua sen sijaan hatuttaa pahasti se, että minun pitää verovaroilla rahoittaa elämäntapaa, jota en hyväksy. Kyllä minulla pitäisi olla oikeus päättää ihan itse, että minkälaista hyväntekeväisyyttä tuen ja minkälaisella summalla."
        Aivan kyllä jokainen maksaa veroja mutta mitä sillä saa?

        "Aivan kyllä jokainen maksaa veroja mutta mitä sillä saa?"

        Kyllä kelan perusturvan varassa elävän työtä vieroksuvan luuserin on aivan turha elämöidä sillä, että hänkin osallistuu veronmaksajana valtion menoihin. Sellaisen luuserin veroaste on niin pieni, että siitä ei suurta summaa kerry.


      • Anonyymi

        Kyllä karma kolhii ilkeitä ihmisiä, ennemmin tai myöhemmin, olen huomannut.å


    • Anonyymi

      Luulisi noita muitakin kateuden ja vitutuksen aiheita olevan kun pieni muutaman satasen kuussa saava marginaaliryhmä. Nuokin roposet menevät samantien kulutukseen ja takaisin kiertoon.

    • Anonyymi

      Susanna Koskiko se täällä, ja kaik kivet on käännetty?

    • Anonyymi

      Kateutta sen täytyy vaan olla. Ei muuta selitystä.

      • Anonyymi

        Niin ihmeellistä ihmistä ei ole olemassakaan, että hän kadehtisi jonkun syrjäytyneen työtä vieroksuvan surkimuksen ankeaa elämää.

        Kuten aloittaja aivan oiken totesi, kyse on siitä että tunnollisia työtä tekeviä ihmisiä ärsyttää ja vihastuttaa se, että toiset loisivat pitkiä aikoja vastikkeettomien tukien varassa ilman yritystäkään parantaa omia työllistymis mahdollisuuksiasn. Sellaista elämäntapaa on aivan oikeutettua kutsua loisimiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ihmeellistä ihmistä ei ole olemassakaan, että hän kadehtisi jonkun syrjäytyneen työtä vieroksuvan surkimuksen ankeaa elämää.

        Kuten aloittaja aivan oiken totesi, kyse on siitä että tunnollisia työtä tekeviä ihmisiä ärsyttää ja vihastuttaa se, että toiset loisivat pitkiä aikoja vastikkeettomien tukien varassa ilman yritystäkään parantaa omia työllistymis mahdollisuuksiasn. Sellaista elämäntapaa on aivan oikeutettua kutsua loisimiseksi.

        Kertoisitko millä sitä parantaisi koska työttömiltä on pääsy lainoihin evätty =? Usein työpaikka on toisaalla missä itse asuu eikä se homma niin toimi jos sinne toisaalle ei pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko millä sitä parantaisi koska työttömiltä on pääsy lainoihin evätty =? Usein työpaikka on toisaalla missä itse asuu eikä se homma niin toimi jos sinne toisaalle ei pääse.

        Tämä on hyvin yksinkertaista.
        Jos ei ei vuori tule Muhamedin luo, niin Muhamedin on mentävä vuoren luo.
        Toisin sanoen esimerkiksi sieltä suurtyöttömyyden riivaamalta syrjäseudulta, eli nälkämaasta (Kainuu)
        on muutettava kehittyneemmille seuduille, joilla on myös työtä tarjolla.
        Jos muuttohaluja ei ole, niin syyllinen surkeuteen ja syrjäytyneisyyteen löytyy omasta peilistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvin yksinkertaista.
        Jos ei ei vuori tule Muhamedin luo, niin Muhamedin on mentävä vuoren luo.
        Toisin sanoen esimerkiksi sieltä suurtyöttömyyden riivaamalta syrjäseudulta, eli nälkämaasta (Kainuu)
        on muutettava kehittyneemmille seuduille, joilla on myös työtä tarjolla.
        Jos muuttohaluja ei ole, niin syyllinen surkeuteen ja syrjäytyneisyyteen löytyy omasta peilistä.

        Mutta rahoitusta ei saa ? Turha olettaa että se tulisi kenenkään kotoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta rahoitusta ei saa ? Turha olettaa että se tulisi kenenkään kotoakaan.

        Etkö todellakaan ymmärrä mitään?
        Jos työtä siellä köyhällä syrjäseudulla ei ole tarjolla, niin silloin pitää muuttaa työn perässä sinne missä työtä riittää.
        Jos se ei kiinnosta, niin silloin syyllinen syrjäytyneisyyteen ja köyhyyteen löytyy omasta peilistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko millä sitä parantaisi koska työttömiltä on pääsy lainoihin evätty =? Usein työpaikka on toisaalla missä itse asuu eikä se homma niin toimi jos sinne toisaalle ei pääse.

        Miten niin ei muka pääse?
        Onko muuttaminen kiellettyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö todellakaan ymmärrä mitään?
        Jos työtä siellä köyhällä syrjäseudulla ei ole tarjolla, niin silloin pitää muuttaa työn perässä sinne missä työtä riittää.
        Jos se ei kiinnosta, niin silloin syyllinen syrjäytyneisyyteen ja köyhyyteen löytyy omasta peilistä.

        Mutta rahoitusta ei saa vai etkö sinäkään ymmärrä mitään ? Ei niitä kukaa muukaa maksa. Petos on sitä paitsi rikos jota sinä yrität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ei muka pääse?
        Onko muuttaminen kiellettyä?

        No kuka sen maksaa jos ei ole rahitusta , minä voin toistaa tätä vaikka loputtomiin.


      • Anonyymi

        No ihan miten vain mutta työtönpä nyt ei lainaa saa. Minkä te sille asialle voitte niin ettepä oikein mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan miten vain mutta työtönpä nyt ei lainaa saa. Minkä te sille asialle voitte niin ettepä oikein mitään.

        Muuttamiseen ei tarvita lainaa.

        Sinä et voi olla kovin fiksu, jos et ymmärrä edes sitä.
        Hommaat toiselta paikkakunnalta aluksi pienen vuokraluukun, jonka ensimmäisen vuokran maksat ensimmäisestä tilistösi

        Yksinkertaisimmillaan (jos muutat yksin) tarvitset vain patjan, petivaatteet, pienen tuolin sekä pöydän ja muutaman kassillisen tavaraa.
        Pöytääkään et välttämättä tarvitse ja myös kalustettuja asuntoja on yleensä tarjolla.

        On se kumma, että sinulle joutuu neuvomaan asiat näin tarkasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuttamiseen ei tarvita lainaa.

        Sinä et voi olla kovin fiksu, jos et ymmärrä edes sitä.
        Hommaat toiselta paikkakunnalta aluksi pienen vuokraluukun, jonka ensimmäisen vuokran maksat ensimmäisestä tilistösi

        Yksinkertaisimmillaan (jos muutat yksin) tarvitset vain patjan, petivaatteet, pienen tuolin sekä pöydän ja muutaman kassillisen tavaraa.
        Pöytääkään et välttämättä tarvitse ja myös kalustettuja asuntoja on yleensä tarjolla.

        On se kumma, että sinulle joutuu neuvomaan asiat näin tarkasti.

        Tuskimpahan hommaan.


    • Anonyymi

      Nyt oli lahjakas aloitus jälleen kerran. On oikeasti ihmisiä jotka luulee työllisyyden parantumisen kasvattavan heidän palkkapussiaan. LOL

      • Anonyymi

        Työllisyyden parantuminen parantaa valtion kassatilannetta, koska turhiin vastikkeettomiin tukiaisiin kuluu vähemmän rahaa.
        Valtion kassan paranemisella on positiivinen vaikutus kaikkien kansalaisten elämään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työllisyyden parantuminen parantaa valtion kassatilannetta, koska turhiin vastikkeettomiin tukiaisiin kuluu vähemmän rahaa.
        Valtion kassan paranemisella on positiivinen vaikutus kaikkien kansalaisten elämään

        Veikkaan että näkyy ensimmäisenä sun taseessa posiitiivisena.


      • Anonyymi

        Tulin just lukion yhteiskuntaopin kurssilta. Oltiinko samalla kurssilla?


    • Anonyymi

      Te ootte ihan tyhmiä kaikki. Jos rahaa ei ole sitä ei ole eikä siinä muuteta minnekään.

      • Anonyymi

        Silloin vika löytyy vain ja ainoastaan omasta itsestäsi.
        Olisit hankkinut edes jonkinlaisen koulutuksen ja ammatin itsellesi, niin tilanne voisi olla aivan erilainen.

        Sinun tapauksessasi voi varmasti todeta, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin vika löytyy vain ja ainoastaan omasta itsestäsi.
        Olisit hankkinut edes jonkinlaisen koulutuksen ja ammatin itsellesi, niin tilanne voisi olla aivan erilainen.

        Sinun tapauksessasi voi varmasti todeta, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

        Ei työtön saa mitään lainaakaan etkä sinä voi sillekään mitään. Kuka hullu muka lainais työttömälle rahaa vaikka olis mitkä paperit ???? Työtön vs työlliset. Aina sama laulu


    • Anonyymi

      Pitkäaikaistyöttömälle tuollaista kun työ ei löydy mistään.

    • Anonyymi

      Olen täsmälleen samaa mieltä!
      Noille tukien selittäjille sanon, että on ero laki- tai sopimuspohjaisesti kaikille kuuluville eduille kuten lapsilisät, päällystetyt tiet, katuvalot, poliisitoimi, rajavartiointi yms.

      Muuttovastustajille ja muuton kustannusväittäjille voin kertoa omakohtaiset kokemukseni muutoista.
      Muutin poikamiehenä työn perässä työpaikkoja yli 20 kertaa. Paikkakuntia kymenisen kertaa ja valtiota 4 kertaa.
      Perheellisenä oli vakituissten työpaikkojen vuoksi paikkakunnan vaihtoja 7 kpl ja, perheen pysyessä samassa osoitteessa vakituisia työsuhteita 2 kpl ja eri mittaisia pätkiä 5kpl. Lyhyin ja kaukaisin oli 2 pv matkaa yli 400km.
      Eräässä kahden vakituisen työpaikan välissä olin työttömänä 13 kalenteripäivää.
      En koskaan asettanut mitään ennakkoehtoja. Periaatteeni on, että ensin on itse annattava näyttö jonka jälkeen voi odottaa työnantajan arvostusta. Jos sitä ei riittävän ajan jälkeen tule, niin uutta työtä hakemaan. Kunnolla hoidetusta työstä on helppo vaihtaa toiseen.

      Minua vituttavat nuo kotipaikkarakkaat, vellihousu-uikuttajat!

      • Anonyymi

        "Minua vituttavat nuo kotipaikkarakkaat, vellihousu-uikuttajat!"

        Minuakin ne vituttavat raskaasti ja aivan varmasti kaikkia muitakin normaaleja ihmisiä.

        Muistan että televisiosta tuli takavuosina ohjelma luuseri peräkammarin pojista, jotka lorvailivat pääosin työttöminä syrjäisellä kotiseudullaan, eivätkä suostuneet muuttamaan muualle työn perässä.

        Muistaakseni ne luuserit asuivat Kainuussa, tai jossakin sillä ilmansuunnalla.
        Niillä kulmilla ainakin on paljon työttömyyttä sekä niitä peräkammarin poikia, joista ei työntekoon edes ole.

        Sieltäkö nuo täällä aivopierujaan kirjoittelevat luuserit
        ovat?


    • Anonyymi

      KYLLÄON KATKERAA IHMISTÄ!!! Ja on tietämätöntä, mutta silti arvostellaan ja ollaan kateellisia. Kaikki te huutelijat olette myös kelan tukein piirissä, ellette ITSE OLE NIITÄ HALUNNEET OLLA OTTAMATTA! Ne pitää hakea ei ne tule itsestään. Jos hakee tukia niin on turha tulla tänne huutelemaan muille tuista yhtään mitään.

      Täällä ns työläiset oikein repee liitoksistaan kun on niin kade!!!! Kyllä oikein naurattaa. Odotellaan lisää näitä köyhyys palstan vitsi kulman tuotoksia.

      • Anonyymi

        Juu saahan näistä kommenteista huumoria, kun Tuppurainen Tappuraista kahdehtii tai halveksii.


      • Anonyymi

        Huoh...sitten vedetään tuo kateus pointti, kun ei muuta puolustusta enää keksitä. Taatusti en ole kateellinen yli 35000 e vuosituloilla kenellekään 500e /kk taikaseinästä repivälle lusmulle peräkamarin pojalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh...sitten vedetään tuo kateus pointti, kun ei muuta puolustusta enää keksitä. Taatusti en ole kateellinen yli 35000 e vuosituloilla kenellekään 500e /kk taikaseinästä repivälle lusmulle peräkamarin pojalle.

        Kyllä täällä on sunlaiselle itsekkäälle älykääpiölle vaikka mitnkälaisia vstauksia ja perusteluita tarjolla, LUE NE!!! Mutta kuten täällä sinun tapaisilla on tapana, kirjoitetaan mitä sylki suuhun tuo eikä oteta asiasta selvää. On vaan kiva provosoida ja heittää herjaa ja käyttäytyä alhaisesti kaikkia kohtaan.

        Kuka tienaa suomessa 500 e vuodessa????? Miten teet vertailua tuosta 35 000 ja 500 e välillä???

        Ethän voi verrata kuukausituloja ja vuosituloja keskenään!

        Kumman luulet tarvitsevan niitä tukia joita niin henkeen ja vereen kartat ja kuitenkin itse niitä haet. Älä muuta väitä idiootti.

        Kaikki ihmiset ei ole samanlaisia ja luojan kiitos sununlaisia ei ole kuin sinä yksi!!!!
        Miksi raha saa sinut noin kiihdyksiin? Onko sun ainoa ihmisyyden mittari vaan se miten tienaa ja mitä on omaisuutta ja rahaa???

        Sun kannattaisi käydä peruskoulu loppuun uudestaan, olet varmaan jättänyt senkin kesken ja nyt täällä puhut potaskaa ja omia keksimisiä juttua. Täällä on helppo olla vaikka amerikan omistaja mutta totuus onkin sitten eriasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä on sunlaiselle itsekkäälle älykääpiölle vaikka mitnkälaisia vstauksia ja perusteluita tarjolla, LUE NE!!! Mutta kuten täällä sinun tapaisilla on tapana, kirjoitetaan mitä sylki suuhun tuo eikä oteta asiasta selvää. On vaan kiva provosoida ja heittää herjaa ja käyttäytyä alhaisesti kaikkia kohtaan.

        Kuka tienaa suomessa 500 e vuodessa????? Miten teet vertailua tuosta 35 000 ja 500 e välillä???

        Ethän voi verrata kuukausituloja ja vuosituloja keskenään!

        Kumman luulet tarvitsevan niitä tukia joita niin henkeen ja vereen kartat ja kuitenkin itse niitä haet. Älä muuta väitä idiootti.

        Kaikki ihmiset ei ole samanlaisia ja luojan kiitos sununlaisia ei ole kuin sinä yksi!!!!
        Miksi raha saa sinut noin kiihdyksiin? Onko sun ainoa ihmisyyden mittari vaan se miten tienaa ja mitä on omaisuutta ja rahaa???

        Sun kannattaisi käydä peruskoulu loppuun uudestaan, olet varmaan jättänyt senkin kesken ja nyt täällä puhut potaskaa ja omia keksimisiä juttua. Täällä on helppo olla vaikka amerikan omistaja mutta totuus onkin sitten eriasia.

        "Taatusti en ole kateellinen yli 35000 e vuosituloilla kenellekään 500e /kk taikaseinästä repivälle lusmulle peräkamarin pojalle."

        Kuulehan nyt sinä työtön työtä vieroksuva vastikkeettomilla tuilla loisiva älykääpiö, osaatko tai ymmärrätkö sinä yhtään mitään?

        Tuo loisia halveksiva (minäkin halveksin niitä) henkilö mainitsi tienaavansa yli 35 000 euroa vuodessa.

        Lisäksi hän mainitsi ettei kadehdi ketään sellaista luuseria, joka nostaa vastikkeettomia tukia 500 euroa kuukaudessa, eli 12 000 euroa vuodessa.

        Mikä tuossa oli sinulle liian vaikea asia ymmärrettäväksi?

        Minä puolestani ansaitsen bruttona 45 000 euroa vuositasolla ja saat olla aivan varma siitä, että en varmasti kadehdi ensimmäistäkään syrjäytynyttä työtä vieroksuvaa luuseria. Minua vituttavat ne ja niiden asenteet, mutta se ei ole kadehtimista.

        Kyllä on helppoa uskoa, että olet pitkäaikaistyötön ja sellaisena myös pysyt, koska eihän yksikään työnantaja palkkaa noin vähäisellä ymmärryksellä varustettua täysin kouluttamatonta luuseria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taatusti en ole kateellinen yli 35000 e vuosituloilla kenellekään 500e /kk taikaseinästä repivälle lusmulle peräkamarin pojalle."

        Kuulehan nyt sinä työtön työtä vieroksuva vastikkeettomilla tuilla loisiva älykääpiö, osaatko tai ymmärrätkö sinä yhtään mitään?

        Tuo loisia halveksiva (minäkin halveksin niitä) henkilö mainitsi tienaavansa yli 35 000 euroa vuodessa.

        Lisäksi hän mainitsi ettei kadehdi ketään sellaista luuseria, joka nostaa vastikkeettomia tukia 500 euroa kuukaudessa, eli 12 000 euroa vuodessa.

        Mikä tuossa oli sinulle liian vaikea asia ymmärrettäväksi?

        Minä puolestani ansaitsen bruttona 45 000 euroa vuositasolla ja saat olla aivan varma siitä, että en varmasti kadehdi ensimmäistäkään syrjäytynyttä työtä vieroksuvaa luuseria. Minua vituttavat ne ja niiden asenteet, mutta se ei ole kadehtimista.

        Kyllä on helppoa uskoa, että olet pitkäaikaistyötön ja sellaisena myös pysyt, koska eihän yksikään työnantaja palkkaa noin vähäisellä ymmärryksellä varustettua täysin kouluttamatonta luuseria.

        Mä en osaa olla noin mulkvisti jollainen pitäis olla noissa tuloluokissa. Tai noin vihainen. Onko elämä noilla tuloilla sitten yhtä vittuperkelettä ja saatanaa. Onhan täällä jokaisella kova meno päällä. Kaikki pitää saada ja viis luonnosta ja mistään. Kunhan vaan ei ole tuilla tai pohjalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taatusti en ole kateellinen yli 35000 e vuosituloilla kenellekään 500e /kk taikaseinästä repivälle lusmulle peräkamarin pojalle."

        Kuulehan nyt sinä työtön työtä vieroksuva vastikkeettomilla tuilla loisiva älykääpiö, osaatko tai ymmärrätkö sinä yhtään mitään?

        Tuo loisia halveksiva (minäkin halveksin niitä) henkilö mainitsi tienaavansa yli 35 000 euroa vuodessa.

        Lisäksi hän mainitsi ettei kadehdi ketään sellaista luuseria, joka nostaa vastikkeettomia tukia 500 euroa kuukaudessa, eli 12 000 euroa vuodessa.

        Mikä tuossa oli sinulle liian vaikea asia ymmärrettäväksi?

        Minä puolestani ansaitsen bruttona 45 000 euroa vuositasolla ja saat olla aivan varma siitä, että en varmasti kadehdi ensimmäistäkään syrjäytynyttä työtä vieroksuvaa luuseria. Minua vituttavat ne ja niiden asenteet, mutta se ei ole kadehtimista.

        Kyllä on helppoa uskoa, että olet pitkäaikaistyötön ja sellaisena myös pysyt, koska eihän yksikään työnantaja palkkaa noin vähäisellä ymmärryksellä varustettua täysin kouluttamatonta luuseria.

        Minä ansaitsen 1000000000000000000 e puolessa vuodessa, ja vihaan heitä jotka tienaa vaan 1000000 e vuodessa, Sellaset laiskimukset ai ai ai... miksi et hae töihin tai kouluttaudu niinkuin minäkin.,
        Mulla on viisi hulppeaa taloa, kymmenen kesämökkiä on sijoutusasuntoja, ulmkomailla kaikkea ja omat lentokoneet ja laivat... minulla on kuule sitä kaikkea mitä sinä et edes tiedä mitä omistan.

        Minä minä minä olen pars, sää et ole mitään!

        En usko että olet edes töissä, ei asuntoa, ei ystäviä ei ketään. Asut äitisi murkissa ja syöt hänen rahoillaan ja elät. Voi voi, olet sinä outo loin ti, alkoholisti ja sauhuttelija , joka pivä!


    • Anonyymi

      Ei me ymmärrystä tarvita tai kaivata. Ne tuet me tarvitaan.

    • Anonyymi

      Minä elän tuilla eikä kiinnosta,jos joku inhoaa sen takia minua.

      • Anonyymi

        Ei pidäkkään miettiä mitä muut, jos niitä tukia tarvii, niitä haetaan ja pitää hakea. Ne on tehty sen vuoksi ettäihmiset pärjää jos on huonot tulot.

        Ne jotka täällä huutelee, hakevat myös kaikki tuet, tuskin kukaan jättää hakematta.
        Nämä huutelijat on suurin osa työttömiä itsekin, mutta sepäs se, täällä voi sanoa mitä tahansa, ei kukaan sitä tiedä, toiset vaan luulee tietävänsä.

        Tuet on tehty kaikille jotka niitä tarvii. se ei ole häpe niitä hakea, niitä ei ole heikompiosaset itse keksineet, ne on eduskunta säätänyt lailla, ne on lakisääteiset.


    • Anonyymi

      Mullepa onkin yksi yhteiskunnan tuilla vuosikausia ketkutellut työtä pelkäävä luuseri kateellinen.

      Olen eläkkeellä. Eläkkeeni ei ole kummoinen, mutta sillä tulen tulevaisuudessa hyvin toimeen. Mulla ei ole senttiäkään velkaa ja asunto on oma. Teen kuitenkin edelleen silloin tällöin töitä. Tosin verotus on on melkoisen kova (26 %) työtulosta. Mun tavoitteeni on, että kun mulla on säästössä vähintään 50 tuhatta, niin sitten jään pois töistä. Eikä siihen kauan aikaa enää mene, koska eläkkeeseen en joudu koskemaan ollenkaan, vaan se jää kuukausittain säästöön ja palkastakin jää vähän entisiä mm. rahastosäästämisiä ja osuuksia on jonkin verran.

      Nyt se työtön luuserikaveri sanoi mulle, että kyllä sun kelpaa noilla tuloilla ja säästöillä mällätä, mutta hänen pitää tulla toimeen kelan maksamilla pienillä tuilla ja hakea toimeentulotukia joka kuukausi. Olis menny töihin, niin ei tarttis kadehtia mun aikaansaannoksiani.

      Eli on sitä kateutta noinkin päin.

    • Anonyymi

      No tuo on juuri kateutta, "kehuskella" minä en tarvi yhteiskunnan tukia",,. hyvänen aika nehän on sitä varten että ne jotka niitä tarvii hakevat ja saavat! Jos et tarvi niin sitten et tarvi, miksi tulet tänne köyhyys palstalle sitä kertomaan? Kateelllinen olet.

      Sinua vaan hatuttaa se kun et saa yhteiskunnan tukia, vaan joudut ahertamaan orjapalkalla rahasi eteen.

      Jos et olisi kateellinen, et roikkuisi täällä pivästä toiseen ja köyhyys palstalla, eikö sun kuulu olla rikkaiden palkstalla kun psytyt elättämään itsesi? Muta et taida olla kun täällä pitää päivystää.

      Mene sinä peilin eteen ja kysy itseltäsi, miksi olen köyhyys palstalla, miksi v...len muille vaikken itsekkään pärjää??

      Tuet on tehty sitä varten että niitä voi ja pitää hakea jos ei pärjää, jos sinä pärjäät ilman niitä , niin se ei ole kehumisen paikka, ei varsinkaan jos puhuu potaskaa.

      <jätä se alkoholi ja tupakka poios ja keskity olennaiseen ja itseesi, äläkä jauha tätä samaa potaskaa joka päivä. Tuet on lakisääteiset, niistä ei kuulu pottuilla kenellekkään kuka niitä saa ja hakee. Myös sinä voit hakea niin loppuu tämä iänikuinen valitus.

    • Anonyymi

      Eiköhän suurin osa ota työtä vastaan jos sitä vaan olisi. Mutta tosiasiat on tosiasioita. Maailma muuttuu työpaikat vähenee. Yritä siinä ties kuinka monen muun työttömän kanssa sitten pärjätä. Itseänikin tämä kehitys potuttaa koska voisin tehdä iahn ns roskaduunia vaikka selalista EI EDES OLE. Mutta kun niissäkin pitää olla (ihan älytöntä) kauhea koulutus vaikka siivoojan ja tiskaajan töitä aikoinani tein. on se kivaa olla KÖYHÄ. Tai vähävarainen. mutta todellsisuus ei muuksi muutu. Jos töitä ei ole ei ole. asiat on joskus enenkin ollu noin ja nyt ne on vaan enemmän ja enemmän. huokaus. toisinsanoen elämäntapa lusmuja varmasti on mutta suurin osa meistä ei ole. Ja täällä marmattaminen ei tiettyä ihmisluonnetta muuta. Asioille ei vaan voi mitään. mutta lopettaa se oma voimavarantuhlaaminen jankuttamiseen. Varsinkaan näillä palstoilla.

      • Anonyymi

        Joo. Ottaisi työtä vastaan jos se olisi miellyttävää, palkkaus omasta mielestä riittävän hyvä eli parempi kuin muilla. Työajat itse määrättävissä tai ainakin itselle sopivat.
        Työpaikan sijainti on tärkeä.
        Lomat on saatava määrätä itse.
        Kaikkien työhön liittyvien asioiden tulee ollea sellaisia että voi ylpeänä esitellä kavereille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Ottaisi työtä vastaan jos se olisi miellyttävää, palkkaus omasta mielestä riittävän hyvä eli parempi kuin muilla. Työajat itse määrättävissä tai ainakin itselle sopivat.
        Työpaikan sijainti on tärkeä.
        Lomat on saatava määrätä itse.
        Kaikkien työhön liittyvien asioiden tulee ollea sellaisia että voi ylpeänä esitellä kavereille.

        Siivoominen ei ollut kovin miellyttävää mutta sijainti ja useat vaihdot sinne oli. Tiskaaminen oli jees. !600e bruttona pks-seudulla..no olishan se parempi kuin nykyinen eli itse ottaisin.


    • Anonyymi

      Työmarkkinatuki jota itse saan ei mielestäni pitäisi olla tuki vaan korvaus kun töitä ei ole, ei anneta. Eli en lue tueksi.

      Eläke ei ole tuki.

      Toimeentulotuen lukisin tueksi kuten asumistuen.

      Työkyvyttömyyseläke on tuki koska ihminen on jollain lailla sairas tai toimintakyvytön. Tämä on tuki mutta sitäkään ei pitäisi sanoa tueksi koska se on asia mille ihminen ei mahda mitään. mutta tukihan se on.

      Jos lähtisin opiskelemaan se lopettaisi todennäköisesti työttömyysKORVAUKSEN. Tosin jos menee johonkin Te-keskuksen koulutukseen voi olla mahdollista kouluttautua työmarkkinatuella koska se olisi työllistymistä edistävä. No sopivia pitäisi löytyä. Järkevien matkojen päästä.

      Aikoinaan 2000-luvulla kävin sellasessa oppisopimuskeskuksessa olikohan se hakaniemi tai sitä suuntaa. Siellä kerrottiin että näin ja näin. Noh ja myös se että sun pitää itse löytää se paikka. OOKOO. SElevä. No mistäs sitten niitä???? No kattelin sitten oppisopimus.net. oliskohan siellä sitten niitä mahdollisuuksia tarjolla. No..olihan siellä JOTAIN..5..eri puolella suomea. Eikä valitettavasti niistä mikään ollut mun mahdolisuuksiini sopiva.

      Sitten nämä näyttötutkinnot. Kävin yhdessä opistossa kun laitoin mailia että näyttötutkinto, koska olin sitä hommaa tehnyt harrasteena ja osittain vähän työssäkin mutta siellä tyrkytettiin vaan opintoja 3 vuotta. Siinä opistossa mainostettiin mahdollisuudesta näyttötutkintoon. No ei. Ja nyt ei ollenkaan.

      Sitten vielä nämä haluttomat palkanmaksajat ja kierrätetyt harjoittelijat.

      Suomi on paska maa, ihmiset lampaita, fiksut lähtevät ulkomaille ja suomi myydään ulkomaisille. On se lottovoitto syntyä suomeen.

      • Anonyymi

        Paljon on tuet muuttuneet . Vuonna 1980 työllisyyskursseille menevä sai liiton maksaman verottoman korvauksen joka oli 56 markkaa arkipäivältä.Kursseilla sai ilmaisen aamupalan, lounaan ja päivällisen, Asuminen oli ilmaista soluasunnoissa. Opiskelijamääristä riippuen sopi asua yksinkin huoneessa. Kerran kuukaudessa tilille maksettiin viikonloppukäynti kotipaikka kunnalle,ja tietysti matka kurssin alkajaisiin ja lopettajaisiin .Ruokarahaa maksettiin viikonloppu päiviltä Pienin palkka oli teollisuudessa silloin 10,50 h Terveyden hoidon lääkkeet oli ilmaisia samoin lääkäri jos terveydenhoitaja oli lääkärin kannalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon on tuet muuttuneet . Vuonna 1980 työllisyyskursseille menevä sai liiton maksaman verottoman korvauksen joka oli 56 markkaa arkipäivältä.Kursseilla sai ilmaisen aamupalan, lounaan ja päivällisen, Asuminen oli ilmaista soluasunnoissa. Opiskelijamääristä riippuen sopi asua yksinkin huoneessa. Kerran kuukaudessa tilille maksettiin viikonloppukäynti kotipaikka kunnalle,ja tietysti matka kurssin alkajaisiin ja lopettajaisiin .Ruokarahaa maksettiin viikonloppu päiviltä Pienin palkka oli teollisuudessa silloin 10,50 h Terveyden hoidon lääkkeet oli ilmaisia samoin lääkäri jos terveydenhoitaja oli lääkärin kannalla.

        Mikä se 10,50 h oli?


    • Anonyymi

      Puhelimen ennakoiva tekstinsyöttö oli taas liian innokas ja syötti tekstiin väärän summan, enkä huomannut korjata sitä.
      500 euroa kuukaudessa on tietenkin 6 000 euroa vuositasolla.

    • Anonyymi

      Elän tuilla,jatkossakin. Työkyky mennyt. Että ooppa kateellinen tai ei. Minun pakko ellää näin. Piste.

    • Anonyymi

      Oletko ajatellut että on monia syitä miksi ihminen ei ole töissä??!! Ainoa ei ole laiskuus tai alkoholismi. Monet täällä katsotaan työkuntoisiksi vaikkei sitä oikeasti ole. Tiedän mitä on kun yrittää muttei pysty, kuitenkaan et saa pitempää sairauslomaa, puhumattakaan eläkkeestä. Siinä vaiheessa nostaa moni kädet pystyyn...ole ihminen kiitollinen että sinulle on suotu jaksamista ja terveys ansaita elantosi. Ymmärrän pointtisi hyvin muttei kannate koskaan katsoa mustavalkoisesti asioita.

    • Anonyymi

      Vaikka sitä selviää normi eläkeikään asti, niin 40 vuoden työelämässä on saanut kuitenkin terveydellisesti sen verran siipeensä, että joutuu syömään erilaisia lääkkeitä melkoisen määrän. Osan niistä maksaa Kela eli saan tukia.
      Koska saan asiallista työeläkettä, niin minulla on mahdollisuus ostaa vaihtoehdoista niitä kalliimpiä lääkkeitä, joista Kela korvaa pienen osan ja kun lääkekatto (620 €) tulee täyteen niin Kela maksaa sitä lisäkorvausta niin mukavasti, että loppuvuoden lääkitys maksaa vain 2,50 €/lääke aina se 3 kk:n satsi eli lähes ilmaista hupia .
      Näitä tukia nautin oikein mielelläni, sillä olen maksanut veroja 50 vuoden ajan.

    • Anonyymi

      Kateus vie kalatkin vedestä. Jos et olisi kateellinen, et tänne kirjoittaisi. Kokeile ihmeessä elää tuilla, tiedät sitten minne riittää...

    • Anonyymi

      Jos joku työtön kuvittelee yhdenkään työssä kävijän kadehtivat ketään työtöntä niin erehtyy pahasti!
      Kukaan ei kadehdi!
      Sen sijaan työhaluttomia, reunaehtojen vuoksi työttömiä, ja varsinkin idealistisin syin työstä kieltäytyneita paheksutaan ja etenkin tuon viimeeksi mainitun ryhmän elättämistä pidetään räikeänä vääryytenä!

      Tuo työttömien kateuskortti on pelkkää itsesuggestiota!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe