Gallup, työläisille!

Anonyymi

Mitä tukia saat kelasta? Oletko hakenut niitä, miksi? Voisitko olla ottamatta niitä vastaan koska olet työssä?

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mitään tukia. Palkka 1480e/kk. Golfkentällä töissä. Tiukkaa tekee.

      • Anonyymi

        Olet siis yksin asuva, ei lapsia eikä avopuolisoa ja pieni asunto jossa halpa vuokra.


    • Anonyymi

      En jätä hakematta tukia!

    • Anonyymi

      En ole koskaan saanut penniäkään mitään lorvimistukia kansaneläkelaitoksesta enkä ota. Minun isäni oli tehtaanomistaja ja vaimoni isä isontalon isäntä. Olen aina vihannut makaajia, tyhjäntoimittajia ja joutenolemista, niin vihasi sotaveteraani isänikin. Lapsena ollessani me ei lomailtu ikinä koska isäni ei pitänyt lomaa koskaan itsekin pidin lomaa viimeksi 90 luvulla ja silloinkin vihasin joutenoloa koko sydämestäni. Työläinen en ole ollut koskaan eikä kukaan suvustanikaan ole.

      • Anonyymi

        Meidän suvussa ei kukaan ole ikinä töitä tehnyt. Kaikki lapsetkin heti aina huostaanotettu. Kerran yksi tuttu oli kuntouttavassa, mutta lopetti senkin, kun rupesi ahdistamaan ne aikaiset ylösnousut ja vittumaiset työkaverit. Ei sillä ollut ajokorttiakaan ja kärähti vielä ratsiassa työmatkalla.

        Työmarkkinatuella olen ollut jo 90-luvun lamasta saakka. Lisäksi saan vähän toimeentulo- ja asumistukea, joten hengissä pysytään. Ei vanha viinansyömä tukiroppa enää työtä kaipaa. Painakaa vaan duunia tukka putkella, jotta pidätte meidät hyvässä lihassa jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän suvussa ei kukaan ole ikinä töitä tehnyt. Kaikki lapsetkin heti aina huostaanotettu. Kerran yksi tuttu oli kuntouttavassa, mutta lopetti senkin, kun rupesi ahdistamaan ne aikaiset ylösnousut ja vittumaiset työkaverit. Ei sillä ollut ajokorttiakaan ja kärähti vielä ratsiassa työmatkalla.

        Työmarkkinatuella olen ollut jo 90-luvun lamasta saakka. Lisäksi saan vähän toimeentulo- ja asumistukea, joten hengissä pysytään. Ei vanha viinansyömä tukiroppa enää työtä kaipaa. Painakaa vaan duunia tukka putkella, jotta pidätte meidät hyvässä lihassa jatkossakin.

        Millon Suomessa trailer park meininki?


      • Anonyymi

        Joo ei miäkään, olen miljonäärin tytär.. krahaa oli nijn paljo että ei mitään tajuu. Lapena alle kouluikäsenä sain kymppitonnin takskurhaa ja teininänousi jo 50 000 viikossa. Nyt on raha aina vaan se ei lopu, kato raha tulee rahan luokse. Se ptiää apkkansa. Miel on kauheesti palvelusväkeä, ei ite tarvi muuta tehdä kun keksii niille töitä, ei me tyjästä makseta.
        Aateltiin että pidetään porukka töissä noin 600 e kk, sehän on normi summa millä suomessa tulee hyvin toimeen. Hakekoot tukia jos ei tuu. Pääasia et mää tuun perheineni toimeen.

        Aeltiin ottaa harjottelija 9 e päväkorvauksella tähän siivoomaan pihaa ja tekeen remontteja.

        Ja maksaahan ely keskus sitten palkat jos työllistetään lisää, ei työnantajan tarvi palkkaa maksaa, senkun määrää työtä ja paljon. Orjat tehkööt. Me keräämme potin ja työt tulee tehtyä vaikke palkkaa tarvi maksaa.


    • Anonyymi

      Töitä en ole enään vuosiin tehnyt. Mutta ap kysymykseen. Saan satkun asumistukea eläkkeen päälle. Ei sillä kuuhun mennä, mutta pärjää, kun tekee kiljut itse. Vielä kun laillistettaisiin pontikan tiputtelu.

      Toki ilman viinaakin voi olla, syömättäkin pärjää useamman viikon. MUTTA oleppa päiväkin ilman kahvia ja tupakkaa!

      • Anonyymi

        Ei mekään. Kotityöt on niitä joita tehdään. Opiskelin atronautiksi muttei ole ollut työkkärin sivuilla yhtään paikkaa auki. Sitä odotellessa nautitaan tt tuesta ym tuisita.

        Kyl tää on kivaa, nytkin kun sataa niin ei olis kiva lähtä mihinkään orjahommiin.

        Työttönyys on elämän parasta aikaa, On kiva olla vaan. Kun täyttää netissä kaavakkeen ja lähettää niin rahat tulee tille eikä tarvi mihinkään lähtä hakeen sitä rahaa, senkun nettiä .käyttää.
        Voi olla yöpukuisillaan vaikka viikon. Mikä ihanuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mekään. Kotityöt on niitä joita tehdään. Opiskelin atronautiksi muttei ole ollut työkkärin sivuilla yhtään paikkaa auki. Sitä odotellessa nautitaan tt tuesta ym tuisita.

        Kyl tää on kivaa, nytkin kun sataa niin ei olis kiva lähtä mihinkään orjahommiin.

        Työttönyys on elämän parasta aikaa, On kiva olla vaan. Kun täyttää netissä kaavakkeen ja lähettää niin rahat tulee tille eikä tarvi mihinkään lähtä hakeen sitä rahaa, senkun nettiä .käyttää.
        Voi olla yöpukuisillaan vaikka viikon. Mikä ihanuus

        Eläkkeeseen ei tarvitse edes täytellä mitään lappuja. Eläkevarma lätkii mammonaa tilille ihan kyselemättä ja vieläpä hoitaa verokortinkin puolestani. Kerran vuodessa, pitää päivittää asumistukihakemus. (vielä kun sen saisi ulkoistettua)

        Olen siis optimoinut lorvailuni. Mutta tuli mieleen aikoinaan Ruotsissa oli pakolaisena kamelikuski. Masentuneena katsoi paikallisen työkkärin ilmoituksia. Ja kas, siellä etsittiin kamelinhoitajaa.

        Hirmuisesti ei ollut hakijoita tähän työpaikkaan ja saikin työn. Lehdessä häntä haastateltiin ja kyllä oli ihan ymmärrettävästi iloinen. Aivan heti ei olettaisi Ruotsista löytyvän töitä kamelikuskille.


      • Anonyymi

        Tiputtelu ja muu laiton touhu. Aloitin tiputtelun ALKOn lakon aikaan keväällä 1970.
        Laitteet paranivat ja suurimmillaan tuotanto oli työssäoloni puutevuosina kun talovelat olivat niskassa rankkoine korkoineen.
        Tuttavien puskista kerätystä marjoista ja kuivatuista luumuista olin tehnyt kotiviiniä jo aikaisemmin.
        Maksoin tuntuvan osan rakentamisen palkoista ammattilaisille pontikkana. Litrahinta oli sovittu tuplalaskuiselle, labran 70%:iin määrittämälle juomalle. Ei ollut metyyliä eikä sikunaa.
        Rankin valmistus 200l:n tynnyrissä vesilukon alla kirkkaaksi seisten. Ei kuohunut tiputtaessa. Keittoastia 30l varustettuna 3kW:n säätövastuksella. Päällä 80cm:n kolonni.
        Jatkoin harrastusta vaikka taloudellinen tilanne helpottui. Valmistin jatkuvasti uuteolutta. 3:n panoksen kierto niin aina oli kirkasta, kuohuvaa, juhlaoluen vahvuista nautittavana.

        Lopetin tipuuteluharrastuksen vasta 1988 päästessäni edustusviinojen työnantajan ehdottaman kotivaran piiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkkeeseen ei tarvitse edes täytellä mitään lappuja. Eläkevarma lätkii mammonaa tilille ihan kyselemättä ja vieläpä hoitaa verokortinkin puolestani. Kerran vuodessa, pitää päivittää asumistukihakemus. (vielä kun sen saisi ulkoistettua)

        Olen siis optimoinut lorvailuni. Mutta tuli mieleen aikoinaan Ruotsissa oli pakolaisena kamelikuski. Masentuneena katsoi paikallisen työkkärin ilmoituksia. Ja kas, siellä etsittiin kamelinhoitajaa.

        Hirmuisesti ei ollut hakijoita tähän työpaikkaan ja saikin työn. Lehdessä häntä haastateltiin ja kyllä oli ihan ymmärrettävästi iloinen. Aivan heti ei olettaisi Ruotsista löytyvän töitä kamelikuskille.

        "lähtä"

        Nuo typerät pohjoisen junttikielen sanat paljastavat aukotta, että palstan surkeimmat luuserit ovat aina niiltä pohjoisilta kehitysalueilta kotoisin.

        Mistähän johtuu, että en ole asiasta lainkaan yllättynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mekään. Kotityöt on niitä joita tehdään. Opiskelin atronautiksi muttei ole ollut työkkärin sivuilla yhtään paikkaa auki. Sitä odotellessa nautitaan tt tuesta ym tuisita.

        Kyl tää on kivaa, nytkin kun sataa niin ei olis kiva lähtä mihinkään orjahommiin.

        Työttönyys on elämän parasta aikaa, On kiva olla vaan. Kun täyttää netissä kaavakkeen ja lähettää niin rahat tulee tille eikä tarvi mihinkään lähtä hakeen sitä rahaa, senkun nettiä .käyttää.
        Voi olla yöpukuisillaan vaikka viikon. Mikä ihanuus

        "niin rahat tulee tille eikä tarvi mihinkään lähtä hakeen sitä rahaa, senkun nettiä .käyttää.
        Voi olla yöpukuisillaan vaikka viikon. Mikä ihanuus"

        Niillä surkeilla pohjoisilla kehitysalueilla kaltaisiasi luusereita on pilvin pimein.

        Sieltähän sinä olet kotoisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "niin rahat tulee tille eikä tarvi mihinkään lähtä hakeen sitä rahaa, senkun nettiä .käyttää.
        Voi olla yöpukuisillaan vaikka viikon. Mikä ihanuus"

        Niillä surkeilla pohjoisilla kehitysalueilla kaltaisiasi luusereita on pilvin pimein.

        Sieltähän sinä olet kotoisin.

        Mie oon kotosin mistä vaan.

        Mutta lopeta sie sen viinan kittaaminen joka ikinen pivä ja minuutti. Eikö ole kurjaa oll kännissä ja lukea sitten omia juttuja, eikö hävetä?

        Oletko selvittänyt miksi juot niin paljon? Olisiko joku hoito sulle nyt tarpeen?


    • Anonyymi

      Kaksi vanhaa puuta, toinen ilman rihmankiertämää.

    • Anonyymi

      Mutta Jeesus oli, joka kutsui työtätekeväisiä ja raskautettuja lepoonsa. Ja On.

      • Anonyymi

        On hajonnut haudassaan varmasti ihan tunnistamattomaksi, joten oleminen on päättynyt.


    • Anonyymi

      Koskaan en ollut päivääkään työttömänä, enkä ikinä ole mitään tukia saanut.

      • Anonyymi

        Mä olen ollut aina työtön ja saanut kaikki tuet.


      • Anonyymi

        Nyt iski morkkis! Oma työttömyysjaksoni kesti 13 kalenteripäivää. Syyksi olen tulkinnut itselleni, että olin sentään 52v ikäinen.
        Olin toki myöhemminkin työttömänä mutta oman harkintani mukaan osana eläkkeelle valmistautumista. Aina ILMAN KELAn tai soskun TUKIA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt iski morkkis! Oma työttömyysjaksoni kesti 13 kalenteripäivää. Syyksi olen tulkinnut itselleni, että olin sentään 52v ikäinen.
        Olin toki myöhemminkin työttömänä mutta oman harkintani mukaan osana eläkkeelle valmistautumista. Aina ILMAN KELAn tai soskun TUKIA!

        En huomannut mainita,että työsopimuksen purkamisen yhteydessä olin saanut 6kk:n palkan ja kohtalaisen summan mielenharmista.
        En olisi saanut anssia tuolta 6kk:n jaksolta. Nyt tase oli 13 kalenteripäivää >< 6 kuukautta. Tunsin jääneeni voiton puolelle.


      • Anonyymi

        On vähän tulkinnanvaraista saitko vai et, kun lapsilisäsi maksettiin huoltajallesi. Vaikkeivät tulleet tilillesi, niin hyödyksesi kuitenkin. Ovatko opintotuet jääneet hakematta, vai jätitkö opiskelematta?

        Itse on tullut oltua niin puhtaasti tuensaajana kuin itsensä elättävänä työllisenä sekä siltä väliltä.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Oikein hekumoitsin, kun havaitsin, että Kelan lääkekatto tulee täyteen jo elokuun vaihteessa, joten vihdoinkin saan 5 kk ajalta lääkkeet hintaan 2,50 €/pakkaus, vaikka niiden oikea hinta on melkoinen. Olen siis Kelan mannekiini koko loppuvuoden.
      Toisaalta kun on maksanut veroja vuosikymmeniä, niin se on oikein hyvä asia, että yhteiskunta sponsoroi minua vaikka saan muutenkin ihan asiallista eläkettä.
      On hyvä että kaikille on näissä korvausasioissa samat säännöt. Nimittäin muutama vuosi sitten omavastuita korotettiin n. 100€/3kk lääkesatsi eli 400 € / v. ja lisäksi yksityisen hammaslääkärin Kela-korvausta pienennettiin, joten sieltä tuli takkiin vielä se viides satanen vuositasolla.
      Valitsin lääkärin kanssa ne kalliimmat lääkkeet itselleni, koska minulla on varaa ne ostaa ja sitten loppuvuoden rallatella Kelan korvauksilla lähes ilmaislääkkeillä.

    • Anonyymi

      Tt-tuki.asumistuki.

    • Anonyymi

      Lapsilisät tulee, koska ne on pakko ottaa vastaan. Vanhempainrahaa ei vaimoni hakenut, kun oli lasten kanssa kotona. Eivät millään tätä Kelassa meinanneet ymmärtää, vaan soittivat monta kertaa asiasta sieltä, jouduimme oikein rautalangasta vääntämään ettemme rahaa halua. Olivat ihan ihmeissään, että onko se edes mahdollista. Onneksi oli. Lääkkeistä ja lääkärikäynneistä Kela maksaa myös osan, koska vakuutus vaatii Kela-korttia näyttämään. Muuta ei juuri nyt tule mieleen...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe