Mainitse Raamatunjae,joka tulee pitää mielessä

Anonyymi

Kiitos teille kiltit lapset!

Innoissani odotan miten ihmeellisesti tämä ketju täyttyy Raamatunjakeilla, joita hyvä muistaa ja elää niiden mukaan, ottaa niustä vasri ja toimia kuten Jumala kehottaa valtuutettujen profeettain kautta meitä!

Commandohauis

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

      Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia.

      1234567---

      • >Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia.

        Mitä työtä hän tekee elääkseen, vai elättääkö hänet vaimo, jolle tuollaista autuutta ei tarjota?


    • Anonyymi

      Uskon alkeiden 123 on tässä: "jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta sen pelastuksen toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut" (Kol.1:23).

      💪🏻

    • Velhonaisen älä salli elää.

    • Aina silloin, kun paha sydämeni ei tahtoisi auttaa jotakuta lähimmäistä:


      "Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa" (Matteus 25:42-43)

      • Anonyymi

        Apua tarvitsevaa tulee auttaa.

        Mutta onko tupakkaan rahananto syntiä?

        Tai rahananto viinasuulle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apua tarvitsevaa tulee auttaa.

        Mutta onko tupakkaan rahananto syntiä?

        Tai rahananto viinasuulle?

        Ei sinun pidhe wäre Todhistost puhuman sinun Lehimeistes Wastan.

        1552 satukirjan käännös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apua tarvitsevaa tulee auttaa.

        Mutta onko tupakkaan rahananto syntiä?

        Tai rahananto viinasuulle?

        Miksei tupakkaan voisi rahaa antaa? Ei siitä riippuvuudesta ole kovin helppo eroon päästä, tiedän useita uskovaisia, jotka polttelevat.

        Alkoholistille voisi käydä vaikka itse ostamssa jotain ruokaa, jos pelkää, että hän kaataa rahat kurkusta alas.


    • Anonyymi

      Markus 9:24 Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".
      ~

    • Anonyymi

      Nyt vanhemmiten kun muisti jo pätkii pahoin huomaan, että korvaan on jäänyt soimaan lähinnä vain niitä jakeita joita on lapsena kirkossa kuullut. Vanhemmiten en ole kirkossa kovin paljoa käynyt, mutta lienee tärkeää lapsille, että he ainakin muutaman kerran pääsevät paikan päälle Jumalanpalveluksiin.

      MINÄ OLEN LÄSNÄ SIELLÄ MISSÄ KAKSI TAI KOLME ON KOOLLA MINUN NIMESSÄNI!

      SILLÄ NIIN ON JUMALA MAAILMAA RAKASTANUT, ETTÄ ANTOI AINOKAISEN POIKANSA JOTTA YKSIKÄÄN JOKA HÄNEEN USKOO EI HUKKUISI VAAN SAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN.

    • Anonyymi

      Nousi mieleen...

      5:6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
      5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

      ST

    • Anonyymi

      Tässä on jakeet, jotka ratkaisevasti vaikuttavat siihen, kuka Jeesukseen Kristukseen uskonsa tunnustanut pääsee Jumalan valtakuntaan ja kuka Jeesukseen Kristukseen uskonsa tunnustanut ei saa armoa vaan tuomion tuliseen järveen. Koska lähes kaikki kristityt rikkovat tätä osaa Jeesuksen Vuorisaarnasta, niin suuri osa kristityistä ei pelastu. Kuten Jeesus sanoi, niin vain harva pelastuu, koska vain harva tekee parannuksen laittomudesta.

      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

      • Anonyymi

        Mitä olet mieltä tai miten olet ymmärtänyt sen kohdan, jossa kirjoitetaan suuresta valkopukuisten joukosta, jota kukaan ei pystyisi laskemaan kun heitä oli niin paljon?
        Eikö tuo tarkoita että valkopukuisia, Karitsan verellä pesseitä olisi sankka joukko?
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä olet mieltä tai miten olet ymmärtänyt sen kohdan, jossa kirjoitetaan suuresta valkopukuisten joukosta, jota kukaan ei pystyisi laskemaan kun heitä oli niin paljon?
        Eikö tuo tarkoita että valkopukuisia, Karitsan verellä pesseitä olisi sankka joukko?
        ST

        Maailmassa lienee enänyt noin 100 miljardia ihmistä. Ilmestyskirjan kirjoittaja Johannes näki niin suuren jouko, ettei hän sitä pystynyt laskemaan, mikä voi tarkoittaa esim 144000 tai yhtä miljoonaa ihmistä. Ihminen ei pysty laskemaan edes sellaista joukkoa, jossa siinä on muutaman kymmenen tuhatta henkilöä.

        Suhteessa koko ihmiskuntaan tämä on kuitenkin mitättömän pieni osajoukko. Jeesus tarkoitti, että vain hyvin harva pelastuu, mikä tarkoittaa, että suurin osa kristityistä ei pelastu.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

        Helluntailaiset ja luterilaiset eivät pelastu, koska he eivät noudata Jeesuksen opetusta ja elävät laittomuuden ihmisen Antikristuksen oppien mukaisesti laittomuudessa. Kuten Jeesus sanoi, niin laittomuuden tekijät ja lain purkajat eivät saa armoa. Helluntailaiset ja luterilaiset ovat nimenomaan laittomuudessa eläviä lain purkajia, joilla on väärä pelastusvarmuus, joka perustuu eksyttäjäpastorien valheelisiin lupauksiin.

        Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Ap.t 8:9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
        10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
        11 Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
        12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
        13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
        14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
        15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
        16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
        17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
        18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
        19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
        20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
        22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa lienee enänyt noin 100 miljardia ihmistä. Ilmestyskirjan kirjoittaja Johannes näki niin suuren jouko, ettei hän sitä pystynyt laskemaan, mikä voi tarkoittaa esim 144000 tai yhtä miljoonaa ihmistä. Ihminen ei pysty laskemaan edes sellaista joukkoa, jossa siinä on muutaman kymmenen tuhatta henkilöä.

        Suhteessa koko ihmiskuntaan tämä on kuitenkin mitättömän pieni osajoukko. Jeesus tarkoitti, että vain hyvin harva pelastuu, mikä tarkoittaa, että suurin osa kristityistä ei pelastu.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

        Helluntailaiset ja luterilaiset eivät pelastu, koska he eivät noudata Jeesuksen opetusta ja elävät laittomuuden ihmisen Antikristuksen oppien mukaisesti laittomuudessa. Kuten Jeesus sanoi, niin laittomuuden tekijät ja lain purkajat eivät saa armoa. Helluntailaiset ja luterilaiset ovat nimenomaan laittomuudessa eläviä lain purkajia, joilla on väärä pelastusvarmuus, joka perustuu eksyttäjäpastorien valheelisiin lupauksiin.

        Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Ap.t 8:9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
        10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
        11 Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
        12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
        13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
        14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
        15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
        16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
        17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
        18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
        19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
        20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
        22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."

        Mitä tarkoittaa valitut, mielestäsi?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa valitut, mielestäsi?

        ST

        Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.

        Tämän huomasin kavereilleni ja sukulaisia evankelioidessani että kukaan ei kutsua ottanut vastaan. Eräskin sanoi uskovansa todistukseni mutta ei ole tullut uskoon. Teeskentelee uskovansa todistukseni tai valinnut mieluummin lavean tien:polttaa tupakkaa, on ylipainoinen, elää susisuhteessa. Toisaalta hänen kumppaninsa ei halua avioliittoon.

        Pelastuksen vastaanottanut on tullut valituksi. Valitulle on varmaankin monia synonyymisyyksiä:Valittu,pelastettu, ongittu, ylöstemmattu, Isän taskuun jemmattu.Ylöstemmatut ovat pakoonpäässeitä.

        Mitäs muuta. Olisihan tässä vaikka ,itä asiaa. Tekis mieli ostaa uusi audi a4 190heppasena bensakoneella mutta jätän väliin kun entinen vielä käy ja kukkuu. Toisaalta jos jään odottelemaan malliuudistusta ja säästän pelimerkjejä siihen asti niin voi olla etten ole koskaan pääsemässä audilla ajelemaan.

        Tietäisinpä onko Uudessa Maassa moottoriteitä. Meriä ei ole niin autobahneja jos olisi joilla ajella vapaana huolista eri paikkoihin.Arvaan ettei ole.

        Kaikilla on oma etsikkoaikansa.Huomasin kaverista että oli siinä rajalla etsikkoaikanaan, mutta ei ottanut pelastusta vastaan Jeesukseen uskoen. Sellainen paaduttaa ihmisen.

        Valitut säilyvät paatumattomina mutta kaikki epävalitut jumalattomat ovat lopulta paatuneet. Paatumus on lopputulos, kieroonkasvun lopputulos.

        Ymmärrätkö mitä mukavaamussutan?

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.

        Tämän huomasin kavereilleni ja sukulaisia evankelioidessani että kukaan ei kutsua ottanut vastaan. Eräskin sanoi uskovansa todistukseni mutta ei ole tullut uskoon. Teeskentelee uskovansa todistukseni tai valinnut mieluummin lavean tien:polttaa tupakkaa, on ylipainoinen, elää susisuhteessa. Toisaalta hänen kumppaninsa ei halua avioliittoon.

        Pelastuksen vastaanottanut on tullut valituksi. Valitulle on varmaankin monia synonyymisyyksiä:Valittu,pelastettu, ongittu, ylöstemmattu, Isän taskuun jemmattu.Ylöstemmatut ovat pakoonpäässeitä.

        Mitäs muuta. Olisihan tässä vaikka ,itä asiaa. Tekis mieli ostaa uusi audi a4 190heppasena bensakoneella mutta jätän väliin kun entinen vielä käy ja kukkuu. Toisaalta jos jään odottelemaan malliuudistusta ja säästän pelimerkjejä siihen asti niin voi olla etten ole koskaan pääsemässä audilla ajelemaan.

        Tietäisinpä onko Uudessa Maassa moottoriteitä. Meriä ei ole niin autobahneja jos olisi joilla ajella vapaana huolista eri paikkoihin.Arvaan ettei ole.

        Kaikilla on oma etsikkoaikansa.Huomasin kaverista että oli siinä rajalla etsikkoaikanaan, mutta ei ottanut pelastusta vastaan Jeesukseen uskoen. Sellainen paaduttaa ihmisen.

        Valitut säilyvät paatumattomina mutta kaikki epävalitut jumalattomat ovat lopulta paatuneet. Paatumus on lopputulos, kieroonkasvun lopputulos.

        Ymmärrätkö mitä mukavaamussutan?

        Commandohauis

        Etsin vielä todisteeksi Room.11:17

        Siihen että jumalattomat ovat lopulta paatuneet joka sorkka kun lopun aika kellossa aika on loppunut eikä aikaa arvokkaaseen katumukseen ja parannuksentekoon enää anneta.

        Room.11:17 todistaa etten ole hörhöttelemän.

        Mansikoista tykkäävä, Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.

        Tämän huomasin kavereilleni ja sukulaisia evankelioidessani että kukaan ei kutsua ottanut vastaan. Eräskin sanoi uskovansa todistukseni mutta ei ole tullut uskoon. Teeskentelee uskovansa todistukseni tai valinnut mieluummin lavean tien:polttaa tupakkaa, on ylipainoinen, elää susisuhteessa. Toisaalta hänen kumppaninsa ei halua avioliittoon.

        Pelastuksen vastaanottanut on tullut valituksi. Valitulle on varmaankin monia synonyymisyyksiä:Valittu,pelastettu, ongittu, ylöstemmattu, Isän taskuun jemmattu.Ylöstemmatut ovat pakoonpäässeitä.

        Mitäs muuta. Olisihan tässä vaikka ,itä asiaa. Tekis mieli ostaa uusi audi a4 190heppasena bensakoneella mutta jätän väliin kun entinen vielä käy ja kukkuu. Toisaalta jos jään odottelemaan malliuudistusta ja säästän pelimerkjejä siihen asti niin voi olla etten ole koskaan pääsemässä audilla ajelemaan.

        Tietäisinpä onko Uudessa Maassa moottoriteitä. Meriä ei ole niin autobahneja jos olisi joilla ajella vapaana huolista eri paikkoihin.Arvaan ettei ole.

        Kaikilla on oma etsikkoaikansa.Huomasin kaverista että oli siinä rajalla etsikkoaikanaan, mutta ei ottanut pelastusta vastaan Jeesukseen uskoen. Sellainen paaduttaa ihmisen.

        Valitut säilyvät paatumattomina mutta kaikki epävalitut jumalattomat ovat lopulta paatuneet. Paatumus on lopputulos, kieroonkasvun lopputulos.

        Ymmärrätkö mitä mukavaamussutan?

        Commandohauis

        Mitä tarkoittaa että jos mahdollista, jopa valitutkin eksyisivät?
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa että jos mahdollista, jopa valitutkin eksyisivät?
        ST

        Jos mahdollista, niin väärät profeetat, väärät kristukset nousevat esiin tekemään suuria saatanan tunnustekoja ja ihmeitä eksytykseksi epävalituille.

        Valittua nämä ihmeteot voivat mietityttää mutta ei kuitenkaan eksyttää ainakaan siihen asti ettei voisi ymmärtää eksyneensä ja palata eksymättömyyden ymmärryksen hallintaan.

        Me ihmiset voimme ajatella toisistamme: tuo on valittu kun se puhuu noin ihania sanoja. Ja tuo toinen ei ole valittu kun erottuu joillain tavoin perusoletuksesta.

        Ihminen erehtyy monien kohdalla. Mutta Jumala tietää valittunsa mutta valitutkaan eivät tiedä olevansa valittuja. Raamatussa lukee että röyhkeästi pelastusvarmoja tulee yllättymään kun Jeesus sanoo ettei tunne heitä. Nöyrille pelastusepävarmoille taas on mahdollista kuulla huojentavat sanat: mitä siellä piileskelette pusikossa, tulkaa tänne te minun omani, jotta saan antaa teille palkkanne ja seppeleet päähänne!

        Pelastusvarmoissa on samaa asennetta kuin ...

        Pelastusvarmoissa on niitäkin, jotka ovat oikeassa pelastuksensa suhteen. Tietävät mitä siihen tarvitaan ja uskovat sen kaiken rehellisesti Totuudeksi, mitä Raamattu kertoo pelastusedellytyksiksi..

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mahdollista, niin väärät profeetat, väärät kristukset nousevat esiin tekemään suuria saatanan tunnustekoja ja ihmeitä eksytykseksi epävalituille.

        Valittua nämä ihmeteot voivat mietityttää mutta ei kuitenkaan eksyttää ainakaan siihen asti ettei voisi ymmärtää eksyneensä ja palata eksymättömyyden ymmärryksen hallintaan.

        Me ihmiset voimme ajatella toisistamme: tuo on valittu kun se puhuu noin ihania sanoja. Ja tuo toinen ei ole valittu kun erottuu joillain tavoin perusoletuksesta.

        Ihminen erehtyy monien kohdalla. Mutta Jumala tietää valittunsa mutta valitutkaan eivät tiedä olevansa valittuja. Raamatussa lukee että röyhkeästi pelastusvarmoja tulee yllättymään kun Jeesus sanoo ettei tunne heitä. Nöyrille pelastusepävarmoille taas on mahdollista kuulla huojentavat sanat: mitä siellä piileskelette pusikossa, tulkaa tänne te minun omani, jotta saan antaa teille palkkanne ja seppeleet päähänne!

        Pelastusvarmoissa on samaa asennetta kuin ...

        Pelastusvarmoissa on niitäkin, jotka ovat oikeassa pelastuksensa suhteen. Tietävät mitä siihen tarvitaan ja uskovat sen kaiken rehellisesti Totuudeksi, mitä Raamattu kertoo pelastusedellytyksiksi..

        Commandohauis

        Siis kaikki valitut eivät varmuudella tiedä olevansa valittuja, niin käsitän. Uskossaan Jeesukseen pysymiseen on velvoite kun Jumalan määräämä aika täyttyy maan päällä.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa lienee enänyt noin 100 miljardia ihmistä. Ilmestyskirjan kirjoittaja Johannes näki niin suuren jouko, ettei hän sitä pystynyt laskemaan, mikä voi tarkoittaa esim 144000 tai yhtä miljoonaa ihmistä. Ihminen ei pysty laskemaan edes sellaista joukkoa, jossa siinä on muutaman kymmenen tuhatta henkilöä.

        Suhteessa koko ihmiskuntaan tämä on kuitenkin mitättömän pieni osajoukko. Jeesus tarkoitti, että vain hyvin harva pelastuu, mikä tarkoittaa, että suurin osa kristityistä ei pelastu.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

        Helluntailaiset ja luterilaiset eivät pelastu, koska he eivät noudata Jeesuksen opetusta ja elävät laittomuuden ihmisen Antikristuksen oppien mukaisesti laittomuudessa. Kuten Jeesus sanoi, niin laittomuuden tekijät ja lain purkajat eivät saa armoa. Helluntailaiset ja luterilaiset ovat nimenomaan laittomuudessa eläviä lain purkajia, joilla on väärä pelastusvarmuus, joka perustuu eksyttäjäpastorien valheelisiin lupauksiin.

        Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Ap.t 8:9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
        10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
        11 Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
        12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
        13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
        14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
        15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
        16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
        17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
        18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
        19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
        20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
        22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."

        "Helluntailaiset ja luterilaiset eivät pelastu" sanot!

        Pelastuuko joku muu ryhmä koko ryhmänä?

        Eivätkö vain yksilöt pelastu?

        Taidat muuten olla sama henkilö, joka työnsi Barjeesusta joka paikkaan. Olet vain siirtynyt Samariaan.

        Samarialaiset saivat Pyhän Hengen! He kokivat jotain näkyvää!
        Pelastuskokemus edeltää siis lopullista pelastumista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa valitut, mielestäsi?

        ST

        Jeesuksen Itse valitsemat seuraajat:

        Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

        Tässä on nk. Sidotun ratkaisuvallan oppi. (M. Luther)

        Tämä Jeesuksen oma sana tekee tyhjäksi ratkaisukristillisyyden, nk. väitteen "vapaasta ratkaisuvallasta":

        "Valitse Jeesus!" Tämä on Jumalan pilkkaa, koroittaa ihmisen valinnoillaan muka Jeesusta korkeammaksi.

        Hän, Jeesus valitsee ja me, joko otamme kutsun vastaan, tai kieltäydymme kutsusta.

        Kun ihminen pääsee valitsemaan, ihminen, syntiinlankeemuksesta johtuen, aina väistämättä valitsee lihallisuuden, jumalanvastaisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.

        Tämän huomasin kavereilleni ja sukulaisia evankelioidessani että kukaan ei kutsua ottanut vastaan. Eräskin sanoi uskovansa todistukseni mutta ei ole tullut uskoon. Teeskentelee uskovansa todistukseni tai valinnut mieluummin lavean tien:polttaa tupakkaa, on ylipainoinen, elää susisuhteessa. Toisaalta hänen kumppaninsa ei halua avioliittoon.

        Pelastuksen vastaanottanut on tullut valituksi. Valitulle on varmaankin monia synonyymisyyksiä:Valittu,pelastettu, ongittu, ylöstemmattu, Isän taskuun jemmattu.Ylöstemmatut ovat pakoonpäässeitä.

        Mitäs muuta. Olisihan tässä vaikka ,itä asiaa. Tekis mieli ostaa uusi audi a4 190heppasena bensakoneella mutta jätän väliin kun entinen vielä käy ja kukkuu. Toisaalta jos jään odottelemaan malliuudistusta ja säästän pelimerkjejä siihen asti niin voi olla etten ole koskaan pääsemässä audilla ajelemaan.

        Tietäisinpä onko Uudessa Maassa moottoriteitä. Meriä ei ole niin autobahneja jos olisi joilla ajella vapaana huolista eri paikkoihin.Arvaan ettei ole.

        Kaikilla on oma etsikkoaikansa.Huomasin kaverista että oli siinä rajalla etsikkoaikanaan, mutta ei ottanut pelastusta vastaan Jeesukseen uskoen. Sellainen paaduttaa ihmisen.

        Valitut säilyvät paatumattomina mutta kaikki epävalitut jumalattomat ovat lopulta paatuneet. Paatumus on lopputulos, kieroonkasvun lopputulos.

        Ymmärrätkö mitä mukavaamussutan?

        Commandohauis

        " valinnut mieluummin lavean tien:polttaa tupakkaa, on ylipainoinen, elää susisuhteessa. "

        Onko taivaaseen pääsyllä joku painoraja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa että jos mahdollista, jopa valitutkin eksyisivät?
        ST

        Valitsemisen armo on ihmeellinen. Jumala on nähnyt jo aikojen alussa ne, jotka pysyvät uskollisina loppuun asti.

        Vertauksessa, kun ihmisiä kutsuttiin suurelle ehtoolliselle, niin yksi osa ei tullut, koska olivat emännän naineet. Mitä se on? Heillä oli jo seurakunta, josta eivät haluneet luopua ja luulivat, että sen kautta pääsee taivaateen.

        Entä sitten valittujen eksyttäminen? Jo alkuseurakuntaan tuli pahoja työntekijöitä, jotka eksyttivät monia, mutta apostoli Johannes sanoi:

        19. He ovat meistä lähteneet, mutta ei he olleet meistä; sillä jos he meistä olleet olisivat, niin he tosin olisivat meidän kanssamme pysyneet: mutta että ne julki tulisivat, ettei he kaikki ole meistä.

        Näitä eksyktyksiä on elävässä seurakunnassa ollut sen jälkeenkin useita, mutta valitut ovat pysyneet siinä seurakunnassa, josta, eli jonka kautta ovat hengen ja elämän saaneet. Kristushan perusti yhden seurakunnan, jossa hän on päänä ja johon hän on antanut Pyhän Henkensä, sekä taivaan valtakunnan avaimet.


    • Anonyymi

      Jaha, siis luterilaiset eivät pelastu. Onpas tylyä tekstiä. Ja virheellistä.

      • Anonyymi

        Ei ole tylyä vaan totuus. Ei ole virheellistä vaan totuus.

        Luterilaiset eivät voi pelastua, koska kukaan heistä ei ole saanut raamatullista ja Jeesuksen käskemää uskovien upotuskastetta, mitä ilman ei voi pelastua. Luterilaiset ovat myös lain purkajia ja laittomuuden tekijöitä, joten he eivät saa armoa Jeesukselta Kristukselta. Luterilainen voi tehdä parannnuksen ja ottaa uskovien upotuskasteen ja alkaa noudattaa Jumalan käskyjä, jolloin hän saa uskonsa tähden armoa, mutta vain hyvin harva luterilainen on tällaista tehnyt.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ap.t 2:38)


      • Anonyymi

        Luterilainen kirkko on porttokirkko, joka on syntynyt katolisesta kirkosta toiseksi harhaoppiseksi lahkoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tylyä vaan totuus. Ei ole virheellistä vaan totuus.

        Luterilaiset eivät voi pelastua, koska kukaan heistä ei ole saanut raamatullista ja Jeesuksen käskemää uskovien upotuskastetta, mitä ilman ei voi pelastua. Luterilaiset ovat myös lain purkajia ja laittomuuden tekijöitä, joten he eivät saa armoa Jeesukselta Kristukselta. Luterilainen voi tehdä parannnuksen ja ottaa uskovien upotuskasteen ja alkaa noudattaa Jumalan käskyjä, jolloin hän saa uskonsa tähden armoa, mutta vain hyvin harva luterilainen on tällaista tehnyt.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ap.t 2:38)

        Mihin sinä kuulut? Oletko kreikkalainen, juutalainen vai mihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tylyä vaan totuus. Ei ole virheellistä vaan totuus.

        Luterilaiset eivät voi pelastua, koska kukaan heistä ei ole saanut raamatullista ja Jeesuksen käskemää uskovien upotuskastetta, mitä ilman ei voi pelastua. Luterilaiset ovat myös lain purkajia ja laittomuuden tekijöitä, joten he eivät saa armoa Jeesukselta Kristukselta. Luterilainen voi tehdä parannnuksen ja ottaa uskovien upotuskasteen ja alkaa noudattaa Jumalan käskyjä, jolloin hän saa uskonsa tähden armoa, mutta vain hyvin harva luterilainen on tällaista tehnyt.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ap.t 2:38)

        Hedelmistään jokainen tunnetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko on porttokirkko, joka on syntynyt katolisesta kirkosta toiseksi harhaoppiseksi lahkoksi.

        No nyt pääsivät hellarit itse asiaan!
        Pitkään tässä löpöttelvätkin raamatunjakeilla. 🙃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko on porttokirkko, joka on syntynyt katolisesta kirkosta toiseksi harhaoppiseksi lahkoksi.

        Portto kirkko on se, joka kieltää Jumalan syntyneen lihaksi Jeesuksessa Kristuksessa meidän Vapahtajaksemne.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Portto kirkko on se, joka kieltää Jumalan syntyneen lihaksi Jeesuksessa Kristuksessa meidän Vapahtajaksemne.
        ST

        Laittomuuden tekijöitä on monien vaikea tunnistaa.Mutta Jumala tunnistaa jokaisen laittomuuden tekijän.

        Jeesus ei ole koskaan omina lampainaan tuntenut laittomuuden tekijöitä.

        Osaatko sinätai joku muu kertoa muutamista esimerkeistä koostaen mitä laittomia tekoja on olemassa ja onko tällä yhteys laittomuuden ihmiseen eli saatanan valitsemaan antikristukseen.Vai onko saatana tuossa antikristuksessa ollen siten hybridi persoonainen maailman valtias sen ajan, joka hänelle annetaan.

        Mä haluan mennä nyt rukoilemaan.Mua jännittää jos ehken pääse ylöstempaukseen.Panokset ovat ainakin mulle niin isot että ainakin Jumalan pelko näkyy silmissäni.Jännitteen tuntee päänalueella.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Portto kirkko on se, joka kieltää Jumalan syntyneen lihaksi Jeesuksessa Kristuksessa meidän Vapahtajaksemne.
        ST

        Porttokirkko on laittomuuden ihmisen Antikristuksen kirkko, joka ei tottele Jeesuksen Kristuksen käskyä noudattaa lakia. Sen takia Antikristusta kutsutaan laittomuuden ihmiseksi, koska hän ei halua noudattaa lakia. Sen takia helluntaiseurakunnat ja luterilainen kirkko ovat kaikki porttokirkkoja.

        Porttokirkkoa johtaa väärät profeeta, raatelevat sudet, jotka opettavat seurakuntaa tekemään laittomuutta ja itsekin tekeävät koko ajan laittomuutta. Huono hedelmä on nimenomaan lain rikkominen, mistä tunnistaa porttokirkon. Laissa on tietekin myös käsky uskoa Messiasta, joten Jeesuksen Kristuksen kieltäminen on myös laittomuutta.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
        2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
        3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
        4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
        6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittomuuden tekijöitä on monien vaikea tunnistaa.Mutta Jumala tunnistaa jokaisen laittomuuden tekijän.

        Jeesus ei ole koskaan omina lampainaan tuntenut laittomuuden tekijöitä.

        Osaatko sinätai joku muu kertoa muutamista esimerkeistä koostaen mitä laittomia tekoja on olemassa ja onko tällä yhteys laittomuuden ihmiseen eli saatanan valitsemaan antikristukseen.Vai onko saatana tuossa antikristuksessa ollen siten hybridi persoonainen maailman valtias sen ajan, joka hänelle annetaan.

        Mä haluan mennä nyt rukoilemaan.Mua jännittää jos ehken pääse ylöstempaukseen.Panokset ovat ainakin mulle niin isot että ainakin Jumalan pelko näkyy silmissäni.Jännitteen tuntee päänalueella.

        Commandohauis

        Se, joka ei julista syntien sovitusta Jeesuksessa Kristuksessa ja parannuksen tekoa, on antikristuksen hengessä sekä eksyttää.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porttokirkko on laittomuuden ihmisen Antikristuksen kirkko, joka ei tottele Jeesuksen Kristuksen käskyä noudattaa lakia. Sen takia Antikristusta kutsutaan laittomuuden ihmiseksi, koska hän ei halua noudattaa lakia. Sen takia helluntaiseurakunnat ja luterilainen kirkko ovat kaikki porttokirkkoja.

        Porttokirkkoa johtaa väärät profeeta, raatelevat sudet, jotka opettavat seurakuntaa tekemään laittomuutta ja itsekin tekeävät koko ajan laittomuutta. Huono hedelmä on nimenomaan lain rikkominen, mistä tunnistaa porttokirkon. Laissa on tietekin myös käsky uskoa Messiasta, joten Jeesuksen Kristuksen kieltäminen on myös laittomuutta.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
        2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
        3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
        4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
        6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.

        Mikä on se laittomuuden teko?
        Eikö se ole epäusko eli Pyhän Hengen pilkka?
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, joka ei julista syntien sovitusta Jeesuksessa Kristuksessa ja parannuksen tekoa, on antikristuksen hengessä sekä eksyttää.
        ST

        Se joka ei julista parannuksen tekoa laittomuudesta syntien anteeksisaamiseksi Herra Jeesuksen Kristuksen nimessä on Antikristuksen hengessä ja eksyttää.

        Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ----
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

        Ap.t 17:30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen.
        31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on se laittomuuden teko?
        Eikö se ole epäusko eli Pyhän Hengen pilkka?
        ST

        >>Mikä on se laittomuuden teko?<<

        Sinä et osaa edes kristinuskon perusasioita. Oletko kuunnellut liikaa jotain porttokirkon saarnaajaa?

        Laittomuus on kreikaksi ANOMIA, joka tulee sanoista A jotain vastaan ja NOMOS laki. Laittomuus on Mooseksen lain rikkomista, mikä on syntiä myös uuden liiton aikana. Siitä tulee tehdä parannus. Koska helluntalaiset ja luterilaiset porttokirkot eivät suostu tekemään parannusta laittomuudesta, niin heillä ei ole Jeesuksen Kristuksen sovitusuhria syntiensä sovitukseksi. Sen takia suurin osa kristityistä menettää armonsa Jeesuksessa Kristuksessa.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Portto kirkko on se, joka kieltää Jumalan syntyneen lihaksi Jeesuksessa Kristuksessa meidän Vapahtajaksemne.
        ST

        "sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, , että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".
        Joh: 3: 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko on porttokirkko, joka on syntynyt katolisesta kirkosta toiseksi harhaoppiseksi lahkoksi.

        niin, ilman Ämerikkaa, ei suomalaisetkaan "pelastuisi ??"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, , että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".
        Joh: 3: 16

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Joka sullaan tunnustaa minut (Jeesuksen) ihmisten edessä ja sydämessään uskoo, pelastuu. Raamatunkohtaa en muista.
      Toisin sanoin, suun tunnustuksella ja sydämen uskolla pelastutaan.

      Matteus 18:18, Totisesti minä sanon teille, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu ja kaikki, minkä päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

      • Anonyymi

        Raamatun ilmoituksen mukaan ei kaikki suullaan uskonsa tuunustaneet pelastu. Tämä johtuu siitä, että suun tunnustus ei kelpaa Jumalalle, jos uskova ei tee parannusta laittomuudesta. Kuten Jeesus sanoi, niin ei kaikki uskonsa häneen tunnustaneet pelastu. Vain ne pelastuvat, jotka tunnusvat uskonsa ja tekevät parannuksen laittomuudesta. Usko ilman lain tekoja on kuollut.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        TÄMÄN LISÄKSI TULEE HUOMOIDA NÄMÄ:

        Miika 3:4 Kun te huudatte avuksenne Herraa, hän ei vastaa teille. Hän peittää teiltä kasvonsa, koska tekonne ovat pahat.

        Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun ilmoituksen mukaan ei kaikki suullaan uskonsa tuunustaneet pelastu. Tämä johtuu siitä, että suun tunnustus ei kelpaa Jumalalle, jos uskova ei tee parannusta laittomuudesta. Kuten Jeesus sanoi, niin ei kaikki uskonsa häneen tunnustaneet pelastu. Vain ne pelastuvat, jotka tunnusvat uskonsa ja tekevät parannuksen laittomuudesta. Usko ilman lain tekoja on kuollut.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        TÄMÄN LISÄKSI TULEE HUOMOIDA NÄMÄ:

        Miika 3:4 Kun te huudatte avuksenne Herraa, hän ei vastaa teille. Hän peittää teiltä kasvonsa, koska tekonne ovat pahat.

        Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        "Usko ilman lain tekoja on kuollut."

        Tämä on omanvanhurskauden oppia! Paavali kirjoittaa:

        6. Niinkuin Abraham oli Jumalan uskonut, ja se on luettu hänelle vanhurskaudeksi,
        7. Niin te myös jo tiedätte, että jotka uskossa ovat, ne ovat Abrahamin lapset.
        8. Mutta Raamattu oli sitä jo ennen katsonut, että Jumala pakanatkin uskon kautta vanhurskaaksi tekee; sentähden hän edellä ilmoitti Abrahamille: sinussa (sanoo hän) kaikki pakanat pitää siunatut oleman.
        9. Niin tulevat kaikki ne, jotka uskosta ovat, siunatuksi uskovaisen Abrahamin kanssa.
        10. Sillä niin monta, jotka lain töissä riippuvat, ovat kirouksen alla; sillä kirjoitettu on: kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikissa mitä lakiraamatussa kirjoitettu on, että hän niitä tekis.
        11. Mutta ettei kenkään vanhurskaaksi tule Jumalan edessä lain kautta, se on tiettävä; sillä vanhurskaan pitää elämän uskosta.


        Jaakob kirjoittaa elävästä uskosta, jota seuraavat uskosta lähtevät työt:

        17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

        Kuollut usko ei ole autuaaksi tekevä töillä, eikä ilman niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Usko ilman lain tekoja on kuollut."

        Tämä on omanvanhurskauden oppia! Paavali kirjoittaa:

        6. Niinkuin Abraham oli Jumalan uskonut, ja se on luettu hänelle vanhurskaudeksi,
        7. Niin te myös jo tiedätte, että jotka uskossa ovat, ne ovat Abrahamin lapset.
        8. Mutta Raamattu oli sitä jo ennen katsonut, että Jumala pakanatkin uskon kautta vanhurskaaksi tekee; sentähden hän edellä ilmoitti Abrahamille: sinussa (sanoo hän) kaikki pakanat pitää siunatut oleman.
        9. Niin tulevat kaikki ne, jotka uskosta ovat, siunatuksi uskovaisen Abrahamin kanssa.
        10. Sillä niin monta, jotka lain töissä riippuvat, ovat kirouksen alla; sillä kirjoitettu on: kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikissa mitä lakiraamatussa kirjoitettu on, että hän niitä tekis.
        11. Mutta ettei kenkään vanhurskaaksi tule Jumalan edessä lain kautta, se on tiettävä; sillä vanhurskaan pitää elämän uskosta.


        Jaakob kirjoittaa elävästä uskosta, jota seuraavat uskosta lähtevät työt:

        17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

        Kuollut usko ei ole autuaaksi tekevä töillä, eikä ilman niitä.

        >>>"Usko ilman lain tekoja on kuollut."
        Tämä on omanvanhurskauden oppia!<<<

        Ei ole, vaan vanhurskasta uuden liiton opetusta uudesta testamentista.

        Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


    • Anonyymi

      Suun tunnustus ei riitä vaan tulee myös olla sydämen usko siihen mitä suu tunnustaa.

      Mistä tunnistamme sydämen uskon? Mitä sydämen usko on? Miten se näkyy?

      Onko tottelevaisuus/tottelemattomuus Jumalan tahtoa kohtaan sydämen uskon paljastin?

      Tottelemattomuus sanotaan synniksi ja sanohaan perusymmärryskin sen vääräksi puhua Jumalan tahtoa vastaan.

      Pyydän rukousta että Herra Jumala antaisi kaikki syntini anteeksi ja että Herra Jumala olisi kanssani jos mahdollista nukuttaen minut läheisyytensä levolla.

      Lampaita laskien,Commandohauis

    • Anonyymi

      "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

    • Anonyymi

      Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut.
      Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää..

    • Anonyymi

      Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      170
      1571
    2. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      66
      1419
    3. Tavio toi uudet tuulet ministeriöön: Rukoushetkiä kabinetissa, vähemmistöpuheet pannaan

      Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio on ilmoittanut, ettei hänen puheisiinsa saa kirjoittaa mitään seksuaali-
      Ateismi
      165
      1391
    4. Laita koko etunimi

      Ketä ikävöit. Ei tää muuten rupee selviimään. M-N
      Ikävä
      57
      1171
    5. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      56
      955
    6. Life is Life...

      Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää ikävään. ☕🌞🐺😊❤️
      Ikävä
      211
      887
    7. Olet nainen

      Taipuvainen masennukseen ja paniikkihäiriöihin. Tunnistin sen kun katsoin sinua silmiin.
      Ikävä
      60
      815
    8. 300 valtion maksamaa henkilöä Pariisissa, nolla olympiamitalia

      Pitäskö jotain tehä? Satsata vain skeittaukseen, naisten nyrkkeilyyn ja ratsastukseen? Vai tuplata joukkueen koko? Ot
      Maailman menoa
      65
      762
    9. Uskon että

      Hänellä ja minulla on molemmilla paha olla.
      Ikävä
      51
      734
    10. Jasmin Mäntylän jäätävät roikkorinnat instagramissa!

      Hrr! Rintojen kärki näyttää olevan lähes metrin etäisyydellä kaulasta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      705
    Aihe