Miten kuolla kivuttomasti?

Anonyymi

Mä en jaksa enään olla kenelle mieliksi, kaikki kohtelevat minua alentavasti. Tuntuu kuin en olisin ainut joka ei ansaitse toista mahdollisutta mutta muut saavat. En ole koskaan tehnyt mitään vakavaa mutta olen ollut joskus vähän vaikea ihminen, itsekäs ja vähän ärsyttävä mutta eise että olisin ollut ainoa. Olen muuttunut, mikseivät kaikki huomaa sitä!? Miksi minua pidetään vakavan tapauksena mutta muita ei? En jaksa elää, halua kuolla, ihan sama onko helvetti olemassa tai ei. Kunpa en olisin koskaan syntynyt.

157

26714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mahdollisuuksia on niin monta kuin itse haluaa.
      Vastoinkäymisten takia ei kannata luovuttaa, ikävät asiat voi ajatella kasvattavina eli niistä voi hyötyä ja ottaa oppia.
      Ja kun jo yhdestä vastoinkäymisestä selviää niin seuraavalla kerralla on jo helpompaa kun voi ajatella että selvisinhän viimeksikin.

      Elämässä ei myöskään tarvitse miellyttää muita, voi elää kuten itse haluaa ja olla täysin oma itsensä.
      Omana itsenään kelpaa aina jollekin kaveriksi tai ystäväksi.

      Ap kirjoitti että kaikki kohtelevat häntä alentavasti. Tuskin kuitenkaan ihan kaikki?
      Joskus kun joku on kohdellut huonosti ja tulee paha mieli niin herkästi tulee ajatelleeksi että kaikki kohtelevat huonosti.

      Jokaisella ihmisellä on joskus huonompia hetkiä, joskus parempia. Välillä mieli käy alhaalla ja sitten taas nousee sieltä.

      Itsemurhaa ei kannata miettiä eikä tehdä. Se ei ole ratkaisu mihinkään.
      Ja jos luovuttaa niin ei ikinä saa selville sitä että elämän varrella tulee paljon sellaisia ihmisiä vastaan jotka eivät kohtele huonosti eikä heitä tarvitse miellyttää vaan voi olla oma itsensä.

      Minä yritin nuorena itsemurhaa useammankin kerran mutta nyt jo kymmeniä vuosia myöhemmin olen tyytyväinen etten ikinä onnistunut. Paljon olisi jäänyt hyvääkin kokematta ja näkemättä.
      Vaikka ei aina ihan helppoa olekaan mutta kun ei tarvitsekaan olla.
      Ja välillä saa olla paha mieli ja harmittaa, tunteet ovat sellainen asia että ne tulevat ja menevät.
      Voimia aloittajalle!

      • Anonyymi

        itsemurha on ratkasu. ei ehkä kaikille mut mäen vittu oikeesti enää jaksa eikä tarttee


      • Anonyymi

        Se on painanut liian syvälle kyntensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itsemurha on ratkasu. ei ehkä kaikille mut mäen vittu oikeesti enää jaksa eikä tarttee

        ooks elos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ooks elos?

        en


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itsemurha on ratkasu. ei ehkä kaikille mut mäen vittu oikeesti enää jaksa eikä tarttee

        ok


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ooks elos?

        eno


      • Anonyymi

        En usko että edes miettii itsemurhaa sillä usein sanaa käytetään siten että vahvistetaan asia mikä on kipeä . Joten eiköhän tässä ole masennus diagnoosina ja tarvitsee hoitoa pahaanmieleen . Ja kun saa asianmukaista hoitoa niin asiatkin taas ovat paljon valoisampia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itsemurha on ratkasu. ei ehkä kaikille mut mäen vittu oikeesti enää jaksa eikä tarttee

        Ihan turhaan sanot että se on ratkaisu mihinkään. Kyllä kuule missaisit monia asioita elämästä ottamalla itsemurhan , moni joka on ihmeen kautta elvytetty itsemurhayrityksestä on ollut kiitollinen siitä ettei annettu kuolla .
        Kaikilla meillä on huolia elämässä ja tunnemme yksinäisyyttä , älykäs ihminen yrittää keksiä jotain tekemistä se kun jauhaa mielessään ajatuksia jotka ovat sairaita .
        Joten mene lääkäriin näiden asioittesi kanssa ja saat asianmukaista hoitoa.
        Masennus saa aikaan tuollaisia ajatuksia ja ne on vaan sivuutetaan jotenkin


    • Anonyymi

      haluan kuolla minulla ei ole syytä elää

      • Anonyymi

        Kerro asiasta vanhemmillesi ja ystävillesi!
        Se on reilua heitä kohtaan.
        Kerro miksi et halua elää. Sitten yhdessä pohditte että mitä tehdä.
        He auttavat ihan varmasti.


      • Anonyymi

        Jos just nyt tuntuu ettei ole syytä elää niin tulevaisuudessa voi kuitenkin olla moniakin syitä elää.
        Ihan uteliaisuudesta olisi hyvä antaa ajan kulua ja katsoa miten käy.
        Voi tulla hyvinkin positiivisia yllätyksiä matkan varrella, etukäteen ei voi tietää.

        Kirjoitin aiemmin että onneksi en aikoinaan onnistunut itseltäni henkeä ottamaan, nyt kyllä kaduttaisi....
        Olisi jäänyt paljon kokematta ja näkemättä, paljon hyvääkin.

        En olisi pystynyt tutustumaan niihin ihmisiin jotka ovat nyt hyviä kavereitani ja ystäviäni, elämäni on parempaa kuin aiemmin, olen onnistunut tutustumaan jopa itseenikin ja pärjään itseni kanssa.
        On paljon hyvää, toki on vastoinkäymisiäkin, niiltä ei voi välttyä kukaan mutta niistä voi selvitä.
        En mitään noista luettelemistani jutuista olisi voinut arvata etukäteen ja olen saanut sen kaiken kokea koska sain jäädä katsomaan miten käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro asiasta vanhemmillesi ja ystävillesi!
        Se on reilua heitä kohtaan.
        Kerro miksi et halua elää. Sitten yhdessä pohditte että mitä tehdä.
        He auttavat ihan varmasti.

        Mun vanhemmat Jis kertosin ne oli nii ilosii ja ystäviu ei oo


      • Anonyymi

        Sama äitini vihaa minua ja minä itseäni ja elämääni haluan kuolla koska minulla ei ole paikkaa täällä . Kukaan ei ota minoua tosissaan tai ymmärrä huoliani EI KUKAAN!!!! Haluan vain pois täältä mahdollisiman nopeasti ja pian. En sovi tänne.
        Muutin vasten tahtoani, menetti ystäväni.
        KUKAAN EI TARVITSE MINUA!
        Haluan karata kotoa äiti ei ymmärrä eikä kuuntele minua! Olen turhake T.10.v Tyttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama äitini vihaa minua ja minä itseäni ja elämääni haluan kuolla koska minulla ei ole paikkaa täällä . Kukaan ei ota minoua tosissaan tai ymmärrä huoliani EI KUKAAN!!!! Haluan vain pois täältä mahdollisiman nopeasti ja pian. En sovi tänne.
        Muutin vasten tahtoani, menetti ystäväni.
        KUKAAN EI TARVITSE MINUA!
        Haluan karata kotoa äiti ei ymmärrä eikä kuuntele minua! Olen turhake T.10.v Tyttö

        Ja kun sanon äidilleni "haluan kuolla" hän sanoo "lopeta nyt perutaan kaikki jos et mieti positiivisesti😡😠🤬😠😡" t.10.v tyttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama äitini vihaa minua ja minä itseäni ja elämääni haluan kuolla koska minulla ei ole paikkaa täällä . Kukaan ei ota minoua tosissaan tai ymmärrä huoliani EI KUKAAN!!!! Haluan vain pois täältä mahdollisiman nopeasti ja pian. En sovi tänne.
        Muutin vasten tahtoani, menetti ystäväni.
        KUKAAN EI TARVITSE MINUA!
        Haluan karata kotoa äiti ei ymmärrä eikä kuuntele minua! Olen turhake T.10.v Tyttö

        10v mitä helvettiä iha keksi ittelles syy elää eälkääkä tänne tulko valittamaan se ei auta teitä yhtää yrittätte täällä vaan hakee huomiota tälläsellä paskalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama äitini vihaa minua ja minä itseäni ja elämääni haluan kuolla koska minulla ei ole paikkaa täällä . Kukaan ei ota minoua tosissaan tai ymmärrä huoliani EI KUKAAN!!!! Haluan vain pois täältä mahdollisiman nopeasti ja pian. En sovi tänne.
        Muutin vasten tahtoani, menetti ystäväni.
        KUKAAN EI TARVITSE MINUA!
        Haluan karata kotoa äiti ei ymmärrä eikä kuuntele minua! Olen turhake T.10.v Tyttö

        Mulla on sama olo joka päivä. Oon sua 3v vanhempi tyttö. Voidaan jutella jos haluut. Auttais muaki paljon


      • Anonyymi

        Älä nyt niin ajattele , kaikilla meillä on joskus toivottomuuden jaksoja elämässä mutte ne menevät itsestään ohi tai aitten lääkärin kautta että saa apua.
        Elämä pitää elää eikä edes ajatella että tahtoo pois, joten muista että tälläiset kaudet menevät aina ohi .ainä et voi muuttaa ihmisiä Ainoastaan oman itsesi olemalla sen mikä olet, ei siis jonkun mieliksi


      • Anonyymi

        Kaikilla on syy elää , miten vanha sinä olet , apua on saatavilla näihin tuntemuksiin
        Luota siihen että tulet ihan omaksi itseksesi , sillä meillä kaikilla ihmisillä on vaikeita kausia elämässä, ja silloin tuntuu kaikki mahdottomalta , mutta kun se kausi on ohi niin olet mielissäsi
        Että saat elää ja tulet nauttimaan elämästä .
        Minullakin nuorempana oli toivottomuuden tunteiteiden kausi ja luulin ettei se mene koskaan ohitse, kun kaikki asiat tuntuivat mahdottomilta . Mutta ohitse meni 💕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro asiasta vanhemmillesi ja ystävillesi!
        Se on reilua heitä kohtaan.
        Kerro miksi et halua elää. Sitten yhdessä pohditte että mitä tehdä.
        He auttavat ihan varmasti.

        Haluan kuolla juuri vanhempieni takia, he vihaavat jos kerron tunteistani. Suuttuvat jos sanon haluavani kuolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan kuolla juuri vanhempieni takia, he vihaavat jos kerron tunteistani. Suuttuvat jos sanon haluavani kuolla

        Älä luovuta. ♥️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä luovuta. ♥️

        skill issue pakko sanoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10v mitä helvettiä iha keksi ittelles syy elää eälkääkä tänne tulko valittamaan se ei auta teitä yhtää yrittätte täällä vaan hakee huomiota tälläsellä paskalla

        Eiks ookin jännä juttu, että ihminen tarvitsee huomiota?

        Totta kai ihminen hakee huomiota, jos ei ole sitä saanut. se on melkein sama asia jos ei saisi ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10v mitä helvettiä iha keksi ittelles syy elää eälkääkä tänne tulko valittamaan se ei auta teitä yhtää yrittätte täällä vaan hakee huomiota tälläsellä paskalla

        Nyt suu kiinni! Tämmönen paska puhe loppuu nyt! Sä et voi tietää mitä toinen kokee! Ei ihme että yhä nuoremmat tekee itsemurhia. kun nuoret/nuoremmat yrittää kertoa niitten traumoista niitä ei kuunnella. Sä sanot "10v mitä helvettiä ihan keksi itsells syy elää" ja "älkää tulko tänne valitaan ei se teitä auta" onko susta huomion hakemista se et
        8-10v lapsi tulee sulle kertoo itkien et hän tahtoo kuolla?

        "täällä vaan hakee huomiota tälläsellä paskalla" sä täällä ilkut sitä kun toinen ei tahdo elää, jotenkin ymmärrän sen et 15vuotiaalla on ongelmia mut se et Pahimmillaan 6vuotiaat kärsii perhe ongelmista,
        mt-ongelmista. Se et LAPSET kärsii esim koulu kiusaamisesta, perhe ohjelmistista, mt-ongelmista JA kun niihin ei puututa/AUTETA on käsittämätöntä.

        2023 vuosi ei oo edes alkanut itsemurhia on 77 844, nuorten itsemurhat on noussut viime vuosina, "me teemme niihin muutoksia " missä hallituksen muutokset tähän on? Ei näytä auttaneen? Sä voit auttaa pelastamaan ihmis henkiä sen sijaan et jauhat paskaa muille, jos sulla on paha olla älä Pura muihin sitä. Kiitos olen puhunut! T : 11v tyttö jonka päässä on itsemurha ajatuksia. MUTTA täällä mä oon puolustamassa muita? Vaikka henkeen ja vereen? Kukaan ei satuta mulle vähän edes tärkeää ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10v mitä helvettiä iha keksi ittelles syy elää eälkääkä tänne tulko valittamaan se ei auta teitä yhtää yrittätte täällä vaan hakee huomiota tälläsellä paskalla

        en kyl tiiä onko tosta mitää hyötyä 1v tyttö yrittää saada apua tai vinkkejä ja sä vaan sanot

        10v mitä helvettiä iha keksi ittelles syy elää älkääkä tulko valittamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro asiasta vanhemmillesi ja ystävillesi!
        Se on reilua heitä kohtaan.
        Kerro miksi et halua elää. Sitten yhdessä pohditte että mitä tehdä.
        He auttavat ihan varmasti.

        No kerroppa sitten, ku omaan aloituksees vastailet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt suu kiinni! Tämmönen paska puhe loppuu nyt! Sä et voi tietää mitä toinen kokee! Ei ihme että yhä nuoremmat tekee itsemurhia. kun nuoret/nuoremmat yrittää kertoa niitten traumoista niitä ei kuunnella. Sä sanot "10v mitä helvettiä ihan keksi itsells syy elää" ja "älkää tulko tänne valitaan ei se teitä auta" onko susta huomion hakemista se et
        8-10v lapsi tulee sulle kertoo itkien et hän tahtoo kuolla?

        "täällä vaan hakee huomiota tälläsellä paskalla" sä täällä ilkut sitä kun toinen ei tahdo elää, jotenkin ymmärrän sen et 15vuotiaalla on ongelmia mut se et Pahimmillaan 6vuotiaat kärsii perhe ongelmista,
        mt-ongelmista. Se et LAPSET kärsii esim koulu kiusaamisesta, perhe ohjelmistista, mt-ongelmista JA kun niihin ei puututa/AUTETA on käsittämätöntä.

        2023 vuosi ei oo edes alkanut itsemurhia on 77 844, nuorten itsemurhat on noussut viime vuosina, "me teemme niihin muutoksia " missä hallituksen muutokset tähän on? Ei näytä auttaneen? Sä voit auttaa pelastamaan ihmis henkiä sen sijaan et jauhat paskaa muille, jos sulla on paha olla älä Pura muihin sitä. Kiitos olen puhunut! T : 11v tyttö jonka päässä on itsemurha ajatuksia. MUTTA täällä mä oon puolustamassa muita? Vaikka henkeen ja vereen? Kukaan ei satuta mulle vähän edes tärkeää ihmistä.

        Hienoa. Olet tärkeällä asialla. Suoraa puhetta ja täyttä asiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos just nyt tuntuu ettei ole syytä elää niin tulevaisuudessa voi kuitenkin olla moniakin syitä elää.
        Ihan uteliaisuudesta olisi hyvä antaa ajan kulua ja katsoa miten käy.
        Voi tulla hyvinkin positiivisia yllätyksiä matkan varrella, etukäteen ei voi tietää.

        Kirjoitin aiemmin että onneksi en aikoinaan onnistunut itseltäni henkeä ottamaan, nyt kyllä kaduttaisi....
        Olisi jäänyt paljon kokematta ja näkemättä, paljon hyvääkin.

        En olisi pystynyt tutustumaan niihin ihmisiin jotka ovat nyt hyviä kavereitani ja ystäviäni, elämäni on parempaa kuin aiemmin, olen onnistunut tutustumaan jopa itseenikin ja pärjään itseni kanssa.
        On paljon hyvää, toki on vastoinkäymisiäkin, niiltä ei voi välttyä kukaan mutta niistä voi selvitä.
        En mitään noista luettelemistani jutuista olisi voinut arvata etukäteen ja olen saanut sen kaiken kokea koska sain jäädä katsomaan miten käy.

        Kertokaa joku nyt vittu miten kuolla!!!! Ja ketään ei kiinnosta miten selvisit kai tajuut että toi voi lietsoo sitä toivetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun sanon äidilleni "haluan kuolla" hän sanoo "lopeta nyt perutaan kaikki jos et mieti positiivisesti😡😠🤬😠😡" t.10.v tyttö

        Tiedätkö kuinka moni käy tällästä paskaa läpi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaa joku nyt vittu miten kuolla!!!! Ja ketään ei kiinnosta miten selvisit kai tajuut että toi voi lietsoo sitä toivetta.

        Kuolet nopeasti ku ammut itseesi haulikko päähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro asiasta vanhemmillesi ja ystävillesi!
        Se on reilua heitä kohtaan.
        Kerro miksi et halua elää. Sitten yhdessä pohditte että mitä tehdä.
        He auttavat ihan varmasti.

        Mut jos ei haluu kertoo esim mulla on ongelmia elämisessä ja en haluu kertoo siitä kellekkään?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro asiasta vanhemmillesi ja ystävillesi!
        Se on reilua heitä kohtaan.
        Kerro miksi et halua elää. Sitten yhdessä pohditte että mitä tehdä.
        He auttavat ihan varmasti.

        No kerroppa sit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on sama olo joka päivä. Oon sua 3v vanhempi tyttö. Voidaan jutella jos haluut. Auttais muaki paljon

        Apn kirjoituksia ja itselle vastailee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama äitini vihaa minua ja minä itseäni ja elämääni haluan kuolla koska minulla ei ole paikkaa täällä . Kukaan ei ota minoua tosissaan tai ymmärrä huoliani EI KUKAAN!!!! Haluan vain pois täältä mahdollisiman nopeasti ja pian. En sovi tänne.
        Muutin vasten tahtoani, menetti ystäväni.
        KUKAAN EI TARVITSE MINUA!
        Haluan karata kotoa äiti ei ymmärrä eikä kuuntele minua! Olen turhake T.10.v Tyttö

        Hei!
        Sulla on koko elämä vielä edessäsi. Älä hukkaa sitä. Mieti, että voit itse vielä valita/päättää mitä teet. Äitisi on varmasti huolissaan.
        Ei kaikki ole aina helppoa. Mutta kun aikaa menee niin selkenee❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt suu kiinni! Tämmönen paska puhe loppuu nyt! Sä et voi tietää mitä toinen kokee! Ei ihme että yhä nuoremmat tekee itsemurhia. kun nuoret/nuoremmat yrittää kertoa niitten traumoista niitä ei kuunnella. Sä sanot "10v mitä helvettiä ihan keksi itsells syy elää" ja "älkää tulko tänne valitaan ei se teitä auta" onko susta huomion hakemista se et
        8-10v lapsi tulee sulle kertoo itkien et hän tahtoo kuolla?

        "täällä vaan hakee huomiota tälläsellä paskalla" sä täällä ilkut sitä kun toinen ei tahdo elää, jotenkin ymmärrän sen et 15vuotiaalla on ongelmia mut se et Pahimmillaan 6vuotiaat kärsii perhe ongelmista,
        mt-ongelmista. Se et LAPSET kärsii esim koulu kiusaamisesta, perhe ohjelmistista, mt-ongelmista JA kun niihin ei puututa/AUTETA on käsittämätöntä.

        2023 vuosi ei oo edes alkanut itsemurhia on 77 844, nuorten itsemurhat on noussut viime vuosina, "me teemme niihin muutoksia " missä hallituksen muutokset tähän on? Ei näytä auttaneen? Sä voit auttaa pelastamaan ihmis henkiä sen sijaan et jauhat paskaa muille, jos sulla on paha olla älä Pura muihin sitä. Kiitos olen puhunut! T : 11v tyttö jonka päässä on itsemurha ajatuksia. MUTTA täällä mä oon puolustamassa muita? Vaikka henkeen ja vereen? Kukaan ei satuta mulle vähän edes tärkeää ihmistä.

        Sisua sulta ainakin löytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolet nopeasti ku ammut itseesi haulikko päähän

        Yliannostus lääkkeitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10v mitä helvettiä iha keksi ittelles syy elää eälkääkä tänne tulko valittamaan se ei auta teitä yhtää yrittätte täällä vaan hakee huomiota tälläsellä paskalla

        Mitä helvettiä lopeta sinä tollanen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan kuolla juuri vanhempieni takia, he vihaavat jos kerron tunteistani. Suuttuvat jos sanon haluavani kuolla

        Kyllähän jokainen vanhempi kiivastui ajatuksestakin että joku puhuu itsemurhasta, mutta se ei tarkoita että vihaavat sinua mitenkään . Ovat tietty huolissaan omasta lapsestaan vaikka eivät ehkä osaa sitä ilmaista oikealla tavalla . Joten kyllä he ymmärtävät sinua mutta jos jankuttaa joka päivä tyytymättömyyttäsi niin arvaa miltä se kuulostaa muiden korvissa. Sinullakin koti ja molemmat vanhemmat ehkä olet murrosiässä ja näet asioita omalla tavallasi. Mene lääkäriin sinulla on sairaus mutta sinä et ole sairautesi , koita muistaa se.
        Kun näkee esim televisiossa ukranilaisia lapsia kärsimässä joilta on molemmat vanhemmat kuolleet ja siltikin haluavat elää , niin. Ihmettelee että joku tekee elämänsä ongelmalliseksi
        Siksi että on saanut masennuksen itselleen. Maailmassa on niin paljon ihmisiä jotka olisivat onnellisia jos heillä,olisi edes sänky mihin saisivat nukahtaa iltaisin joten ota ja mene koulun terkkarille ja kerro asiasi että saat apua, se kun uhkailet itseksesi , asioita joista sinulla on jonkinlainen pakkomielle . Apua on aina saatavissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt suu kiinni! Tämmönen paska puhe loppuu nyt! Sä et voi tietää mitä toinen kokee! Ei ihme että yhä nuoremmat tekee itsemurhia. kun nuoret/nuoremmat yrittää kertoa niitten traumoista niitä ei kuunnella. Sä sanot "10v mitä helvettiä ihan keksi itsells syy elää" ja "älkää tulko tänne valitaan ei se teitä auta" onko susta huomion hakemista se et
        8-10v lapsi tulee sulle kertoo itkien et hän tahtoo kuolla?

        "täällä vaan hakee huomiota tälläsellä paskalla" sä täällä ilkut sitä kun toinen ei tahdo elää, jotenkin ymmärrän sen et 15vuotiaalla on ongelmia mut se et Pahimmillaan 6vuotiaat kärsii perhe ongelmista,
        mt-ongelmista. Se et LAPSET kärsii esim koulu kiusaamisesta, perhe ohjelmistista, mt-ongelmista JA kun niihin ei puututa/AUTETA on käsittämätöntä.

        2023 vuosi ei oo edes alkanut itsemurhia on 77 844, nuorten itsemurhat on noussut viime vuosina, "me teemme niihin muutoksia " missä hallituksen muutokset tähän on? Ei näytä auttaneen? Sä voit auttaa pelastamaan ihmis henkiä sen sijaan et jauhat paskaa muille, jos sulla on paha olla älä Pura muihin sitä. Kiitos olen puhunut! T : 11v tyttö jonka päässä on itsemurha ajatuksia. MUTTA täällä mä oon puolustamassa muita? Vaikka henkeen ja vereen? Kukaan ei satuta mulle vähän edes tärkeää ihmistä.

        Onko jossain joskus tullut mieleesi että monet kirjoitukset ovat ainoastaan provoja joten sinä et voi tietää asioiden oikeaa taustaa. Tiedän muutamia ihmisiä jotka ovat kertoneet että ovat ” leikillään” laittaneet kauheita juttuja nettiin ja sitten nauraneet vastauksilla, joten asia mitä nyt puolustelet on hyvä ajatus sinänsä, mutta sinä et tiedä,koskaan onko se todellista vai ainoastaan joidenkin. Ihmisten leikkimistä toisten tunteilla äoli miten oli mutta sairaus on takan jos oli aito ja myös jos on keksitty että saa ihmiset kiehumaan
        Joten älä saarnaa ! Et mitenkään puolusta asiaa josta et tiedä yhtikäs mitään .
        Ota huomioon mahdollisuudet ettei kaikki ole aina miltä näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö kuinka moni käy tällästä paskaa läpi!!

        mood mäki joka päivä


      • Anonyymi

        mood


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan kuolla juuri vanhempieni takia, he vihaavat jos kerron tunteistani. Suuttuvat jos sanon haluavani kuolla

        hirttoköysi ois 1,50 prismasta


      • Anonyymi

        Älä yritä. Hankkiudu hoitoon! Mutta minulle ei enää käy hoidot eikä mikään jos ajattelisin tuota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolet nopeasti ku ammut itseesi haulikko päähän

        No vittu ku haulikko on niin pitkä että vittu miten ammut ittees saatanan haulikolla, ku vittu yksi kaveri tappo iitsensä pistoolilla ku halus Suomen diktatuuriksi ja halusi diktaattoriksi ja vittu tohon se sitten päätyi! Ja elän sen diktaattori haaveissa kun minäkin haluan diktaattoriksi mutta en tajua miksi sitte pääty itsemurhaan!?
        B


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on sama olo joka päivä. Oon sua 3v vanhempi tyttö. Voidaan jutella jos haluut. Auttais muaki paljon

        Haluuks addaa mut snapis koska se auttais meitä kumpaakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan kuolla juuri vanhempieni takia, he vihaavat jos kerron tunteistani. Suuttuvat jos sanon haluavani kuolla

        Sama


    • Anonyymi

      Lopeta toisten mielistely. Ilahduta ja auta, mutta älä mielistele.

      • Anonyymi

        No mikä sua ilahduttaisi ? Ja minkälaista olisi se apu jota haluat ?
        Anteeksi jos tekstistä sai mielistelevän käsityksen.


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen mielistely. Viestini perustui omaan kokemukseen. Revi siitä.


    • Anonyymi

      olen samassa tilanteessa kuin sinä, olen 11v ja yritän sinnitellä 14 vuotiaaks asti.

      Pärjäile🤍

      • Anonyymi

        ookko viel hengissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ookko viel hengissä

        Onko kukaan näistä kirjoittajista hengissä?


      • Anonyymi

        Miksi tuommoinen tilanne? Noin nuoren ei kuuluisi sinnitellä vaan nauttia elämästä ilman huolia. (Harmi että aikaa mennyt, toivottavasti on kirjoittajalla nyt parempi tilanne.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kukaan näistä kirjoittajista hengissä?

        valitettavasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kukaan näistä kirjoittajista hengissä?

        Ei varmaa


    • Anonyymi

      Kuolema muistuttaa meitä ihmisen todellisesta arvosta, se mikä meistä jää kuoleman jälkeen on vain ontto kotelo joka mätänee pois matojen syömänä. Surettaa kuinka ihmiset tappavat itsensä ennenaikoja, heidän pitäisi elää elämänsä loppuun asti! Me tulimme tähän maailmaan ilman mitään ja ilman mitään me lähdemmekin tästä maailmasta. Elämä pitää kokea, sitä ei ole tarkoitettu tuhlattavaksi. Kuinka me voimme hyväksyä kaiken hyvän tässä maailmassa, mutta emme pahaa? Pahat asiat laittavat meidät uudelle polulle, se polku voi olla pelottava kun emme tiedä mitä tuleva tuo... Mutta se polku johtaa uudelle kokemukselle.

    • Anonyymi

      Oletko kuollut?

      • Anonyymi

        vissii ku ei oo vastausta kuulunu


      • Anonyymi

        Melankolisena ääri -nihilistinä ja apaattisena eksistentialistina ajattelijana harkitsen.

        Ajattelin kirjoittaa kirjeitä noin usean vuosikymmenen ajan, jollakin erittäin hienolla kynällä ja sinetöitä ne lopuksi punaisella sinettivahalla.
        Kun todella teen sen, en tee sitä, koska vihasin elämääni, vaan koska sitä ei ollut. Ei ollut sitä vihaa, ei ollut elämää, jonka olen elänyt. Ihmisiä ja eläimiä, luontoa tai vuosia kalenterissa. En kaipaa mitään ja se on okei.

        Olen elokuussa 20 ja aion kirjoittaa silloin ensimmäisen kirjeeni. Jatkan kirjeiden kirjoittamista niin kauan, jos ja kyn olen kuusi kirjettä ja yhden testamentin saanut aikaiseksi. Sitten olen valmis lähtemään. (kirjeet ovat valmiit joskus vuonna 2080...)

        Tavoitteeni: Suunnittelen kaiken hartaasti ja hienovaraisesti, ja olkoon tämä minun elämäni tarkoitus, vaikka elämällä ei olekaan tarkoitusta.

        (*Ps. Olen itse sitä mieltä, että jokaisella on oma valinta ihmisenä päättää elämästään ja kuolemastaan, koska ihminen on yksilö: ajatteleva ja tunteva kokonaisuus omalla tahdolla. Ikää, sukupuolta ja kaikkea muuta, niihin katsomatta. Tämä on mielipide joka ei perustu perättömään tieteeseen vaan ajatteluun. Mieltä mielipiteestäni saa olla, se ei muuta sitä millään tavalla. Kunnioittaen ja ajattomasti.)


      • Anonyymi

        joo


    • Anonyymi

      Suomessa monia huvittaa toiset mahdollisuudet.

    • Anonyymi

      Leffassa oli siisti viritelmä; se laitetaan kaulan ympärille ja käynnistetään metallilankojen kiristyskoneisto. Jos haluaa kivuttomamman, niin ei vie niin pitkälle ja jos lähtee taju, ehkä pieneoisen tastelun jälkeen, mutta mul joku luulotieto, että taju lähtee nopeasti, ja sit kuolee pian. Sama idea kuin häkämyrkytyksessä, joka vaatii saamaten sunnittelua. Helpointa on hypätä riittävän korkealta riittävän kovalle ja yrittää pitää tunteet kurissa lennon aikana. Voi tosi ampua itseään päähänkin oikeassa kulmassa, 9 mm tai isommalla, ja ehkä katon reinalla niin, että kun luoti osuu, tukijalka rentoutuu ja tippuu alas.

    • Anonyymi

      Loppupäätelmäsi on helpottavaa luettavaa , olet tiedostanut ongelman . Joten ratkaise se .

      • Anonyymi

        Juuri näin!!


    • Anonyymi

      Sama täällä

    • Anonyymi

      Lättynne kiinni ottakaa itteenne niskasta kiinni älkääkä tänne tulko valittamaan

      • Anonyymi

        Sinä joka laitoit tuon kommentin viime vuonna: Oletko edelleen samaa mieltä, vai oletko jo tehnyt taustatutkimusta omaan itseesi?
        Mikä on elämäsi tarkoitus?
        Miksi haluat elää?

        Vaikka olen itse sitä mieltä ja oikeastaan luulen vahvasti, että ainoa joka täällä valittaa on sinä, niin olen silti samaa mieltä. Mielipiteet ovat valittamista ja valittaminen on mielipide.


    • Anonyymi

      Ei vihaa ilman rakkautta... ei kotia ilman rajoja...Ei kuluja ilman tuloja...ei tahtoa ilman henkistä pääomaa...

    • Anonyymi

      haluan kuolla ja oon halunnut jo pitkään, mistä sais apua kun en osaa puhua totta näissä asioissa vaan vähättelen kaikesta pienemmän kuulosta mitä teen?=

      • Anonyymi

        ps oon 13v tyttö


      • Anonyymi

        psykologilta, soitat terveyskeskukseen ja sanot asias sut lähetetään osastolle jonka jälkeen saat psykologi aikoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        psykologilta, soitat terveyskeskukseen ja sanot asias sut lähetetään osastolle jonka jälkeen saat psykologi aikoja

        en uskalla puhua edes itsekseni


      • Anonyymi

        oon ite samassa tilanteessa, joten aloin kirjottaa rehellisesti sellaseen vihkoon ja aion ehkä sitten mennä kouluterkkarille tai keskutella mun vanhempien kanssa niistä asioista, mut koska puhuminen on mullekin vaikeeta aion käyttää sitä vihkoo hyödykseni, koska ne voi lukee siitä eikä mun tarvi puhua niin paljon
        Tsemppiä ja voimia sulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon ite samassa tilanteessa, joten aloin kirjottaa rehellisesti sellaseen vihkoon ja aion ehkä sitten mennä kouluterkkarille tai keskutella mun vanhempien kanssa niistä asioista, mut koska puhuminen on mullekin vaikeeta aion käyttää sitä vihkoo hyödykseni, koska ne voi lukee siitä eikä mun tarvi puhua niin paljon
        Tsemppiä ja voimia sulle!

        kiitti oon kans yrittäny mut ei oo auttanu:( puhun kuraattorin, sosiaalityöntekiän, psykologin ja läheisten kanssa nykyään. mikään ei tunnu auttavan tai kukaan ymmärtävän. kaikki painaa mieltä ja kukaan ei tunnu kuuntelevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ps oon 13v tyttö

        Voimia teille nuoret. Olette lapsia. Tarvitsette vanhemman tukea… halauksia teille. ♥️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en uskalla puhua edes itsekseni

        Kaikki eivät ole filosofeja, mutta kaikki voivat olla ajattelijoita.

        Älä pelkää keskustella itsesi kanssa, koska sinä olet ainoa jolle keskustelet. Sinulla on sisäinen äänesi kuten meillä kaikilla muillakin. Jos ajatuksia on liikaa kirjoita niistä niin paljon kun tarvitsee :) Sitä varten meillä on kädet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitti oon kans yrittäny mut ei oo auttanu:( puhun kuraattorin, sosiaalityöntekiän, psykologin ja läheisten kanssa nykyään. mikään ei tunnu auttavan tai kukaan ymmärtävän. kaikki painaa mieltä ja kukaan ei tunnu kuuntelevan.

        Ajattele heidänkin olevan ihmisiä.
        Kuvittele itsesi samaan asemaan kuin he ovat juuri nyt. Minkälaisen neuvon tai polun antaisit silloin sinun kaltaisellesi nuorelle ihmiselle?

        Pohdeitko?

        Eikö ollutkin hankalaa?
        Joten huomasit varmaan, että vain sinä ja YKSIN SINÄ pystyt itsesi maasta nostamaan. Se on fakta.

        Ihmiset voivat kyllä kuunnella sinua, ja kuunteleminen on hieno taito, mutta he eivät voi ohjata elämäsi suuntaa yhtään ellet sinä ole siinä mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele heidänkin olevan ihmisiä.
        Kuvittele itsesi samaan asemaan kuin he ovat juuri nyt. Minkälaisen neuvon tai polun antaisit silloin sinun kaltaisellesi nuorelle ihmiselle?

        Pohdeitko?

        Eikö ollutkin hankalaa?
        Joten huomasit varmaan, että vain sinä ja YKSIN SINÄ pystyt itsesi maasta nostamaan. Se on fakta.

        Ihmiset voivat kyllä kuunnella sinua, ja kuunteleminen on hieno taito, mutta he eivät voi ohjata elämäsi suuntaa yhtään ellet sinä ole siinä mukana.

        Se joka on valmis olemaan tarpeeksi kiinnostunut sinun voinnistasi. Lisään tähän vielä sen, että kaikkien ei ole tarkoitus ymmärtää sinua. Mutta on olemassa ihminen joka sinua ymmärtää ja se olet sinun lisäksi, no, sinä itse.

        Se ei välttämättä ole vanhempasi, psykologi, kuraattori, terkkari, naapuri, kissa tai koira.
        Otetaan esimerkiksi sellainen tilanne, jossa olet vaikkapa koulupsykologin kanssa.
        On ensimmäinen tapaaminen. Kerrot rehellisesti itsestäsi, mutta et liikaa, sitten kerrot että tahtoisit päästä hengestäsi. Psykologi ottaa asiasi kyllä tosissaan, sillä se on ihmisen joko empaattinen tai sympaattinen tapa reagoida. --> Kommunikaatiota.
        On hänen tehtävänsä ihmisenä sinua kuunnella.

        Mutta mitä sen jälkeen? Hän varaa sinulle uuden ajan jotta systeemi toimii: hän saa leipää pöytään ja sinä hyvän mielen (siis hetkeksi).

        (Suosittelen Torsti Lehtisen - Eksistentialismi: vapauden filosofia -kirjaa, mutta myös lukemaan kirjallisuutta "FBI" tai psykologisia kehonkielestä ja mielen psykologiasta kertovia, tai ajattelusta ja sen sellaisen toiminnasta.
        Sillä sen jälkeen sinun ei tarvitse hämmentyä, tai olla vihainen itsellesi, koska ymmärrät kaiken sen miksi ihminen käyttäytyy kuin se käyttäytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimia teille nuoret. Olette lapsia. Tarvitsette vanhemman tukea… halauksia teille. ♥️

        Meillä ihmisillä on voimia, toisilla ne ovat vielä piilossa. Niiden löytämiseen tarvitsee myös pohdinnat elämästä ja kuolemasta. Jotta ihmisenä voi kehittyä ja kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon ite samassa tilanteessa, joten aloin kirjottaa rehellisesti sellaseen vihkoon ja aion ehkä sitten mennä kouluterkkarille tai keskutella mun vanhempien kanssa niistä asioista, mut koska puhuminen on mullekin vaikeeta aion käyttää sitä vihkoo hyödykseni, koska ne voi lukee siitä eikä mun tarvi puhua niin paljon
        Tsemppiä ja voimia sulle!

        Olet nero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        psykologilta, soitat terveyskeskukseen ja sanot asias sut lähetetään osastolle jonka jälkeen saat psykologi aikoja

        Erinomaista ajankuletusta. Mutta toisia se auttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erinomaista ajankuletusta. Mutta toisia se auttaa

        Ihanaa en osaa enää kirjoittaa, tarkoitin tuolla "kuletuksella" kulutusta. Ja lauseen loppuun piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimia teille nuoret. Olette lapsia. Tarvitsette vanhemman tukea… halauksia teille. ♥️

        Oon piilotellut mun pahaa oloa 9vuotta. Vasta 2022vuoden lopussa aloin jotenkin puhuu kavereille mun pahasta olosta, siinä oli ollu 4vuoden tauko🙂 olen 11vuotias eli 5lk. Kunnolla viimeksi puhu kavereille 1lk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitti oon kans yrittäny mut ei oo auttanu:( puhun kuraattorin, sosiaalityöntekiän, psykologin ja läheisten kanssa nykyään. mikään ei tunnu auttavan tai kukaan ymmärtävän. kaikki painaa mieltä ja kukaan ei tunnu kuuntelevan.

        Ei muokkaan ole ottanut, pelkään puhu yksin kun en tiedä mitä jos joku kuulee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimia teille nuoret. Olette lapsia. Tarvitsette vanhemman tukea… halauksia teille. ♥️

        Liian monet aikuiset välttävät vastuunsa ja jättävät lapset oman onnensa nojaan. Pahimmillaan uudet suhteet syrjäyttävät lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muokkaan ole ottanut, pelkään puhu yksin kun en tiedä mitä jos joku kuulee?

        Yksin puhuminen, itsensä kanssa keskustelu voi tapahtua ajatuksen tasolla.
        Ei se tarkoita, että pitäisi ääneen jutella.
        Se on sellaista sisäistä pohdintaa oman itsen kanssa.


    • Anonyymi

      Ei ole hyviä keinoja. Todennköisesti jäät henkiin vammautuneena, jolloin on sellaisia vaivoa joita et ole osannut kuvitellakaan.

      • Anonyymi

        Riippuu kuolemasi tavasta. Täytyy kuitenkin muistaa tehdä kaikki pää edellä, koska aivomme ovat tärkeimmät.


      • Anonyymi

        Höpö höpö

        Kyllä junan alle mennessä käy aika varmasti kuolema


    • Anonyymi

      hirttoköysi ois 1,50€

      • Anonyymi

        Itse tahdon kivuttoman kuoleman, joten kiitos mutta ei kiitos. Sillä aion panostaa myös kuolemani laatuun, rahallisesti.


    • Anonyymi

      Helvetti on olemassa, lue Raamattua ilmestyskirjaa niin saat tietää mikä ja minkälainen helvetti on. Kenelläkään ei ole helppoa mutta elämä vain on elettävä. Jeesus siunatkoon sinua ja auttakoon kaikessa ja parantakoon täysin sisäisesti

      • Anonyymi

        Jos uskontoon uskominen sinun oloasi helpottaa niin siitä vaan. Itse en usko raamattuun koska sitä ei ole olemassa.


      • Anonyymi

        Raamattu on satukirja.

        Olet tuhlannut elämäsi uskoen satukiraa. Vituttaako kuinka paljon?


    • Anonyymi

      Sama haluan kuolla olen 12

      • Anonyymi

        Toivottavasti kuolema ei ole sinulle hetken mielijohde.


      • Anonyymi

        Olen 11, tahon kuolla mut oon mä tääl maan päällä ollut paskalla ololla jo 9vuotta🙂


      • Anonyymi

        Mäki oon 12 ja haluun kuolla:(


    • Anonyymi

      Toivon samaa

      • Anonyymi

        Aina voi toivoa ja hyvä sinun kohdallasi, koska toivominen on osa unelmointia ja unelmat ovat yleensä pitkä-ikäisiä.
        Sinulla on pitkä elämä, jos ajattelet kuoleman olevan vain toiveesi.
        Toivominen ja haluaminen ovat kaksi eri asiaa jos niin sen oletit?


    • Anonyymi

      En kans tahdo elää enää. En saa töitä mistään ja kämppä lähtee kohta alta enkä saa uutta koska rahaa ei ole.
      Mielummin lopetan tämän säälittävän elämän yrityksen ja siirryn vehreämmille laitumille.

      • Anonyymi

        Miten ajattelit tehdä sen? Voisinko liittyä seuraan? Täsmälleen sama tilanne


    • Anonyymi

      sama

    • Anonyymi

      Hyppää junan alle.

      Onnea matkaan

    • Anonyymi

      joo vähä sama itel paitsi ainoot ihmise jotka pilaa mun elämän on äiti ja isä.

      • Anonyymi

        Lähes jokainen lapsi tai nuori on ajatellut jossain vaiheessa, että vanhemmat pilaavat elämää.
        Toisaalta, jos vanhemmat tuntuvat vaikeilta, johtuu osittain siitäkin, että he välittävät.
        Jos vanhempia ei kiinnosta lainkaan jälkipolvensa elämä, tarkoittaa se välinpitämättömyyttä.

        Helpotus tällaiseen ongelmaan on jokaisella mahdollista kun tulee täysi-ikäiseksi, voi muuttaa pois kotoa ja ottaa vaikka vähän etäisyyttä vanhempiin.
        Ilman vanhempiamme meitäkään ei olisi, että on heistä ainakin jotain hyötyäkin ollut.
        Ja kyllä suurin osa vanhemmista rakastavat lapsiaan, vaikka eivät sitä aina osoita millään tavalla.
        Joka ikisellä vanhemmalla on myös huoli lapsestaan, vaikka sekään ei näy päälle päin.
        Näitäkään asioita ei ole helppo uskoa todeksi, ehkä sitten tajuaa, jos joskus saa omia lapsia.

        Itselläni ei ole lapsia, ikääkin jo sen verran, että hankkimisen aikakin on mennyt ohi ajat sitten.
        Muistan lapsuudesta ja nuoruudesta itsekin, kuinka välillä vanhempiani vihasin, ja välillä rakastin. Tuntui ikävältä, kun oli asetettu erilaisia rajoja, mitä oli sallittua tehdä ja mitä ei.
        Oli pakko kapinoida vähän vastaankin ( kuului jotenkin nuoruuteen, niin kai sitä ajatteli ).
        Vanhemmiten toki tuli ajateltua, että he kuitenkin välittivät ja huolehtivat minusta.

        Etenkin nuoruus on sellaista aikaa, että haluaa ja hakee sitä omaa paikkaansa ja tilaa, jonkinlaista vapauttakin. Tulee teini-ikä, alkaa parisuhteet kiinnostamaan, pitäisi valita opiskelupaikkaa, jne. Tapahtuu elämässä aika paljon, aika nopeaan tahtiin. Kaikkeen ei välttämättä ole edes henkisesti valmis, saattaa tulla ajatuksia, että on pakko pärjätä ja suorittaa, että asiat menisivät hyvin.
        Nykyään nuoret, kuten iäkkäämmätkin tuntuvat vaativan itseltään ihan liikaa, joka rasittaa, kun saattaa tulla ajatuksia, ettei pärjää, ei ole tarpeeksi hyvä, jne.

        Kun toivottavasti jaksaa vuosien vierimisen eteenpäin, tulee huomanneeksi, että jatkuvasti elämässä tapahtuu jotakin muutosta.
        Muutosten olisikin hyvä tapahtua pikkuhiljaa, niin niihin olisi helpompi suhtautua.
        Tulevaisuus saattaa pelottaa, mutta pelossa ei ole mitään väärää, sekin on tunne muiden joukossa, vaikka ei mukava tunne olekaan.

        Lapset ja nuoret ovat tulevaisuus, ja heillä on tulevaisuus.
        Olen aina tykännyt ja välittänyt heistä kaikista, ja toivon, että jokainen saa mahdollisuuden.
        Elämä ei ole aina helppoa kenelläkään, mutta silti elämisen arvoista.
        On hyvä ihan vaikka vain uteliaisuudesta antaa ajan kulua, ja katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan.


    • Anonyymi

      saisinko lyödä sinua päähän, koska istelläni on joku viha ja vihaan säälittäviä....joten tule lyötäväksi

      • Anonyymi

        Siinäpä oli vuosien tyhmin kommentti. Taitaa olal sulla kurjaa, missä oli isäs kun kasvoit


    • Anonyymi

      EI HÄTÄÄ Kannattaa katsoa David Gogginsin videoita! Nämä videot ovat auttaneet minun kaveriani ; sanotaan vaikka Petriä; pääsemään irti suuresta masennuksesta ja huume addiktiosta. Videot kertovat hyvin elämästä ja että ei saa luovuttaa ja että elämässä on huonoja ihmisiä ja sinun pitää olla vain parempi! STAY HARD!!!

    • Anonyymi

      Fentanyyli yli annostus on paras suosittelen👍

    • Anonyymi

      Painin samojen ongemien kanssa. Post-traumaattinen stressi. Pelkään, säpsähtelen koko ajan, uniongelmat, mania, masennus. Ei vaan oo pokkaa tappaa itteensä. Hurmaava joukkoitsemurha ois hyvä ku se leffa.

    • Anonyymi

      Vieläkö elät ja hengität?

    • Anonyymi

      Sama vihaan tätä passaa elämää

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä jos totta voi puhua niin tiedän tunteen todella hyvin

    • Anonyymi

      Samaistun

    • Anonyymi

      Loppujen lopuksi aika harva vihaa elämää.
      Viha taitaa olla enemmän sisäsyntyistä, eli tavallaan vihaa itseään. On vaikeaa hyväksyä sitä, millainen itse on.
      Voi olla huonommuuden, kelpaamattomuuden, ym. tunteita, jotka totta kai tuntuvat pahalta, ja kun ei niitä omia tunteitaan oikein osaa ymmärtää, niin kääntää kaiken koko elämän tai yhteiskunnan, tai minkä tahansa muun syyksi, ja siitä tulee tunne, että vihaa koko elämää.

      Parasta on kun tutustuu itseensä, ja hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.
      Me emme voi kuitenkaan kelvata kaikille, mutta aina joillekin silti. Ja kaikki lähtee siitä, että ensin kelpaa itselleen.
      Muita ei tarvitse mielistellä sen takia, että kelpaisi, se tekee vaan itselle pahan olon.
      Kun on oma itsensä, aina tulee pärjäämään. Ja tietenkin elämässä on silloin tällöin vaikeampiakin aikoja, mutta on niitä hyviäkin, ne täytyy vain huomata.

    • Anonyymi

      haluun kuolla

    • Anonyymi

      Minäkin haluaisin pois, mutta kylmät väreet käy, kun ajattelenkaan, että pitäisi mennä vaikkapa junan alle. En pysty sellaiseen. Joku lääkeaineyliannostus olisi paras.

      • Anonyymi

        Jos ei pnnista, olet vihannes loppu elämän, toisten hoidettavana, ei kannata!


    • Anonyymi

      mitä jos ei vaan enää jaksa? jos kokee että elämä ei vaan anna mitään enää? miksi pitäisi jaksaa ? mitä jos tulevaisuus ei anna mitään?

      • Anonyymi

        Varmasti monetkin pohtivat, mitä on tulevaisuudessa.
        Yleensä tulevasta ei paljoa voi tietää, eli se pitäisi elää ja katsoa, mitä tulee olemaan ja tapahtumaan.


    • Anonyymi

      L + ratio bozo

    • Anonyymi

      HALUN VAN KUOLLA! Tuntuvan etä ei enää van jaksa. On meinannu jo hypätä jää kylmän veteen sillalta.

      • Anonyymi

        Itsemurhaajan ei tarvitse odottaa rangaistusta, sillä hän rankaisee itseään tuhoamalla Jumalan antaman kehonsa. Tämä on kuin ihminen, joka poltti oman talonsa ja on nyt tuomittu vaeltelemaan kellareissa. Elämä ilman fyysistä kehoa mutta ilman henkistä kypsyyttä on eräänlaista helvetillistä olemassaoloa, koska hänellä on edelleen monia aineellisia haluja, eikä hän voi täyttää niitä. Tämä tuottaa hänelle mittaamattomia kärsimyksiä, jotka eivät käytännössä eroa helvetin kärsimyksistä. Ainoastaan tähän helvettiin ihminen tuomitsee itsensä ja luulee, että itsemurha on ulospääsykeino. Tosiasiassa se on sisäänkäynti pahempaan todellisuuteen kuin se, josta ihminen yritti paeta itsemurhalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhaajan ei tarvitse odottaa rangaistusta, sillä hän rankaisee itseään tuhoamalla Jumalan antaman kehonsa. Tämä on kuin ihminen, joka poltti oman talonsa ja on nyt tuomittu vaeltelemaan kellareissa. Elämä ilman fyysistä kehoa mutta ilman henkistä kypsyyttä on eräänlaista helvetillistä olemassaoloa, koska hänellä on edelleen monia aineellisia haluja, eikä hän voi täyttää niitä. Tämä tuottaa hänelle mittaamattomia kärsimyksiä, jotka eivät käytännössä eroa helvetin kärsimyksistä. Ainoastaan tähän helvettiin ihminen tuomitsee itsensä ja luulee, että itsemurha on ulospääsykeino. Tosiasiassa se on sisäänkäynti pahempaan todellisuuteen kuin se, josta ihminen yritti paeta itsemurhalla.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18156029/en-tieda-kuka-olet-tai-missa-olet-mutta-ole-suojelijani!
        Jokaisen ihmisen elämässä koittaa hetki, jolloin hän alkaa ymmärtää paikkansa ympäröivässä maailmassa. Kun hän jättää vanhempiensa siiven, hän huomaa yhtäkkiä, että hänen edessään on valtava maailma, joka on hänelle tuntematon. Tähän asti hän on ollut perheensä hoivissa ja hänellä on ollut rajallinen sosiaalinen piiri, mutta nyt hänen eteensä avautuu valtameri, jossa hän on vain hiekanjyvä. Nyt hänen on kuljettava elämän läpi yksin ja rakennettava siihen kahdenkeskinen suhde. Hän tekee tekonsa vapaan valinnan perusteella, kertyneen kokemuksen ohjaamana, eivätkä tulokset ole aina ennakoitavissa. Kun epäonnistumiset seuraavat toisiaan, tulee tunne, että tehdyt toimet eivät ole yhteneviä jonkin näkymättömän virran kanssa, joka liikkuu tiettyyn suuntaan.
        Mistä löytää oikea vertailukohta, miten välttää virheet ja saada vankka jalansija? Mistä tiedämme, mitkä voimat ovat vuorovaikutuksessa, jotta voimme orientoitua oikein tapahtumiin? Aiempi kokemus ei enää riitä antamaan vastauksia näihin kysymyksiin. Tarvitsemme perustietoa asioiden luonteesta. Ne eivät ole pinnalla ja tavallisen ihmisen ulottumattomissa. Tämä tieto on ylimaailmallista. Sen voi saada vain ylhäältä tulevan armon kautta. Toivottomuuden tunne synnyttää avunpyynnön. Vastauksena tähän anomukseen hänen sydämessään herää ääni, joka alkaa opastaa häntä elämässä. Tämä ääni on vielä heikko, ihminen kuulee sen tai ei kuule sitä, eksyy usein arvailujen sekaan ja liikkuu eri suuntiin. Mutta kuitenkin hän lähestyy askel askeleelta vaalittua päämäärää. Hänen etsintänsä onnistuminen riippuu hänen pyrkimystensä puhtaudesta ja vilpittömyydestä. Häntä ohjaa sisäinen vaisto, ja kuin lakmustestin avulla hän määrittää: "Tämä ei ole sitä, tämä ei ole sitä, mutta tämä on kokeilemisen arvoista." …


    • Anonyymi

      älä ota ainakaa paracetamolia mutta en todellakaan suosittele kyllä kaikki järjestyyy en voi sitä luvata mutta toivon niin

    • Anonyymi

      Aihe on lievästi sanoen TODELLA VAIKEA!!!

      Käsittelen sitä kuitenkin omalla wordpress palstallani.

      Käy katsomassa jos kiinnostaa...tosin omalla vastuulla!!!

      https://tomialatalo.files.wordpress.com

    • Anonyymi

      Miten voi kuolla

    • Anonyymi

      Nuo on ihan normaaleja ajatuksia mitä veikkaisin että joka ainoa ihminen käy jossain vaiheessa elämäänsä mielessä läpitte vanhemmalla iällä noiden läpi käymisestä suurin kiitos kuulunee arkadianmäelle työntekijältä vaaditaan vittu pitäs ettiä jopa olemattomia työpaikkoja pitäs heidän oppia vaatimaan työnantajilta että luovat työpaikkoja ja nostavat palkkoja niin että työntekijä tulee palkallaan toimeen jottei perhettään elättäkseen tartti vielä sie soskussa sen työn lisäksi käydä että edes perustoimeentulon saa puuttuu nääs peruste hintojen kaksin kolminkertaistumiselle kun nääs palkat on työntekijöillä eli duunareilla edelleen lähes samalla tasolla kuin markka aikoina

    • Anonyymi

      Sama täälä

    • Anonyymi

      Joo no mua halutaan koulussa pedofiiliks kun seurustelin viime vuonna yhen tyypin kaa

    • Anonyymi

      itsemurha on aina liian suuri riski.

    • Anonyymi

      Mitä kun elämä on silkkaa kärsimystä joka sekunti. Tuska painaa rintaa, ei ole ulospääsyä.

      • Anonyymi

        Tiedän, että apua on vaikea saada, mutta kysyn oletko yrittänyt mistään hakea apua ?


    • Anonyymi

      Ei elämän tarkoitus ole olla kaikille mieliksi vaan olla niin että itsellä on hyvä,olla. Vaikeita ihmisiä ollaan kaikki jos elämässä on vaikeuksia , joten ymmärrätkö että,juuri tio että sanot kuolemasta on yksi niitä asioita millä ei ystäviä saa .
      Se on sinun tyylisi käsitellä asioita etkä mitenkään sisimmässäsi halua kuolla kunhan leikit ajatuksella netissä . Jote; etsi itsellesi harrastus missä viihdyt ja sen harrastuksen mukana saa sitten uusia ystäviäkin, äläkä yritä niiden seuraan jotka ovat sinut laittaneet sivuun . Uusia ystäviä saa kun osaa käyttäytyä omana itsenään eikä esittää mitään roolia
      Olet kai iältäsi aikuinen vai ????

      • Anonyymi

        Olipa tympeä vastaus.


    • Anonyymi

      Ei tässä elämässä ole mitään järkeä. Pettymyksiä toisensa jälkeen. Yksinäisyyttä ja tuskaa. En jaksa tätä elämää enää yksin. Kavereita on mutta ei se parisuhdetta korvaa. Kun ei kelpaa kenellekkään niin ei kelpaa. Tänään silmäni taas aukesivat jälleen kerran kun luulin vihdoin tavanneeni sen oikean mutta tajusin että ei hän minua sittenkään halua. Ja miksi haluaisikaan.. olen vain viallinen hukkapätkä ja olisi pitänyt kuunnella kun aikoinaan joku kehotti minua tappaamaan itseni.

      • Anonyymi

        Et varmasti ole millään tavalla viallinen.
        Elämä sujuu ilman parisuhdettakin. Jos ajatukset keskittää jatkuvasti siihen, mitä ei ole, elämä tuntuu tyhjältä.
        Voisi miettiä, mitä on ja mitkä asiat ovat ihan hyvin, koska niitäkin jokaisella on, sitä ei vain aina huomaa.
        Usein asiat tapahtuvat omalla painollaan, parisuhdekin voi tulla eteen ihan yllättäen. Kaikki ei onnistu jos pakolla yrittää koko ajan, tulee vain sellainen tunne, ettei saavuta mitään.
        Nykyään ihmiset vaativat liikaa, sekä itseltään, myös muilta. Joskus olisi hyvä ottaa vähän rennommin ja katsoa ajan kanssa, mitä vastaan tulee.
        Rentous mielletään usein kehon rentoudeksi, mutta mielikin voi olla rento, ei jatkuvaa painetta ja itsensä ruoskimista.


    • Anonyymi

      Hyppääminen katolta voisi olla aika kivuton. Aijon hypätä

      • Anonyymi

        Minäkin suunittelin joskus hyppääväni katolta, mutta sitten tulin siihen tulokseen,
        ettei tämä kaikki satunnainen elämä ongelmineen ole sen arvoinen, että kannattaa
        katolta hypätä.
        Kannattaa katsoa mitä tulee. Mikään ei ole ikuista, ei ongelmatkaan, vaikka niin luulee
        synkimpinä hetkinään.
        Kannattaa myös tukeutua lääkäriin ja lääkkeisiin päästäkseen vaikeimman yli.


      • Anonyymi

        Mielummin kannattaa lyödä pitkällä keittiöveitsellä täysiä päähän


      • Anonyymi

        Älä hyppää katolta vaan radiomastosta tai nosturista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin suunittelin joskus hyppääväni katolta, mutta sitten tulin siihen tulokseen,
        ettei tämä kaikki satunnainen elämä ongelmineen ole sen arvoinen, että kannattaa
        katolta hypätä.
        Kannattaa katsoa mitä tulee. Mikään ei ole ikuista, ei ongelmatkaan, vaikka niin luulee
        synkimpinä hetkinään.
        Kannattaa myös tukeutua lääkäriin ja lääkkeisiin päästäkseen vaikeimman yli.

        Minä yritin nuorena monta kertaa lopettaa elämäni.
        Nykyään on sanottava, että onneksi en onnistunut koskaan.
        Nuorena elämä tuntui kurjalta, näköalattomalta, en tykännyt edes itsestäni, sen takia tuntui, ettei kukaan muukaan tykännyt minusta.
        Mutta kaikkea on vuodet tuoneet matkan varrella, ei toki ole ollut mitään ruusuilla tanssimista. Ajoittain vaikeaa, ajoittain helpompaa.
        On vai todettava, että asioilla on tapana järjestyä, vaikka jollain hetkellä kaikki saattaa tuntua mahdottomalta.
        Kesän odotusta kaikille, ei mene kauaa, kun ilmat lämpenee ja aurinko paistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä yritin nuorena monta kertaa lopettaa elämäni.
        Nykyään on sanottava, että onneksi en onnistunut koskaan.
        Nuorena elämä tuntui kurjalta, näköalattomalta, en tykännyt edes itsestäni, sen takia tuntui, ettei kukaan muukaan tykännyt minusta.
        Mutta kaikkea on vuodet tuoneet matkan varrella, ei toki ole ollut mitään ruusuilla tanssimista. Ajoittain vaikeaa, ajoittain helpompaa.
        On vai todettava, että asioilla on tapana järjestyä, vaikka jollain hetkellä kaikki saattaa tuntua mahdottomalta.
        Kesän odotusta kaikille, ei mene kauaa, kun ilmat lämpenee ja aurinko paistaa.

        "Kesän odotusta kaikille, ei mene kauaa, kun ilmat lämpenee ja aurinko paistaa."

        Kauniisti ajateltu, mutta ei lohduta yhtään epätoivoista ihmistä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      kannattaa vaa vetää ittens jojoon

    • Anonyymi

      Mloii

    • Anonyymi

      Minäkin olen koko elämäni toivonut, etten olisi syntynyt,
      mutta täällä kärvistelen vielä 82-vuotiaana.
      Onnenhetkiä oli elämässä niin vähän, ettei olisi kannattanut elää,
      mutta minulla ollut rohkeutta tehdä muutakaan ratkaisua.
      En usko, että helppo kuolemaa on olemassakaan.

      • Anonyymi

        Helppo kuolema on olemassa. Pidin häntä kädestä, kun hän kertoi kuolevansa. Ei ollut kipuja. Itkin. Hän oli iloinen, kertoi muutaman vitsin, sulki silmänsä ja nukkui pois. Minun rakkaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo kuolema on olemassa. Pidin häntä kädestä, kun hän kertoi kuolevansa. Ei ollut kipuja. Itkin. Hän oli iloinen, kertoi muutaman vitsin, sulki silmänsä ja nukkui pois. Minun rakkaani.

        En tietenkään tiennyt, että hän kuoli, luulin, että nukkuu, mutta ensiapuhenkilöt vahvistivat sydänfilmillä, ettei sydän enää lyö. Oli pakko uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo kuolema on olemassa. Pidin häntä kädestä, kun hän kertoi kuolevansa. Ei ollut kipuja. Itkin. Hän oli iloinen, kertoi muutaman vitsin, sulki silmänsä ja nukkui pois. Minun rakkaani.

        Otan osa suureen suruusi. Miten noin voi tapahtua ?


    • Anonyymi

      tapa ittes

    • Anonyymi

      hävisin kaikki kamat growtopiassa ja hävisin oikeesti! olen maani myynyt juntti joten nyt lähden parempaan paikkaan eeva on snaijannu

    • Anonyymi

      Oletteko te nyt ihan varmoja siitä, että elämme siksi, että olisimme onnellisia?

      • Anonyymi

        Voi olla niinkin päin, että on onnellinen koska elää.
        Eihän kaiken elämässä tarvitse olla onnellista, ei tarvitse olla koko ajan, jatkuvasti onnellinen.
        Onni ja onnellisuus voi koostua pienistä satunnaisista asioista vaikka vain silloin tällöin.
        Jos olisi aina vaan onnellinen, ei varmaan edes tajuaisi tai huomaisi olevansa onnellinen.


    • Anonyymi

      Googlasin: miten kuolla helposti?
      Ja tämä viestiketju tuli esiin.
      Kaikenlaisia vastuksia. Surullisia lasten ajatuksia. Kaikkinensa kertoo, että meitä kaikkia ei elämään tarvittu. Minut synnyttämään kolme lasta, ja nyt olen tehtäväni täyttänyt.

      Sitä mietin, miksi ihmiset vastaavat niin rumasti?
      Minullekin riittäisi joku selkeä vastaus. Kivääri kuulostaa helpolta, mutta kun ei ole aseenkantolupaa. Pillerit kyllä, mutta juuri tänään omakanta.fi sivusto nurin. Parvekkeelta ei kannata hypätä, kun vain yksi kerros. Ratikan alle ,tai juna, ne on kyllä hyviä vaihtoehtoja..

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe