Oikein hyvää!

Anonyymi

Olen nyt täällä Nauvon vierassatamassa veneellä ja nautin aurinkoisesta säästä. Sain take-away haukiburgerin uusilla perunoilla suoraan hiiligrillistä veneeseen ja nautiskelen nyt puolisoni kanssa koronavapaata olutta veneen kannella. Pieni sadekuuro virkisti kuumaa auringonpaistetta vartin ajan mutta jälleen paistaa aurinko. Voi tätä Suomen kesää!!! Todella hienoa!

Hyvää kesää kaikille vänkääjille!

- Advis

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten tämä liittyy palstan aiheeseen? Vastaus: ei mitenkään.

      • Anonyymi

        No jos sitä et tiedä, niin pysy poissa palstalta. Me vakikirjoittajat tunnistamme Adviksen ja toivotamme hänelle mukavaa kesää, kuten muillekin adventtiuskon tunteville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos sitä et tiedä, niin pysy poissa palstalta. Me vakikirjoittajat tunnistamme Adviksen ja toivotamme hänelle mukavaa kesää, kuten muillekin adventtiuskon tunteville.

        Höh. Ei tämä ole seurapiiripalsta. Palstan aiheena on keskustella adventismista. Aloitus ei sellainen ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh. Ei tämä ole seurapiiripalsta. Palstan aiheena on keskustella adventismista. Aloitus ei sellainen ole.

        Kuka teki sinusta palstapoliisin?

        Jos aihe ei kiinnosta, älä sitten lue ketjua. Aika moni muu näyttää olevan kiinnostunut.


    • Anonyymi

      Olehan varovainen punkki/puutiasten kanssa. Sen purema voi tehdä liharualle allergiseksi, alpha-gal-yliherkkyys. Sitä ei kuulema ole helppo löytää ja diaknisoida.
      lastenallergologian erikoislääkäri, professori Mika Mäkelä toteaa, että punkin puremasta alkunsa saanut allergia pakottaa jättämään punaisen lihan pois ruokavaliosta..
      – Vaalea liha, kuten kana, tai kala ei allergisia oireita tässä sairaudessa aiheuta. Liha-allergian oireita ovat esimerkiksi nokkosihottuma, pahoinvointi ja oksentelu. Myös hengitystieoireet ovat mahdollisia.
      että silleen, kannattaa varoa.

    • Anonyymi

      Kuka nyt mistäkin pitää. Itse olin Pihlajasaaren nudistirannalla. Liika aurinko ei ole hyväksi, mutta uin paljon. Oli siellä pari uskovaista tuttua. Onneksi pääsi illaksi mantereelle. Veneen kanssa reissaaminen on mielestäni turhan kahlitsevaa, mutta makunsa kullakin. Nauttikaa joka hetkestä!

    • Anonyymi

      Jaa. No meillä nautiskeltiin sian ribbseistä. NAM!!

    • Anonyymi

      Ruokasi kuulostaa oikein hyvältä. Meillä syödään myös kalaa. Mitenkäs on uskosi laita? Maistuuko myös evankeliumi? Vieläkö adventismi kiinnostaa?

      • Anonyymi

        Kiitos kysymästä. Edelleen minulla on adventistiystäviä. Edelleen minulla on ei-adventistiystäviäkin. En jaksa enää julistaa sitä, kuinka turhia jotkut adventistien opetukset ovat. Saa sitä uskoa kaikenlaiseen, sellaisiinkin asioihin, mitkä eivät vaikuta pelastukseen. Itse olen "vapautunut" adventismista. Mitä nyt joskus käyn tällä palstalla ihmettelemässä sitä, että miten jotkut rakastavat adventismia niin paljon, että jaksavat käydä useita kertoja viikossa parjaamassa sitä.

        Minusta on tullut hyvin suvaitsevainen uskontojen suhteen. Kukin saa minun puolestani uskoa ihan mihin tykkää niin kauan kun se ei satuta toista. Ihmisillä on kovin erilaisia Jumalia ja totuuksia. Mikä minä olen sanomaan, kenellä on se kaikista oikein totuus ja oikein Jumala-kuva. Itsekin olen sellainen etsiskelijä enkä todellakaan väitä olevani oikeassa oman Jumala-kuvani suhteen mutta se nyt vain sattuu olemaan se, mihin uskon. Ei adventistien Jumalakaan ole hassumpi sekään, tosin sen Jumalan ympärille on sitten kasattu oppia jos toista.

        Minun sydäntäni lähellä on Raamatun historian lukeminen ja Raamatun ajan kulttuureihin tutustuminen. Samoin kristinuskon historia. Näiden asioiden ymmärtäminen antaa perspektiiviä Raamatun lukemiselle.

        - Advis


    • Anonyymi

      No_häh kirjoitaa:

      Jaa, suakin näkee/kuulee! Vielä sinuakin adventistien palsta kiinnostaa? Itse olen jättänyt adventistikirkon aikoja sitten. Ja maiskuttelen sianlihalla ja juon kaikenkaista alkoholia. Olen kyllä uskossa mutta en adventtiuskossa. Hehheh!

      Jeesus pelastaa!!

      • Anonyymi

        Toisilla on henkien erottamiseen lahjoja - joillakin sitten ei.


      • Anonyymi

        Sika ja alkoholi eivät kuulu Jeesuksen seuraajan ruoka- ja juomalistalle. Voit kuvitella olevasi uskossa, mutta Jumalan silmissä et sitä noissa asioissa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sika ja alkoholi eivät kuulu Jeesuksen seuraajan ruoka- ja juomalistalle. Voit kuvitella olevasi uskossa, mutta Jumalan silmissä et sitä noissa asioissa ole.

        Ruokasäännökset eivät kuulu Uuteen liittoon. Vain adventisteille ne voivat kuulua. Yhä harvempi niitä noudattaa.

        Ns. saastaisten eläinten välttely ei tuo pelastusta kenellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sika ja alkoholi eivät kuulu Jeesuksen seuraajan ruoka- ja juomalistalle. Voit kuvitella olevasi uskossa, mutta Jumalan silmissä et sitä noissa asioissa ole.

        Minä olen uskossa. En vain sinun uskossasi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sika ja alkoholi eivät kuulu Jeesuksen seuraajan ruoka- ja juomalistalle. Voit kuvitella olevasi uskossa, mutta Jumalan silmissä et sitä noissa asioissa ole.

        Jeesus joi viiniä ja muutti veden päihdyttäväksi viiniksi. Raamatussa oli monia alkoholia käyttäviä uskovia, joista Jumala sanoi eritysesti pitävänsä, kuten Nooa ja Joosef.


    • Hyvää kesää sinulle, Advis!

      • Anonyymi

        Kiitos! Hyvää kesää myös sinulle ehjee! Oletko valinnut nimeksesi Ehjee vai onko sinulla Jumalan nimi muuten vain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Hyvää kesää myös sinulle ehjee! Oletko valinnut nimeksesi Ehjee vai onko sinulla Jumalan nimi muuten vain?

        Olen valinnut sen ihan tietoisesti eikä se ole Jumalan nimi. Ehjee on kreikaksi ego eimi ja on ihan tavallista, että ihmiset sanovat itsestään "Minä olen!" (tai "Minä se olen!") Niinhän Paavali ja monet muut Raamatun henkilöt puhuivat eikä kukaan väitä heitä Jumalaksi.

        Aloitin uuden viestiketjun: Paavalin todistus Jeesuksesta. Käy tsekkaamassa, jos lomakiireiltäsi (;)) ehdit. Olen näitä miettinyt taas viime päivinä enkä ole ihan varma siitä, miten evankeliumin todistukseen pitäisi suhtautua. Osa jutuista natsaa hyvin, osa on ihan diipa daapaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen valinnut sen ihan tietoisesti eikä se ole Jumalan nimi. Ehjee on kreikaksi ego eimi ja on ihan tavallista, että ihmiset sanovat itsestään "Minä olen!" (tai "Minä se olen!") Niinhän Paavali ja monet muut Raamatun henkilöt puhuivat eikä kukaan väitä heitä Jumalaksi.

        Aloitin uuden viestiketjun: Paavalin todistus Jeesuksesta. Käy tsekkaamassa, jos lomakiireiltäsi (;)) ehdit. Olen näitä miettinyt taas viime päivinä enkä ole ihan varma siitä, miten evankeliumin todistukseen pitäisi suhtautua. Osa jutuista natsaa hyvin, osa on ihan diipa daapaa...

        No niinhän se onkin. Olen samaa mieltä kanssasi Ehjeestä.

        Ok, käynpä tsekkaamassa. Onhan se niin, että Raamatussa on diipadaapaa mutta jos evankeliumina pitää joh 3:16 niin se on kyllä aika vahvaa todistusta. Sen voi tietysti vesittää kaiken maailman valeopetuksilla. Toisaalta, Raamatun historia on aika vaikea pala nieltäväksi eikä kannata ottaa todesta heti kaikkea yhden henkilön tutkimustietoa esim. Jeesuksesta.

        Esimerkkinä Bart Ehrman, joka on aika ansiokkaasti perillä Raamatun historiasta mutta kirjoittaa historiasta täysi neutraalisti Raamatun historian kannalta ottamatta mielestäni huomioon aikalaisten teologisia näkökantoja. No niinhän kunnon historioitsijan pitääkin mutta Raamattu ei ole vain historian kirja vaan se kertoo myös aikalaistensa kulttuurista ja heidän uskostaan Jumalaan. Ehrmanilla on vahva Amerikan raamattuvyöhykkeen fundamentalistikristityn leima taustalla. Se vaikuttaa myös hänen Raamatun tulkintaansa historialliselta näkökannalta. Valitettavasti maailmassa ei ole sellaista historian tutkijaa, joka ottaisi huomion molemmat aspektit.


    • Anonyymi

      Millä prutkulla olet liikenteessä.

      • Anonyymi

        10hv Yanmar...35 ft purjeveneessä.


    • Anonyymi

      Kaikki muu paitsi golfaaminen on turhaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe